Kokeilin vaihtaa Nangangit takaisin taakse, kun sisäkantit niissä ovat jo hampaalla ja en jaksanut kuunnella sitä jurinaa enää yhtään. Mutta, takaisin tuli se ilmiö, kun takana olisi vanteet yhdellä pultilla kiinni, joten taidan siltikin vaihtaa vielä kerran ja nauttia jurinoista loppu kesän. Onkohan noissa nangangeissa jotenkin runkokin pettänyt liiallisella necatiivisella camberilla takana, kun eivät toimi enää tuolla -1,30 asteellakaan, eikä eri paineillakaan saa oikein mitenkään korjattua tuota vetelyä ja ajokoiramaisuutta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostKokeilin vaihtaa Nangangit takaisin taakse, kun sisäkantit niissä ovat jo hampaalla ja en jaksanut kuunnella sitä jurinaa enää yhtään. Mutta, takaisin tuli se ilmiö, kun takana olisi vanteet yhdellä pultilla kiinni, joten taidan siltikin vaihtaa vielä kerran ja nauttia jurinoista loppu kesän. Onkohan noissa nangangeissa jotenkin runkokin pettänyt liiallisella necatiivisella camberilla takana, kun eivät toimi enää tuolla -1,30 asteellakaan, eikä eri paineillakaan saa oikein mitenkään korjattua tuota vetelyä ja ajokoiramaisuutta?
Se että nyt fiilis on kuin takarenkaat olisivat kiinni yhdella pultilla johtuu pitkälti juuri siitä että rengas on kulunut lintaan ja nyt uusilla camberkulmilla renkaan tiehen akselipainoa siirtävä alue on siirtynyt eri paikkaan.
Eli nyt varmasti mennään sen kapean "harjanteen varassa" mikä syntyi entisen kuluneen sisäalueen ulkolaidalle.
Tämä on ainainen ongelma väärillä kulmilla kulutetuilla renkailla, jolloin ne oikeiksi asetetut kulmat helposti eivät enään tuota niitä ominaisuuksia mitkä olisi ollut ulosmitattavavissa jos rengas olisi lähtenyt alunperin kulumaan oikeilla kulmilla.
Ok, jos pintaa on vielä jäljellä ja hermo muuten kestää ajella, niin kovat paineet sisälle ja ajoa.
muutamassa tuhannessa kilsassa usein tämä "nuljuamisongelma" katoaa tai ainakin vähenee merkittävästi...mutta ikävä kyllä, se rallatus hampaalle kuluneesta sisäreunasta ei oikein enään poistu.
Ainoa keino joka voi auttaa vielä molempiin ongelmiin on vaitaa renkaiden puolta, eli kääntää ne vanteella ja säätää niitä cambereita muutama kymppi takaisin miinuksen suuntaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEn usko että kyse olisi rungon pettämisestä, vaan nimenomaan siitä että ne ovat "linttaan" ja hampaalle ajetut väärillä pyöränkulmilla.
Se että nyt fiilis on kuin takarenkaat olisivat kiinni yhdella pultilla johtuu pitkälti juuri siitä että rengas on kulunut lintaan ja nyt uusilla camberkulmilla renkaan tiehen akselipainoa siirtävä alue on siirtynyt eri paikkaan.
Eli nyt varmasti mennään sen kapean "harjanteen varassa" mikä syntyi entisen kuluneen sisäalueen ulkolaidalle.
Tämä on ainainen ongelma väärillä kulmilla kulutetuilla renkailla, jolloin ne oikeiksi asetetut kulmat helposti eivät enään tuota niitä ominaisuuksia mitkä olisi ollut ulosmitattavavissa jos rengas olisi lähtenyt alunperin kulumaan oikeilla kulmilla.
Ok, jos pintaa on vielä jäljellä ja hermo muuten kestää ajella, niin kovat paineet sisälle ja ajoa.
muutamassa tuhannessa kilsassa usein tämä "nuljuamisongelma" katoaa tai ainakin vähenee merkittävästi...mutta ikävä kyllä, se rallatus hampaalle kuluneesta sisäreunasta ei oikein enään poistu.
Ainoa keino joka voi auttaa vielä molempiin ongelmiin on vaitaa renkaiden puolta, eli kääntää ne vanteella ja säätää niitä cambereita muutama kymppi takaisin miinuksen suuntaan.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEn usko että kyse olisi rungon pettämisestä, vaan nimenomaan siitä että ne ovat "linttaan" ja hampaalle ajetut väärillä pyöränkulmilla.
Se että nyt fiilis on kuin takarenkaat olisivat kiinni yhdella pultilla johtuu pitkälti juuri siitä että rengas on kulunut lintaan ja nyt uusilla camberkulmilla renkaan tiehen akselipainoa siirtävä alue on siirtynyt eri paikkaan.
Eli nyt varmasti mennään sen kapean "harjanteen varassa" mikä syntyi entisen kuluneen sisäalueen ulkolaidalle.
Tämä on ainainen ongelma väärillä kulmilla kulutetuilla renkailla, jolloin ne oikeiksi asetetut kulmat helposti eivät enään tuota niitä ominaisuuksia mitkä olisi ollut ulosmitattavavissa jos rengas olisi lähtenyt alunperin kulumaan oikeilla kulmilla.
Ok, jos pintaa on vielä jäljellä ja hermo muuten kestää ajella, niin kovat paineet sisälle ja ajoa.
muutamassa tuhannessa kilsassa usein tämä "nuljuamisongelma" katoaa tai ainakin vähenee merkittävästi...mutta ikävä kyllä, se rallatus hampaalle kuluneesta sisäreunasta ei oikein enään poistu.
Ainoa keino joka voi auttaa vielä molempiin ongelmiin on vaitaa renkaiden puolta, eli kääntää ne vanteella ja säätää niitä cambereita muutama kymppi takaisin miinuksen suuntaan.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
mites tommoset nordic master 3 225/45/17 nastat tuli tos nii onko kellään semmosista kokemuksia? olin ostavinani nordmannin kumet myyjällä luki ilmos et nordman mut nordic master 3 :set tuli... uuden karheet on kumet mutmut..Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View Postmites tommoset nordic master 3 225/45/17 nastat tuli tos nii onko kellään semmosista kokemuksia? olin ostavinani nordmannin kumet myyjällä luki ilmos et nordman mut nordic master 3 :set tuli... uuden karheet on kumet mutmut..
Pinnattu kume tuo kyllä on, eli ei ihan samantasoinen kume, kuin Nordman, joka on sama lähes kume, kuin vanha nokian.
Taipuu muuten melko hassusti tuo sana kumet, kumi/kumit ei taivu yhtään niin hassusti, mikähän lienee syy..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View Postmites tommoset nordic master 3 225/45/17 nastat tuli tos nii onko kellään semmosista kokemuksia? olin ostavinani nordmannin kumet myyjällä luki ilmos et nordman mut nordic master 3 :set tuli... uuden karheet on kumet mutmut..BMW E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Anz0r View PostEi todellakaan samantasoset, tosiaan nordic on pinnattu kumi ja se sitten on ihan hakuammuntaa että millaset oot saanu, pinnatut nimittäin tuppaa vipattamaan ja väpättämään vaikka oisivat kuinka olevinaan tasapainossa vanteella... Jos ei motaria tarvi paljon ajaa niin varmaan menetteleeBmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Joskus ostin uudet Nordmannin nastarenkaat focukseen ja olivat aivan helvetin paskat. Meteli oli kauheaa ja koko auto tutisi ja yritettiin tasapainottaakkin, mutta ei apua! Tuntui, että vanhat michelinin kuluneet kitkatkin pitivät jäällä paremmin. Toki, silloin en kyllä katsonut niiden norttien vuosilukua, että olivatko jo vuosia olleet rengasliikkeen varastossa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postitse asiassa sain yhdet pahasti hampaalle kuluneet nankangit hiljaiseksi kun ajoin reiluhkolla harituksella muutaman sata kilometriä.. tässä kokeilussa lähti kyllä muutoinkin pari millä pinnasta mutta hiljenipähän ainakinBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Onko kellään kokemuksia Vredestein Ultrac Cento renkaista varsinkin kokoluokassa 18" ja sitä isompia? Ensi kesäksi voisi tuommoisia harkita kun tuo hintakaan ei ole ihan hirveä. Alkaa tuo hankookin rengasmelu piisaamaan vaikka muuten hyvät kumit onkin.I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
-
Originally posted by Vertigo View PostOnko kellään kokemuksia Vredestein Ultrac Cento renkaista varsinkin kokoluokassa 18" ja sitä isompia? Ensi kesäksi voisi tuommoisia harkita kun tuo hintakaan ei ole ihan hirveä. Alkaa tuo hankookin rengasmelu piisaamaan vaikka muuten hyvät kumit onkin.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo ettei olis laakereita paskana, jos hankookeilla rengasmelu tuntuu liian kovalta.
Comment
-
Comment