Eiköhän tuossa kannata akun vaihdolla aloittaa. Etenkin, jos sillä on ikääkin jo yli 2 vuotta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akun alhainen varaustaso
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Kirjoitampa tarinan loppuun jos siitä on jollekin iloa. Eli ei siis ollut akku, autosta ei löytynyt vikakoodeja, ei ollut starttimoottorikaan rikki.
Laakkosen asentaja totesi että toinen startimoottorin kiinnityspultti puuttui ja tästä syystä startti oli sellaisessa asennossa ettei pyörittänyt moottoria. Uusi pultti ja molempien pilttien kiristys. Ja sitten taas toimii.
Ainoa mystinen asia tässä on se että pultti ei siis ollut katkennut paikalleen, sitä ei löytynyt moottrin pohjamuovin päältä, ei mistään.
Epäilin että olisi jotain tekemistä keväällä vaihdetun öljypohjan kanssa. Enpä tiedä, kun asentaja sanoi että öljypohjan vaihdon jälkeen kuulemma startin kiinnityspultit nimenomaan kiristetään momenttiin. No sama tuo. Remontti meni BPS:n piikkiin ja sijaisaito vakuutukseen joten ainoa haitta itselle oli vaiva.F31 320iA xdrive Msport -13
F10 520dA -15
Comment
-
-
Originally posted by hjpl View PostEpäilin että olisi jotain tekemistä keväällä vaihdetun öljypohjan kanssa. Enpä tiedä, kun asentaja sanoi että öljypohjan vaihdon jälkeen kuulemma startin kiinnityspultit nimenomaan kiristetään momenttiin. No sama tuo. Remontti meni BPS:n piikkiin ja sijaisaito vakuutukseen joten ainoa haitta itselle oli vaiva.
Hyvä kuitenkin että vika löytyi. Ei mikään tavallisin tapaus että startti roikkuu huonosti paikallaan...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kyseinen auto on 11/2020 3-v. vanha, sigun f20 118ia bensa. Ei koskaan seisonut kauan. Ajettu arkipäivisin ainakin 60km. Ladattu talvisin ehkä 1krt/kk. Autossa on huolenpitosopimus jota vielä jäljellä 11/20 asti.
Olen nyt kesällä ladannut useammin kuin 1krt/kk. Tuntee startatessa, että startti pyörii vähän hitaasti.
Start/stop ollut lähiaikoina pois päältä, ja välillä ajettu manuaalimode päällä, että on kierroksia. Eilen latasin akun täyteen CTEK:illä, tänään siirsin autoa kerran pois toisen autotallin edestä toisen oven eteen. Laitoin latinkiin, ja CTEK näytti 2 valoa kahdeksasta, mutta siirtyi parin sekunnin päästä kolmanteen valoon. Autossa on hälytin.
Muistaakseni viime kesänä valitin asiasta liikkeeseen josta auto ostettiin uutena. Sanoi että akku oli ladattu "recondition" tms. menetelmällä, ja että on normia jos auton start/stop ei toimi jos ajaa paljon kaupungissa ja ilmastointi on päällä. Suurin osa ajosta, noin 80%, tulee ajettua 70-120kmh.
3/20 lähtien ajoa kaupungissa ehkä 4%
Kokemuksia tai tietoa? Auto on nyt ajettu 59 000 km.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View PostKyseinen auto on 11/2020 3-v. vanha, sigun f20 118ia bensa. Ei koskaan seisonut kauan. Ajettu arkipäivisin ainakin 60km. Ladattu talvisin ehkä 1krt/kk. Autossa on huolenpitosopimus jota vielä jäljellä 11/20 asti.
Olen nyt kesällä ladannut useammin kuin 1krt/kk. Tuntee startatessa, että startti pyörii vähän hitaasti.
Start/stop ollut lähiaikoina pois päältä, ja välillä ajettu manuaalimode päällä, että on kierroksia. Eilen latasin akun täyteen CTEK:illä, tänään siirsin autoa kerran pois toisen autotallin edestä toisen oven eteen. Laitoin latinkiin, ja CTEK näytti 2 valoa kahdeksasta, mutta siirtyi parin sekunnin päästä kolmanteen valoon. Autossa on hälytin.
Muistaakseni viime kesänä valitin asiasta liikkeeseen josta auto ostettiin uutena. Sanoi että akku oli ladattu "recondition" tms. menetelmällä, ja että on normia jos auton start/stop ei toimi jos ajaa paljon kaupungissa ja ilmastointi on päällä. Suurin osa ajosta, noin 80%, tulee ajettua 70-120kmh.
3/20 lähtien ajoa kaupungissa ehkä 4%
Kokemuksia tai tietoa? Auto on nyt ajettu 59 000 km.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostOlisi aikavahva veikkaus, että helle on pilannut akun. Moni pelkää, että talvella akut menee pilalle kovilla pakkasilla vajaalla latauksella, mutta ei mitään aavistusta, että lämpö tappaa myös akun helposti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Omaa kokemusta lämmön pilaamista akuista on viime kesänä kun töissä meni kahdesta trukista helteillä akut.
Toisessa oli akut vuodelta 2012 ja toisessa 2016. Aivan samaan aikaan akut sököiksi niin helle sen teki. Seuraavalla viikolla ajettiin mitä pystyi ja virtaa ei enää ottanut vastaan kummassakaan.
Normaalisti koneet hallissa, mutta oli jäänyt viikonlopuksi ulos auringon paisteeseen. Akut näissä penkin alla auringolta suojassa.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Ei ne akut kuole yhdessä viikonlopussa suomen lämmöissä. Muuten kuumissa maissa akut kuolisivat ihan päivittäin. Monissa maissa 40c on ihan normi lämpö kesällä. Suomessa lämpöennätys on 37,2C.. Toki laturi voi helteellä keittää akun pilalla aika nopeastikkin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
En sitä lämpöä tosiaan veikannut akun tappajaksi. Anyway, eilen aamulla latasin akun täyteen. Käynnistin auton ja akkulaturin varaustaso tipahti 3:een valoon kahdeksasta. Akku taitaa olla kaputt. Sitten kun ostaa uuden akun kannattaa varmaan koodata pois jarruenergian talteenotto?
Ei näköjään uusissa autoissa akut kestä kun on sähkötipehööriä enemmän kuin tarpeeksi.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Ja varsinkin kun vaiheet 3 ja 4 on ne varsinaiset latausvaiheet, 3. ledi on 0-80% ja 4. ledi on 81-100% noin ulkomuistista heitettynä.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Comment