mä revin vaan reilusti kalvot pois ja kastelin rätin kxyleniin (ku sattu vain olemaan) ja kostutin lasin pinnan ja aloin tupakille... sit vaan pyyhin pois ku oli vähän liuennu...
Tuohan riippuu ihan kalvomerkistä mitä siellä laseissa on. Itse poistin eilen 3M kalvot etulaseista ilman lämpöä eikä jäänyt juuri yhtään liimaa, edellisestä autosta taas tarvikekalvot olis pitänyt polttaa että olis lähteny ilman että jää liimaa....
Omassa tallissa on kolmet ikkunalasit hajonneet lämmön avulla, kaksi omasta autosta. Että siitä vaan lämmittelemään, takalasi on kiva kun pamahtaa palasiksi...
Eikä ne hajonneet ees heti, vaan vasta parin viikon päästä. Toinen hajos kun väänsin lasin alas oven sisään => pam. Toinen kilahti kun kanttasin liikenneympyrässä... Jai vaan paikoilleen tuhannen päreenä.
Onneks en hajottanu tuota takalasia, kaverit lämmitteli niin että muovinen etukortti suli takapuolelle lasia kiinni. Parempi oppia tällä tavalla kuin ettei oppis ollenkaan.
Sumuttelee lasin märäksi vettä ja fairyä, antaa vaikuttaa hetken ja terävällä ikkunalastalla vaan vetää. Lähtevät kertapyyhkäisyllä.
ja vitut niitä ei kannata lämmitellä, tulee vaan melkosta liima mössöä.
KAIKISTA PARHAITEN LÄHTEE IRTI KUN AUTO ON SEISSYT KUNNON PAKKASESSA, ja sit repäsee ronskisti kalvot pois niin liimat jää suurimaksi osaksi kalvoon kiini.
Ja jos siihen lasiin nyt ton jälkeen juuri mitään jää niin tinneri rätillä kun kerran pyyhkäsee niin avot johan läx
Helpoiten saa poistettua kun nykäsee helevetin nopeaa pois ettei kalvo pysähdy kertaakaan vedon aikana, aina kun kalvo pysähtyy niin siihen kohtaan jää liimaa mihin on pysähtynyt.
Omassa tallissa on kolmet ikkunalasit hajonneet lämmön avulla, kaksi omasta autosta. Että siitä vaan lämmittelemään, takalasi on kiva kun pamahtaa palasiksi...
Eikä ne hajonneet ees heti, vaan vasta parin viikon päästä. Toinen hajos kun väänsin lasin alas oven sisään => pam. Toinen kilahti kun kanttasin liikenneympyrässä... Jai vaan paikoilleen tuhannen päreenä.
Onneks en hajottanu tuota takalasia, kaverit lämmitteli niin että muovinen etukortti suli takapuolelle lasia kiinni. Parempi oppia tällä tavalla kuin ettei oppis ollenkaan.
Sumuttelee lasin märäksi vettä ja fairyä, antaa vaikuttaa hetken ja terävällä ikkunalastalla vaan vetää. Lähtevät kertapyyhkäisyllä.
ja uutta lasia esim ICE-Fi:ltä, tuolta myynti osiosta löytyy hinnat
hyvin lähti omat kalvot kun lämmitin
Käytin paineilmaa irroitukseen. Paineilmapistoolilla kalvon reunaan, niin johan alkaa repeilemään. Lähti todella hyvin. Sitten liiman irroitus olikin iso homma.
Käytin paineilmaa irroitukseen. Paineilmapistoolilla kalvon reunaan, niin johan alkaa repeilemään. Lähti todella hyvin. Sitten liiman irroitus olikin iso homma.
..Eli ei siis mitään hyötyä!
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Helpostihan noi lähti irti, ei muuta kuin ensin kynnellä pieni alku ja sit vain nyppiä pala kerralla irti, eikä mennyt edes kauan! Täytyy viä pestä lasit, kunhan kerkeän! Mut kiitoksia kumminkin vastauksista!
O-hoi-hoi. Pitäis varmaan purkaa kärrystä tummennuskalvot pois, jotka sain kaupan mukana. Sivulasithan ei suurta ongelmaa tuota, mutta takalasi... Rikkomatta vastuslankoja, miten irtoaa? Kokemuksia?
Kuumailmapuhaltimella lämmität kalvon ennen repimistä niin VOI olla, että liima jää enemmän kalvoon kuin lasiin. Liimat ei taida lasista lähteä kuin liuottimella(tinneri/asetoni tai vahva rasvanpoisto). Sumutin pullolla suihkuttelet lasin kun olet kalvon repinyt irti ja rätillä pyyhit. Karhunkieltä en suosittele, koska jos on vähänkään liian karhea tekee lasin himmeäksi ja muutenkin mahdollisimman vähän mekaanista poistoa. Saippuavesi tuskin autaa mitään.
Jos poistat pelkän takalasin kalvon voi tulla sävyero jos et tiedä tarkalleen mitä kalvoa on sivulaseissa. Kaikki kalvot vaan pois ja uudet tilalle. Sivulasit on "helppo" ottaa vaikka taittoteräveitsen/partakoneenterällä kun ensin on liuottimella sulattanut liiman.
Ed. Periatteessa takalasiinkin voi yrittää käyttää tuota veistä, mutta pitää olla TODELLA varovainen...
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Comment