Korttihan se tässäkin tapauksessa taitaa olla syyllinen, toivottavasti tuolle pystyisi jotain tekemään. pitänee illemmal kahtoa jos sais jotain tutkittua.
yhteydet kun saa ja se melkein pelittää. vain ei saanut tarjottua tarpeeks hehkutusta, tai jotai ja valitti liian aikasin overheatistä
Jotenkin tuttu näky. Ehkä mulla oli vielä pahemmin hapettunut ja syynä oli todennäköisesti kaukosäätimen pinnin vuotanut tiiviste. Käytin kortin korjattavana ja töhrin johdon juuren tiiviiksi tiivistesilikoonilla... toiminut toistaiseksi
yh, ei huvittais yhtään vaihtee toistamiseen puolentoistavuoden sisällä korttia :/
Korttihan se tässäkin tapauksessa taitaa olla syyllinen, toivottavasti tuolle pystyisi jotain tekemään. pitänee illemmal kahtoa jos sais jotain tutkittua.
yhteydet kun saa ja se melkein pelittää. vain ei saanut tarjottua tarpeeks hehkutusta, tai jotai ja valitti liian aikasin overheatistä
Okei, nyt testasin että auto käyntiin kylmänä ja weba päälle diagnostiikalla.
Ei toiminu.
Flame detectör kokoajan noin 3ohm, voltit pyöri siinä 13v:n ympärillä. hehkutus tais olla about 50%, kun sitä tehtiin.
Loppujen lopuksi kun wtt lopetti yrityksen niin ilmoitus overheat lock-out.
Lämpötila oli noussu auton avusta vasta 36celciukseen.
Mitä veikkauksia vialle?
No oma mylly viimesyksynä ei sanonu mitään. Siispä uteliaisuuttani kaivoin laitteen esiin ja korttikotelon avaaminen kertoi vian löytyneen.
webasto alkoi taas kiukuttelemaan, taino, ei liekki syty. Lueskelin diagnostiikkaa ja katselin että kun sisäilman puhallin on päällä (auto oli jo siis lämmin) ja wepasto hehkuttaa. niin voltit pyöri alle 11v:ssä...
Voisiko tuosta johtua tuo ettei webasto saa liekkiä syttymään?
Lisäilin viimeinkin webastoon tuon imuilman putken.
Voisiko tuota testata auton ollessa päällä jolloin virtaa pitäisi olla tarpeeksi? että saako silloin liekin syttymään.
Akkuhan on jo jotain 2-4v vanha joten kyllä. se pitäisi vaihtaa.
Okei, nyt testasin että auto käyntiin kylmänä ja weba päälle diagnostiikalla.
Ei toiminu.
Flame detectör kokoajan noin 3ohm, voltit pyöri siinä 13v:n ympärillä. hehkutus tais olla about 50%, kun sitä tehtiin.
Loppujen lopuksi kun wtt lopetti yrityksen niin ilmoitus overheat lock-out.
Lämpötila oli noussu auton avusta vasta 36celciukseen.
webasto alkoi taas kiukuttelemaan, taino, ei liekki syty. Lueskelin diagnostiikkaa ja katselin että kun sisäilman puhallin on päällä (auto oli jo siis lämmin) ja wepasto hehkuttaa. niin voltit pyöri alle 11v:ssä...
Voisiko tuosta johtua tuo ettei webasto saa liekkiä syttymään?
Lisäilin viimeinkin webastoon tuon imuilman putken.
Voisiko tuota testata auton ollessa päällä jolloin virtaa pitäisi olla tarpeeksi? että saako silloin liekin syttymään.
Akkuhan on jo jotain 2-4v vanha joten kyllä. se pitäisi vaihtaa.
Tietääkö kukaan "ohjausarvoja" bmw:n omaan webastoon?
Siis mitkä arvot tulee täyttyä, että webasto käynnistyy?
Yritin googletella mutten löytänyt tarkkoja arvoja.
Varmaankin ulkolämpötila jokin, nesteet riittävän kylmät lämmityslaitteen säädöt mitä muuta?
Ideana olisi nyt välttää minulle tapahtunut webaston lukkiintuminen oikealla "käyttöohjeella"
Minullehan kävi niin kun en asiaa ajatellut tarkemmin ja ajelin parin kilometrin pätkäajoa.
Weba karstoittui ja lopetti toimintansa...
(onneksi kaverini webastoguru korjasi ongelman)
Eli jos tietää ajavansa vain pikku pätkän voiko webaston käynnistymisen estää jollakin tapaa?
Jostain luin, että ilmastoinnin manuaali säätö voisi tuon tehdä tai automaatti asetuksella lämpötilapyyntö 16asteeseen?
Milloin lopettaa lämmityksen?
Yhden pätkäajon päätteeksi huomasin, että koneen lämmöt salavalikossa oli 78 astetta ja weba vielä tuuletti itseään eli aika lämpimäksi taitaa lämmittää?
Vai pitääkö sitä aina laittaa weba pöhisemään puoli tuntia ennenkuin lähtee liikkeelle?
(aina ei muka ole aikaa moiseen)
Ok, kiitos vinkistä. Missä nuo termarit sijaitsee ja tyhjeneekö koko nestejärjestelmä vaihdettaessa eli onnistuuko vaihto omassa tallissa?
koneen edessä.potkuri ja tunneli pois tieltä.. googlaile nii tältä foorumilta löytyy neuvoja. onnistuu tallissa. itse nostin etupyörät pukkien päälle ni työkorkeus parempi ja ilmaus onnistui kerralla. (joillain ollu ongelmia.) nestettä otin pois vaan sen verran ku tartti, siis päätermariin saakka. päätermäreita mahd. 2:della eri kotelolla(letkujen suunta) siis uusi kotelo tulee termarin mukana=tarkista kätisyys. sen egr-termarin voi testata puristamalla letkun kasaan esim lukkopihdeillä ei kuitenkaan kannata ajaa satoja kilometrejä (google kuvahaku...)
omassa 530d mittari oli pystyssä ja lämmöt jotain 70. egr termari täysin läpihuuto. vaihdoin samalla päätermarin. (helppo vaihtaa samalla kertaa.) päätermari motonetistä behr. ja egr marmorilta.
Ok, kiitos vinkistä. Missä nuo termarit sijaitsee ja tyhjeneekö koko nestejärjestelmä vaihdettaessa eli onnistuuko vaihto omassa tallissa?
Lainataas tätä kun webastoon liittyy kumminkin
elikkä jos olis joku kuka sais ohjelmoitua mulle webaston toimimaan esilämmitimenä kun must siint ei oo hirveest iloo kun se käynnistyy vasta kun autokin..
Autohan on e39 525D -02
Teinpä kuten neuvoitte. Moottorin lämpömittari osoitti ylöspäin kun sammutin auton ajon jälkeen: salavalikon (7.0) lämpötila 78 astetta. Kävin ajamassa hetkisen lisää vähän korkeammilla kierroksilla, eikä lämmöt juuri nousseet. Vasta kun pysähdyin toisen kerran, lämmöt nousivat 84 asteeseen. Ei siis ihme, jos weba pyörii vaikka mittari osoittaa ylöspäin... Mikä termostaatti nyt siis reistaa?
omassa 530d mittari oli pystyssä ja lämmöt jotain 70. egr termari täysin läpihuuto. vaihdoin samalla päätermarin. (helppo vaihtaa samalla kertaa.) päätermari motonetistä behr. ja egr marmorilta.
Lieneekö moottorin termostaatin jousi löystynyt ja weba tekee lämmintä harakoille. Kannattaa tarkistaa piilovalikosta todellinen koneen lämpö, weban katkaisurajaha non 75.C
Teinpä kuten neuvoitte. Moottorin lämpömittari osoitti ylöspäin kun sammutin auton ajon jälkeen: salavalikon (7.0) lämpötila 78 astetta. Kävin ajamassa hetkisen lisää vähän korkeammilla kierroksilla, eikä lämmöt juuri nousseet. Vasta kun pysähdyin toisen kerran, lämmöt nousivat 84 asteeseen. Ei siis ihme, jos weba pyörii vaikka mittari osoittaa ylöspäin... Mikä termostaatti nyt siis reistaa?
En löytänyt search:lla. Kyseessä E38 730D jossa alkuperäinen webasto. Ohjainkortti oli rikki, laitettiin kokonaan uusi alkuperäinen webasto (tilattu valmistenumeron perusteella). Nyt pääsee webasto testerillä sisään, ei vikakoodeja. Ohjaus tapahtuu auton omasta "monitoiminäytöltä", vaan ei mene päälle.
Leave a comment: