Originally posted by 540iA Tapsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin huoltelua
Collapse
X
-
Originally posted by Aksu| View PostMjahas. En tiedä sitten jättikö asentaja sen sinne vai puhuko vaan lämpimiä. Laskussa lukee vaan "Öljy R134A"-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View PostJa sitä väriainetta ei missään tapauksessa pidä sinne tunkea jos ei ole vuotoa! Sitä käytetään ainoastaan kun haetaan vuotoa. Kun vuoto on löydetty niin kompressorin öljyt tulee vaihtaa koska siinä on väriainetta. Ja se väriaine ei tee hyvää öljyille. Voiteluominaisuus kärsii. Monta, monta kompressoria vaihtanut kun ne on palaneet siks kun sinne joskus on laitettu väriaine.. Väriaine on viimeinen konsti jolla vuotoa aletaan etsimään.. Tämä tieto on fakta..Mercedes-Benz E55 AMG
ex. BMW 740iA
Comment
-
-
Originally posted by 540iA TapsaJa sitä väriainetta ei missään tapauksessa pidä sinne tunkea jos ei ole vuotoa! Sitä käytetään ainoastaan kun haetaan vuotoa. Kun vuoto on löydetty niin kompressorin öljyt tulee vaihtaa koska siinä on väriainetta. Ja se väriaine ei tee hyvää öljyille. Voiteluominaisuus kärsii. Monta, monta kompressoria vaihtanut kun ne on palaneet siks kun sinne joskus on laitettu väriaine.. Väriaine on viimeinen konsti jolla vuotoa aletaan etsimään.. Tämä tieto on fakta..Originally posted by JK88Eli ton perusteella Omegan kompuran ois pitäny leikata kii jo aikoja sitten? :think
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View PostPienestä reiästä tulee hitaasti ja isosta hieman nopeammin.. Näin yksinkertaista.. Muutaman vuoden välein jos tarvii täytää niin eipä silloin kannata
liiemmin huolestua, meinaa olla noissa autoissa noi liitokset ja värinän vaimentimet sellaiset jotka pikkuhiljaa vuotaa. Sit jos jostain enemmän vuotaa niin yleensä se on lauhdutin, saa vuosien saatossa niin paljon paskaa ja hiekkakylpyä että tulee reikiä..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Apophis View PostSamoin edellisen bemarini kompura. Hyvin kuitenkin pyöri kolme vuotta väriaineen kanssa... ja aika outoa jos Pellen pajalla jätetään väriaineet sisään jos ne tosiaan aiheuttaa tollaisia ongelmia. Luulisi että ne ainakin tietäisi asian.
Ite työskentelen kylmäkoneasentajana ja korjailen työkseni päivittäin kylmäkoneita (Kaupankylmää ja ilmastoinnin jäähdytystä)
Sitä ongelmaa mitä väriaine aiheuttaa ei kaikki tiedä ja ei myös välitä siitä, saapahan vaihtaa kompressorin sit myöhemmin -> työllistävä vaikutus!
Arvaa vaan kuinka huijaustouhua toi merkkihuoltojen/rengasliikkeiden ilmastoinnin huolto on..
Hommahan menee niin, että viet ehjän/toimivan auton ilmastoinnin
huoltoon. Kylmäaineet imetään laitteeseen, jonka avulla kylmäaine kuivataan kuivainkivien avulla. Näin ainakin tapahtuu moneessa huollossa. Sitten laitetaan autoon takaisin ja lisätään uutta ainetta jos tarvii. Tähän asti ihan OK. Mutta entäpä kun aiemmin samassa laitteessa on käynyt sellainen auto jossa on kosteutta ilmastoinnissa ja vieläpä useampi auto ja se on imetty korjaamon laitteen kuivain kiviin niin niissä on kosteutta. Nyt sun ehjä auto tuotiin samaan laitteeseen ja huollettiin samassa laitteessa, nyt sun ehjässä ilmastoinnissa voi olla mukana kosteutta..
Nimittäin niitä kuivainkiviä ei kuulema vaihdeta sit kovin usein! Eräs kylmäalan opettaja oli kysynyt muutamasta huoltopaikasta/auton merkkihuollosta onko niillä vaihdettu kyseisiä kuivaimia.. Ei kuulema koskaan ja toinen vastaus oli mitä ne on ja pitäisikö niitä joskus vaihtaa..
Poikkeuksiakin tietysti on, jossain homma toimii.-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View PostJuu, voihan toimia hyvinkin pitkään. Autossa noita käyttötunteja tulee vähän, joten kestää se aikansa, hyvää se ei tee ..
Ite työskentelen kylmäkoneasentajana ja korjailen työkseni päivittäin kylmäkoneita (Kaupankylmää ja ilmastoinnin jäähdytystä)
Sitä ongelmaa mitä väriaine aiheuttaa ei kaikki tiedä ja ei myös välitä siitä, saapahan vaihtaa kompressorin sit myöhemmin -> työllistävä vaikutus!
Arvaa vaan kuinka huijaustouhua toi merkkihuoltojen/rengasliikkeiden ilmastoinnin huolto on..
Hommahan menee niin, että viet ehjän/toimivan auton ilmastoinnin
huoltoon. Kylmäaineet imetään laitteeseen, jonka avulla kylmäaine kuivataan kuivainkivien avulla. Näin ainakin tapahtuu moneessa huollossa. Sitten laitetaan autoon takaisin ja lisätään uutta ainetta jos tarvii. Tähän asti ihan OK. Mutta entäpä kun aiemmin samassa laitteessa on käynyt sellainen auto jossa on kosteutta ilmastoinnissa ja vieläpä useampi auto ja se on imetty korjaamon laitteen kuivain kiviin niin niissä on kosteutta. Nyt sun ehjä auto tuotiin samaan laitteeseen ja huollettiin samassa laitteessa, nyt sun ehjässä ilmastoinnissa voi olla mukana kosteutta..
Nimittäin niitä kuivainkiviä ei kuulema vaihdeta sit kovin usein! Eräs kylmäalan opettaja oli kysynyt muutamasta huoltopaikasta/auton merkkihuollosta onko niillä vaihdettu kyseisiä kuivaimia.. Ei kuulema koskaan ja toinen vastaus oli mitä ne on ja pitäisikö niitä joskus vaihtaa..
Poikkeuksiakin tietysti on, jossain homma toimii.thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
-
Originally posted by 3B View PostNo kun Tapsa aiheesta jotain tiedät, niin millainen on sopiva huoltoväli R134 systeemille? Kannattaako se tarkistuttaa parin vuoden välein vai sitten vasta kun kylmän tulo alkaa hiipua?
Ja sellaisen käsitestin voi kokeilla useamminkin, eli ilmastoinnin putket jotka menevät rintapellistä sisätiloiin, siitä pellin luota kokeilee imuputken lämpötilan, että onko putki viileä kun ilmastointit hetken on ollut päällä. Nestelinja on hieman lämmin.
Noin sitä kokeillaan ja katsotaan paineita mittareista hieman isommissa järjestelmissä kuin nää auton systeemit. Jos ei osais kädellä kokeilla niin monesti moni järjestelmä ei toimis..-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Originally posted by bmw harrastelija View PostJuu, meilläpäin on koneita jotka osaavat jo "puhdistaa kylmäaineen". Siis pumppaa ilmat pois ja erottaa öljyt jne. Kosteutta ei järjestelmässä monesti ole. Jos on voi melkei syyttää vain asentajaa. Ite en laittais "automaattia" edes kiinni järjestelmään jossa on ollut vuoto. Tai jos järjestelmässä on vähänkin kosteutta, niin eihän sitä edes pääse tarvittavaan alipaineeseen. Mutta onhan kaikenlaisia firmoja joissa typpikin voi olla tuntematon käsite....
Typpi on hyvä peli... Painetestaukseen ja kuivaukseen..-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Laitetaas ny tännekkin. Kävin tänään merkkiliikkeessä kysymässä tuosta ilmastoinnin huollosta. Hinta olis noin 100€ ja sisältäen kaikki. No sitten muistin tämän keskustelun kun huoltomies sanoi että järjestelmään laitetaan väriaine. Kysyin että otetaanko se sitte sieltä pois,vastas että ei oteta ja että ei se sielä mitään tee Mä en pian huolla koko ilmastointiaBMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
Comment