Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14457
    • Oulu

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Saamieni tietojen mukaan eri nasta ja seos. Goodyearit oli hiljaiset, savat ei.
    Joo, käsiin tuntuvasti paljon kovempaa tavaraa tuo Sava.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Taidampa laittaa testiin uudet Michelin X-ice North 3:t kun hintaeroa ei ole paikallisessa kaupassa 205/60/16 kokoisina Kumhoihin kuin pari kymppiä. Rengasmyyjä kehui, että kestäisivät enemmän kilometrejä kuin Kumhot joten maksaiskohan nuo itsensä "takaisin". Eihän nuo TM:ssä ihan loistaneet, Tuulilasissa taasen paremmin pärjäsivät. Onhan nuo kuitenkin jokatapauksessa nykyisiä alla olevia renkaita valovuoden paremmat. Pitäisi kuulemma olla HKPL8 hilajisemmat vaikka testit sanoo kyllä muuta.

      No voimpahan ainakin kertoa sitten kokemukset kaikkien iloksi

      Comment

      • _Pietu_
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 3660
        • Kuopio / Maaninka

        Originally posted by Antsah View Post
        Taidampa laittaa testiin uudet Michelin X-ice North 3:t kun hintaeroa ei ole paikallisessa kaupassa 205/60/16 kokoisina Kumhoihin kuin pari kymppiä. Rengasmyyjä kehui, että kestäisivät enemmän kilometrejä kuin Kumhot joten maksaiskohan nuo itsensä "takaisin". Eihän nuo TM:ssä ihan loistaneet, Tuulilasissa taasen paremmin pärjäsivät. Onhan nuo kuitenkin jokatapauksessa nykyisiä alla olevia renkaita valovuoden paremmat. Pitäisi kuulemma olla HKPL8 hilajisemmat vaikka testit sanoo kyllä muuta.

        No voimpahan ainakin kertoa sitten kokemukset kaikkien iloksi
        Ja ei muuten ainakaan mun kokemuksien mukaan oo hiljasemmat.. Työkaverilla hkpl 8:t alla ja ovat tosi hiljaiset, kun taas emännällä noi misukat ja ne on selvästi meluisammat. Toki nekin on huomattavasti hiljaisemmat kuin edelliset hkpl4:et..
        BMW F25 xDrive 20d
        ex BMW e91 320dA
        ex BMW e36 325i
        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Voi hyvinkin olla, tietenkin autokin vaikuttaa yms. Aika moni on mm. BMW forumin puolella valittanut, että HKPL8 pitää 60km/h-90km/h välillä hirveää ujellusta kun ovat uusiin bemareihin alle laitattaneet. Taisi osa olla kyllästynyt ulinaan ja vaihtaneet mm Contia alle.

          Testithän ei ole tuosta ulinasta maininneet mitään.

          Comment

          • _Pietu_
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 3660
            • Kuopio / Maaninka

            Originally posted by Antsah View Post
            Voi hyvinkin olla, tietenkin autokin vaikuttaa yms. Aika moni on mm. BMW forumin puolella valittanut, että HKPL8 pitää 60km/h-90km/h välillä hirveää ujellusta kun ovat uusiin bemareihin alle laitattaneet. Taisi osa olla kyllästynyt ulinaan ja vaihtaneet mm Contia alle.

            Testithän ei ole tuosta ulinasta maininneet mitään.
            Kumma homma, itse en moista ujellusta laittanut merkille vm.97 passatissa joka työkaverilla on..kaipa se on vaan NIIN hyvä auto
            BMW F25 xDrive 20d
            ex BMW e91 320dA
            ex BMW e36 325i
            - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
            Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Rengasmyyjältä kun kyselin noiden hkpl8 ja misukan äänimaailmoista niin meinasi, että hkpl8 on hitaissa vauhdeissa selvästi hiljaisemmat, mutta misukoiden äänitaso ei sitten vaikuttaisi nousevan yhtä selvästi ylöspäin vauhdin kasvaessa kuin hkpl8.

              No nyt kun olen noilla misukoilla muutaman kilsan ajanut niin tosiaan vaikuttaisi väite noista misukoista pitävän paikkansa, että melu ei juurikaan siitä 40km/h vauhdista kauheasti muutu häiritsevämmäksi vaikka sisäänajohan näissä on kesken..

              Selkeästi nämä on hiljaisemmat kuin vanhat alla olleet Contin WV2:t joten olen tyytyväinen. Pito jäänee sitten nähtäväksi kun ei oikein taas ole talvikeliä Oulussakaan.

              Comment

              • Tuonela
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 368
                • Tampere

                Hankook IPike RS 419 (225/50R17, e39 530iA)

                Originally posted by Tuonela View Post
                Eka kerta moottoritienopeuksissa säikäytti että mitä on tullut ostettua, auto oli todella outo ajettava. Huojui ja haki koko ajan, ei mitään tuntumaa tiehen, auto oli oikeasti pelottava ajaa... Ilmaa laitoin kuitenkin mittarin mukaan 3,0bar.

                No tarkistin paineet työpaikan parilla muulla mittarilla, painetta ei ollutkaan oikeasti kuin 2,5. Laitoin eteen 3,0 ja taakse 3,2, tämän jälkeen muuttui huomattavasti paremmaksi. Mutta vanhat Michelinin xi2-kitkat olivat kyllä huomattavasti tukevammat ajaa. Tietysti koko näissä oli eri (225/45r17) mutta kuitenkin... Toinen ärsyttävä piirre noissa on juriseva/jollottava ääni juuri 80-90 nopeudessa, muuten ovat kyllä nastarenkaaksi hiljaiset. Tulis nyt vaan ne liukkaat kelit.
                Lisää kokemuksia...
                Harvassa on ollut liukkaat kelit, mutta muutaman kerran on tullut ajettua kunnon pääkallokelillä, ja täytyy sanoa että pitoa kyllä löytyy kiitettävästi. Toinen hyvä puoli on tuo jo mainittu hiljaisuus.

                Mutta sitten huono puoli, joka oikeastaan pilaa koko renkaan:
                Ajettavuus on suoraan sanottuna karmea yli 60 nopeuksissa. Auto hakee, vatkaa, nuljuaa urissa... Varsinkin kaistanvaihto moottoritiellä aiheuttaa sydämentykytyksiä, tuntuu kuin perä lähtisi alta. Maantienopeuksissa auto tuntuu leijuvan, tuntuma tiehen on olematon.

                Kiihdyttäminen on kuin siirapissa etenisi, luistonesto rajoittaa etenemistä vielä 120 nopeudessa (siis kuivalla asfaltilla) vaikka kuinka maltillisesti kaasua painaisi. Edelliset renkaat (Misukan kitkat) toimivat jäiselläkin tiellä huomattavasti paremmin. Varsinkin moottoritielle kiihdytettäminen on yhtä tuskaa, joku litranen micrakin kiihtyy paremmin.

                Ajamisen ilon nämä ovat tappaneet täysin, kai nämä johonkin kiiaan tai huihaihin onkin tehty...

                Comment

                • firegoat
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 23
                  • Imatra

                  Tulikin nopea talvirengasvaihto eteen tiistaina. Auton mukana tuli vanhat hkpl4:t joissa oli pintaa 4-5 milliä. Maanantaina jouduin tienpäällä vaihtamaan vararenkaan kun kuskinpuolen renkaasta hajosi runko. Koska koko setti oli jo vanhat ja liukkaat niin eikun kierrosta kyselemään. Pyhien takia ei ollutkaan paras mahdollinen valikoima merkeissä ja lisäksi monilla ei ollut 225/55/16 kokoa varastossa. Kiirekkin oli koska edessä oli 800 km ajokeikka parin päivän sisällä.
                  Soittokierroksen jälkeen päädyin valitsemaan erittäin hyvän asiakaspalvelun takia Lappeenrannan rengasmaailmasta Continentalin Icecontact nastat.
                  Pohdin ennen ostoa myyjälle että harkitsin 18" ostoa myös talvikeleille, mutta nyt ei varaa vanteisiin. Myyjä suositteli Conteja ja sanoi että älä hätäile kun saat nämä alle niin et välttämättä tarvi 18". Ovat vakaat ja tukevat.
                  Vanhoissa nokialaisissa oli JOKA renkaassa runkovaurio. Oli tietenkin vanhat kumit mutta silti jälleen kerran varmisti sen, että meikäläinen ei edelleenkään hanki nokialaisia autoonsa. Aina niitä tulee autonvaihdon mukana ja koskaan en ole ollut niihin tyytyväinen.
                  Noh, nyt on uusilla Conteilla sisäänajo tehty. Ehkä parhaat renkaat mitä minulla on koskaan olleet. Tai sitten vaan istuu E61:n alle tavallista napsakammin. Todella vakaat, ei vetele eikä pompi. Myyjä oli oikeassa ettei välttämättä tarvi 18". Luonnollisesti 18":t ovat vielä täsmällisemmät, mutta näillä kesäkumien eroavaisuudet ei aiheuta niin kovinkaan suurta shokkia. Kyllä oli ilo ajella 800 km näillä ja naftakulutuskin näytti parempia lukemia. Hinta oli 740,- töineen.
                  Misukat olisi olleet 820,- hkpl7 750,- bridgestonet 680,-
                  BMW 525 dA E61 2007

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Jännä kun tuossa koossa menny nuo hinnat noin päin. Omat 205/60/16 oli Michelin 499€. Hkpl8 ja Conti ois ollu n.620e luokkaa.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14457
                      • Oulu

                      Eikai siinä mitään jännää... 205/60R16 yleisempi koko.

                      Edit: jeps, vois lukea tarkemmin...
                      Last edited by zener; 03-01-2014, 00:55.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Niin en tarkoittanut kyllä kokoa vaan valmistajien välisiä hintoja. Tuo misukka noin hurjasti kalliimpi muita, kun taas 205/60/16 oli selvästi halvin. Bridgen hinta tosin olisi tainnut olla aika lähellä misukkaa.
                        Last edited by Antsah; 03-01-2014, 00:53.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3167
                          • 47200

                          Kävinpä hakemassa juuripaistetun satsin ässiä tuossa paripäivää sitten. 205/55/16 ja misukan rungoissa tuntui taas olevan kun oli niin pehmeät. On se vaan varma valinta kun ei ne ole mua koskaan pettäneet missään autossa Ja hintaa 250€

                          Comment

                          • 5/5
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 135
                            • suomi

                            Saako ton hitsaamalla kuntoon, vai ostanko uuden vanteen. Kannattaako edes viedä mihinkä liikkeeseen

                            Last edited by 5/5; 06-01-2014, 17:18.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by 5/5 View Post
                              Saako ton hitsaamalla kuntoon, vai ostanko uuden vanteen. Kannattaako edes viedä mihinkä liikkeeseen

                              Helppo korjaus, eli no problem.

                              Comment

                              • JJSorsa
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 71
                                • Joensuu

                                Aluvanteen hitsaus

                                Originally posted by 5/5 View Post
                                Saako ton hitsaamalla kuntoon, vai ostanko uuden vanteen. Kannattaako edes viedä mihinkä liikkeeseen
                                Missäpäin Suomea olis tarkoitus korjauttaa?
                                Joensuusta tällläinen liike löytyy osoitteesta Jukolankatu 20
                                _________________________
                                BMW 328 xDrive (US) vm2009

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎