Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun alhainen varaustaso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17508
    • Turku

    #61
    Eiköhän tuossa kannata akun vaihdolla aloittaa. Etenkin, jos sillä on ikääkin jo yli 2 vuotta.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • hjpl
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 196

      #62
      Näin itsekin ajattein ja soitin autoliiton akkupalvelun paikalle.
      Eipä ollut kuitenkaan. Ei lähtenyt boosterillakaan käyntiin ja akkutesterin mukaan antaa >600A käynnitysvirtaa.
      Eli seuraavaksi hinaus Laakkoselle.
      F31 320iA xdrive Msport -13
      F10 520dA -15

      Comment

      • hjpl
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 196

        #63
        Kirjoitampa tarinan loppuun jos siitä on jollekin iloa. Eli ei siis ollut akku, autosta ei löytynyt vikakoodeja, ei ollut starttimoottorikaan rikki.
        Laakkosen asentaja totesi että toinen startimoottorin kiinnityspultti puuttui ja tästä syystä startti oli sellaisessa asennossa ettei pyörittänyt moottoria. Uusi pultti ja molempien pilttien kiristys. Ja sitten taas toimii.
        Ainoa mystinen asia tässä on se että pultti ei siis ollut katkennut paikalleen, sitä ei löytynyt moottrin pohjamuovin päältä, ei mistään.
        Epäilin että olisi jotain tekemistä keväällä vaihdetun öljypohjan kanssa. Enpä tiedä, kun asentaja sanoi että öljypohjan vaihdon jälkeen kuulemma startin kiinnityspultit nimenomaan kiristetään momenttiin. No sama tuo. Remontti meni BPS:n piikkiin ja sijaisaito vakuutukseen joten ainoa haitta itselle oli vaiva.
        F31 320iA xdrive Msport -13
        F10 520dA -15

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #64
          Originally posted by hjpl View Post
          Epäilin että olisi jotain tekemistä keväällä vaihdetun öljypohjan kanssa. Enpä tiedä, kun asentaja sanoi että öljypohjan vaihdon jälkeen kuulemma startin kiinnityspultit nimenomaan kiristetään momenttiin. No sama tuo. Remontti meni BPS:n piikkiin ja sijaisaito vakuutukseen joten ainoa haitta itselle oli vaiva.
          Kröhöm.. Kuuluisi kiristää momenttiin?

          Hyvä kuitenkin että vika löytyi. Ei mikään tavallisin tapaus että startti roikkuu huonosti paikallaan...
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #65
            Eli startti pyöri mutta kukaan ei kuullut kun se pyöri ?

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1822
              • I sink hell

              #66
              Kyseinen auto on 11/2020 3-v. vanha, sigun f20 118ia bensa. Ei koskaan seisonut kauan. Ajettu arkipäivisin ainakin 60km. Ladattu talvisin ehkä 1krt/kk. Autossa on huolenpitosopimus jota vielä jäljellä 11/20 asti.

              Olen nyt kesällä ladannut useammin kuin 1krt/kk. Tuntee startatessa, että startti pyörii vähän hitaasti.
              Start/stop ollut lähiaikoina pois päältä, ja välillä ajettu manuaalimode päällä, että on kierroksia. Eilen latasin akun täyteen CTEK:illä, tänään siirsin autoa kerran pois toisen autotallin edestä toisen oven eteen. Laitoin latinkiin, ja CTEK näytti 2 valoa kahdeksasta, mutta siirtyi parin sekunnin päästä kolmanteen valoon. Autossa on hälytin.

              Muistaakseni viime kesänä valitin asiasta liikkeeseen josta auto ostettiin uutena. Sanoi että akku oli ladattu "recondition" tms. menetelmällä, ja että on normia jos auton start/stop ei toimi jos ajaa paljon kaupungissa ja ilmastointi on päällä. Suurin osa ajosta, noin 80%, tulee ajettua 70-120kmh.

              3/20 lähtien ajoa kaupungissa ehkä 4%

              Kokemuksia tai tietoa? Auto on nyt ajettu 59 000 km.
              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
              http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • Krampus
                BTCF Member
                • Nov 2017
                • 373
                • Keski-Suomi

                #67
                Originally posted by peeämwee View Post
                Kyseinen auto on 11/2020 3-v. vanha, sigun f20 118ia bensa. Ei koskaan seisonut kauan. Ajettu arkipäivisin ainakin 60km. Ladattu talvisin ehkä 1krt/kk. Autossa on huolenpitosopimus jota vielä jäljellä 11/20 asti.

                Olen nyt kesällä ladannut useammin kuin 1krt/kk. Tuntee startatessa, että startti pyörii vähän hitaasti.
                Start/stop ollut lähiaikoina pois päältä, ja välillä ajettu manuaalimode päällä, että on kierroksia. Eilen latasin akun täyteen CTEK:illä, tänään siirsin autoa kerran pois toisen autotallin edestä toisen oven eteen. Laitoin latinkiin, ja CTEK näytti 2 valoa kahdeksasta, mutta siirtyi parin sekunnin päästä kolmanteen valoon. Autossa on hälytin.

                Muistaakseni viime kesänä valitin asiasta liikkeeseen josta auto ostettiin uutena. Sanoi että akku oli ladattu "recondition" tms. menetelmällä, ja että on normia jos auton start/stop ei toimi jos ajaa paljon kaupungissa ja ilmastointi on päällä. Suurin osa ajosta, noin 80%, tulee ajettua 70-120kmh.

                3/20 lähtien ajoa kaupungissa ehkä 4%

                Kokemuksia tai tietoa? Auto on nyt ajettu 59 000 km.
                Olisi aikavahva veikkaus, että helle on pilannut akun. Moni pelkää, että talvella akut menee pilalle kovilla pakkasilla vajaalla latauksella, mutta ei mitään aavistusta, että lämpö tappaa myös akun helposti.
                E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by Krampus View Post
                  Olisi aikavahva veikkaus, että helle on pilannut akun. Moni pelkää, että talvella akut menee pilalle kovilla pakkasilla vajaalla latauksella, mutta ei mitään aavistusta, että lämpö tappaa myös akun helposti.
                  Suomessa on kyllä harvoin niin lämmintä, että akkujen ikä sen takia paljon kärsisi varsinkin kun akku sijaitsee kontissa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    #69
                    11/2020 3-v. vanha ??

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 373
                      • Keski-Suomi

                      #70
                      Omaa kokemusta lämmön pilaamista akuista on viime kesänä kun töissä meni kahdesta trukista helteillä akut.
                      Toisessa oli akut vuodelta 2012 ja toisessa 2016. Aivan samaan aikaan akut sököiksi niin helle sen teki. Seuraavalla viikolla ajettiin mitä pystyi ja virtaa ei enää ottanut vastaan kummassakaan.
                      Normaalisti koneet hallissa, mutta oli jäänyt viikonlopuksi ulos auringon paisteeseen. Akut näissä penkin alla auringolta suojassa.
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #71
                        Ei ne akut kuole yhdessä viikonlopussa suomen lämmöissä. Muuten kuumissa maissa akut kuolisivat ihan päivittäin. Monissa maissa 40c on ihan normi lämpö kesällä. Suomessa lämpöennätys on 37,2C.. Toki laturi voi helteellä keittää akun pilalla aika nopeastikkin.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peeämwee
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1822
                          • I sink hell

                          #72
                          En sitä lämpöä tosiaan veikannut akun tappajaksi. Anyway, eilen aamulla latasin akun täyteen. Käynnistin auton ja akkulaturin varaustaso tipahti 3:een valoon kahdeksasta. Akku taitaa olla kaputt. Sitten kun ostaa uuden akun kannattaa varmaan koodata pois jarruenergian talteenotto?
                          Ei näköjään uusissa autoissa akut kestä kun on sähkötipehööriä enemmän kuin tarpeeksi.
                          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                          http://velkakello.fi/

                          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            #73
                            Eilen näytti moottoritilan ilmavepasto 80c lämpöä, umpion takana onpi. On ne moottoritila akkuisenkin, akku aika kuumassa.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • Petsku333
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 349
                              • Kerava

                              #74
                              Onko se auto valittanut kertaakaan akun matalaa varaustasoa esim. iDrive ruudussa? Vai luotatko nyt niihin laturin ledeihin?
                              Seat Cupra 290

                              Ex. F20 118i MHD Stage 2
                              E60 2006 525i

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 923
                                • Kouvola/Myllykoski

                                #75
                                Ja varsinkin kun vaiheet 3 ja 4 on ne varsinaiset latausvaiheet, 3. ledi on 0-80% ja 4. ledi on 81-100% noin ulkomuistista heitettynä.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎