Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Webasto lakkasi toimimasta kesän jälkeen... Webasto ei yritäkään lähteä käyntiin, jotain naksutusta sieltä kuuluu (ei pa-pumppu).
Onnistuin lukemaan vikakoodit wtt:llä ja obd-usb kaapelilla. Ongelmana on että webaston "supply voltage" heittele melkoisesti, noin 6.5V - 13.5V. Component test ei yleensä onnistu, vaan jännite sakkaa ja yhteys webastoon katkeaa. Tämä tapahtuu vaikka moottori on käynnissä ja jännite on webastolta mitattuna 13+ V. protocol ikkunaan tulee muutaman kerran "timeout!".
Vikakoodit:
Error:
------
Fault 1................................................. ...... Metering pump short circuit
Code.............................................. .............................. 9820/00
Counter........................................... .................................... 1
Temperature....................................... ................................... 49 [°C]
Operating state............................................. .................. Off state
Fault 2................................................. ......................... No start
Code.............................................. .............................. 9800/00
Counter........................................... .................................... 1
Temperature....................................... ................................... 14 [°C]
Operating state........................................ Flame detector measuring phase 1
Olisko kellään ideoita, mikä webastoa vaivaa? Mitkä asetukset teillä on sarjaportissa?
Last edited by Juha2k; 01-11-2012, 20:02.
Leave a comment:
-
-
Mikä on thermotop T ja S ero? Samannäkösiä päällepäin ja varaosatkin paljo yhteneväisiä, eli voisiko T:n tilalle vaihtaa S mallin kamppeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostWebalta kabiinin puolelle piuhojen läpivienti on kuskin jalkatilassa maton alla. Sieltä muutoksen saa näteimmin tehtyä. K-väyläjohto on valkoinen punakeltaisella raidoituksella. Jännite punainen keltaisella raidalla ja maadoitus ruskea. Webaston liittimellä väylä on 2 pinnissa, 6 pinnissä Weban PA-pumppu ja 1 pinnissä kauko-ohjaus, mikäli se on asennettu.
Kaivoin ko. piuhat jalkatilasta näkyville, sieltähän ne tuli nätisti vasemman jalan lepuutustuen takaa läpi. Kytkinkin on nyt asennettu, joten kylmiä kelejä odotellessa...
Vielä pitäisi asennella tuohon 1-pinniin GSM kauko-ohjain.
Nyt lisätty signature, niin ei tule sekaannuksia vuosimallin kanssa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfonzo View PostItse tuore 530dA:n omistaja.
Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?
Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.
Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?
Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?
Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfonzo View PostItse tuore 530dA:n omistaja.
Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?
Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.
Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?
Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?
Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaikkone View Post
Korttihan se tässäkin tapauksessa taitaa olla syyllinen, toivottavasti tuolle pystyisi jotain tekemään. pitänee illemmal kahtoa jos sais jotain tutkittua.
yhteydet kun saa ja se melkein pelittää. vain ei saanut tarjottua tarpeeks hehkutusta, tai jotai ja valitti liian aikasin overheatistä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfonzo View PostItse tuore 530dA:n omistaja.
Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?
Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.
Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?
Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?
Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuollainen ominaisuus ei onnistu koodaamalla. Saa toki pysyvästi pois lisälämmitysominaisuuden. Jos lämpötila-asetukset laittaa minimiin (16 C), niin Weba ei lähde päälle. Toinen vaihtoehto on rakentaa kytkin Weban jännite- tai väyläpiuhaan.
Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?
Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.
Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?
Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?
Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälleLast edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:25.
Leave a comment:
-
-
jännitteen tunnistava kaksoisakkurele
Originally posted by WSE1 View Posthttp://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/481963/0
Eiköhän tuo yksikin tehorele riittäne. Toisellekin akulle ja auton kuormille kun menee kuitenkin laturin tehosta aina osansa. Releen heräte latausvalon johdosta niin kytkee latauksen hupiakulle vasta silloin kun auto oikeasti alkaa lataamaan. Hupiakun ja pääakun jälkeisiä kytkentöjä ei saa sekoittaa keskenään muutoin virta kulkee sitä kautta ja mahdollisesti tulee ainakin sulakemenetyksiä. Diodi tai relekytkentä väliin mikäli molemmilla on mahdollisuus ohjata samaa piiriä (esimerkiksi puhallin). Toki diodi pelkästään hupiakun lähdössä riittää - jos pääakun jännite on 0,6v alle hupiakun jännitteen ei ole haitaksi että sinne kulkee virtaa mitä tahansa kautta - käytännössä jännite-ero ei ole koskaan niin suuri että virran määrä tulisi ongelmaksi.
tätä http://www.adita.fi/?file=261
jokunen kpl vene puolen hommissa tullut laitettua. TOIMII !!!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaikkone View PostNyt vaikka webasto ei kiukuttelekaan niin kovasti suunnittelen väsäileväni jotain relehässäkkää.
Eli tarkoituksena olisi laittaa autoon toinen akku joka latautuisi vasta kun auto on käynnistetty. Hupiakku siis. Halvempaa patenttia tässä mietin joten toimisiko niin että toisen akun maa olisi suoraan rungossa mutta akkujen positiivisten napojen väliin 3kpl tavallisia 30A releitä, jotka kytkeytyy 12v:ssä.
Ja kytkentä virta tulisi virtalukolta.
Webasto ja sisäpuhallin kytkettäisiin tähän hupiakkuun.
Käykö tässä niin että tuo toinen akku tulisi olemaan aina latauksen puutteessa, mutta pääakussa olisi aina virtaa starttaukseen. Eli pakkasilla hupiakku oisi aina jäässä. :P,
Eiköhän tuo yksikin tehorele riittäne. Toisellekin akulle ja auton kuormille kun menee kuitenkin laturin tehosta aina osansa. Releen heräte latausvalon johdosta niin kytkee latauksen hupiakulle vasta silloin kun auto oikeasti alkaa lataamaan. Hupiakun ja pääakun jälkeisiä kytkentöjä ei saa sekoittaa keskenään muutoin virta kulkee sitä kautta ja mahdollisesti tulee ainakin sulakemenetyksiä. Diodi tai relekytkentä väliin mikäli molemmilla on mahdollisuus ohjata samaa piiriä (esimerkiksi puhallin). Toki diodi pelkästään hupiakun lähdössä riittää - jos pääakun jännite on 0,6v alle hupiakun jännitteen ei ole haitaksi että sinne kulkee virtaa mitä tahansa kautta - käytännössä jännite-ero ei ole koskaan niin suuri että virran määrä tulisi ongelmaksi.
Leave a comment:
-
-
Nyt vaikka webasto ei kiukuttelekaan niin kovasti suunnittelen väsäileväni jotain relehässäkkää.
Eli tarkoituksena olisi laittaa autoon toinen akku joka latautuisi vasta kun auto on käynnistetty. Hupiakku siis. Halvempaa patenttia tässä mietin joten toimisiko niin että toisen akun maa olisi suoraan rungossa mutta akkujen positiivisten napojen väliin 3kpl tavallisia 30A releitä, jotka kytkeytyy 12v:ssä.
Ja kytkentä virta tulisi virtalukolta.
Webasto ja sisäpuhallin kytkettäisiin tähän hupiakkuun.
Käykö tässä niin että tuo toinen akku tulisi olemaan aina latauksen puutteessa, mutta pääakussa olisi aina virtaa starttaukseen. Eli pakkasilla hupiakku oisi aina jäässä. :P,
Leave a comment:
-
-
putsailtua ja juoteltua ja tarkisteltua, suojalakkaa muutama kerros päälle ja piirilevyä kiikuttamaan paikoilleen. kunnon tiivistetahnan kanssa (kyllä. ensikerralla kiroan) webasto kasaan ja diagnosoimaan. ja bing ei mitään tietoakaan kiukutttelusta, toimi kuin unelma, kokoajan auton voltit pysy n 11.3:ssa
ja flamedetectör pysy 8ohmissa
Leave a comment:
-
Leave a comment: