Originally posted by anssip
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteet (painot ym.)
Collapse
X
-
Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiPNo, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
Edit: häröjäLast edited by Tojopa; 04-04-2006, 17:12.
Comment
-
-
Originally posted by TojopaOstin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
Ja sitten vaan odottamaan kelejä..
Comment
-
-
Originally posted by SicknessOnko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?
Jos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.Last edited by petrolhead; 08-04-2006, 15:18.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolheadJos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.
Jos haluaa ulkonäköä niin suorituskyvyn ja ajettavuudenkin menettämisen uhalla saatetaan sinne veivata todella matalaprofiiliset ja leveät renkaat + isot vanteet.
Jos taas haetaan ultimate suorituskykyä niin eipä leveän kumin voittajaa ole. (tietty jossain kohtaa tulee raja, varsinkin jos heitetään R-compoundit alle). Mutta halkaisijassa saa kyllä sitten tulla alas noista thyyning mitoista roimasti. Yhtä tärkeää on tietenkin vanteen paino, jolla on valtava merkitys suorituskykyyn. Puhutaan kuitenkin jousittamattomasta ja pyörivästä massasta...
Tästä syystä mäkin laitoin mun HRE:t 19":na. Kakskyt tuumaset olis ollu paljon agressiivisemmat mutta mä en halunnut tinkiä suorituskyvystä.
Kumit ja vanteet leveni alkuperäisestä mutta halkaisija pysyi samana. Ja koska noi competition sarjan HRE:t on vitusti kevyemmät kuin bemun alkup. CSL vanteet niin nettosin siinä samalla vähän painonsäästöäkin vaikka leveät renkaat hieman enemmän painaakin.
Samaan syssyyn vedin muuten BMW:n 225/255 rengastus suhteen vessasta alas ja heitin keulille 265:t kun takana on vain 10mm leveämmät. Tällä sain aliohjautuvuutta hyvin kuriin...
Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by BalleNiin, sehän riippuu aivan mitä fiksu mies hakee rengastukseltaan...
Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...Last edited by petrolhead; 09-04-2006, 11:02.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Henkilövaa'alla:
BMW Style 45 7*16" + Continental Viking Contact 2 205/55/16 = 19kg
BBS RC 8.5*18" + Dunlop SP9000 225/40/18 = 18.5kgCurrent rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Henkilövaa'alla:
Brock b1 7.5x16" 10.6kg
Brock b1 9x16" 10.3kg
Jännä homma leveempi vanne on kevyempi
Renkaina Falken ze 512 saapuivat tänään.
etu 205 45 16" 8.1kg (vanne+rengas 18.7kg)
taka 225 40 16" 8.6kg (vanne+rengas 18.9kg)Last edited by teme e30 320i; 13-04-2006, 18:20.
Comment
-
-
Originally posted by JiiPNo, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
E32 Style20 (E34 M5 turbiini) 9" vanne 9,2 kg ilman kapselia.
Mitattu matkahuollon puntarilla.Last edited by Freak; 16-03-2007, 10:43.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Onko kellään tietoa mitä breytonin spirit 19"x9.5" vanne painaa? Itse selailin jenkkien sivuja ja joku siellä väitti, että 38lbs eli n.17kg.Voiko tuo pitää paikkansa kertokaahan, koska jää nuo ko. vanteet kyllä ostamatta jos tuo paino on tuota luokkaa!!!
Ed: siis tuo 17kg oli ilman rengastaLast edited by Stone; 11-04-2006, 21:08.
Comment
-
-
persdyno
Originally posted by TurboDe39 peltialu + 205/65 Michelin x-ice = 15,1 kg. Veikkaisin, että vanne painaa alle 7kg. Kyllä muuten kulkee kevyesti, jos vertaa johonkin yli 20kg painavaan 17" 235/45 settiin. Persdynon mittaama tehohävikki n. 30hv.
Mitä arvioit hidaannukseksi sataseen, vai oletko jopa kellottanut? Tottakai tuntuu, että kun on suurempi massa renkaissa, niin hitaammin kiihtyy, mutta häviääkö jopa sekuntitolkulla? Ei kai nyt sentäänLast edited by jamoc8; 01-06-2006, 08:19.---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
motegi trak lite 7x17 6.5kgFord Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
Comment