Juu jotain testejä löysinkin. Urheilullisuus edellä valmistettu selvästi. Testien äänekkäin rengas vaikka 69db merkintä kyljessä onkin No ehkä ei semmoisia.
Contin sc7 tai 6 saattaisi olla vaihtoehto. Gy saatavuus huono tuossa koossa. Onko kellään kokemuksia Bridgestone Potenza Sportista? Onko perus ajoon liian sporttinen? Ainut mitä löysin * merkinnällä koko sarjan.
Continental sportcontact7 on loistavat kumit. Osta ne etkä joudu pettymään.
Tehtaan ohje tosiaan on kuskin penkille ja konttiin Xkg painoa suuntauksen ajaksi. En kyllä ole käynyt seuraamassa tekevätkö marmorilla noin.
Ainakaan Espoon bavaria laakkosen huollossa siinä espoonkeskuksessa ei tehty viimekeväänä. Sehän on parivuotta sitten ollut vielä skoda- ja mersumyymälä/huolto. Minulla siis oli ajaessa kulmat niin että rattia sai pitää reilusti käännettynä että se meni suoraan kun auto valmistui kolarikorjaamolta. (yllätys ku olen 9% auton painosta)Neuvottelun jälkeen pääsin sinne istuskelemaan seuraavana keväänä sitten kyytiin, ni 90 minuutin aikana hakattiin kyllä vasaralla etupään toesäätöä mikä eli todella voimakkaasti kun olin kyydissä eli tällä saatiin ratti suoraan mut muut jäi vielä niinku sattu jäämään.. , sen jälkeen asentaja otti auton alas ja se jäi säätämättä. Vein sitten leskiselle säädettäväksi jossa hyvää palvelua, mutta ehkä liikaa jäi tiettyjä kulmia rengaskuluman suhteen, enkä kehdannut vaatia enää enempää tehtäväksi.
Huoltopäälliköllä meni akuutisti pelikaanit turbiiniin kun hän sanoi että heillä ei koskaan ole laitettu painoja auton suuntauksessa. Sanoin että ehkä jossain skodissa näin ei toimitakaan. ”Mitä tarkoitit tällä?!?!” Sanoin että kyllä sä tiedät.
Aika noob kyssä, mutta varmistetaan ettei tule ryssittyä enää pahemmin. :think
Auton mukana tuli Continental Conti Ice Contac nastarenkaat (vastaavat kuin kuvassa), haeskelin pyörimissuunnan merkkejä joita en löytänyt, mutta huomasin että rengasfirma on laittanut yhden renkaista väärin päin vanteille, eli inside merkki on selkeästi ulkopuolelle ja outside sisäpuolelle, kolme muuta näytti olevan ok.
Näissä kun ei taida olla erillistä pyörimissuunnan merkkiä, olisin varmistanut, että se on noin (kuten nuoli kuvassa), etten laita kolmea rengasta pyörimään väärinpäin, vaan ainoastaan yhden.
Mulla on GY asy5 225/35R19 koossa ollu kaksi kesää E92 etuakselilla ja mitään vastaavaa en ole toistaiseksi havainnut. Ovat vielä alla enkä oo kesälomalomareissun jälkeen pois alta ottanut joten ihan tarkkaa tilannetta en tiedä.
Eilen vaihtelin talvirenkaat ja nopeasti katsottuna nämä vähän vajaat 2 kautta etuakselilla käytössä olleet Asy5:t näyttivät edelleen lähes uudenveroisilta. Takana Hankook S1 Evo2 kyllä kuluu nopeasti, mutta niin kai se takavedolla yleensä onkin.
Ei enää GY asy5 alle. 245/40 r19 kokosena heitin uudet keväällä alle. 10tkm myöhemmin sigun auton takarenkaina tuon mukaista jälkeä. Etusissa 5-6mm vielä jälellä.
Ikinä en ole saanut renkaita tuohon kuntoon edes takavedoilla ja ajelen aika siivosti.
GY asy 6 olen kyllä ollut tyytyväinen. 255/35-19 takaset pyörivät alla joku max 10 tonnia ja nyt on pintaa tasaisesti 6.5mm. Muistelisin että uudessa oli tasan 8mm. Mielestäni mukava rengas ja tuntuu kestävän kilometrejä ihan tarpeeksi siihen nähden että ovat vajaa 400hp takaveto autossa. Eivätkä olleet Saksassa hinnankiroissa.
Ei ehkä ole kaikkein terävin tunto S3:sessa. Joskaan ei ole F11 alla vertailu kohtaa vastaavassa koossa. Itse tosin tykkään kun ei reagoi kaikkein pienimpiin liikkeisiin, vaan suodattaa kuskin tahattomat komennot.
Itse pidän kovin S1Evo3:sta E39:n alla. Juuri passelin tarkka mutta ei hyökkäile mihinkään.
Uudessa TM:ssä oli kesärengastesti, siinä S1Evo3 tuli toiseksi. Kommentit käytännössä samat kuin edellisessä testissä jossa rengas oli mukana, eli tasalaatuista tavaraa kaiketi. Tosin edellisessä ei melusta tullut moitteita enkä kyllä omistanikaan löydä vikaa.
AJO MÄRÄLLÄ: Hankookin ohjaustunto on erinomainen. Myös pito on hieno, ja vain rajuimmissa tilanteissa takarenkaiden pito voi loppua. Silloinkin tilanteet on helppo hallita. Hankookin jarrutusmatkat ovat lyhyitä, ja se vastustaa vesiliirtoa hyvin.
AJO KUIVALLA: Kuivalla Hankook on helppo ajettava eikä yllätä terävillä luistoilla. Ääritilanteissa pidon raja ylitettäessä eturenkaiden ohjautuvuus heikkenee jonkin verran.
MELU JA TALOUS: Hankookin rengasäänet kuuluvat, ja renkaan vierinvastus on korkeahko.
Hankook on erinomainen rengas Suomen kesään, ja sen ominaisuudet riittävät kaikkiin ajotilanteisiin.
Erikoinen testi kun on sekaisin uhp ja premium touring renkaita sekaisin.
Muissa testeissä goodyear assy6 on ollu kärjessä tai ainakin lähellä. Tm:n painotukset on jossain muualla... Contin premium 7 / sport 7 on sen sijaan ollut kärkikahinoissa monessa testissä.
Tyrereviews.com sivulta löytyy linkkeja moniin testeihin jos haluaa enempi vertailu pohjaa.
Erikoinen testi kun on sekaisin uhp ja premium touring renkaita sekaisin.
Muissa testeissä goodyear assy6 on ollu kärjessä tai ainakin lähellä. Tm:n painotukset on jossain muualla... Contin premium 7 / sport 7 on sen sijaan ollut kärkikahinoissa monessa testissä.
Tyrereviews.com sivulta löytyy linkkeja moniin testeihin jos haluaa enempi vertailu pohjaa.
Ihan samaa itse ihmettelin, että miksi nää ei testaa saman kategorian tuotteita ikinä, vaan silti täytyy hämmästellä, että ns. touring-rengas ContiPremiumContact 7 vei pidossa GY Eagle F1:n ja Hankookin, kun ne ovat UHP-renkaita, joiden pidossa pitäisi pestä touringit.
Moni asiaan perehtymätön ei hoksaa (tyypillinen rengasasiakas), että vaihtoehtoja monella merkillä yhdessä koossa voi olla melkoisesti, eikä se testissä ollut ole paras välttämättä hänen käyttöön.
Micheliniltäkin on kevyesti tarjolla 225/45R17 koossa Primacy 4+, E Primacy, Pilot Sport 5, CrossClimate 2 ja Pilot Sport Cup 2C, ja näistä kaikki on käytännössä erilaisiin käyttötarkoituksiin, joista sais jo pelkästään yhden testin laitettua pystyyn.
Lisäksi vanhoja malleja saatavilla 7 eri tuotetta sekoittamassa pakkaa.
Comment