Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän
Kyllä itseänsä saa kusettaa mutta ei faktoja pidä vääristää.
Voihan joku pitää kesärenkaistakin niin paljon että puollustaa niitä talviajossa mutta mikä tässä nyt on se pointti?
"mukava silleen heitellä perää niillä kesärenkailla"
Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän
Kyllä itseänsä saa kusettaa mutta ei faktoja pidä vääristää.
Voihan joku pitää kesärenkaistakin niin paljon että puollustaa niitä talviajossa mutta mikä tässä nyt on se pointti?
"mukava silleen heitellä perää niillä kesärenkailla"
Mitähän ihmettä sä selität ? Ihan testeissä todistettua FAKTAA, että parhaat kitkat pitävät JÄÄLLÄ paremmin kuin nämä huonommat itämaiset nastat.
Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän
Nasta ei ole lyhyt piikki, piikki on piikki ja ajoneuvo makaa piikkien varassa. Mutta piikkiä voidaan myös kutsua nastaksi. Rallissa ei ole mitään tekemistä katulaillisten nastojen kanssa, renkaan toiminta perustuu johonkin ihan muuhun.
Kitkarenkaassa renkaan suurin maahan kohdistuva renkaan pinta-ala ei ole se oleellinen seikka nykyrenkailla, vaan renkaan lamellien tekniikka ja maksimaalinen hyödyntäminen. Jos lamellien rakenne kiinnostaa enemmänkin, niin googlesta löytyy aika hyvin teoreettista tietoa niistä ja niiden kehityksestä.
Eli väärin meni sekin, mutta parempi onni ensikerralla.
Tänään menee f30 alle nokian nastat. Mietin kitka/nasta, mut parissa rengaskaupassa kysely ja tuloksia lukeminen kun haluaa maksimipitoa ja renkaat, jotka käyttäytyy tasaisesti ilman äkillisiä ongelmia niin nastat tulee ja parhaat sellaset.
Mä 1 kerran oon tehnyt renkaiden kanssa virheen. Se oli kun keväällä pistin 19" hankookin evot. Tuunasin autoo ja säästin pari sataa ja muistelin hemin kommentteja miten hyvät noin on. Aattelin et hullu maksaa turhasta nyt sit. Ekana noi hankookit ei oo mitkää maailman hiljasimmat. Toiseks niis ei oo pitoa ja kolmanneksi renkaissa on pystyheittoa. Vitun aasi olin ja uskoin. Pistän noi varmaa myyntiin ja laitan ens kesänä sit oikeet renkaat alle. Hemi mul vois olla myynnissä allmighty hankookit.
Mulla oli ensimmäistä kertaa kitkat viime talvena, nokian r 245/40-18 kokoisena e60;n alla. Oli kyllä todella positiivinen yllätys miten hyvin pärjäsi talven ja plussana vielä tuo renkaiden hiljaisuus, vetipä nytkin hymyn naamalle kun allelaiton jälkeen ajamaan lähdin, heh.
Mä 1 kerran oon tehnyt renkaiden kanssa virheen. Se oli kun keväällä pistin 19" hankookin evot. Tuunasin autoo ja säästin pari sataa ja muistelin hemin kommentteja miten hyvät noin on. Aattelin et hullu maksaa turhasta nyt sit. Ekana noi hankookit ei oo mitkää maailman hiljasimmat. Toiseks niis ei oo pitoa ja kolmanneksi renkaissa on pystyheittoa. Vitun aasi olin ja uskoin. Pistän noi varmaa myyntiin ja laitan ens kesänä sit oikeet renkaat alle. Hemi mul vois olla myynnissä allmighty hankookit.
Mistähän "evosta" nyt olikaan kyse? Mitän tämä nyt muuten liittyy tähän topikkiin?
Kai tiedät että Hankook Ventus S1 evo2 K117 on F30:n ensiasennusrengas nykyisin?
Vai juontaako tästä halpisrengas topikista....pito, pito,pito(niissä bridgestoneissako sitä on enemmän kuin esim.Hankookin Evo S1:ssä?)?
Originally posted by duckland
Tää ketju on kyl parasta foorumilla. Ihan ku ostostv kattois. Perustellaan kuinka polviin asennettavat mopit on maailman parhaat. Varmasti kun oikein uskottelee niin löytää hyviä puolia myös niistä.
Harmi että tää on merkkikerhon foorumi. Varmasti kerrottaisiin kia auton huippuominaisuuksista myös suu vaahdossa.
Kaikenkaikkiaan oma mielipide on, että renkaat on yksi tärkeimmistä komponenteista autossa ja bmw omaa parhaat ajo-ominaisuudet normaaliautoluokassa. Jos uraherkkyys on kriteeri, niin miksi ostaa bmw, johon kuuluu yleensä vähän leveemmät renkaat vakiona. Eikä eripari renkaat vielä auta asiaa suomen uraisilla teillä.
Mikä on siis painoarvo bmw ajoominaisuuksilla renkaita valitessa ja miksi laittaa vielä normaalia leveämmät renkaat, jos uraherkkyys on päällimäisenä mielessä? Omassa kriteeripussissa lähes kaikki muut ominaisuudet voittaa. Melutasolla ei ole merkitystä eikä uraherkkyydellä. Pito, pito, pito. Noiden 3 ensimmäisen kriteerin jälkeen tulevat melutaso, uraherkkyys, kulutuskestävyys. Noita 3 viimeisen kriteerin kanssa joutuu kärsimään jokatapauksessa kun 3 ensimmäistä on pito sanoja.
Bridgestoneilla ajellaan kesällä ja nokian nastoilla talvella. Bridgestoneihin olen niin tyytyväinen, että niitä löytyy parit kotonta. Ensiasennus ja tarvikevanteista. Varmaan olen täysin kahjo kun toiset makaa käyttämättöminä tallissa ja 2te renkaat rullailee auton alla.
Kertokaa halpamerkkejä ostavat miksi ostatte kalliit vanteet ja ylikokorenkaat ja mietitte uraherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä? Ja ajatte autolla, joka käsittääkseni on tehty ajettavaksi. Parhaat hifistelee vielä brembon jarruja ja kalliita alustasarjoja ja sitten laittaa renkaiksi linglongnangkangit kun ne ei ole niin uraherkät ja kestääkin pitkään.
Mistähän "evosta" nyt olikaan kyse? Mitän tämä nyt muuten liittyy tähän topikkiin?
Kai tiedät että Hankook Ventus S1 evo2 K117 on F30:n ensiasennusrengas nykyisin?
Vai juontaako tästä halpisrengas topikista....pito, pito,pito(niissä bridgestoneissako sitä on enemmän kuin esim.Hankookin Evo S1:ssä?)?
Niin. Mäkii aattelin et onhan noi f30 ensiasennuskumit vaikka mun auto toimitettiin kyllä pirellin kumeilla(tiedä sit missä nää on ensiasennuskumeina kun noin mainostetaan). Sit Hemin hehkutus ja menin retkuun. Okei ei noi nyt linglongit oo, mut ohjaus on epätarkka. Hidas reagoimaan toi rengas. Pitoa puuttuu viimeinen silaus. Rengasmelu on huonolla asvaltilla ärsyttävän taajuista. Ehkä desibeleinä ei isompaa, mut ärsyttävää. Eli suomeks säästin 200 ja sain joka suhteessa paskaa käteen siihen että oisin uskonut itteeni ja laittanut potenzat tai pilotit alle.
Mut joo piti maksaa touhutonni siitä että voinpa sanoa ääneen omalla kokemuksella, ettei noi renkaat pärjää premiummerkeille. En ikinään missään tilanteessa pistäis talvukumeiks tuolla merkillä varustettuja renkaita enkä kyl toiste kesärenkaiksikaan.
Niin. Mäkii aattelin et onhan noi f30 ensiasennuskumit vaikka mun auto toimitettiin kyllä pirellin kumeilla(tiedä sit missä nää on ensiasennuskumeina kun noin mainostetaan). Sit Hemin hehkutus ja menin retkuun. Okei ei noi nyt linglongit oo, mut ohjaus on epätarkka. Hidas reagoimaan toi rengas. Pitoa puuttuu viimeinen silaus. Rengasmelu on huonolla asvaltilla ärsyttävän taajuista. Ehkä desibeleinä ei isompaa, mut ärsyttävää. Eli suomeks säästin 200 ja sain joka suhteessa paskaa käteen siihen että oisin uskonut itteeni ja laittanut potenzat tai pilotit alle.
Mut joo piti maksaa touhutonni siitä että voinpa sanoa ääneen omalla kokemuksella, ettei noi renkaat pärjää premiummerkeille. En ikinään missään tilanteessa pistäis talvukumeiks tuolla merkillä varustettuja renkaita enkä kyl toiste kesärenkaiksikaan.
Sieltä halpisketjusta vuosien takaa tää tilitys.
Kuten jo todettua, tämä on nyt väärä topikki tilittää ja itkeskellä elämän kurjuutta..."kun hemi pakotti isoa miestä"...., varsinkin kertomatta mistä ihmeen renkaasta on kyse?
Eli jos sinulla on näistä nyt oikeasti jotakin keskusteltavaa, niin vaihda topikkia ja keskustellaan.
kolmas sarja contin kitkoja alla, eikä oo koskaan ollut mielessä vaihtaa merkkiä. Omassa autossa toimiva rengas. Ja mikä parasta, voi ajaa keväällä surutta pitkälle jos ei ehdi heti kesärenkaita vaihtaan.
Comment