Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3599
    • Raisio

    Samaa mieltä. Taitaa Kajaanin kokoisessa kaupungissa rengasbisnekset tehdä niin heikkoa tulosta ja tehdään reklamoinnista vaikea asia… no sitten ihmetellään kun porukka tilaa renkaat netin kautta…
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • asis
      BTCF Member
      • Mar 2009
      • 1138
      • Joensuu

      Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
      E39 540iA M-Sport Imolarot II
      E36 323i touring
      Volvo V70 2.4D mk3
      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
      Honda Civic 1.4 4d ES
      Chevy Caprice Classic
      ex:
      E32 730iA
      E39 528i Calypsorot metallic
      E36 325i x2

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1296
        • Kajaani

        Originally posted by asis View Post
        Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
        Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

        Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

        Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

        Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

        Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

        Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

        ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • Electroid
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 992
          • Jyväskylä

          Originally posted by asis View Post
          Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
          Noista conti on sportti rengas ja hankook enemmän premium touring. Hankookin sportti kumi ois vanhempi S1EVO2.
          - E36 328iA Touring 4/97 -
          Myynissä:
          - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by Soininen View Post
            Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

            Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

            Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

            Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

            Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

            Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

            ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.
            Mielenkiintoista. Missä maassa on gummit valmistettu? Kun omien renkuloitten valmistusmaata kyselin, oli kiina ja rysy no-no. Uusimmissa conteissa-ni lukee Germany, ei mitään moitittavaa, paitsi että hinta oli "erikoiskoossa" 205-55-15 kohtuu suolainen... Misukka olisi ollut vielä piirun verran arvokkaampi.

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3599
              • Raisio

              Originally posted by asis View Post
              Onko Continentaleilla vielä tapana kulua suht nopeaan vrt. muut? Kulutuspinta taitaa ainakin olla edelleen pienimmästä päästä? Arvon tässä nyt Continental Sportcontact 7 ja Hankook Ventus S1 Evo 3 väliltä E39:n alle. Hankookit ainakin olisivat vähän edullisemmat kun Contit.
              Kakkosvanteille laitoin kyseiset Hankookit, ihan ok yleisrengas, mutta peräpää pehmeämpi kuin samassa koossa oleva Misukan Pilot sport nelosen ja usemman päivän jos auto seisoo, tulee alkumetreillä ns soikean renkaan lievää täryytystä. Misukoissa ei moista huomannut.
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • ErkkiE
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 614
                • Espoon haja-asutus

                Conteissa usein lukee jotain tyyliin "engineered in Germany" ja valmistusmaa pitää kaivaa dot-tehdaskoodin kautta, kun sitä ei lue suoraan missään.

                E

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7434
                  • Oulu

                  Originally posted by ritariässä View Post
                  ... ja usemman päivän jos auto seisoo, tulee alkumetreillä ns soikean renkaan lievää täryytystä. Misukoissa ei moista huomannut.
                  Tämä ongelma on kyllä Hankookeissa selkeä, onneksi häviää kuitenkin melko pian kun ajamaan lähtee.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2236
                    • Vantaa

                    Kuulostaa erikoiselta. Varmaan parikymmentä sarjaa hankookkeja alla ollut eikä yhdessäkään flatspot ilmiötä ole ollut.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7087
                      • Forssa

                      Hankookkeja minullakin ollut eikä yksikään sarja ole kantikkaaksi mennyt seisoessa.
                      Muun merkkisiä kyllä kantikkaaksi mennyt ihan pelkästään yön yli seistessä.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17845
                        • PKS

                        Originally posted by Electroid View Post
                        Noista conti on sportti rengas ja hankook enemmän premium touring. Hankookin sportti kumi ois vanhempi S1EVO2.
                        En ole samaa mieltä. Kyllähän S1 sarja on aina ollut sport-rengas ja uusi V3 vie sitä valmistajan mukaan vielä enemmän kohti UHP ajattelutapaa. Renkaasta ei itsellä kokemuksia.

                        Minulla lähtee PS4 jälkeen nyt kokeiluun PS5, odotukset on ainakin kovat. Yhden sarjan PS4 ajaneena loppuun niin oikeastaan ainoat huonot asiat on jo PS2 ajoista itselleni tuttu ilmiö - renkaasta tulee aika surkea ajettava kun kulutuspinnasta on kadonnut puolet.

                        Viime kesänä laitoin kesäharrasteeseen alle Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6:set. Ne oli ihan perkeleen hyvät. Nämä olisin ehdottomasti ostanut noiden PS4 tilalle, mutta harmillisesti niitä ei saanut oikeassa koossa tilauksen aikaan.
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                        ½
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5170
                          • Kuopio

                          Tämän kesän alla on pyöritnyt Contin SC7 kumit F31ssa orkkis 19" koossa orkkis vanteilla.

                          Lyhyesti sanottuna parhaat kesärenkaat mitä mulla on autossa ollut, monia on ollut. Edellisessä E90ssa oli GY Eagle F1 kumit jotka oli kanssa hyvät, mutta nämä Contit on vielä paremmat.

                          Uutena näissä oli pintaa 6.7mm ja nyt noin 15tkm myöhemmin 5.5mm joten sanoisin kulumisen olevan varsin maltillista.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • torso1
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 372

                            Originally posted by Soininen View Post
                            Elä ainkaan Continentaaliin sotkeudu...

                            Tosiaan sain eilen continentaalin päätöksen soikeasta renkaasta, mitään ei korvata, rengas on niin hyvä kun heidän tehtaaltaan tulee ulos... eli laatu ja vastuu on huonompaa kun kiinarenkaissa

                            Tosiaan kumia pyöriteltiin vanteella 3 kertaa, merkattiin missä kohdassa kone sanoo heiton olevan (näkee myös ihan silmällä kun kumia pyörittää koneessa). Käänneettin eri kohtaan ja aina kone ilmoittaa selkäheiton olevan merkatussa kohdassa. 9,5-10,5kg välillä heitto oli joka testauksella raja taisi koneen mukaan olla 7,5kg joten ihan merkittävästä heitosta on kyse.

                            Käytin myös vanteen vielä tarkastuksessa ja mittauksessa todettiin suurimman heiton olevan 0.1mm joka nyt ei ole yhtään mitään...

                            Rengasliikkeellä todettiin että jahka kumi saapuu joskus takaisin niin katotaan mitä asian kanssa tehdään...

                            Summasummaarum, ensimmäiset ja viimeiset continentaalit mitä minä koskaan autooni laitan, aivan luokatonta toimintaa täysin selvän asian suhteen. Ja myös viimeiset kumit tästä rengasliikkeestä jos tätä hommaa ei hyvitetä asianmukaisesti...

                            ps. conteilla on ajettu noin 1500km ja noin 1mm oli kulunut jo kumeista pois että ei ne järin pitkäkestoiset ole, sinällään hyvä että pääsee nopeasti eroon nuista pompottimista.
                            Millä rengaskoneella nämä em. renkaan ongelmat havaittiin? Ainakin täällä Kuopiossa on yhdessä liikkeessä jonka kanssa olen jo vuosia asioinut Hunterin uusin Elite -sarjan RF-tasapainotuskone. Conteja en ole ikinä ostanut mutta yrittäjä kertoi et muutamat Contit on joutunut vaihtamaan asiakkaalle kun road force ollut yli 100N (10kg). Näissä tapauksissa maahantuoja on suoraan kuulemma lähettänyt uudet kumit tilalle kun ovat saaneet koneen antaman mittausdatan. Mutta ei tuokaan nyt vielä paha ole jos renkaan pystyy esim. matkustajan puolen takanurkkaan heittämään. G05 X5:ssa 10kg RF-arvon antamaa rengasta ei ainakaan huomannut vielä juurikaan yhtään. Sit ku voimat rupesi olemaan siellä 12-14kg luokkaa niin tuon jo huomasi selvänä pompotuksena ja kovuutena. OEM Pirelli P-Zerot antoi tasaisesti n. 40N joka rengas tehdaspaineilla. Vaikka olivat run flätit niin meno oli mukavaa ja tasaista vauhdista riippumatta. Asiassa siis kannattaa ottaa huomioon myös käytettävät rengaspaineet. Pääsääntöisesti kannattaa ajaa valmistajan suosittelemilla rengaspaineilla. Auton käyttäytyminen ja mukavuus on kuitenkin suunniteltu niille.

                            Comment

                            • van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1894
                              • 01830

                              Originally posted by jani View Post
                              Tämän kesän alla on pyöritnyt Contin SC7 kumit F31ssa orkkis 19" koossa orkkis vanteilla.

                              Lyhyesti sanottuna parhaat kesärenkaat mitä mulla on autossa ollut, monia on ollut. Edellisessä E90ssa oli GY Eagle F1 kumit jotka oli kanssa hyvät, mutta nämä Contit on vielä paremmat.

                              Uutena näissä oli pintaa 6.7mm ja nyt noin 15tkm myöhemmin 5.5mm joten sanoisin kulumisen olevan varsin maltillista.
                              Mulla myös S5:ssa nuo Contit koossa 255/35 R19 joka nurkassa ja olen myös harvinaisen tyytyväinen näihin.
                              ...

                              Comment

                              • ErkkiE
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 614
                                • Espoon haja-asutus

                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Minulla lähtee PS4 jälkeen nyt kokeiluun PS5, odotukset on ainakin kovat. Yhden sarjan PS4 ajaneena loppuun niin oikeastaan ainoat huonot asiat on jo PS2 ajoista itselleni tuttu ilmiö - renkaasta tulee aika surkea ajettava kun kulutuspinnasta on kadonnut puolet.
                                Ihan vastaava kokemus PS4:sta. Kun pintaa on jotain reilu 5 mm, niin rengas muuttuu aika paljon. Ilmeisesti melko leveä ja hiukan jyrkkäolkainen runko tekee renkaasta kulumisen myötä vetelevän ja muutenkin epämukavamman. Melkein jo toivoisi, että saisi ajettua loppuun ja uutta tilalle. Pito on toki edelleen hyvä, mutta ajettavuus ei ole enää niin mukava.

                                Toki monessa muussakin renkaassa vastaava muutos, mutta tuossa jotenkin tuntuu aika iso muutos, kun uutena rengas on hyvinkin miellyttävä. Ja kuitenkin luonne muuttuu jo siinä 5...6 mm pinnassa, jolloin on vasta pari milliä kulutettu. (Tämä kokemus siis autossa, jossa on paljon uutta osaa alustassa ja suunnattu jne.)

                                E

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎