Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Taidampa laittaa testiin uudet Michelin X-ice North 3:t kun hintaeroa ei ole paikallisessa kaupassa 205/60/16 kokoisina Kumhoihin kuin pari kymppiä. Rengasmyyjä kehui, että kestäisivät enemmän kilometrejä kuin Kumhot joten maksaiskohan nuo itsensä "takaisin". Eihän nuo TM:ssä ihan loistaneet, Tuulilasissa taasen paremmin pärjäsivät. Onhan nuo kuitenkin jokatapauksessa nykyisiä alla olevia renkaita valovuoden paremmat. Pitäisi kuulemma olla HKPL8 hilajisemmat vaikka testit sanoo kyllä muuta.
No voimpahan ainakin kertoa sitten kokemukset kaikkien iloksi
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostTaidampa laittaa testiin uudet Michelin X-ice North 3:t kun hintaeroa ei ole paikallisessa kaupassa 205/60/16 kokoisina Kumhoihin kuin pari kymppiä. Rengasmyyjä kehui, että kestäisivät enemmän kilometrejä kuin Kumhot joten maksaiskohan nuo itsensä "takaisin". Eihän nuo TM:ssä ihan loistaneet, Tuulilasissa taasen paremmin pärjäsivät. Onhan nuo kuitenkin jokatapauksessa nykyisiä alla olevia renkaita valovuoden paremmat. Pitäisi kuulemma olla HKPL8 hilajisemmat vaikka testit sanoo kyllä muuta.
No voimpahan ainakin kertoa sitten kokemukset kaikkien iloksiBMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Voi hyvinkin olla, tietenkin autokin vaikuttaa yms. Aika moni on mm. BMW forumin puolella valittanut, että HKPL8 pitää 60km/h-90km/h välillä hirveää ujellusta kun ovat uusiin bemareihin alle laitattaneet. Taisi osa olla kyllästynyt ulinaan ja vaihtaneet mm Contia alle.
Testithän ei ole tuosta ulinasta maininneet mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostVoi hyvinkin olla, tietenkin autokin vaikuttaa yms. Aika moni on mm. BMW forumin puolella valittanut, että HKPL8 pitää 60km/h-90km/h välillä hirveää ujellusta kun ovat uusiin bemareihin alle laitattaneet. Taisi osa olla kyllästynyt ulinaan ja vaihtaneet mm Contia alle.
Testithän ei ole tuosta ulinasta maininneet mitään.BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Rengasmyyjältä kun kyselin noiden hkpl8 ja misukan äänimaailmoista niin meinasi, että hkpl8 on hitaissa vauhdeissa selvästi hiljaisemmat, mutta misukoiden äänitaso ei sitten vaikuttaisi nousevan yhtä selvästi ylöspäin vauhdin kasvaessa kuin hkpl8.
No nyt kun olen noilla misukoilla muutaman kilsan ajanut niin tosiaan vaikuttaisi väite noista misukoista pitävän paikkansa, että melu ei juurikaan siitä 40km/h vauhdista kauheasti muutu häiritsevämmäksi vaikka sisäänajohan näissä on kesken..
Selkeästi nämä on hiljaisemmat kuin vanhat alla olleet Contin WV2:t joten olen tyytyväinen. Pito jäänee sitten nähtäväksi kun ei oikein taas ole talvikeliä Oulussakaan.
Comment
-
-
Hankook IPike RS 419 (225/50R17, e39 530iA)
Originally posted by Tuonela View PostEka kerta moottoritienopeuksissa säikäytti että mitä on tullut ostettua, auto oli todella outo ajettava. Huojui ja haki koko ajan, ei mitään tuntumaa tiehen, auto oli oikeasti pelottava ajaa... Ilmaa laitoin kuitenkin mittarin mukaan 3,0bar.
No tarkistin paineet työpaikan parilla muulla mittarilla, painetta ei ollutkaan oikeasti kuin 2,5. Laitoin eteen 3,0 ja taakse 3,2, tämän jälkeen muuttui huomattavasti paremmaksi. Mutta vanhat Michelinin xi2-kitkat olivat kyllä huomattavasti tukevammat ajaa. Tietysti koko näissä oli eri (225/45r17) mutta kuitenkin... Toinen ärsyttävä piirre noissa on juriseva/jollottava ääni juuri 80-90 nopeudessa, muuten ovat kyllä nastarenkaaksi hiljaiset. Tulis nyt vaan ne liukkaat kelit.
Harvassa on ollut liukkaat kelit, mutta muutaman kerran on tullut ajettua kunnon pääkallokelillä, ja täytyy sanoa että pitoa kyllä löytyy kiitettävästi. Toinen hyvä puoli on tuo jo mainittu hiljaisuus.
Mutta sitten huono puoli, joka oikeastaan pilaa koko renkaan:
Ajettavuus on suoraan sanottuna karmea yli 60 nopeuksissa. Auto hakee, vatkaa, nuljuaa urissa... Varsinkin kaistanvaihto moottoritiellä aiheuttaa sydämentykytyksiä, tuntuu kuin perä lähtisi alta. Maantienopeuksissa auto tuntuu leijuvan, tuntuma tiehen on olematon.
Kiihdyttäminen on kuin siirapissa etenisi, luistonesto rajoittaa etenemistä vielä 120 nopeudessa (siis kuivalla asfaltilla) vaikka kuinka maltillisesti kaasua painaisi. Edelliset renkaat (Misukan kitkat) toimivat jäiselläkin tiellä huomattavasti paremmin. Varsinkin moottoritielle kiihdytettäminen on yhtä tuskaa, joku litranen micrakin kiihtyy paremmin.
Ajamisen ilon nämä ovat tappaneet täysin, kai nämä johonkin kiiaan tai huihaihin onkin tehty...
Comment
-
-
Tulikin nopea talvirengasvaihto eteen tiistaina. Auton mukana tuli vanhat hkpl4:t joissa oli pintaa 4-5 milliä. Maanantaina jouduin tienpäällä vaihtamaan vararenkaan kun kuskinpuolen renkaasta hajosi runko. Koska koko setti oli jo vanhat ja liukkaat niin eikun kierrosta kyselemään. Pyhien takia ei ollutkaan paras mahdollinen valikoima merkeissä ja lisäksi monilla ei ollut 225/55/16 kokoa varastossa. Kiirekkin oli koska edessä oli 800 km ajokeikka parin päivän sisällä.
Soittokierroksen jälkeen päädyin valitsemaan erittäin hyvän asiakaspalvelun takia Lappeenrannan rengasmaailmasta Continentalin Icecontact nastat.
Pohdin ennen ostoa myyjälle että harkitsin 18" ostoa myös talvikeleille, mutta nyt ei varaa vanteisiin. Myyjä suositteli Conteja ja sanoi että älä hätäile kun saat nämä alle niin et välttämättä tarvi 18". Ovat vakaat ja tukevat.
Vanhoissa nokialaisissa oli JOKA renkaassa runkovaurio. Oli tietenkin vanhat kumit mutta silti jälleen kerran varmisti sen, että meikäläinen ei edelleenkään hanki nokialaisia autoonsa. Aina niitä tulee autonvaihdon mukana ja koskaan en ole ollut niihin tyytyväinen.
Noh, nyt on uusilla Conteilla sisäänajo tehty. Ehkä parhaat renkaat mitä minulla on koskaan olleet. Tai sitten vaan istuu E61:n alle tavallista napsakammin. Todella vakaat, ei vetele eikä pompi. Myyjä oli oikeassa ettei välttämättä tarvi 18". Luonnollisesti 18":t ovat vielä täsmällisemmät, mutta näillä kesäkumien eroavaisuudet ei aiheuta niin kovinkaan suurta shokkia. Kyllä oli ilo ajella 800 km näillä ja naftakulutuskin näytti parempia lukemia. Hinta oli 740,- töineen.
Misukat olisi olleet 820,- hkpl7 750,- bridgestonet 680,-BMW 525 dA E61 2007
Comment
-
-
Eikai siinä mitään jännää... 205/60R16 yleisempi koko.
Edit: jeps, vois lukea tarkemmin...Last edited by zener; 03-01-2014, 00:55.
Comment
-
-
Aluvanteen hitsaus
Originally posted by 5/5 View PostSaako ton hitsaamalla kuntoon, vai ostanko uuden vanteen. Kannattaako edes viedä mihinkä liikkeeseen
Joensuusta tällläinen liike löytyy osoitteesta Jukolankatu 20_________________________
BMW 328 xDrive (US) vm2009
Comment
-
Comment