Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by bimmerE34 View Post
    Kun nyt premiumrengastooicissa ollaan, niin ilman muuta pysytään aiheessa. Hankookit, nankangit, gt radialit sun muut kuuluu poikkeuksetta tuonne toiseen topicciin vaikka kuinka joku jeeesus tulisi kertomaan ja väittämään kuinka hankookia käytetään ensiasennuksessa. A segmentin rengas se ei ole, vaikka nykyinen hintapositio onkin jo B segmentin keskilinjan yläpuolella.
    Tähän viitaten, tuossa nyt ihan uusin v.2015 Autobildin 19” Ultra High Performance kesäregastesti jonka Hankookin S1 evo näyttää taas aika vakuuttavasti voittaneen:



    Test Summary:

    - Best tyre for dry roads Vredestein Ultrac Vorti

    - Best tyre for wet roads Hankook Ventus S1 evo

    - The lowest fuel use Hankook Ventus S1 evo

    - The most comfortable Hankook Ventus S1 evo

    - The quietest tyre Hankook Ventus S1 evo
    Last edited by Hemi; 05-05-2015, 18:43.

    Leave a comment:


  • Nupe68
    replied
    Nyt 2 viikkoa ja 2000 km ajettu motaria työmatkaa Hankook Ventus Prime 2 sigun toukan alla 225/45-17 94 W.

    Alku oli järkytys. Tietyssä nopeudessa ne aloitti melkoisen "laulun", mutta ilmiö poistui 100km jälkeen eikä palannut. Ihan ok kumit, aika samanoloiset kaikin puolin kuin saman nopeusluokan ja kantavuuden Misukan Primacy 3. Tuntee urat, mutta ei vetele niissä. Saattaa olla urien suhteen vielä aavistuksen paremmat kuin misukat, mutta toisaalta en enää muista kunnolla miltä ne misukat 3 vuotta ja 30tkm sitten upouusina tuntuivat. Melu on vastaava ja riippuu oleellisesti tien pinnasta. Poikittaissaumat tuntuu läpi aavistuksen kovemmin.

    Paska homma vaan, että 1000 km jälkeen alkoi pieni, mutta ärsyttävä tärinä 110 ja yli nopeudessa. Siihen asti meni tasapainotuksen suhteen kuin biljardipöydällä. Misukat meni loppuun (tai no, on ne mulla toisilla vanteilla yhä päällä) asti värinöittä. Ehkä jokin liimapaino irtosi tai johtuu todennäköisesti muuten vaan vanteista. Noissa kakkoskesävanteissa (samanlaiset Style 137) on sisäpuoli vähän rispaantunut ja vanhojen painojen liimajäämiäkin on, ja ne kerännee likaa epätasaisesti ja eri lailla kuin priimat ja sisäpuoleltakin vahatut vanteet.

    Vatuttaa toki, kun olis etenkin näin keväällä muutakin tekemistä kuin otella pyöriä taas irti, pestä sisäpuolelta, laittaa takaisin ja testata sitten että korjaantuiko ja jos ei, niin viedä uudelleen painotettavaksi jne. Auto on hyötylaite. Se tykkää siitä että sillä ajetaan. Ja tykkäsi tai ei, nykyään on pakko ja paljon.

    Saa nähdä, että miten on kulutuskestävyyden laita misukoihin verrattuna. Sen tiedän syksyllä.

    Edit: paineina olen pitänyt saman kuin misukoissa, eli edessä 2,9 ja takana 3,2. Helteillä nousee varmaan tuosta, mutta nouskoon. Itse en paineita säätele lämpötilan mukaan.

    Edit2: Tuli mieleen, että voi myös olla, että renkaat/rengas pyörähti vanteella hiukan
    Last edited by Nupe68; 26-04-2015, 19:44.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Joopa Joo. Oikea etulaakeri se siellä ääntä pitää. 132tkm mittarissa, eli omaa pussia saa taas kaivella.. finntakuukin autossa on mutta ei kata laakereita.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Täytyy ottaa vähän ehkä takas tuon renkaan melusta, saattaa olla etupään laakeri joka huutaa. Mutta selviää torstaina huollossa sit...
    Paljonko mittarissa?Itse olen nykyään ihan h...tin vainoharhainen laakereiden suhteen.Itsella kyllä melu riippuu tienpinnasta...ainakin tällä hetkellä...

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Täytyy ottaa vähän ehkä takas tuon renkaan melusta, saattaa olla etupään laakeri joka huutaa. Mutta selviää torstaina huollossa sit...

    Leave a comment:

Working...
X