Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    Originally posted by janke View Post
    Minkälaisilla taka cambereiilla huristelet?
    Koneen antamilla vakioarvoilla kun 21" vanteet ja sport alusta valittu! En muista asteita nyt tähän hätään
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9995
      • KVLA

      Originally posted by pexodus View Post
      Koneen antamilla vakioarvoilla kun 21" vanteet ja sport alusta valittu! En muista asteita nyt tähän hätään
      Jälleen nämä kuuluisat "tehtaan arvot" tai "vakioarvot" autossa.Ne ei vaan camperin osalta ihan oikeasti toimi noissa leveissä ja matalissa renkaissa.Pyörät pitää saada reilusti pystympään.Foorumilla on monessa topiikissa käyty asiasta keskustelua.Toki nuo autosi arvot näkemällä voisi tuon varmaksi todeta.

      Comment

      • Tumppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1812
        • Oulu

        17tkm nyt tälle kesälle takana Aeolus Steering Ace renkailla koossa 245/40/18 ja edestä ei ole vielä edes kokonaan hävinnyt keskeltä tuo kokomerkintä joka on luokkaa millin syvä. Takapäässäkin hienosti pintaa vaikka on käyttänyt softatun dieselin voimavaroja urakalla. Pitoa on märälläkin aivan hyvin. Melutasoltaan aivan uutena hiljaiset ja nyt ajettuna alkaa vähän tuntua, että ääntävät noin keskimääräisesti olematta ärsyttävät. Tähän mennessä parhaat halparenkaat mitä on autoissani ollut. Kestoa löytyy

        F31 320d LCI

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by pexodus View Post
          Koneen antamilla vakioarvoilla kun 21" vanteet ja sport alusta valittu! En muista asteita nyt tähän hätään
          Ei ole olemassakaan mitään "vakioarvoja", vaan ainoastaan tehtaan antama alue jonka sisästä eri vannekokojen camberit valitaan.
          Eli sinulla syy tuohon märän kelin käytökseen on tasan varmasti väärät takapään camberarvoy 21" renkaalle, eikä suinkaan renkaat itsessään.
          Nyt takarenkaat antaa ainoastaan 1/3 sisäreunasta kunnollista kosketuspintaa/pintapainetta tiehen ja varsinkin kun nyt rengas on kulunut vähän "linttaan", ei sadekelillä pito ole todellakaan kaksinen.
          Rengas pystympään ja koko kulutuspinta hoitamaan pitoa, niin sitä löytyy myös märissä olosuhteissa. Nyt ei, eikä se ole renkaan vika.
          Tuollainen rengas -2.00-asteen tehtaan "vakiocambereilla" on jopa naurunpyrähdyksiä herättävän liukas ajella kylmällä sateisella asfaltilla, oli renkaan merkki mikä tahansa mikäli se ei ole ihan uusi.
          Käytännössä alla on 21" täysin joustamaton rengas....155-levyisen renkaan tiehen vastaavalla kuluneella kulutuspinnalla.
          Ei siis ole ihme että on "pikkuisen" liukas.
          Last edited by Hemi; 22-08-2014, 14:11.

          Comment

          • Juker
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 80
            • Oulu

            Originally posted by Hemi View Post
            Ei ole olemassakaan mitään "vakioarvoja", vaan ainoastaan tehtaan antama alue jonka sisästä eri vannekokojen camberit valitaan.
            Eli sinulla syy tuohon märän kelin käytökseen on tasan varmasti väärät takapään camberarvoy 21" renkaalle, eikä suinkaan renkaat itsessään.
            Nyt takarenkaat antaa ainoastaan 1/3 sisäreunasta kunnollista kosketuspintaa/pintapainetta tiehen ja varsinkin kun nyt rengas on kulunut vähän "linttaan", ei sadekelillä pito ole todellakaan kaksinen.
            Rengas pystympään ja koko kulutuspinta hoitamaan pitoa, niin sitä löytyy myös märissä olosuhteissa. Nyt ei, eikä se ole renkaan vika.
            Tuollainen rengas -2.00-asteen tehtaan "vakiocambereilla" on jopa naurunpyrähdyksiä herättävän liukas ajella kylmällä sateisella asfaltilla, oli renkaan merkki mikä tahansa mikäli se ei ole ihan uusi.
            Käytännössä alla on 21" täysin joustamaton rengas....155-levyisen renkaan tiehen vastaavalla kuluneella kulutuspinnalla.
            Ei siis ole ihme että on "pikkuisen" liukas.
            Pitkään on pitänyt kirjotella oma kokemus noista sateella liukkaiksi moitituista nankangeista. Itsellä on nyt ollut alla nankangin ns-20:t puolitoista kesää, edessä 225 ja takana 255 leveät 19 tuumaiset, ja kulutuspintahan noissa takasissa alkaa jo tässä vaiheessa olla loppupuolella. En ollut aiemmin ajatellutkaan että nuo olisivat mitenkään normaalia liukkaammat. Mutta nyt kun on saanut lueskella juttuja märällä hengenvaarallisista nankangeista, niin kokeilin tuossa kovien sateiden aikana ihan tosissaan kiihdytellä (kaikki mitä tuosta "täysitehoisesta" 2 litraisesta irtoaa ), kurvailla ja jarrutella, niin en kyllä mitään erityisiä vaaratilanteita saanut aikaiseksi. Silloin laitto miettimään, että täytyy kyllä kuljettajan ajotyylissä jotain olla tosissaan vialla (tai autossa jotain muuta vikaa) jos noilla syntyy vaaratilanteita normaalissa liikenteessä. Tosin mulla on camberit säädetty takaa niin pystyyn kuin saa, tarkkoja lukemia en muista tähän hätään.

            Mutta tää nyt on vaan minun kokemus, ei ole sen kummemmin tarkotus noita halpisrenkaita puolustella, kun markalla saa markan asioita. Mutta ei nuo nyt niin huonot ole .
            F10 530d xDrive///M Sport
            Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
            Ex F31 320d xDrive///M Sport
            Ex E60 530dA
            Ex E61 520d ///M Sport

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Juker View Post
              Pitkään on pitänyt kirjotella oma kokemus noista sateella liukkaiksi moitituista nankangeista. Itsellä on nyt ollut alla nankangin ns-20:t puolitoista kesää, edessä 225 ja takana 255 leveät 19 tuumaiset, ja kulutuspintahan noissa takasissa alkaa jo tässä vaiheessa olla loppupuolella. En ollut aiemmin ajatellutkaan että nuo olisivat mitenkään normaalia liukkaammat. Mutta nyt kun on saanut lueskella juttuja märällä hengenvaarallisista nankangeista, niin kokeilin tuossa kovien sateiden aikana ihan tosissaan kiihdytellä (kaikki mitä tuosta "täysitehoisesta" 2 litraisesta irtoaa ), kurvailla ja jarrutella, niin en kyllä mitään erityisiä vaaratilanteita saanut aikaiseksi. Silloin laitto miettimään, että täytyy kyllä kuljettajan ajotyylissä jotain olla tosissaan vialla (tai autossa jotain muuta vikaa) jos noilla syntyy vaaratilanteita normaalissa liikenteessä. Tosin mulla on camberit säädetty takaa niin pystyyn kuin saa, tarkkoja lukemia en muista tähän hätään.

              Mutta tää nyt on vaan minun kokemus, ei ole sen kummemmin tarkotus noita halpisrenkaita puolustella, kun markalla saa markan asioita. Mutta ei nuo nyt niin huonot ole .
              Niin siis tämän kaltaisia kokemuksia on mm.minullakin varsinkin nykyisistä NS2/NS20:sta, mutta toki silloin on aina takapään camberit siellä missä pitääkin ja renkaan koko kulutuspinta käytössä myös sadekelillä.
              Eli onhan se pirun liukas ja nimenomaan "äkkinäinen" jos/kun käytännössä takarenkaat antaa märkään tiehen samalla leveydellä painetta kuin että takana olisi mootoripyörän tai kuplavolkkarin "sahanterärengas".

              Comment

              • Puksuttaja
                BTCF Member
                • Mar 2012
                • 592
                • Kirkkonummi

                Itellä takana Z3:ssa Nankangin NS-2:set ja kyllähän ne sateella on viime renkaisiin (Nokian V)verrattuna paljon liukkaammat. Ei tällä 1.9:llä tähän malliin ennen saanu perää luisuun sateellla mutta itteä ei kyllä yhtään haittaa koska ei se perä lähde mitenkään äkillisesti alta näillä. Cambereihin sun muihin suuntauksen arvoihin ei ole koskettu renkaiden vaihdon jälkeen.
                E36 325i Sedan -90
                Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

                Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
                Ex. E38 728iA -99
                Ex. E30 316 -85
                Ex. E34 530iA Touring V8 -95

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Onko kokemuksia Minerva F105 renkaista? Vissiin sama rengas myös Rockstone ja Rotalla. Ainakin mallinimi on sama.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by Antsah View Post
                    Onko kokemuksia Minerva F105 renkaista? Vissiin sama rengas myös Rockstone ja Rotalla. Ainakin mallinimi on sama.
                    Kesän on etuakselilla pyöriny alla ja välillä myös koko kierros. Omassa ajossa ainaki toimii, eikä oo edes mitkään äänekkäimmät. Varmaan aika monta tuhatta minervaa tullu asennettua vanteelle ja toimivaa tuntuu olevan ku porukka on ollu tyytyväisiä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      Originally posted by zener View Post
                      Kesän on etuakselilla pyöriny alla ja välillä myös koko kierros. Omassa ajossa ainaki toimii, eikä oo edes mitkään äänekkäimmät. Varmaan aika monta tuhatta minervaa tullu asennettua vanteelle ja toimivaa tuntuu olevan ku porukka on ollu tyytyväisiä.
                      Teillähän ne mullekki laitettiin sillon 235/45R17 Minervat ja tyytyväinen kyllä olin niihin.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        Nankang SV-1 kitka ja SW-7 nasta

                        Käyttäjäkokemuksia näistä vielä?

                        SV-1

                        ja

                        SW-7
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Nyt on Minerva F105 225/55/17 kokoisina alla ja yllätyin kyllä miten hyvät renkaat nämä on ajella. Todella hiljaiset ja ei vetele yms. mitään ongelmaa. Auto menee ihan sukkasiltaan nyt verrattuna vanhoihin Michelin Primacy HP:n.

                          Misukat kesti n. 30tkm jotka oli kestoltaan/hintaan nähden kyllä melkoiset pettymykset. Katsotaampa miten nämä Minervat ottaa kilsoja alleen.

                          deemu79: talvirenkaille on oma topic *wink,wink*

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ei ole olemassakaan mitään "vakioarvoja", vaan ainoastaan tehtaan antama alue jonka sisästä eri vannekokojen camberit valitaan.
                            Eli sinulla syy tuohon märän kelin käytökseen on tasan varmasti väärät takapään camberarvoy 21" renkaalle, eikä suinkaan renkaat itsessään.
                            Nyt takarenkaat antaa ainoastaan 1/3 sisäreunasta kunnollista kosketuspintaa/pintapainetta tiehen ja varsinkin kun nyt rengas on kulunut vähän "linttaan", ei sadekelillä pito ole todellakaan kaksinen.
                            Rengas pystympään ja koko kulutuspinta hoitamaan pitoa, niin sitä löytyy myös märissä olosuhteissa. Nyt ei, eikä se ole renkaan vika.
                            Tuollainen rengas -2.00-asteen tehtaan "vakiocambereilla" on jopa naurunpyrähdyksiä herättävän liukas ajella kylmällä sateisella asfaltilla, oli renkaan merkki mikä tahansa mikäli se ei ole ihan uusi.
                            Käytännössä alla on 21" täysin joustamaton rengas....155-levyisen renkaan tiehen vastaavalla kuluneella kulutuspinnalla.
                            Ei siis ole ihme että on "pikkuisen" liukas.
                            Siis nuo takasethan ovat aivan pystyssä, renkaan leveys on myös asetettu tuohon säätökoneeseen joten uskon sen huomioivan sen. Vielä lisähuomiona että taka ja eturenkaissa on täysin sama kulutuspinta jäljellä niin sisä, keski kuin ulko vesiurassakin. joten en nyt aivan usko että takarenkaat kuluu 285 leveänä 2tonnin autossa tasaisesti jos takaset on asetettu aivan päin hevonvittua, sitäpaitsi tuo Vianorin uusi kone jolla arvot on säädetty tuntui tietävän aikapaljon enemmän kuin perus nyrkkipajan kone noista arvoista, puhumattakaan rallia ajavasta asentajasta!

                            Kyllä nämä Nankangit ovat vaan naurettavan paskat märällä, siis aivan naurettavan paskat! Ostakaa vaan vaikka talvirenkaiksikin minusta nähden, itse pysyn jatkossa vain premium merkeissä ja ostan niitä vaikka kahdet kesään jos kuluvat nopeammin, mutta hengelläni en ala leikkiä.
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9995
                              • KVLA

                              Originally posted by pexodus View Post
                              Siis nuo takasethan ovat aivan pystyssä, renkaan leveys on myös asetettu tuohon säätökoneeseen joten uskon sen huomioivan sen. Vielä lisähuomiona että taka ja eturenkaissa on täysin sama kulutuspinta jäljellä niin sisä, keski kuin ulko vesiurassakin. joten en nyt aivan usko että takarenkaat kuluu 285 leveänä 2tonnin autossa tasaisesti jos takaset on asetettu aivan päin hevonvittua, sitäpaitsi tuo Vianorin uusi kone jolla arvot on säädetty tuntui tietävän aikapaljon enemmän kuin perus nyrkkipajan kone noista arvoista, puhumattakaan rallia ajavasta asentajasta!
                              Pystyssä ja pystyssä.Kerroppa meille mitä se Vianorin viisas kone ja asentaja on sinne oikeasti laittanut esim. camperille?Mitään kongreettisia arvojahan et ole vieläkään kertonut.Ettei tarvi turhaa täällä katsomossa epäillä.
                              Last edited by Heguli 31; 11-09-2014, 15:48.

                              Comment

                              • Daa Daa
                                BTCF Member
                                • Aug 2004
                                • 908
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Kyllä nämä Nankangit ovat vaan naurettavan paskat märällä, siis aivan naurettavan paskat!
                                +1

                                235/40-17 ns2:set oli e30 touringin alla asteen camberilla, kostealla kelillä pito irtosi vielä nelosella 80-90km/h vauhdista, kun lähti ohittamaan maantiellä.

                                Todella turvallista perheen kanssa reissata kesäautolla.

                                Kiertoon lähti nankikankit 6tkm ajettuina, nyt alla vredesteinit ultrac sessentat edessä ja nokian z g2:set takana. Pitoa löytyy nyt myös vesikelillä ja uskaltaa antaa paremmankin puoliskon kurvailla toukalla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎