Announcement

Collapse
No announcement yet.

tee se itse ilmastoinnin korjaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2881
    • Akaa / Toijala

    #76
    Nostellaas vanhaa topiccia.

    Omassa E34:ssa on höyrystin rikki ja vuotaa sitäkautta (varmasti) aineet pihalle. Tarkoituksena on nyt tulevaksi kesäksi tuo ilmastointi saada toimivaksi.

    Tilattuja osia:

    - O-renkaita
    - Kuivain
    - Laudutin
    - Höyrystin
    - Painekytkin

    Kompura tuntuisi toimivan, tosin on vuotanut hieman öljyä pihalle. Kompuran kalleuden takia sitä ei ole nyt varaa uusia. Järjestelmässä on jonkinverran ainetta, kun viimekesänä sain haaleaa ilmaa helteellä pihalle. Ideana on että käyn jossain sen tyhjäämässä lopullisesti ja vaihdan kaiken itse.

    Suurin kysymys on nyt tuo kuivain. Miten sen kanssa nyt pitää toimia? Osa sanoo että ei saisi olla järjestelmä avoin pitkiä aikoja vaiko mitä häh???
    Voinko siis purkaa ja vaihtaa nuo kilkkeet ja painella liikkeeseen täytölle? Vai pitääkö kuivain asennuttaa ammattilaisella. Mielellään en autoani minkään korjaamon käsiin luovuta, kun purkamista/kasaamista tuossa hommassa riittää.

    Vai teenkö nyt kärpäsestä härkäsen?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11111
      • Oulu

      #77
      Onnistuin e36:sta kerran hahottaa kuivaimen, niin että vuosi sitä kautta tyhjiin ja oli pari viikkoa siis järjestelmä avoin. Vaihdoin kuivaimen ja vein ilmastoinhuoltoon, missä alipaineistivat järjestelmän, testasivat vuodot ja lopuksi täyttivät järjestelmän. Ihan hyvin pelasi sitten tämän operaation jälkeen. Vuosi pari myöhemmin piti löysätä aineet pihalle moottorinvaihdon vuoksi ja tällöin oli kompuran letkut kuukauden irti. En vaihtanu kuivainta, vaan vein vaan ilmaatointihuoltoon, että tekevät samat operaatiot kuin viimeksikin ja taas pelasi ilmastointi oikein hyvin. Ja tästäkin on nyt aikaa pari vuotta, eikä vieläkään ole ollu ongelmia. Että ei ilmastoinnit nyt niin herkkiä taida olla hajoamaan, mitä pelotellaan. Eli lyöt vaan osat kiinni ja varmistat, että ei pitäs olla vuotavia paikkoja enään. Sit viet ilmastointihuoltoon ja sanot että järjestelmä on ollu tyhjä, niin ne osaa tehdä tarvittavat hommat, koska perus täyttö ei riitä. Maksaa vähän ylimääräistäkin, mutta tais satasen pintaan silti olla ko. homma.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #78
        Originally posted by Kal.ju View Post
        Nostellaas vanhaa topiccia.

        Omassa E34:ssa on höyrystin rikki ja vuotaa sitäkautta (varmasti) aineet pihalle. Tarkoituksena on nyt tulevaksi kesäksi tuo ilmastointi saada toimivaksi.

        Tilattuja osia:

        - O-renkaita
        - Kuivain
        - Laudutin
        - Höyrystin
        - Painekytkin

        Kompura tuntuisi toimivan, tosin on vuotanut hieman öljyä pihalle. Kompuran kalleuden takia sitä ei ole nyt varaa uusia. Järjestelmässä on jonkinverran ainetta, kun viimekesänä sain haaleaa ilmaa helteellä pihalle. Ideana on että käyn jossain sen tyhjäämässä lopullisesti ja vaihdan kaiken itse.

        Suurin kysymys on nyt tuo kuivain. Miten sen kanssa nyt pitää toimia? Osa sanoo että ei saisi olla järjestelmä avoin pitkiä aikoja vaiko mitä häh???
        Voinko siis purkaa ja vaihtaa nuo kilkkeet ja painella liikkeeseen täytölle? Vai pitääkö kuivain asennuttaa ammattilaisella. Mielellään en autoani minkään korjaamon käsiin luovuta, kun purkamista/kasaamista tuossa hommassa riittää.

        Vai teenkö nyt kärpäsestä härkäsen?
        Ilmankosteus missä laitteet irrottaa vaikuttaa tähän myös. Kun putket on irti imee kuivain kosteutta ulkoilmasta. Sinun hankittujen osien listallahan oli myös uusi kuivain. Eihän silloin ole mitään ongelmaa. Laitat uuden kuivaimen paikalleen viimeisenä kun kaikki muut liitokset on jo kiinni ja viet auton mahdollisimman pian aineiden täyttöön.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2881
          • Akaa / Toijala

          #79
          Originally posted by markok View Post
          Laitat uuden kuivaimen paikalleen viimeisenä kun kaikki muut liitokset on jo kiinni ja viet auton mahdollisimman pian aineiden täyttöön.
          Kiitos selkeästä vastauksesta. Eli periaatteessa kannattaa tuo ilmastointiremppa jättää viimeiseksi. Eiköhän näillä ohjeilla viileetä ilmaa saada kabiiniin.

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            #80
            Originally posted by Kal.ju View Post
            Kiitos selkeästä vastauksesta. Eli periaatteessa kannattaa tuo ilmastointiremppa jättää viimeiseksi. Eiköhän näillä ohjeilla viileetä ilmaa saada kabiiniin.
            Ja sitten kun viet auton ilmastoinnin täyttöön niin sano että alipaineistavat järjestelmää vähintään 45min että kaikki kosteus kiehuu pois
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎