Webaston toiminnasta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• e46touring
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Jaa, minä kun olisin lyönyt rahat likoon tuon toimimattoman vesipumpun puolesta.

Edit: tosiaan tuo kiertovesipumppu ei lähde päälle taukotuuletuksellakaan. Onko se riippuvainen itse webastosta?
    Webasto ohjaa aina tuota KV-pumppua.
    irrota vasemman iskari tolpan kohdalta löytyvä sininen pistoke jossa 1 kpl musta 0.75mm johdin tulee Webastolta ja menee KV pumpulle.

Mittaa Webaston suunnasta tuleeko 12v pistokkeeseen ?
    Riittää että virrat on päällä.

Kytke KV-pumpulle 12v suoraan akusta. Pyöriikö pumppu?

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    INPAlla pääsee webastoon kiinni lukemaan mitä se sanoo.

Vakioveikkauksen vihjerivi lienee lämpötila-anturi webaston kortilta tai itse poltin.
    Jaa, minä kun olisin lyönyt rahat likoon tuon toimimattoman vesipumpun puolesta.

Edit: tosiaan tuo kiertovesipumppu ei lähde päälle taukotuuletuksellakaan. Onko se riippuvainen itse webastosta?
    Last edited by Tomba87; 30-12-2015, 04:59.

Leave a comment:

• MNi
    replied
    INPAlla pääsee webastoon kiinni lukemaan mitä se sanoo.

Vakioveikkauksen vihjerivi lienee lämpötila-anturi webaston kortilta tai itse poltin.

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    No nyt tuo X5 orkkis webasto lakkasi toimimasta. Käy pari minuuttia ja sammuu. Auton oma sähköinen kiertovesipumppu vaikuttaisi olevan rikki, ja tuo orkkis webastohan käyttää sitä? Ainakaan siinä webaston päässä ei näytä olevan pumppua. Taukotuuletuksellakaan kiertovesipumppu ei pyöri. Vissiin aika selvä peli?

Leave a comment:

• e46touring
    replied
    Sanoisin että T60 mutta en ole varma.

Saako tuolla T91 muita etuja kuin pienemmän kaukosäätimen? Mikä olisi toki ihan hyvä..
    - Valmistajan mukaan pitempi kantomatka jopa 1000m.
    Ei ole tullut mitattua välimatkaa auton ja kaukosäätimen väliltä, mutta useampi 100m pisimmillään ollut.
    -Start komennon perille menosta vilkkuva vihreä led.

Se T91 linkki unohtui edellisestä http://www.carsystems.pl/bmw-x5-e-53...ter,id568.html

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Onnistuu, mutta lieneekö mikä kaukosäätimen boxi paikoillaan? Veikkaan T70 mallia.
    Viisainta tilata täältä T91 ja vaihtaa moduli paikoilleen 3kpl johtimia vaihtaa vanhasta liittimestä uuteen T91 mukana tulevaan liittimeen.
    Sanoisin että T60 mutta en ole varma.

Saako tuolla T91 muita etuja kuin pienemmän kaukosäätimen? Mikä olisi toki ihan hyvä..

Leave a comment:

• e46touring
    replied
    Tuossa yksi päivä peräkärrin sähköjen toimimattomuutta tutkittuani, huomasin että siellähän näyttäisi olevan se kauko-ohjain moduuli valmiina. Jos tilaan ebaysta käytetyn kaukosäätimen, niin saako sen paritettua tuohon autoon?
    Onnistuu, mutta lieneekö mikä kaukosäätimen boxi paikoillaan? Veikkaan T70 mallia.
    Viisainta tilata täältä T91 ja vaihtaa moduli paikoilleen 3kpl johtimia vaihtaa vanhasta liittimestä uuteen T91 mukana tulevaan liittimeen.

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    ´02 X5 3.0 bensa ja orkkis webasto, kuuluisiko tässä olla kaukosäädin?
    Originally posted by e46touring View Post
    Laske montako johdinta on WEBASTO:ssa olevassa 6 napaisessa liittimessä?
    JOS johtimia 3 kpl ja 6 nap. liittimen 1 pinnissä (johdin valkoinen/vihreä) niin peräkontista akun vierestä löytyy ainakin pistoke mihin webaston kauko-ohjain modulin saa kytkettyä
    Kyllä on juuri tuollainen liitin kuin sanoit. Peräkonttiin en ole vielä kurkistanut.
    Tuossa yksi päivä peräkärrin sähköjen toimimattomuutta tutkittuani, huomasin että siellähän näyttäisi olevan se kauko-ohjain moduuli valmiina. Jos tilaan ebaysta käytetyn kaukosäätimen, niin saako sen paritettua tuohon autoon?
    Last edited by Tomba87; 25-12-2015, 17:13.

Leave a comment:

• WSE1
    replied
    Tehoa pudotetaan webastolla 65C jälkeen ja kokonaan lämmitys loppuu 75C. Syitä jatkuvalla puoliteholla käymiseen voi olla joko viallinen lämpöanturi webaston kortilla tai huono veden kierto jolloin lämpö seilaa siellä 65-75 välissä webastolla, mutta kulkeutuu huonosti eteenpäin kun vesi kiertää laiskasti, jos vesi ei kierrä lainkaan webasto ehtii kyllä kiehua. Jos weba käynnistyksen jälkeen ehtii täysteholle (=nopeampi pumpun nakse) mutta palaa sen jälkeen pysyvästi puoliteholle, taikka keittää, niin vika on veden kierrossa, mutta jää heti puoliteholle vika on lämpöanturissa.

Leave a comment:

• Peasant
    replied
    Minulla webasto on asennettu vesiventtiilin ja lämmityslaitteenkennon väliin. Autossa manuaali lämmityslaite. Puhallin pitää olla päällä että auton vesipumppu käynnistyy, muuten vesi ei kierrä.

20min tohina -15 kelillä lämmittää nesteen E83:n 2.0d moottorissa 50 asteeseen. Ohjaamo ei juurikaan ehdi lämmetä hitaimmalla puhaltimen nopeudella, muttei tarvitsekaan, kun äkkiä se lämpenee auton käydessä.

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Kyllä se itse säätää sitä tehoa, jos vaikka kone on jo lämmin. En nyt ole katsonut missä moottorin lämpötilassa se alkaa rajoittamaan, mutta käytännössä lämmittäessään se kyllä on omissa autoissani pääosin ollut täysteholla.
    Kyllähän tuo viittaa siihen että vesi tosiaan ei kierrä kunnolla ja rajoittaa sen takia tehoja. Sitä tuolla kommentilla paluulämmöstä juuri tarkoitin, että jos se pohottaa täysillä niin kyllä se paluuvesikin siitä alkaa pikkuhiljaa lämpiämää.
    Muistaakseni vesiventtiili on auki lepotilassa eli jos nappaa johdon siitä irti, pitäisi veden virrata ainakin vapaasti? Ellei sitten tuolle ole valvontaa ja mene vikatilaan johto irti? Pyöriikö auton oma kiertovesipumppu (jos on), pitäisi vähän täristä kädellä koittaen.

Leave a comment:

• Jamppa81
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Tuossa kun on parikin tapausta joissa ei webasto lämmitä kun heikosti, niin käyköhän webasto osateholla, kuten tuossa aiemmin epäiltiinkin? Täysillä polttoainepumppu naputtaa n. 2 kertaa sekunnissa ja puoliteholla n. 1 kerran sekunnissa.
    Minulla se naksuminen on juurikin tuota kerran sekunnissa luokkaa. Alussa pari nopeampaa ja sitten hitaita tasaisesti. Millä sitä nopeutta sitten voi muuttaa?
    Originally posted by Esal View Post
    Ja kun sanotaan että webastolle tuleva paluuletku ei lämpene ollenkaan, niin eihän se ole periaatteessa mahdollista. Täysin kylmä iso kone ei kyllä kovin äkkiä lämpene jos webasto puoliteholla ja sekin lämpö viilenee ensin lämppärin kennolla.
    Miten se ei ole mahdollista että vesi palaa kylmänä takaisin webastolle? Varsinkin jos se viilenee jo kennolla?

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Tuossa kun on parikin tapausta joissa ei webasto lämmitä kun heikosti, niin käyköhän webasto osateholla, kuten tuossa aiemmin epäiltiinkin? Täysillä polttoainepumppu naputtaa n. 2 kertaa sekunnissa ja puoliteholla n. 1 kerran sekunnissa. Ja kun sanotaan että webastolle tuleva paluuletku ei lämpene ollenkaan, niin eihän se ole periaatteessa mahdollista. Täysin kylmä iso kone ei kyllä kovin äkkiä lämpene jos webasto puoliteholla ja sekin lämpö viilenee ensin lämppärin kennolla.

Kokemukseni on että esim. m57 koneen lämmitykseen ei pakkasella 30 min riittänyt, vaan olin säätänyt webaston kaukosäätimestä (t100) käyntiajan 40 minuuttiin. Sekään ei oikeasti riittänyt mutta akun kesto tulee vastaan.

Leave a comment:

• Jamppa81
    replied
    Nosturista ei varsinaisesti ole hyötyä, parhaiten letkuihin pääsee käsiksi yläkautta. Kuskinpuolen raitisilmakoppa vaan pois. Webastoonkin pääsee käsiksi ihan tunkin avulla.

Leave a comment:

• elli
    replied
    Alan kans epäillä että mulla ei tuolla vesi kunnolla kierrä. Nyt oli lämmöt säädetty täysille ja lämmennyt sisätilat 9 astetta puolessa tunnissa. Pitää huomenna yrittää saada auto nosturille ja joku nerompi kaveriks tutkimaan.

Leave a comment:

Working...
X