Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Originally posted by zener View Post
    Liikaa taka camberia...
    Aika tappiin on laitettu, ja vielä ihan "ohjearvojen sisällä". Tiedä sitten mitä ne pitäisi olla:think Johonkin topikkiin mie ne tännekkin oon varmaan ylös laittanut

    Camber -2.
    Last edited by jumbo; 05-07-2014, 00:35.
    M550d

    Comment

    • Paarma78
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 291
      • Klaukkala

      Originally posted by Antsah View Post
      Onhan noissa profiilikin eri tuon nopeusluokan lisäksi. Runko varmasti jäykempi jo pelkän profiilinkin takia. Minusta noita ei voi edes verrata toisiinsa kun on täysin erilaiset renkaat.
      Kuitenkin saman halkaisijan rengas kyseessä?
      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by jumbo View Post
        Aika tappiin on laitettu, ja vielä ihan "ohjearvojen sisällä". Tiedä sitten mitä ne pitäisi olla:think Johonkin topikkiin mie ne tännekkin oon varmaan ylös laittanut

        Camber -2.
        Pitäis olla ihan toisessa ääripäässä niitä ohjearvoja...

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Originally posted by jukkae View Post
          Pitäis olla ihan toisessa ääripäässä niitä ohjearvoja...
          En muista niitä rajoja nyt, mutta -2 on kuitenkin camberit takana. Enkä nyt silti ole kuullut että renkaista runko pettää vaikka camberit vähän miinuksella enempi olisikin.
          M550d

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9995
            • KVLA

            Originally posted by Paarma78 View Post
            Kuitenkin saman halkaisijan rengas kyseessä?
            Tuo halkaisija ei nyt kerro ihan koko totuutta kuitenkaan.Esim. 225/60R16 renkaassa on myös sama halkaisija,mutta aivan varmasti tuo kumi on ihan eri planeetalta.Noin karrikoituna esimerkkinä.

            En ihmettelisi yhtään jos kumiseokset hieman noissa vaihtelisi.Etenkin jos ne on eri tehtailta tulleita.Ja tuo renkaan (alkava) kovettuminen on nopeinta sen ensimmäisen vuoden aikana.Ainakin näppituntumalla.

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by jumbo View Post
              Edellisistä nexen 3000Sta hajosi rungot sisäkantista Renkaan sisäpuolella oli tuossa taitoksessa semmonen "ilmarengas" mikä kierti koko renkaan matkalta tuossa renkaan kyljessä.
              Tältä siis näytti renkaan sisäpuolella

              M550d

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by jumbo View Post
                En muista niitä rajoja nyt, mutta -2 on kuitenkin camberit takana. Enkä nyt silti ole kuullut että renkaista runko pettää vaikka camberit vähän miinuksella enempi olisikin.
                Niin siinä käy, kun renkaan sisäreunalle kohdistuu painoa enempi ja se sitä myöten lämpeää enempi. Paljonki purettu renkaita, kun runko pettänyt ja ilmaa samalla tavalla tubeless kalvon välissä.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by zener View Post
                  Niin siinä käy, kun renkaan sisäreunalle kohdistuu painoa enempi ja se sitä myöten lämpeää enempi. Paljonki purettu renkaita, kun runko pettänyt ja ilmaa samalla tavalla tubeless kalvon välissä.
                  Tää oli vaan eka kerta kun käy tälleen, ajettu tuolla ajokorkeudella ja varmasti lähes vastaavilla kulmilla jo 4 kesää ennen tätä. Voiko tuo leveämpi vanne vaikuttaa myös tuohon että hajoaa helpommin, ennen oli 9,5" vanne ja nyt on 10,5. Rengas siis 275/30-19
                  M550d

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    Toi ilmarengas tulee myös jos rengaspaineet on liian pienet. Yli 3 kiloa pitää käyttää painetta (mielellään jopa 3,5 bar) jos reippaasti camberia koska kaikki rasitus kohdistuu renkaan sisäsyrjään.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      3,2bar olen pitänyt painetta takarenkaissa.
                      M550d

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Täällä meni kanssa star performerit ämmään alle takarenkaiksi, kokoa 275/30-19 ja hintaa 86e/kpl En odota näiltä mitään, mutta jos nyt vaikka 5000-7000km kestää niin hyvä.
                        Edellisistä nexen 3000Sta hajosi rungot sisäkantista Renkaan sisäpuolella oli tuossa taitoksessa semmonen "ilmarengas" mikä kierti koko renkaan matkalta tuossa renkaan kyljessä.

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Aika tappiin on laitettu, ja vielä ihan "ohjearvojen sisällä". Tiedä sitten mitä ne pitäisi olla:think Johonkin topikkiin mie ne tännekkin oon varmaan ylös laittanut
                        Camber -2.
                        Originally posted by jumbo View Post
                        En muista niitä rajoja nyt, mutta -2 on kuitenkin camberit takana. Enkä nyt silti ole kuullut että renkaista runko pettää vaikka camberit vähän miinuksella enempi olisikin.
                        No, siis lopputulos on juuri kuvatunlainen mikäli näissä 275-leveissä 19" kokoluokan renkaissa käyttää 16" renkaan camberkulmia, kuten tässä on nyt käytetty.
                        Eli ihan tolkuttomasti liikaa negatiivista camberia tämän kokoluokan renkaalle ja sulattaa sisäreunan+väsyttää sisärungon hajalle muutaman tuhannen kilometrin ajolla tällä yhdstelmällä.
                        Siellähän pitäisi camberarvot olla tälle 19"/275 renkaalle -1.15"-1.25" haarukassa jos haluaa ajaa muutakin kuin ihan renkaansa sisäreunan varassa ja kuluttaa rengasta tasaisesti ilman että sisärunko pettää elinkaren loppupuolella.
                        Lisäksi, märän kelin pitoahan näissä ei ole voinut olla juuri lainkaan.

                        Comment

                        • BimmerForce
                          BTCF Member
                          • Apr 2012
                          • 1220
                          • Muualla

                          Tilasin Yokohaman Advan Sportit paikalliseen (Lahti) rengasliikkeeseen. Tiskille mennessäni myyjä hämmästyksekseni ilmoitti jo kaupanneensa renkaani eteenpäin, eikä vastaavia ollut hyllyssä.
                          Tilalle tarjottiin allekirjoittaneelle aiemmin tuntemattomia Leao Nova Force-renkaita. Hetken tuumailtuani päätin laittaa tarjotut renkaat alle, koska nykyiset olivat sakoilla.
                          Auton käytös muuttui näillä renkailla hengenvaaralliseksi. Yli puolen metrin jatkuva vaeltelu puolelta toiselle maantienopeudessa +70 km/h sai minut jättämään moottoritiekokeilut sikseen. Ajokilometrejä kertyi noin 50. Painelin takaisin liikkeeseen tekemään reklamaatiota moisista leskentekijöistä ja ajettuaan lenkin autolla totesi myyjä itsekkin, ettei ollut koskaan ajanut yhtä paskoilla renkailla.
                          Reilun pelin hengessä myyjä ilmoitti laittavansa Yokohamat heti tilaukseen ja alle kunhan saapuvat.
                          Halppisrenkaita en ole aikaisemmin käyttänyt, mutta moisen kokemuksen jälkeen pysyttelen niistä visusti erossa.
                          n52
                          m52
                          s65
                          m40


                          NOTHING | WORKS

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by BimmerForce View Post
                            Tilasin Yokohaman Advan Sportit paikalliseen (Lahti) rengasliikkeeseen. Tiskille mennessäni myyjä hämmästyksekseni ilmoitti jo kaupanneensa renkaani eteenpäin, eikä vastaavia ollut hyllyssä.
                            Tilalle tarjottiin allekirjoittaneelle aiemmin tuntemattomia Leao Nova Force-renkaita. Hetken tuumailtuani päätin laittaa tarjotut renkaat alle, koska nykyiset olivat sakoilla.
                            Auton käytös muuttui näillä renkailla hengenvaaralliseksi. Yli puolen metrin jatkuva vaeltelu puolelta toiselle maantienopeudessa +70 km/h sai minut jättämään moottoritiekokeilut sikseen. Ajokilometrejä kertyi noin 50. Painelin takaisin liikkeeseen tekemään reklamaatiota moisista leskentekijöistä ja ajettuaan lenkin autolla totesi myyjä itsekkin, ettei ollut koskaan ajanut yhtä paskoilla renkailla.
                            Reilun pelin hengessä myyjä ilmoitti laittavansa Yokohamat heti tilaukseen ja alle kunhan saapuvat.
                            Halppisrenkaita en ole aikaisemmin käyttänyt, mutta moisen kokemuksen jälkeen pysyttelen niistä visusti erossa.
                            No, halpis ja ja "halpis"....
                            Tämä Leao on Kiinalaisen halpiksen, eli Linglongin "halpismalli", eli ihan se pahnanpohjimmainen.
                            Näitä ei kukaan ole varmasti suositellutkaan edes tässä halpisrengas topikissa, vaan päinvastoin.
                            Pointti on kuitenkin se että tämän "pahnanpohjimmaisen" vuoksi ei todellakaan kannata tyrmätä koko halvemman pään tuoteryhmää, vaan kyllähän nämä ovat lähinnä renkaan ulkoiseen olemukseen paistettua Linglongilta yli jäänyttä jätettä.

                            Comment

                            • BimmerForce
                              BTCF Member
                              • Apr 2012
                              • 1220
                              • Muualla

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Tämä Leao on Kiinalaisen halpiksen, eli Linglongin "halpismalli", eli ihan se pahnanpohjimmainen..
                              Niin mun tuuria.. Olisi ehkä kannattanut googletella hetki ennen ostopäätöstä.
                              n52
                              m52
                              s65
                              m40


                              NOTHING | WORKS

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by Hemi View Post
                                No, siis lopputulos on juuri kuvatunlainen mikäli näissä 275-leveissä 19" kokoluokan renkaissa käyttää 16" renkaan camberkulmia, kuten tässä on nyt käytetty.
                                Eli ihan tolkuttomasti liikaa negatiivista camberia tämän kokoluokan renkaalle ja sulattaa sisäreunan+väsyttää sisärungon hajalle muutaman tuhannen kilometrin ajolla tällä yhdstelmällä.
                                Siellähän pitäisi camberarvot olla tälle 19"/275 renkaalle -1.15"-1.25" haarukassa jos haluaa ajaa muutakin kuin ihan renkaansa sisäreunan varassa ja kuluttaa rengasta tasaisesti ilman että sisärunko pettää elinkaren loppupuolella.
                                Lisäksi, märän kelin pitoahan näissä ei ole voinut olla juuri lainkaan.
                                Paljon tuli asiaa, mutta samoilla pyöränlulmilla ja samalla alustalla ja samanlaisilla renkailla mutta 9,5" leveällä vanteella tätä ei tapahtunut.
                                Mutta enivei, kun nyt kesällä käyn suuntauksessa niin pitää katella saako noita pystympään. Toki sitten alkaa taatusti raapimaan kaariin
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎