Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by jva View Post
    Mulla oli Carrerassa joskus hetken aikaa Kumho:t, en muista enää tyyppiä, mutta tieliikenteessä ne olivat ihan kelvolliset, ei mitään suurempaa moittimista. Radalla ei Pilot Sportin veroiset, mutta se on sinänsä toisarvoinen asia, koska ei niitä sinne ole tarkoitettukaan.
    Kumholta löytyy kyllä heidän kymmenien eri tuotteiden joukosta myös radalle soveltuvia tuotteita, ihan "sunnuntairatakäyttöön" tai puhtaasti radalle(Kumho nimenomaan yksi maailman suurimpia ratarenkaiden valmistajia).

    Esim. tuo Kumhon V710 riittää kyllä mihin tahansa ratakäyttöön vaikka onkin DOT hyväksytty ja siis katulaillinen:


    Tosin jos oikeasti pitää ajaa myös hieman kadulla, niin siinä tapauksessa taitaa tuo Kumhon V700 hieman tolkullisempi vaihtoehto:

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      Originally posted by Hemi View Post
      Kumholta löytyy kyllä heidän kymmenien eri tuotteiden joukosta myös radalle soveltuvia tuotteita, ihan "sunnuntairatakäyttöön" tai puhtaasti radalle(Kumho nimenomaan yksi maailman suurimpia ratarenkaiden valmistajia).
      No enhän mä kai sanonut ettei Kumholta löytyisi ratarenkaita tai radalla ja kadulla toimivia renkaita?! Sanoin että ne Kumhot mitkä mulla oli, eivät olleet tarkoitettu radalla remuamiseen vaan maantielle..niinkuin on Michelin Pilot Sport:kin, mutta se on niitä harvoja puhtaasti maantierenkaita joka toimii kohtuullisesti useimmilla kuskeilla myös ratapäiväpuuhissa.

      Comment

      • MSam
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 181
        • Länsi-Suomi

        Originally posted by Warra View Post
        Mielipiteitä on näemmä monia, mutta heitänpä omia kokemuksia.

        Hankook V12 oli mielestäni ehkä paras rengas millä olen ajanut, oli koossa 225/45r17 ja hyvin toimi. Mukava, jämäkkä, hiljainen, erinomainen. Erittäin hyvä pito.
        Näin ristiin voi mielipiteet ja kokemukset mennä. Ihmettelen, että jos olet Contin SC3:a käyttänyt, niin pidollisesti nostat V12 sen edelle. Toisaalta totesit, että SC3 pito oli hyvä. Parempi siis?

        E60:ssä on ollut alla tähän asti seuraavia renkaita (myös talvirenkaat mukana):

        Michelin Pilot Sport PS2 (valmiiksi käytetyt - lopputaipaleellaan, ostettu vannesarjan mukana)
        Hankook V12 Evo (lähes uudet, puolikautta käytetyt, kuten yllä, vannesarjan mukana)
        Conti SC5 (uudet)

        (Nokian RSi, käytetyt, auton mukana tulleet)
        (Conti CVC5, uutena ostettu)

        Kesärenkaista (olkoonkin, että nyt vasta uutuuttaan ja 1. tankillista alla olevat SC5:t) PS2 vetää pisimmän korren sporttisuudessa. Ja vielä, näitä uusia SC5:ia ajan vielä sisälle, joten tässä on lievää biasia PS2:n suuntaan. Ohjaustuntumassa on eroa, PS2 oli välittömän suora (mistä pidän), toisaalta Conti on hyvin vähällä kokemuksella loistavasti auton alustaan sopiva, eikä notku, mitä usein uudet renkaat tekevät, merkistä riippumatta. Aivan selkeä, selvällä erolla, jumbo on V12. Huonoin pito, täysin ala-arvoinen märkäpito (pituus- ja sivusuunnassa) ja lisäksi värinät/tärinät päälle.

        Talvirenkaissa RSi:t erottuivat yhden talven kokemuksella siinä, että lumi/jääpito oli kunnossa, mutta kaikki muut ominaisuudet aivan kuraa. Kamalinta oli se pystypompotus, lötkörunkoisuus kaarteissa ja yleinen nuljahtelu missä tahansa tilanteessa. CVC5:t ovat taas kuin luodut Vitoseen, jos osaa ajaa kitkarenkailla.

        Mutta lisää aiheesta, kun nyt alla olevat Conti SC5:t saavat lisää kilometrejä.
        E60 523i

        E10 kiitos ei.

        Comment

        • MSam
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 181
          • Länsi-Suomi

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Tämä on erittäin tärkeä pointti,kun yleensäkkin keskustellaan renkaista,tai rengastesteistä ja niiden tuloksista.
          Niinpä.

          Monet "TM/TL"-testit tehdään etuvetorimpuloilla, joilla ei ole mitään tekemistä autojen kanssa, joissa ohjaus- ja veto/työntövoima-akselit ovat eriytetty. Kitkarenkaiden kohdalla tämä näkynee vielä rajummin? Kesärengastesti, joka on suoritettu erään kansanautomerkin voimakkaasti etupainoisella tuotteella, ei kerro oikeastaan yhtään mitään siitä, miten sama rengas käyttäytyy oikean auton alla, joka ohjaa edestä ja työntää takaa.

          Pyöräkulmatkin ovat tärkeä yksityiskohta. Jos niitä ei ole (tehtaan JA kuljetuksen jäljiltä) koskaan tarkistettu, voi auto vikuroida aivan renkaasta huolimatta.

          "jva":n kommentteihin PS2:sta voin yhtyä. Kuten myös sen edeltäjistä, Pilot Sportista ja XGTV:stä. Jokaista on tullut ajettua, useampi kausi, joskin PS2:sta vain takavetoisessa autossa ja edellisiä vain etuvetorimpuloissa, joissa toimivat upeasti.

          Jos PS2 olisi (nykyään) kohtuuhintainen, eikä esimerkiksi Contin SC5:sta vielä himpun kalliimpi, niin valinta olisi ollut hyvin helppo. Nyt PS2 jäi kakkoseksi, osittain siitäkin syystä, että SC5 on saanut märkäpidosta huipputuloksia ja vierintävastuksesta ykköspisteitä. Kesäkelien (lämmintä ja kuivaa) nautiskelijalle ei taida vieläkään olla PS2:n voittanutta. PS3:n osalta ei taida olla vielä tarpeeksi kuluttajakokemuksia, mistä ammentaa?
          E60 523i

          E10 kiitos ei.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by MSam View Post
            Aivan selkeä, selvällä erolla, jumbo on V12. Huonoin pito, täysin ala-arvoinen märkäpito (pituus- ja sivusuunnassa) ja lisäksi värinät/tärinät päälle.
            Tämäkin on aika outoa kun selailee V12:n testejä joissa se lähes pokkeuksetta sijoittuu niin märkäpidoltaan kuin vierintävastukseltaankin testien kärkeen? Huom.esim. vastaavat misukan tulokset?
            Tuossa saman ikäryhmän muutama Autobild sport renkaiden testitulokset:



            Last edited by Hemi; 24-08-2012, 16:58.

            Comment

            • jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

              Noi testit ei nyt oikeastaan paina tässä Hemi suuntaan eikä toiseen kovinkaan paljoa yhdenkään renkaan hyväksi tai haitaksi.
              Niinkuin on jo todettu aiemmin: hyvän keskihintaisen ja premiumin ero on käytännössä niin pieni, että useimmille käyttäjille sillä ei ole merkitystä. Sitten taas ne käyttäjät, jotka ne pienetkin erot huomaa, haluavat mieltymystensä mukaisen renkaan - ja mieltymykset ovat jokaisella erilaiset, joten siinä käyttäjäryhmässä joku rengas voi olla yhdelle täydellinen - toiselle "ei niin täydellinen".

              Lisäksi olet ITSE todennut että testeissä painottuu tietyt ominaisuudet ja ollut kai vähän sitä mieltä etteivät ne ehkä ole ihan parhaat mahdolliset painotukset ja että Eurooppalaiset valmistajat tähtäävät tuotekehityksessä saamaan testeissä pisteitä. Olet pitänyt sitä negatiivisena asiana renkaiden kehityksen kannalta ja antanut ymmärtää sen ohjaavan kehitystyötä väärään suuntaan ja todennut ettei Euroopan ulkopuoliset valmistajat jahtaa näitä pisteitä ,vaan tekevät renkaita jotka ovat oikeasti hyviä.

              Ei oikein istu nyt siihen tuo, että esitätkin nyt siitä "huonoilla ominaisuuksilla" painotettujen testien tuloksia osoittamaan Hankookin hyvyyttä.. :think
              Em. logiikalla - joka siis SINUN logiikkaasi keskusteluiden aiemmista vaiheista - Hankook onkin siis vielä noita Eurooppalais-premiumejakin huonompi rengas nykyään kun kerran voittaa ne testissä jossa painotetaan "vääriä" ominaisuuksia..

              Comment

              • MSam
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 181
                • Länsi-Suomi

                Originally posted by Hemi View Post
                Tämäkin on aika outoa kun selailee V12:n testejä joissa se lähes pokkeuksetta sijoittuu niin märkäpidoltaan kuin vierintävastukseltaankin testien kärkeen?
                Tulokset olivat siis Opel Corsalla. Eipä tuohon voi muuta todeta, ettei Opel Corsalla ja BMW E60:llä ole muuta yhteistä, kuin neljä pyörää ja edessä kääntyvät. Vastahan kerkesin edellisessä viestissä toteamaan, että testitulokset muuttuvat jo vaihtamalla testiautoa.
                E60 523i

                E10 kiitos ei.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by MSam View Post
                  Tulokset olivat siis Opel Corsalla. Eipä tuohon voi muuta todeta, ettei Opel Corsalla ja BMW E60:llä ole muuta yhteistä, kuin neljä pyörää ja edessä kääntyvät. Vastahan kerkesin edellisessä viestissä toteamaan, että testitulokset muuttuvat jo vaihtamalla testiautoa.
                  Tuota...onko siis tämä tulkittava niin että sinulle testi on vasta sitten luotettava kun se on tehty BMW:llä tai jollain muulla "takatuupparilla"?

                  Comment

                  • MSam
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 181
                    • Länsi-Suomi

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tuota...onko siis tämä tulkittava niin että sinulle testi on vasta sitten luotettava kun se on tehty BMW:llä tai jollain muulla "takatuupparilla"?
                    Jos olisit ajanut useilla eri ajoneuvoilla, joissa on samat renkaat alla, niin tuskin esittäisit tuota kysymystä? Älä viitsi, tiedät aivan takuulla, että jonkun Opel Corsan ja E60:n alla rengas toimii todennäköisesti aika eri tavalla. Jo pelkästään painojakaumaeron ja aivan eri luokan omapainojen vuoksi.

                    En vaivaudu edes lukemaan sellaisia testejä, jotka on tehty jollain Opel Corsalla, jos haen renkaita takavetoiseen autoon.

                    Luotettavuudesta ei voi koskaan olla varma, mutta takuulla testi antaa edes jonkinlaista oikeaa suuntaa, jos edes ajoneuvot (testi ja oma, johon renkaita on hankkimassa) ovat keskenään samankaltaisia.

                    Eiköhän tämä ollut tässä.
                    E60 523i

                    E10 kiitos ei.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by jva View Post
                      Noi testit ei nyt oikeastaan paina tässä Hemi suuntaan eikä toiseen kovinkaan paljoa yhdenkään renkaan hyväksi tai haitaksi.
                      Niinkuin on jo todettu aiemmin: hyvän keskihintaisen ja premiumin ero on käytännössä niin pieni, että useimmille käyttäjille sillä ei ole merkitystä. Sitten taas ne käyttäjät, jotka ne pienetkin erot huomaa, haluavat mieltymystensä mukaisen renkaan - ja mieltymykset ovat jokaisella erilaiset, joten siinä käyttäjäryhmässä joku rengas voi olla yhdelle täydellinen - toiselle "ei niin täydellinen".

                      Lisäksi olet ITSE todennut että testeissä painottuu tietyt ominaisuudet ja ollut kai vähän sitä mieltä etteivät ne ehkä ole ihan parhaat mahdolliset painotukset ja että Eurooppalaiset valmistajat tähtäävät tuotekehityksessä saamaan testeissä pisteitä. Olet pitänyt sitä negatiivisena asiana renkaiden kehityksen kannalta ja antanut ymmärtää sen ohjaavan kehitystyötä väärään suuntaan ja todennut ettei Euroopan ulkopuoliset valmistajat jahtaa näitä pisteitä ,vaan tekevät renkaita jotka ovat oikeasti hyviä.

                      Ei oikein istu nyt siihen tuo, että esitätkin nyt siitä "huonoilla ominaisuuksilla" painotettujen testien tuloksia osoittamaan Hankookin hyvyyttä.. :think
                      Em. logiikalla - joka siis SINUN logiikkaasi keskusteluiden aiemmista vaiheista - Hankook onkin siis vielä noita Eurooppalais-premiumejakin huonompi rengas nykyään kun kerran voittaa ne testissä jossa painotetaan "vääriä" ominaisuuksia..
                      Olen tässä jo pari vuotta kyllä selkeästi todennut, että nimenomaan Hankook ja osin Kumhosekä Nexen ovat sikäli poikkeus, että niissä nuo Suomessa vallitsevat erikoisolosuhteet eivät syystä tai toisesta korreloidu kolikon kääntöpuolella.
                      Eli näissä eurooppalaisissa testivoittajilla kun pääsääntöisesti käy niin että samalla menetetään reaalimukavuudessa ja erityisesti uraherkkyydessä, niin Korealaisissa näi ei tapahdu. Ei anakaan lähellekkään niin dramaattisesti.
                      Ei minulla ole mitään sitä vastaan että renkaan tekniset ominaisuudet ovat vuodesta toiseen huippua, mutta se ei todellakaan saa tapahtua ajomelun ja uraherkkyyden kasvamisen kustannuksella.
                      Eli jos luet aiempia posteja ko.aiheesta, huomaat kyllä mitä oikeasti olen aiheesta kirjoittanut.
                      Korostan kuitenkin taas kerran sitä tosiasiaa että 99% kuluttajista EI tarvitse Hankookin testivoittoja yhtään mihinkään, vaan heille oikeasti riittää kunhan rengas on hiljainen ja vetelemätön, eli useimmille myös NS2 on ihan riittävä tuote.
                      Kuitenkin pääsääntöisesti NS2:stä...tai vaikkapa Hankook:ia puukotetaan "mielikuvapremiumrenkaiden" testeissä mitattavan "ylivoimaisuuden" suhteen, jolloin niitä testejä on hyvä oikeasti hieman tarkastella.
                      Ne äidinmaidossa saadut mielikuvat testien "misukkaukon ylivoimaisuudesta" ei vain ole enään pitkään pitäneet oikeasti paikkaansa, joten eiköhän näitä testejä ole ihan pentti peruskuluttajan nykyisin hyvä edes hieman tsekata.
                      Mitä muuta näistä eurooppalaisista "premiumrenkaissa" saa maksaessaan lähes tuplahintaa oikeaan testivoittajarenkaaseen kuin romanttisia perusteettomia mielikuvia? Uskottavuutta?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by MSam View Post
                        Jos olisit ajanut useilla eri ajoneuvoilla, joissa on samat renkaat alla, niin tuskin esittäisit tuota kysymystä? Älä viitsi, tiedät aivan takuulla, että jonkun Opel Corsan ja E60:n alla rengas toimii todennäköisesti aika eri tavalla. Jo pelkästään painojakaumaeron ja aivan eri luokan omapainojen vuoksi.

                        En vaivaudu edes lukemaan sellaisia testejä, jotka on tehty jollain Opel Corsalla, jos haen renkaita takavetoiseen autoon.

                        Luotettavuudesta ei voi koskaan olla varma, mutta takuulla testi antaa edes jonkinlaista oikeaa suuntaa, jos edes ajoneuvot (testi ja oma, johon renkaita on hankkimassa) ovat keskenään samankaltaisia.

                        Eiköhän tämä ollut tässä.
                        Edelleen...onko testi siis luotettava mikäli se on ajettu takavetoisella?

                        Comment

                        • miq
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 352
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by MSam View Post
                          Tulokset olivat siis Opel Corsalla. Eipä tuohon voi muuta todeta, ettei Opel Corsalla ja BMW E60:llä ole muuta yhteistä, kuin neljä pyörää ja edessä kääntyvät. Vastahan kerkesin edellisessä viestissä toteamaan, että testitulokset muuttuvat jo vaihtamalla testiautoa.
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Tuota...onko siis tämä tulkittava niin että sinulle testi on vasta sitten luotettava kun se on tehty BMW:llä tai jollain muulla "takatuupparilla"?
                          Ja muutenkin, onko meillä hallussa tässä käyttäjässä MSam uusi rengastestausguru, työkseen renkaiden testaava ammattilainen? Epäilen...
                          Hullu saa olla muttei tyhmä.

                          e61 530xd LCI

                          Comment

                          • jva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1419

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ne äidinmaidossa saadut mielikuvat testien "misukkaukon ylivoimaisuudesta" ei vain ole enään pitkään pitäneet oikeasti paikkaansa, joten eiköhän näitä testejä ole ihan pentti peruskuluttajan nykyisin hyvä edes hieman tsekata.
                            Mitä muuta näistä eurooppalaisista "premiumrenkaissa" saa maksaessaan lähes tuplahintaa oikeaan testivoittajarenkaaseen kuin romanttisia perusteettomia mielikuvia? Uskottavuutta?
                            Minusta käänsit aika sujuvasti takkisi tuossa mitä edellä kirjoitit ( + se koko teksti mitä en lainannut)

                            Sitten siihen mistä keskustelit tuossa edellä MSam:n kanssa.. Totta hitossa sillä on väliä millä autolla ja millä rengaskoolla testi on ajettu!!!

                            Jos etsit rengasta E60:iin, niin Corsalla tehty rengastesti ei taatusti vastaa kysymyksiin siitä mikä rengas toimisi parhaiten E60:n alla siten kuin kuskin mieltymykset edellyttävät.
                            Eroa tulee jopa siinä, mikä malli E60:stä on kyseessä. 525 on erilainen kuin 550 tai M5..sama rengas mikä on 525:n alla täydellinen ei ollenkaan välttämättä toimi 550:n tai M5:n alla optimaalisesti...saati jos testi on ajettu Corsalla?!?!

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Mitä muuta näistä eurooppalaisista "premiumrenkaissa" saa maksaessaan lähes tuplahintaa oikeaan testivoittajarenkaaseen kuin romanttisia perusteettomia mielikuvia? Uskottavuutta?
                              Tuplahintaa? Joko saat todella halvalla Hankookit jostain, tai sitten käyt kysymässä tarjouksen paikalliselta rengasliikkeeltä misukoista.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by jva View Post
                                Minusta käänsit aika sujuvasti takkisi tuossa mitä edellä kirjoitit ( + se koko teksti mitä en lainannut)

                                Sitten siihen mistä keskustelit tuossa edellä MSam:n kanssa.. Totta hitossa sillä on väliä millä autolla ja millä rengaskoolla testi on ajettu!!!

                                Jos etsit rengasta E60:iin, niin Corsalla tehty rengastesti ei taatusti vastaa kysymyksiin siitä mikä rengas toimisi parhaiten E60:n alla siten kuin kuskin mieltymykset edellyttävät.
                                Eroa tulee jopa siinä, mikä malli E60:stä on kyseessä. 525 on erilainen kuin 550 tai M5..sama rengas mikä on 525:n alla täydellinen ei ollenkaan välttämättä toimi 550:n tai M5:n alla optimaalisesti...saati jos testi on ajettu Corsalla?!?!
                                Yksilöitkö vielä hieman mikä testissä mitattava suhteellinen suure muuttuu olellisesti ajettaessa testi e60:llä tai Corsalla?
                                Entä jos testi on ajettu BMW:n 300 tai 100-sarjalla? Entä Mersulla? Corvettella?
                                Kuitenkin siis näillä ajetut testit antavat lähes identtisiä tuloksia kuin corsallakin ajetut testit?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎