Originally posted by opl21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nastat vs. kitkat uudemmassa takavedossa
Collapse
X
-
Originally posted by janke View Postpystyykö matalaprofiiliset kitkat (17"-18") kokoluokassa tarjoamaan näitä ominaisuuksia? Kokemuksia?Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän
Kyllä itseänsä saa kusettaa mutta ei faktoja pidä vääristää.
Voihan joku pitää kesärenkaistakin niin paljon että puollustaa niitä talviajossa mutta mikä tässä nyt on se pointti?
"mukava silleen heitellä perää niillä kesärenkailla"sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostVoi jeesus, nasta=lyhyt piikki
Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän
Kyllä itseänsä saa kusettaa mutta ei faktoja pidä vääristää.
Voihan joku pitää kesärenkaistakin niin paljon että puollustaa niitä talviajossa mutta mikä tässä nyt on se pointti?
"mukava silleen heitellä perää niillä kesärenkailla"
Mitähän ihmettä sä selität ? Ihan testeissä todistettua FAKTAA, että parhaat kitkat pitävät JÄÄLLÄ paremmin kuin nämä huonommat itämaiset nastat.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostVoi jeesus, nasta=lyhyt piikki
Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän
Nasta ei ole lyhyt piikki, piikki on piikki ja ajoneuvo makaa piikkien varassa. Mutta piikkiä voidaan myös kutsua nastaksi. Rallissa ei ole mitään tekemistä katulaillisten nastojen kanssa, renkaan toiminta perustuu johonkin ihan muuhun.
Kitkarenkaassa renkaan suurin maahan kohdistuva renkaan pinta-ala ei ole se oleellinen seikka nykyrenkailla, vaan renkaan lamellien tekniikka ja maksimaalinen hyödyntäminen. Jos lamellien rakenne kiinnostaa enemmänkin, niin googlesta löytyy aika hyvin teoreettista tietoa niistä ja niiden kehityksestä.
Eli väärin meni sekin, mutta parempi onni ensikerralla.
Comment
-
-
Auto bild talvirengastesti 2013 tulokset:
Testattu koossa 205/55/R16. Viimeinen numero kertoo annetut pisteet.
Nastat
Continental ContiIce-Contact 114
Goodyear UltraGrip Ice Artic 109
Pirelli Ice Zero 109
Bridgestone Blizzak Spike-01 103
Michelin X-Ice North 3 103
Nokian Hakkapeliitti 8 102
Kumho I'zen KW22 91
Kitkat
Nokian Hakkapeliitta R2 97
Pirelli Icecontrol 94
Continental ContiViking-Contact T850 89
Goodyear UltraGrip Ice+ 89
Michelin X-Ice X13 87
Kumho I'zen KW31 84
Bridgestone Blizzak WS70 83Last edited by Weuli; 25-10-2013, 18:42.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Tänään menee f30 alle nokian nastat. Mietin kitka/nasta, mut parissa rengaskaupassa kysely ja tuloksia lukeminen kun haluaa maksimipitoa ja renkaat, jotka käyttäytyy tasaisesti ilman äkillisiä ongelmia niin nastat tulee ja parhaat sellaset.
Mä 1 kerran oon tehnyt renkaiden kanssa virheen. Se oli kun keväällä pistin 19" hankookin evot. Tuunasin autoo ja säästin pari sataa ja muistelin hemin kommentteja miten hyvät noin on. Aattelin et hullu maksaa turhasta nyt sit. Ekana noi hankookit ei oo mitkää maailman hiljasimmat. Toiseks niis ei oo pitoa ja kolmanneksi renkaissa on pystyheittoa. Vitun aasi olin ja uskoin. Pistän noi varmaa myyntiin ja laitan ens kesänä sit oikeet renkaat alle. Hemi mul vois olla myynnissä allmighty hankookit.
Comment
-
-
Mulla oli ensimmäistä kertaa kitkat viime talvena, nokian r 245/40-18 kokoisena e60;n alla. Oli kyllä todella positiivinen yllätys miten hyvin pärjäsi talven ja plussana vielä tuo renkaiden hiljaisuus, vetipä nytkin hymyn naamalle kun allelaiton jälkeen ajamaan lähdin, heh.F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostMä 1 kerran oon tehnyt renkaiden kanssa virheen. Se oli kun keväällä pistin 19" hankookin evot. Tuunasin autoo ja säästin pari sataa ja muistelin hemin kommentteja miten hyvät noin on. Aattelin et hullu maksaa turhasta nyt sit. Ekana noi hankookit ei oo mitkää maailman hiljasimmat. Toiseks niis ei oo pitoa ja kolmanneksi renkaissa on pystyheittoa. Vitun aasi olin ja uskoin. Pistän noi varmaa myyntiin ja laitan ens kesänä sit oikeet renkaat alle. Hemi mul vois olla myynnissä allmighty hankookit.
Kai tiedät että Hankook Ventus S1 evo2 K117 on F30:n ensiasennusrengas nykyisin?
Vai juontaako tästä halpisrengas topikista....pito, pito,pito(niissä bridgestoneissako sitä on enemmän kuin esim.Hankookin Evo S1:ssä?)?
Originally posted by ducklandTää ketju on kyl parasta foorumilla. Ihan ku ostostv kattois. Perustellaan kuinka polviin asennettavat mopit on maailman parhaat. Varmasti kun oikein uskottelee niin löytää hyviä puolia myös niistä.
Harmi että tää on merkkikerhon foorumi. Varmasti kerrottaisiin kia auton huippuominaisuuksista myös suu vaahdossa.
Kaikenkaikkiaan oma mielipide on, että renkaat on yksi tärkeimmistä komponenteista autossa ja bmw omaa parhaat ajo-ominaisuudet normaaliautoluokassa. Jos uraherkkyys on kriteeri, niin miksi ostaa bmw, johon kuuluu yleensä vähän leveemmät renkaat vakiona. Eikä eripari renkaat vielä auta asiaa suomen uraisilla teillä.
Mikä on siis painoarvo bmw ajoominaisuuksilla renkaita valitessa ja miksi laittaa vielä normaalia leveämmät renkaat, jos uraherkkyys on päällimäisenä mielessä? Omassa kriteeripussissa lähes kaikki muut ominaisuudet voittaa. Melutasolla ei ole merkitystä eikä uraherkkyydellä. Pito, pito, pito. Noiden 3 ensimmäisen kriteerin jälkeen tulevat melutaso, uraherkkyys, kulutuskestävyys. Noita 3 viimeisen kriteerin kanssa joutuu kärsimään jokatapauksessa kun 3 ensimmäistä on pito sanoja.
Bridgestoneilla ajellaan kesällä ja nokian nastoilla talvella. Bridgestoneihin olen niin tyytyväinen, että niitä löytyy parit kotonta. Ensiasennus ja tarvikevanteista. Varmaan olen täysin kahjo kun toiset makaa käyttämättöminä tallissa ja 2te renkaat rullailee auton alla.
Kertokaa halpamerkkejä ostavat miksi ostatte kalliit vanteet ja ylikokorenkaat ja mietitte uraherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä? Ja ajatte autolla, joka käsittääkseni on tehty ajettavaksi. Parhaat hifistelee vielä brembon jarruja ja kalliita alustasarjoja ja sitten laittaa renkaiksi linglongnangkangit kun ne ei ole niin uraherkät ja kestääkin pitkään.
Tuoltahan noita voi lukea millainen rengas on kyseessä. Vähän sama kun laittaisi bmw ja kia vastakkain. On se kia auto, mutta eroja varmasti syntyyLast edited by Hemi; 01-11-2013, 20:20.
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostKuitenkin talvella 60% tienpenkalla, kevyen tai vähän rankemman "faceliftauksen" kokeneista autoista, on varustettu nastarenkain...hmm :think
Tilastoja kun voi lukea vaikka mitenOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMistähän "evosta" nyt olikaan kyse? Mitän tämä nyt muuten liittyy tähän topikkiin?
Kai tiedät että Hankook Ventus S1 evo2 K117 on F30:n ensiasennusrengas nykyisin?
Vai juontaako tästä halpisrengas topikista....pito, pito,pito(niissä bridgestoneissako sitä on enemmän kuin esim.Hankookin Evo S1:ssä?)?
Mut joo piti maksaa touhutonni siitä että voinpa sanoa ääneen omalla kokemuksella, ettei noi renkaat pärjää premiummerkeille. En ikinään missään tilanteessa pistäis talvukumeiks tuolla merkillä varustettuja renkaita enkä kyl toiste kesärenkaiksikaan.
Sieltä halpisketjusta vuosien takaa tää tilitys.
Comment
-
-
Kinastelkaa niistä perkeleen halpis kesärenkaista niille varatussa topicissa..
Tässä kuten otsikosta voinee lukea keskustellaan nasta vs kitkarenkaista uudemmissa takavedoissa
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostNiin. Mäkii aattelin et onhan noi f30 ensiasennuskumit vaikka mun auto toimitettiin kyllä pirellin kumeilla(tiedä sit missä nää on ensiasennuskumeina kun noin mainostetaan). Sit Hemin hehkutus ja menin retkuun. Okei ei noi nyt linglongit oo, mut ohjaus on epätarkka. Hidas reagoimaan toi rengas. Pitoa puuttuu viimeinen silaus. Rengasmelu on huonolla asvaltilla ärsyttävän taajuista. Ehkä desibeleinä ei isompaa, mut ärsyttävää. Eli suomeks säästin 200 ja sain joka suhteessa paskaa käteen siihen että oisin uskonut itteeni ja laittanut potenzat tai pilotit alle.
Mut joo piti maksaa touhutonni siitä että voinpa sanoa ääneen omalla kokemuksella, ettei noi renkaat pärjää premiummerkeille. En ikinään missään tilanteessa pistäis talvukumeiks tuolla merkillä varustettuja renkaita enkä kyl toiste kesärenkaiksikaan.
Sieltä halpisketjusta vuosien takaa tää tilitys.
Eli jos sinulla on näistä nyt oikeasti jotakin keskusteltavaa, niin vaihda topikkia ja keskustellaan.
Comment
-
Comment