mä revin vaan reilusti kalvot pois ja kastelin rätin kxyleniin (ku sattu vain olemaan) ja kostutin lasin pinnan ja aloin tupakille... sit vaan pyyhin pois ku oli vähän liuennu...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tummennusten poistaminen -yhdistetty topikit
Collapse
X
-
Omassa tallissa on kolmet ikkunalasit hajonneet lämmön avulla, kaksi omasta autosta. Että siitä vaan lämmittelemään, takalasi on kiva kun pamahtaa palasiksi...
Eikä ne hajonneet ees heti, vaan vasta parin viikon päästä. Toinen hajos kun väänsin lasin alas oven sisään => pam. Toinen kilahti kun kanttasin liikenneympyrässä... Jai vaan paikoilleen tuhannen päreenä.
Onneks en hajottanu tuota takalasia, kaverit lämmitteli niin että muovinen etukortti suli takapuolelle lasia kiinni. Parempi oppia tällä tavalla kuin ettei oppis ollenkaan.
Sumuttelee lasin märäksi vettä ja fairyä, antaa vaikuttaa hetken ja terävällä ikkunalastalla vaan vetää. Lähtevät kertapyyhkäisyllä.
Comment
-
-
älkää Nyt Perkeles Menkö Lämmittämään...
ja vitut niitä ei kannata lämmitellä, tulee vaan melkosta liima mössöä.
KAIKISTA PARHAITEN LÄHTEE IRTI KUN AUTO ON SEISSYT KUNNON PAKKASESSA, ja sit repäsee ronskisti kalvot pois niin liimat jää suurimaksi osaksi kalvoon kiini.
Ja jos siihen lasiin nyt ton jälkeen juuri mitään jää niin tinneri rätillä kun kerran pyyhkäsee niin avot johan läx
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialOmassa tallissa on kolmet ikkunalasit hajonneet lämmön avulla, kaksi omasta autosta. Että siitä vaan lämmittelemään, takalasi on kiva kun pamahtaa palasiksi...
Eikä ne hajonneet ees heti, vaan vasta parin viikon päästä. Toinen hajos kun väänsin lasin alas oven sisään => pam. Toinen kilahti kun kanttasin liikenneympyrässä... Jai vaan paikoilleen tuhannen päreenä.
Onneks en hajottanu tuota takalasia, kaverit lämmitteli niin että muovinen etukortti suli takapuolelle lasia kiinni. Parempi oppia tällä tavalla kuin ettei oppis ollenkaan.
Sumuttelee lasin märäksi vettä ja fairyä, antaa vaikuttaa hetken ja terävällä ikkunalastalla vaan vetää. Lähtevät kertapyyhkäisyllä.
ja uutta lasia esim ICE-Fi:ltä, tuolta myynti osiosta löytyy hinnat
hyvin lähti omat kalvot kun lämmitin
Comment
-
-
Originally posted by TaruteIte oon postanu vanhat liimat ihan saippua veellä ja TERÄVÄLÄ ikkunalastalla.Originally posted by ZouiOletko poistanut takalasinlämmittimen samaa kyytiä
Ei vaan, sivulaseihin kyllä, mutta jos on tuo lämmitys takana niin varovaisuutta.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by JuRiKäytin paineilmaa irroitukseen. Paineilmapistoolilla kalvon reunaan, niin johan alkaa repeilemään. Lähti todella hyvin. Sitten liiman irroitus olikin iso homma.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
saippuavedellä ja karhunkielellä- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Kuumailmapuhaltimella lämmität kalvon ennen repimistä niin VOI olla, että liima jää enemmän kalvoon kuin lasiin. Liimat ei taida lasista lähteä kuin liuottimella(tinneri/asetoni tai vahva rasvanpoisto). Sumutin pullolla suihkuttelet lasin kun olet kalvon repinyt irti ja rätillä pyyhit. Karhunkieltä en suosittele, koska jos on vähänkään liian karhea tekee lasin himmeäksi ja muutenkin mahdollisimman vähän mekaanista poistoa. Saippuavesi tuskin autaa mitään.
Jos poistat pelkän takalasin kalvon voi tulla sävyero jos et tiedä tarkalleen mitä kalvoa on sivulaseissa. Kaikki kalvot vaan pois ja uudet tilalle. Sivulasit on "helppo" ottaa vaikka taittoteräveitsen/partakoneenterällä kun ensin on liuottimella sulattanut liiman.
Ed. Periatteessa takalasiinkin voi yrittää käyttää tuota veistä, mutta pitää olla TODELLA varovainen...
Comment
-
Comment