Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Kokeilin vaihtaa Nangangit takaisin taakse, kun sisäkantit niissä ovat jo hampaalla ja en jaksanut kuunnella sitä jurinaa enää yhtään. Mutta, takaisin tuli se ilmiö, kun takana olisi vanteet yhdellä pultilla kiinni, joten taidan siltikin vaihtaa vielä kerran ja nauttia jurinoista loppu kesän. Onkohan noissa nangangeissa jotenkin runkokin pettänyt liiallisella necatiivisella camberilla takana, kun eivät toimi enää tuolla -1,30 asteellakaan, eikä eri paineillakaan saa oikein mitenkään korjattua tuota vetelyä ja ajokoiramaisuutta?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by janke View Post
      Kokeilin vaihtaa Nangangit takaisin taakse, kun sisäkantit niissä ovat jo hampaalla ja en jaksanut kuunnella sitä jurinaa enää yhtään. Mutta, takaisin tuli se ilmiö, kun takana olisi vanteet yhdellä pultilla kiinni, joten taidan siltikin vaihtaa vielä kerran ja nauttia jurinoista loppu kesän. Onkohan noissa nangangeissa jotenkin runkokin pettänyt liiallisella necatiivisella camberilla takana, kun eivät toimi enää tuolla -1,30 asteellakaan, eikä eri paineillakaan saa oikein mitenkään korjattua tuota vetelyä ja ajokoiramaisuutta?
      En usko että kyse olisi rungon pettämisestä, vaan nimenomaan siitä että ne ovat "linttaan" ja hampaalle ajetut väärillä pyöränkulmilla.
      Se että nyt fiilis on kuin takarenkaat olisivat kiinni yhdella pultilla johtuu pitkälti juuri siitä että rengas on kulunut lintaan ja nyt uusilla camberkulmilla renkaan tiehen akselipainoa siirtävä alue on siirtynyt eri paikkaan.
      Eli nyt varmasti mennään sen kapean "harjanteen varassa" mikä syntyi entisen kuluneen sisäalueen ulkolaidalle.
      Tämä on ainainen ongelma väärillä kulmilla kulutetuilla renkailla, jolloin ne oikeiksi asetetut kulmat helposti eivät enään tuota niitä ominaisuuksia mitkä olisi ollut ulosmitattavavissa jos rengas olisi lähtenyt alunperin kulumaan oikeilla kulmilla.
      Ok, jos pintaa on vielä jäljellä ja hermo muuten kestää ajella, niin kovat paineet sisälle ja ajoa.
      muutamassa tuhannessa kilsassa usein tämä "nuljuamisongelma" katoaa tai ainakin vähenee merkittävästi...mutta ikävä kyllä, se rallatus hampaalle kuluneesta sisäreunasta ei oikein enään poistu.
      Ainoa keino joka voi auttaa vielä molempiin ongelmiin on vaitaa renkaiden puolta, eli kääntää ne vanteella ja säätää niitä cambereita muutama kymppi takaisin miinuksen suuntaan.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Hemi View Post
        En usko että kyse olisi rungon pettämisestä, vaan nimenomaan siitä että ne ovat "linttaan" ja hampaalle ajetut väärillä pyöränkulmilla.
        Se että nyt fiilis on kuin takarenkaat olisivat kiinni yhdella pultilla johtuu pitkälti juuri siitä että rengas on kulunut lintaan ja nyt uusilla camberkulmilla renkaan tiehen akselipainoa siirtävä alue on siirtynyt eri paikkaan.
        Eli nyt varmasti mennään sen kapean "harjanteen varassa" mikä syntyi entisen kuluneen sisäalueen ulkolaidalle.
        Tämä on ainainen ongelma väärillä kulmilla kulutetuilla renkailla, jolloin ne oikeiksi asetetut kulmat helposti eivät enään tuota niitä ominaisuuksia mitkä olisi ollut ulosmitattavavissa jos rengas olisi lähtenyt alunperin kulumaan oikeilla kulmilla.
        Ok, jos pintaa on vielä jäljellä ja hermo muuten kestää ajella, niin kovat paineet sisälle ja ajoa.
        muutamassa tuhannessa kilsassa usein tämä "nuljuamisongelma" katoaa tai ainakin vähenee merkittävästi...mutta ikävä kyllä, se rallatus hampaalle kuluneesta sisäreunasta ei oikein enään poistu.
        Ainoa keino joka voi auttaa vielä molempiin ongelmiin on vaitaa renkaiden puolta, eli kääntää ne vanteella ja säätää niitä cambereita muutama kymppi takaisin miinuksen suuntaan.
        itse asiassa sain yhdet pahasti hampaalle kuluneet nankangit hiljaiseksi kun ajoin reiluhkolla harituksella muutaman sata kilometriä.. tässä kokeilussa lähti kyllä muutoinkin pari millä pinnasta mutta hiljenipähän ainakin
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Hemi View Post
          En usko että kyse olisi rungon pettämisestä, vaan nimenomaan siitä että ne ovat "linttaan" ja hampaalle ajetut väärillä pyöränkulmilla.
          Se että nyt fiilis on kuin takarenkaat olisivat kiinni yhdella pultilla johtuu pitkälti juuri siitä että rengas on kulunut lintaan ja nyt uusilla camberkulmilla renkaan tiehen akselipainoa siirtävä alue on siirtynyt eri paikkaan.
          Eli nyt varmasti mennään sen kapean "harjanteen varassa" mikä syntyi entisen kuluneen sisäalueen ulkolaidalle.
          Tämä on ainainen ongelma väärillä kulmilla kulutetuilla renkailla, jolloin ne oikeiksi asetetut kulmat helposti eivät enään tuota niitä ominaisuuksia mitkä olisi ollut ulosmitattavavissa jos rengas olisi lähtenyt alunperin kulumaan oikeilla kulmilla.
          Ok, jos pintaa on vielä jäljellä ja hermo muuten kestää ajella, niin kovat paineet sisälle ja ajoa.
          muutamassa tuhannessa kilsassa usein tämä "nuljuamisongelma" katoaa tai ainakin vähenee merkittävästi...mutta ikävä kyllä, se rallatus hampaalle kuluneesta sisäreunasta ei oikein enään poistu.
          Ainoa keino joka voi auttaa vielä molempiin ongelmiin on vaitaa renkaiden puolta, eli kääntää ne vanteella ja säätää niitä cambereita muutama kymppi takaisin miinuksen suuntaan.
          Voisihan ne koittaa vaihtaa vanteilla päikseen, kun kuiteskin kesää on vielä jäljellä Koitin paineita lisätä 3.2bar, mutta ei vaikutusta levottomuuteen.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • tuningki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1205
            • $ievi

            mites tommoset nordic master 3 225/45/17 nastat tuli tos nii onko kellään semmosista kokemuksia? olin ostavinani nordmannin kumet myyjällä luki ilmos et nordman mut nordic master 3 :set tuli... uuden karheet on kumet mutmut..
            Bmw 320d -10
            Volvo s40 2.4 -05
            ex:bmw 316 e46 1.9 -02
            ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
            ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by tuningki View Post
              mites tommoset nordic master 3 225/45/17 nastat tuli tos nii onko kellään semmosista kokemuksia? olin ostavinani nordmannin kumet myyjällä luki ilmos et nordman mut nordic master 3 :set tuli... uuden karheet on kumet mutmut..

              Pinnattu kume tuo kyllä on, eli ei ihan samantasoinen kume, kuin Nordman, joka on sama lähes kume, kuin vanha nokian.

              Taipuu muuten melko hassusti tuo sana kumet, kumi/kumit ei taivu yhtään niin hassusti, mikähän lienee syy..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14352
                • Oulu

                Virossa pinnottavat ja kaikki rungot kelpaa. Saattaa olla villi ajaa ku joka kulmassa erinlainen runko.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Anz0r
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 142
                  • Nääsville

                  Originally posted by tuningki View Post
                  mites tommoset nordic master 3 225/45/17 nastat tuli tos nii onko kellään semmosista kokemuksia? olin ostavinani nordmannin kumet myyjällä luki ilmos et nordman mut nordic master 3 :set tuli... uuden karheet on kumet mutmut..
                  Ei todellakaan samantasoset, tosiaan nordic on pinnattu kumi ja se sitten on ihan hakuammuntaa että millaset oot saanu, pinnatut nimittäin tuppaa vipattamaan ja väpättämään vaikka oisivat kuinka olevinaan tasapainossa vanteella... Jos ei motaria tarvi paljon ajaa niin varmaan menettelee
                  BMW E46 330D

                  Comment

                  • tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1205
                    • $ievi

                    Originally posted by Anz0r View Post
                    Ei todellakaan samantasoset, tosiaan nordic on pinnattu kumi ja se sitten on ihan hakuammuntaa että millaset oot saanu, pinnatut nimittäin tuppaa vipattamaan ja väpättämään vaikka oisivat kuinka olevinaan tasapainossa vanteella... Jos ei motaria tarvi paljon ajaa niin varmaan menettelee
                    joo tiedän et ei oo saman veikkaset.. mut jos niillä pystys ajaan kun ei jaksas lähetellä takas, eikä maksanu paljoo noh nakataan ooppelin alle jos puistaa
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Joskus ostin uudet Nordmannin nastarenkaat focukseen ja olivat aivan helvetin paskat. Meteli oli kauheaa ja koko auto tutisi ja yritettiin tasapainottaakkin, mutta ei apua! Tuntui, että vanhat michelinin kuluneet kitkatkin pitivät jäällä paremmin. Toki, silloin en kyllä katsonut niiden norttien vuosilukua, että olivatko jo vuosia olleet rengasliikkeen varastossa.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by peto2 View Post
                        itse asiassa sain yhdet pahasti hampaalle kuluneet nankangit hiljaiseksi kun ajoin reiluhkolla harituksella muutaman sata kilometriä.. tässä kokeilussa lähti kyllä muutoinkin pari millä pinnasta mutta hiljenipähän ainakin
                        Vaihdoitko ennen tuota operaatiota vanteilla päikseen? Pitäisikö laittaa sorviin pyörimään ja ottaa pari-milliä pinnasta?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Vertigo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 806
                          • Paska Kaupunni

                          Onko kellään kokemuksia Vredestein Ultrac Cento renkaista varsinkin kokoluokassa 18" ja sitä isompia? Ensi kesäksi voisi tuommoisia harkita kun tuo hintakaan ei ole ihan hirveä. Alkaa tuo hankookin rengasmelu piisaamaan vaikka muuten hyvät kumit onkin.
                          I Don't Know! I Don't Like It!
                          Nykyiset:
                          E36 328i cöype
                          Exät:
                          Fiat Uno 60ies '93
                          E30 316i
                          E28 520ia
                          Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                          Fiat 127
                          Saab 900

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Vertigo View Post
                            Onko kellään kokemuksia Vredestein Ultrac Cento renkaista varsinkin kokoluokassa 18" ja sitä isompia? Ensi kesäksi voisi tuommoisia harkita kun tuo hintakaan ei ole ihan hirveä. Alkaa tuo hankookin rengasmelu piisaamaan vaikka muuten hyvät kumit onkin.
                            Hankookin rengasmelu?

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Joo ettei olis laakereita paskana, jos hankookeilla rengasmelu tuntuu liian kovalta.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Joo ettei olis laakereita paskana, jos hankookeilla rengasmelu tuntuu liian kovalta.
                                Kyllähän ne Hankookitkin kuluu ja melu kasvaa selvästi vaikka pintaa olisi vielä reilusti jäljellä. V12 Evo mallissa jo 2mm kulumisen jälkeen ero on selvä uusiin renkaisiin verrattuna, S1 Evo ei ole ihan yhtä herkkä melun kasvulle.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎