Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Telehell
    replied


    Tuolta itse tilaillut, osa tuotteista puolet suomen hinnoista vaikka postimaksut laskettaisiin mukaan.
    Last edited by Telehell; 09-11-2016, 20:05.

    Leave a comment:


  • Jaakop
    replied
    E70 35d -09 webasto-ongelma

    Omassa e70 -09:ssä Thermotop V ja ilmeisesti poltinyksikkö rikki. Tähän ei kuulemma varaosia saa vaan täytyisi ostaa koko webasto uusi, näin ainakin meinasivat merkkihuollossa ja paikallisessa bosch car servisellä. Mutta näitä lämmittimiähän on muissakin merkeissä joten onko kellään tietoa mitä reittiä voisi varaosia hommata? Ja sekin kiinnostaisi minkälaisilla toimenpiteillä saa webaston lämmittämään myös moottoria. Olen erittäin huono etsimään tietoa foorumeilta joten jotain linkkiä jos heitätte niin kiitollinen olisin.. Ja myös suoraa tietoa otetaan mielellään vastaan.

    Leave a comment:


  • Proppu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    No selkisi sekin asia! Lämpö Webastolta ohjautuu siis tuolla letkujärjestelyllä aina ensisijaisesti vesiventtiilien kautta sisätiloihin. Moottori käynnissä ja Webaston käydessä kennolle on kaksi rinnakkaista kiertoa. Webaston sammuessa kolmitieventtiili estää Webaston kierron kääntymisen "vastakarvaan".

    Jos Webastolla haluaa esilämmityskäytössä lämmittää myös moottoria, lienee ainut ratkaisu muuttaa kierto version 1 mukaiseksi. Eli Webasto, kenno ja moottori ovat pysyvästi sarjassa. Takkiin tulee siinä mielessä, että sisätilojen lämpiäminen on moottorin käydessäkin todennäköisesti hieman hitaampaa.

    Olikos Rubu ajatellut kokeilla kierron muuttamista?
    Onko kellään kokemusta meneekö letkujen swappi juuri näin myös m54 moottoreissa?
    Kyseessä e39 530ia. Weba kävi WSE1:llä huollossa jossa todettiin tämän yksilön lämmittävän vain sisätiloja.
    Autosta löytyy 2kpl kolmitiehaaroja, purin moottoritilaa sen verran että pääsi käsiksi letkuihin. Tein oheisen kuvan käsipelillä tallilla. Ohessa myös linkit mitä realoem antaa autoni tiedoilla:







    Osanumerot ei tunnu osuvan missään kuvassa yhteen.. Sattuisiko keltään löytymään webaston/bmw:n virallista ohjetta tähän swappiin?
    Attached Files
    Last edited by Proppu; 08-10-2016, 18:01.

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Kiertovesipumppu vaihdettu ja vanha oli pimeenä eli ainaki yks ongelma pois edestä. Webasto ei silti toimi. Seurasin inpalla niin sai lämmitettyä 15c -> 22c jäähdytysnesteitä hehkutti ja pumppas bensaa ainaki kolme kertaa ja lopulta kaatui "fan interupt" ja tuli no flame vikakoodi.

    Liekkivahti?
    Auttaako puhdistus

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Niilopi View Post
    Kiitos infosta tein ohjeiden mukaisesti ja pitäis nyt olla toi puoli kunnossa. Vielä pitäis kiertovesipumppu vaihdella jos alkais pelittää.

    Tietääkö ketään käykö kiertovesipumppu muista esim. bensa-autoista ainakin se on ihan saman näköinen muissakin M57 koneellisissa? BMW osa nrot on eri mutta samaa nestettähän ne pyörittää?
    kurkkaa tämä #477

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    T91 vaikka tuolta. KLIK

    Asennuksessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Asentaa vanhan vastaanottimen tilalle, mutta käyttää tuota paketin mukana tulevaa erillistä antennia. Alkuperäinen vastaanotin löytyy oikeanpuoleisen takapenkin sivubolsterin alta.
    Onko tietoa, voiko T100 HTM asentaan orggis T93:n tilalle E60 LCI:hin?

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse Webastolle ei koodata mitään.

    Varustelistalle (ZCS) lisätään 536 Standheizung:

    SA 0000000000020000

    (Muutettu ZCS tallennetaan mittaristolle ja EWS:lle.)

    Uuden varustelistan mukaisesti koodataan (SG_CODIEREN) mittaristo ja IHKA.

    Muutetaan (FSW_PSW) IHKA:lta vaihtoventtiili pois pelistä:

    STANDHEIZUNG_KONZEPT
    sh_high_mit_sperrventil -> sh_high_ohne_sperrventil
    Kiitos infosta tein ohjeiden mukaisesti ja pitäis nyt olla toi puoli kunnossa. Vielä pitäis kiertovesipumppu vaihdella jos alkais pelittää.

    Tietääkö ketään käykö kiertovesipumppu muista esim. bensa-autoista ainakin se on ihan saman näköinen muissakin M57 koneellisissa? BMW osa nrot on eri mutta samaa nestettähän ne pyörittää?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Mahdollisimman yksinkertainen saisi olla. Mites esim. tuo T91, onko bolt-on paketti? Eli vanha pois ja uus tilalle ja kaikki toimii napista?
    T91 vaikka tuolta. KLIK

    Asennuksessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Asentaa vanhan vastaanottimen tilalle, mutta käyttää tuota paketin mukana tulevaa erillistä antennia. Alkuperäinen vastaanotin löytyy oikeanpuoleisen takapenkin sivubolsterin alta.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    asennuksesta en osaa sanoa mitään, olen asentanut vain gsm ohjaimen joka on kyllä lähes bolt on meiningillä.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Mahdollisimman yksinkertainen saisi olla. Mites esim. tuo T91, onko bolt-on paketti? Eli vanha pois ja uus tilalle ja kaikki toimii napista?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    En tiedä kuinka toimivia tällaiset on ja saako noita mitenkään toimimaan niin, että napista kytkeytyy +12v releestä esim puoleksi tunniksi päälle. Etsimällä löytää varmasti ja noita osaa varmasti joku itsekin askarrella. Sitten on tietysti Telestartit jotka maksaa jo reippaasti enemmän. Ellei sitten asentele gsm ohjausta, joita täällä foorumillakin on myynnissä.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Kyseessä E39 530d touring 01/10.

    Autossa alkuperäinen kaukosäädin lämmittemelle. Tekisi mieli päivittää tuo pikkuisen pienempään malliin, joten löytyiskö täältä apua valintaan?

    Leave a comment:


  • villeh12
    replied
    Morjesta on tollanen E60 525 vm 2006 tahdas asenteisella webastolla niin miten tuossa onnistuu kierron muuttaminen myös koneelle? Letku muutos vai koodaus? Ja jos koodaus ni kuka tekee kouvolan seudulla? Nyt lämpenee vain sisätila.

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    webastossa tuntuu olevan jotain häikkää muutenkin. Syksyllä ensimmäisillä pakkasilla kerran lähti käyntiin mutta sen jälkeen ei oo kuulunut pihaustakaan.

    Luin koodit ja sieltä löytyi myös overheat minkä ressutin pois käyttämällä sulaketta ulkona. Resetoinnin jälkeenkään weba ei suostu käynnistymään inpan kautta valittaa [ERROR_ZUHEIZER]. INPAssa on joku pumpun testaus myös se kyllä alkaa nakuttaa. Auto ei ollut käynnissä missään vaiheessa testausta vaan virrat päällä. Kokeilessa voltaget 11.5-11.7 inpasta katsottuna.

    Koodattiin ISTAlla retro fittinä aux heater. Pitäiskö tämän jälkeen toimia suoraan moottorin esilämmittimenä ja pitääkö kiertovesipumppua koodata jotenkin erikseen mukaan?
    Tämän jälkeen testasin käynnissä myös INPAlla


    kuva
    Tässä vaiheessa ylin nro.13 vikakoodi oli poistunut keskuudestamme.

    Oisko ideoita?

    13 wiederholter flammabbruch im heizzyklus

    Error frequency : 31

    Gebleaseunterbrechung 49.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 59.00 Grad Celcius

    Unplausibler Wert, ungueltiger Arbeitsbereich


    2 Verbrennungsluftgeblaese

    Error frequency : 255

    Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 63.00 Grad Celcius

    Leitungsunterbrechung


    3 Umwaelzpumpe

    Error frequency : 255

    Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 12.00 Grad Celcius

    Leitungsunterbrechung
    Fehler momentan vorhanden
    Last edited by Niilopi; 07-01-2016, 17:13.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Niilopi View Post
    e53 facelift -05 3.0d. Joo NCSllä katseltiin. Löytyi myös vikakoodi webastolta jota pitäis katsella huomenna lisää. Standheizungin arvoja muuteltiin mutta ei saatu tekstiä näyttöön. Pitääkö naviin koodata ajastin esille erikseen jostain muualta?
    Itse Webastolle ei koodata mitään.

    Varustelistalle (ZCS) lisätään 536 Standheizung:

    SA 0000000000020000

    (Muutettu ZCS tallennetaan mittaristolle ja EWS:lle.)

    Uuden varustelistan mukaisesti koodataan (SG_CODIEREN) mittaristo ja IHKA.

    Muutetaan (FSW_PSW) IHKA:lta vaihtoventtiili pois pelistä:

    STANDHEIZUNG_KONZEPT
    sh_high_mit_sperrventil -> sh_high_ohne_sperrventil

    Leave a comment:

Working...
X