Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteet (painot ym.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboD
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 84

    #31
    Originally posted by anssip
    viitsiikö joku punnita sellaiset e39:n peltialut?kiinnostaisi kovasti tietää,onko ne niin kevyet mitä kehutaan.
    e39 peltialu + 205/65 Michelin x-ice = 15,1 kg. Veikkaisin, että vanne painaa alle 7kg. Kyllä muuten kulkee kevyesti, jos vertaa johonkin yli 20kg painavaan 17" 235/45 settiin. Persdynon mittaama tehohävikki n. 30hv.

    Comment

    • anssip
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 233

      #32
      kiitos!eipä tässä auta muu kuin alkaa etsiä peltialuja.

      Comment

      • JiiP
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1734
        • Tampere

        #33
        Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
        No, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
        Official member of BTCF-Sauna Team
        E46 316i -03
        Ex:
        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #34
          Onko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?
          E39 520iA -02

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by JiiP
            No, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
            Tarvikevanteissa harvemmin 8" ja 9,5" vanteet on saman painoiset, eli siinä mielessä oli pieni ylläri. Tosin täysin järkeenkäypä ratkaisu, vaikka ei varmastikaan halvin

            Edit: häröjä
            Last edited by Tojopa; 04-04-2006, 17:12.

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #36
              Originally posted by Tojopa
              Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
              Kumho Ecsta Supra 712 235/40-18 renkailla takavanne painaa 21,3 kg ja etuvanne 21,0 kg.

              Ja sitten vaan odottamaan kelejä..

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by Sickness
                Onko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?
                Samankokoisissa renkaissa ei varmaankaan ole yhtä suuria eroja kuin vanteiden välillä, ja rengasvalintaan vaikuttaisi (ainakin minulla) toiset tekijät kuin niiden paino; pito, tuntuma, mukavuus, melu, kestöikä, mikä nyt olisi etusijalla.
                Jos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.
                Last edited by petrolhead; 08-04-2006, 15:18.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3413
                  • UKI, Suomen New York

                  #38
                  Originally posted by petrolhead
                  Jos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.
                  Niin, sehän riippuu aivan mitä fiksu mies hakee rengastukseltaan...

                  Jos haluaa ulkonäköä niin suorituskyvyn ja ajettavuudenkin menettämisen uhalla saatetaan sinne veivata todella matalaprofiiliset ja leveät renkaat + isot vanteet.

                  Jos taas haetaan ultimate suorituskykyä niin eipä leveän kumin voittajaa ole. (tietty jossain kohtaa tulee raja, varsinkin jos heitetään R-compoundit alle). Mutta halkaisijassa saa kyllä sitten tulla alas noista thyyning mitoista roimasti. Yhtä tärkeää on tietenkin vanteen paino, jolla on valtava merkitys suorituskykyyn. Puhutaan kuitenkin jousittamattomasta ja pyörivästä massasta...

                  Tästä syystä mäkin laitoin mun HRE:t 19":na. Kakskyt tuumaset olis ollu paljon agressiivisemmat mutta mä en halunnut tinkiä suorituskyvystä.
                  Kumit ja vanteet leveni alkuperäisestä mutta halkaisija pysyi samana. Ja koska noi competition sarjan HRE:t on vitusti kevyemmät kuin bemun alkup. CSL vanteet niin nettosin siinä samalla vähän painonsäästöäkin vaikka leveät renkaat hieman enemmän painaakin.

                  Samaan syssyyn vedin muuten BMW:n 225/255 rengastus suhteen vessasta alas ja heitin keulille 265:t kun takana on vain 10mm leveämmät. Tällä sain aliohjautuvuutta hyvin kuriin...

                  Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by Balle
                    Niin, sehän riippuu aivan mitä fiksu mies hakee rengastukseltaan...

                    Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...
                    No, tämähän juurikin oli pointtini. Jos tätä tai montaa muuta foorumia selaa niin saa sen kuvan näistä "mahtuuko pyörimään"-topikeista, että keskimäärin mennään isoimpaan ja leveimpään vaihtoehtoon sen enempää miettimättä tai kokeilematta miten fillarit ajossa toimii.
                    Last edited by petrolhead; 09-04-2006, 11:02.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      #40
                      Henkilövaa'alla:

                      BMW Style 45 7*16" + Continental Viking Contact 2 205/55/16 = 19kg

                      BBS RC 8.5*18" + Dunlop SP9000 225/40/18 = 18.5kg
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • teme e30 320i
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 162
                        • Kemijärvi

                        #41
                        Henkilövaa'alla:
                        Brock b1 7.5x16" 10.6kg
                        Brock b1 9x16" 10.3kg
                        Jännä homma leveempi vanne on kevyempi
                        Renkaina Falken ze 512 saapuivat tänään.
                        etu 205 45 16" 8.1kg (vanne+rengas 18.7kg)
                        taka 225 40 16" 8.6kg (vanne+rengas 18.9kg)
                        Last edited by teme e30 320i; 13-04-2006, 18:20.

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2560
                          • .

                          #42
                          Originally posted by JiiP
                          No, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
                          E32 Style20 (E34 M5 turbiini) 8" vanne 9,0 kg ilman kapselia.
                          E32 Style20 (E34 M5 turbiini) 9" vanne 9,2 kg ilman kapselia.
                          Mitattu matkahuollon puntarilla.
                          Last edited by Freak; 16-03-2007, 10:43.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #43
                            Onko kellään tietoa mitä breytonin spirit 19"x9.5" vanne painaa? Itse selailin jenkkien sivuja ja joku siellä väitti, että 38lbs eli n.17kg. Voiko tuo pitää paikkansa kertokaahan, koska jää nuo ko. vanteet kyllä ostamatta jos tuo paino on tuota luokkaa!!!

                            Ed: siis tuo 17kg oli ilman rengasta
                            Last edited by Stone; 11-04-2006, 21:08.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • jamoc8
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 277
                              • Oulu

                              #44
                              persdyno

                              Originally posted by TurboD
                              e39 peltialu + 205/65 Michelin x-ice = 15,1 kg. Veikkaisin, että vanne painaa alle 7kg. Kyllä muuten kulkee kevyesti, jos vertaa johonkin yli 20kg painavaan 17" 235/45 settiin. Persdynon mittaama tehohävikki n. 30hv.


                              Mitä arvioit hidaannukseksi sataseen, vai oletko jopa kellottanut? Tottakai tuntuu, että kun on suurempi massa renkaissa, niin hitaammin kiihtyy, mutta häviääkö jopa sekuntitolkulla? Ei kai nyt sentään
                              Last edited by jamoc8; 01-06-2006, 08:19.
                              ---- Bee äm dapl juu ----

                              Comment

                              • racediesel
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 248
                                • porvoo

                                #45
                                motegi trak lite 7x17 6.5kg
                                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                                BMW 330D-05 vakio 2005
                                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎