Koneen antamilla vakioarvoilla kun 21" vanteet ja sport alusta valittu! En muista asteita nyt tähän hätään
Jälleen nämä kuuluisat "tehtaan arvot" tai "vakioarvot" autossa.Ne ei vaan camperin osalta ihan oikeasti toimi noissa leveissä ja matalissa renkaissa.Pyörät pitää saada reilusti pystympään.Foorumilla on monessa topiikissa käyty asiasta keskustelua.Toki nuo autosi arvot näkemällä voisi tuon varmaksi todeta.
17tkm nyt tälle kesälle takana Aeolus Steering Ace renkailla koossa 245/40/18 ja edestä ei ole vielä edes kokonaan hävinnyt keskeltä tuo kokomerkintä joka on luokkaa millin syvä. Takapäässäkin hienosti pintaa vaikka on käyttänyt softatun dieselin voimavaroja urakalla. Pitoa on märälläkin aivan hyvin. Melutasoltaan aivan uutena hiljaiset ja nyt ajettuna alkaa vähän tuntua, että ääntävät noin keskimääräisesti olematta ärsyttävät. Tähän mennessä parhaat halparenkaat mitä on autoissani ollut. Kestoa löytyy
Koneen antamilla vakioarvoilla kun 21" vanteet ja sport alusta valittu! En muista asteita nyt tähän hätään
Ei ole olemassakaan mitään "vakioarvoja", vaan ainoastaan tehtaan antama alue jonka sisästä eri vannekokojen camberit valitaan.
Eli sinulla syy tuohon märän kelin käytökseen on tasan varmasti väärät takapään camberarvoy 21" renkaalle, eikä suinkaan renkaat itsessään.
Nyt takarenkaat antaa ainoastaan 1/3 sisäreunasta kunnollista kosketuspintaa/pintapainetta tiehen ja varsinkin kun nyt rengas on kulunut vähän "linttaan", ei sadekelillä pito ole todellakaan kaksinen.
Rengas pystympään ja koko kulutuspinta hoitamaan pitoa, niin sitä löytyy myös märissä olosuhteissa. Nyt ei, eikä se ole renkaan vika.
Tuollainen rengas -2.00-asteen tehtaan "vakiocambereilla" on jopa naurunpyrähdyksiä herättävän liukas ajella kylmällä sateisella asfaltilla, oli renkaan merkki mikä tahansa mikäli se ei ole ihan uusi.
Käytännössä alla on 21" täysin joustamaton rengas....155-levyisen renkaan tiehen vastaavalla kuluneella kulutuspinnalla.
Ei siis ole ihme että on "pikkuisen" liukas.
Ei ole olemassakaan mitään "vakioarvoja", vaan ainoastaan tehtaan antama alue jonka sisästä eri vannekokojen camberit valitaan.
Eli sinulla syy tuohon märän kelin käytökseen on tasan varmasti väärät takapään camberarvoy 21" renkaalle, eikä suinkaan renkaat itsessään.
Nyt takarenkaat antaa ainoastaan 1/3 sisäreunasta kunnollista kosketuspintaa/pintapainetta tiehen ja varsinkin kun nyt rengas on kulunut vähän "linttaan", ei sadekelillä pito ole todellakaan kaksinen.
Rengas pystympään ja koko kulutuspinta hoitamaan pitoa, niin sitä löytyy myös märissä olosuhteissa. Nyt ei, eikä se ole renkaan vika.
Tuollainen rengas -2.00-asteen tehtaan "vakiocambereilla" on jopa naurunpyrähdyksiä herättävän liukas ajella kylmällä sateisella asfaltilla, oli renkaan merkki mikä tahansa mikäli se ei ole ihan uusi.
Käytännössä alla on 21" täysin joustamaton rengas....155-levyisen renkaan tiehen vastaavalla kuluneella kulutuspinnalla.
Ei siis ole ihme että on "pikkuisen" liukas.
Pitkään on pitänyt kirjotella oma kokemus noista sateella liukkaiksi moitituista nankangeista. Itsellä on nyt ollut alla nankangin ns-20:t puolitoista kesää, edessä 225 ja takana 255 leveät 19 tuumaiset, ja kulutuspintahan noissa takasissa alkaa jo tässä vaiheessa olla loppupuolella. En ollut aiemmin ajatellutkaan että nuo olisivat mitenkään normaalia liukkaammat. Mutta nyt kun on saanut lueskella juttuja märällä hengenvaarallisista nankangeista, niin kokeilin tuossa kovien sateiden aikana ihan tosissaan kiihdytellä (kaikki mitä tuosta "täysitehoisesta" 2 litraisesta irtoaa ), kurvailla ja jarrutella, niin en kyllä mitään erityisiä vaaratilanteita saanut aikaiseksi. Silloin laitto miettimään, että täytyy kyllä kuljettajan ajotyylissä jotain olla tosissaan vialla (tai autossa jotain muuta vikaa) jos noilla syntyy vaaratilanteita normaalissa liikenteessä. Tosin mulla on camberit säädetty takaa niin pystyyn kuin saa, tarkkoja lukemia en muista tähän hätään.
Mutta tää nyt on vaan minun kokemus, ei ole sen kummemmin tarkotus noita halpisrenkaita puolustella, kun markalla saa markan asioita. Mutta ei nuo nyt niin huonot ole .
F10 530d xDrive///M Sport
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
Ex F31 320d xDrive///M Sport
Ex E60 530dA
Ex E61 520d ///M Sport
Pitkään on pitänyt kirjotella oma kokemus noista sateella liukkaiksi moitituista nankangeista. Itsellä on nyt ollut alla nankangin ns-20:t puolitoista kesää, edessä 225 ja takana 255 leveät 19 tuumaiset, ja kulutuspintahan noissa takasissa alkaa jo tässä vaiheessa olla loppupuolella. En ollut aiemmin ajatellutkaan että nuo olisivat mitenkään normaalia liukkaammat. Mutta nyt kun on saanut lueskella juttuja märällä hengenvaarallisista nankangeista, niin kokeilin tuossa kovien sateiden aikana ihan tosissaan kiihdytellä (kaikki mitä tuosta "täysitehoisesta" 2 litraisesta irtoaa ), kurvailla ja jarrutella, niin en kyllä mitään erityisiä vaaratilanteita saanut aikaiseksi. Silloin laitto miettimään, että täytyy kyllä kuljettajan ajotyylissä jotain olla tosissaan vialla (tai autossa jotain muuta vikaa) jos noilla syntyy vaaratilanteita normaalissa liikenteessä. Tosin mulla on camberit säädetty takaa niin pystyyn kuin saa, tarkkoja lukemia en muista tähän hätään.
Mutta tää nyt on vaan minun kokemus, ei ole sen kummemmin tarkotus noita halpisrenkaita puolustella, kun markalla saa markan asioita. Mutta ei nuo nyt niin huonot ole .
Niin siis tämän kaltaisia kokemuksia on mm.minullakin varsinkin nykyisistä NS2/NS20:sta, mutta toki silloin on aina takapään camberit siellä missä pitääkin ja renkaan koko kulutuspinta käytössä myös sadekelillä.
Eli onhan se pirun liukas ja nimenomaan "äkkinäinen" jos/kun käytännössä takarenkaat antaa märkään tiehen samalla leveydellä painetta kuin että takana olisi mootoripyörän tai kuplavolkkarin "sahanterärengas".
Itellä takana Z3:ssa Nankangin NS-2:set ja kyllähän ne sateella on viime renkaisiin (Nokian V)verrattuna paljon liukkaammat. Ei tällä 1.9:llä tähän malliin ennen saanu perää luisuun sateellla mutta itteä ei kyllä yhtään haittaa koska ei se perä lähde mitenkään äkillisesti alta näillä. Cambereihin sun muihin suuntauksen arvoihin ei ole koskettu renkaiden vaihdon jälkeen.
E36 325i Sedan -90
Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09
Onko kokemuksia Minerva F105 renkaista? Vissiin sama rengas myös Rockstone ja Rotalla. Ainakin mallinimi on sama.
Kesän on etuakselilla pyöriny alla ja välillä myös koko kierros. Omassa ajossa ainaki toimii, eikä oo edes mitkään äänekkäimmät. Varmaan aika monta tuhatta minervaa tullu asennettua vanteelle ja toimivaa tuntuu olevan ku porukka on ollu tyytyväisiä.
Kesän on etuakselilla pyöriny alla ja välillä myös koko kierros. Omassa ajossa ainaki toimii, eikä oo edes mitkään äänekkäimmät. Varmaan aika monta tuhatta minervaa tullu asennettua vanteelle ja toimivaa tuntuu olevan ku porukka on ollu tyytyväisiä.
Teillähän ne mullekki laitettiin sillon 235/45R17 Minervat ja tyytyväinen kyllä olin niihin.
Nyt on Minerva F105 225/55/17 kokoisina alla ja yllätyin kyllä miten hyvät renkaat nämä on ajella. Todella hiljaiset ja ei vetele yms. mitään ongelmaa. Auto menee ihan sukkasiltaan nyt verrattuna vanhoihin Michelin Primacy HP:n.
Misukat kesti n. 30tkm jotka oli kestoltaan/hintaan nähden kyllä melkoiset pettymykset. Katsotaampa miten nämä Minervat ottaa kilsoja alleen.
Ei ole olemassakaan mitään "vakioarvoja", vaan ainoastaan tehtaan antama alue jonka sisästä eri vannekokojen camberit valitaan.
Eli sinulla syy tuohon märän kelin käytökseen on tasan varmasti väärät takapään camberarvoy 21" renkaalle, eikä suinkaan renkaat itsessään.
Nyt takarenkaat antaa ainoastaan 1/3 sisäreunasta kunnollista kosketuspintaa/pintapainetta tiehen ja varsinkin kun nyt rengas on kulunut vähän "linttaan", ei sadekelillä pito ole todellakaan kaksinen.
Rengas pystympään ja koko kulutuspinta hoitamaan pitoa, niin sitä löytyy myös märissä olosuhteissa. Nyt ei, eikä se ole renkaan vika.
Tuollainen rengas -2.00-asteen tehtaan "vakiocambereilla" on jopa naurunpyrähdyksiä herättävän liukas ajella kylmällä sateisella asfaltilla, oli renkaan merkki mikä tahansa mikäli se ei ole ihan uusi.
Käytännössä alla on 21" täysin joustamaton rengas....155-levyisen renkaan tiehen vastaavalla kuluneella kulutuspinnalla.
Ei siis ole ihme että on "pikkuisen" liukas.
Siis nuo takasethan ovat aivan pystyssä, renkaan leveys on myös asetettu tuohon säätökoneeseen joten uskon sen huomioivan sen. Vielä lisähuomiona että taka ja eturenkaissa on täysin sama kulutuspinta jäljellä niin sisä, keski kuin ulko vesiurassakin. joten en nyt aivan usko että takarenkaat kuluu 285 leveänä 2tonnin autossa tasaisesti jos takaset on asetettu aivan päin hevonvittua, sitäpaitsi tuo Vianorin uusi kone jolla arvot on säädetty tuntui tietävän aikapaljon enemmän kuin perus nyrkkipajan kone noista arvoista, puhumattakaan rallia ajavasta asentajasta!
Kyllä nämä Nankangit ovat vaan naurettavan paskat märällä, siis aivan naurettavan paskat! Ostakaa vaan vaikka talvirenkaiksikin minusta nähden, itse pysyn jatkossa vain premium merkeissä ja ostan niitä vaikka kahdet kesään jos kuluvat nopeammin, mutta hengelläni en ala leikkiä.
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Siis nuo takasethan ovat aivan pystyssä, renkaan leveys on myös asetettu tuohon säätökoneeseen joten uskon sen huomioivan sen. Vielä lisähuomiona että taka ja eturenkaissa on täysin sama kulutuspinta jäljellä niin sisä, keski kuin ulko vesiurassakin. joten en nyt aivan usko että takarenkaat kuluu 285 leveänä 2tonnin autossa tasaisesti jos takaset on asetettu aivan päin hevonvittua, sitäpaitsi tuo Vianorin uusi kone jolla arvot on säädetty tuntui tietävän aikapaljon enemmän kuin perus nyrkkipajan kone noista arvoista, puhumattakaan rallia ajavasta asentajasta!
Pystyssä ja pystyssä.Kerroppa meille mitä se Vianorin viisas kone ja asentaja on sinne oikeasti laittanut esim. camperille?Mitään kongreettisia arvojahan et ole vieläkään kertonut.Ettei tarvi turhaa täällä katsomossa epäillä.
Kyllä nämä Nankangit ovat vaan naurettavan paskat märällä, siis aivan naurettavan paskat!
+1
235/40-17 ns2:set oli e30 touringin alla asteen camberilla, kostealla kelillä pito irtosi vielä nelosella 80-90km/h vauhdista, kun lähti ohittamaan maantiellä.
Todella turvallista perheen kanssa reissata kesäautolla.
Kiertoon lähti nankikankit 6tkm ajettuina, nyt alla vredesteinit ultrac sessentat edessä ja nokian z g2:set takana. Pitoa löytyy nyt myös vesikelillä ja uskaltaa antaa paremmankin puoliskon kurvailla toukalla..
Comment