Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tummennusten poistaminen -yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #16
    mä revin vaan reilusti kalvot pois ja kastelin rätin kxyleniin (ku sattu vain olemaan) ja kostutin lasin pinnan ja aloin tupakille... sit vaan pyyhin pois ku oli vähän liuennu...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Rocket
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 155
      • Ii

      #17
      Tuohan riippuu ihan kalvomerkistä mitä siellä laseissa on. Itse poistin eilen 3M kalvot etulaseista ilman lämpöä eikä jäänyt juuri yhtään liimaa, edellisestä autosta taas tarvikekalvot olis pitänyt polttaa että olis lähteny ilman että jää liimaa....
      EX:
      BMW E46 316i

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #18
        Omassa tallissa on kolmet ikkunalasit hajonneet lämmön avulla, kaksi omasta autosta. Että siitä vaan lämmittelemään, takalasi on kiva kun pamahtaa palasiksi...

        Eikä ne hajonneet ees heti, vaan vasta parin viikon päästä. Toinen hajos kun väänsin lasin alas oven sisään => pam. Toinen kilahti kun kanttasin liikenneympyrässä... Jai vaan paikoilleen tuhannen päreenä.

        Onneks en hajottanu tuota takalasia, kaverit lämmitteli niin että muovinen etukortti suli takapuolelle lasia kiinni. Parempi oppia tällä tavalla kuin ettei oppis ollenkaan.

        Sumuttelee lasin märäksi vettä ja fairyä, antaa vaikuttaa hetken ja terävällä ikkunalastalla vaan vetää. Lähtevät kertapyyhkäisyllä.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #19
          älkää Nyt Perkeles Menkö Lämmittämään...

          ja vitut niitä ei kannata lämmitellä, tulee vaan melkosta liima mössöä.

          KAIKISTA PARHAITEN LÄHTEE IRTI KUN AUTO ON SEISSYT KUNNON PAKKASESSA, ja sit repäsee ronskisti kalvot pois niin liimat jää suurimaksi osaksi kalvoon kiini.
          Ja jos siihen lasiin nyt ton jälkeen juuri mitään jää niin tinneri rätillä kun kerran pyyhkäsee niin avot johan läx
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Tepetee
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 49
            • Nääsville

            #20
            hyvä neuvo paha haju

            diesel100 poistaa liimat mut jättää pikkuuse ikävä haju vähäks aikaa

            Comment

            • enska-
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 205

              #21
              Helpoiten saa poistettua kun nykäsee helevetin nopeaa pois ettei kalvo pysähdy kertaakaan vedon aikana, aina kun kalvo pysähtyy niin siihen kohtaan jää liimaa mihin on pysähtynyt.

              Comment

              • Burn1s
                "Luotettava" automyyjä
                • Sep 2005
                • 956
                • Hakunilan ghetto?

                #22
                Originally posted by TheLoial
                Omassa tallissa on kolmet ikkunalasit hajonneet lämmön avulla, kaksi omasta autosta. Että siitä vaan lämmittelemään, takalasi on kiva kun pamahtaa palasiksi...

                Eikä ne hajonneet ees heti, vaan vasta parin viikon päästä. Toinen hajos kun väänsin lasin alas oven sisään => pam. Toinen kilahti kun kanttasin liikenneympyrässä... Jai vaan paikoilleen tuhannen päreenä.

                Onneks en hajottanu tuota takalasia, kaverit lämmitteli niin että muovinen etukortti suli takapuolelle lasia kiinni. Parempi oppia tällä tavalla kuin ettei oppis ollenkaan.

                Sumuttelee lasin märäksi vettä ja fairyä, antaa vaikuttaa hetken ja terävällä ikkunalastalla vaan vetää. Lähtevät kertapyyhkäisyllä.

                ja uutta lasia esim ICE-Fi:ltä, tuolta myynti osiosta löytyy hinnat
                hyvin lähti omat kalvot kun lämmitin

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Tarute
                  Ite oon postanu vanhat liimat ihan saippua veellä ja TERÄVÄLÄ ikkunalastalla.
                  Originally posted by Zoui
                  Oletko poistanut takalasinlämmittimen samaa kyytiä


                  Ei vaan, sivulaseihin kyllä, mutta jos on tuo lämmitys takana niin varovaisuutta.
                  käytin samaa keinoa, mutta takalasiin käytin "karhunkieltä", hyvin lähti!
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • JuRi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 147
                    • Kotka

                    #24
                    Käytin paineilmaa irroitukseen. Paineilmapistoolilla kalvon reunaan, niin johan alkaa repeilemään. Lähti todella hyvin. Sitten liiman irroitus olikin iso homma.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by JuRi
                      Käytin paineilmaa irroitukseen. Paineilmapistoolilla kalvon reunaan, niin johan alkaa repeilemään. Lähti todella hyvin. Sitten liiman irroitus olikin iso homma.
                      ..Eli ei siis mitään hyötyä!
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • janneyliranta
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 157
                        • Laihia

                        #26
                        Helpostihan noi lähti irti, ei muuta kuin ensin kynnellä pieni alku ja sit vain nyppiä pala kerralla irti, eikä mennyt edes kauan! Täytyy viä pestä lasit, kunhan kerkeän! Mut kiitoksia kumminkin vastauksista!

                        Comment

                        • JamBBa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 362
                          • Vantaa

                          #27
                          Tummennuskalvojen poisto

                          O-hoi-hoi. Pitäis varmaan purkaa kärrystä tummennuskalvot pois, jotka sain kaupan mukana. Sivulasithan ei suurta ongelmaa tuota, mutta takalasi... Rikkomatta vastuslankoja, miten irtoaa? Kokemuksia?
                          Say NO to signatures!

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #28
                            saippuavedellä ja karhunkielellä
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #29
                              Kuumailmapuhaltimella lämmität kalvon ennen repimistä niin VOI olla, että liima jää enemmän kalvoon kuin lasiin. Liimat ei taida lasista lähteä kuin liuottimella(tinneri/asetoni tai vahva rasvanpoisto). Sumutin pullolla suihkuttelet lasin kun olet kalvon repinyt irti ja rätillä pyyhit. Karhunkieltä en suosittele, koska jos on vähänkään liian karhea tekee lasin himmeäksi ja muutenkin mahdollisimman vähän mekaanista poistoa. Saippuavesi tuskin autaa mitään.

                              Jos poistat pelkän takalasin kalvon voi tulla sävyero jos et tiedä tarkalleen mitä kalvoa on sivulaseissa. Kaikki kalvot vaan pois ja uudet tilalle. Sivulasit on "helppo" ottaa vaikka taittoteräveitsen/partakoneenterällä kun ensin on liuottimella sulattanut liiman.

                              Ed. Periatteessa takalasiinkin voi yrittää käyttää tuota veistä, mutta pitää olla TODELLA varovainen...
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                ...........
                                Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:34.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎