Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Ei ainakaan e32/34 linssiumpioissa ole mitään ongelmia jälkiasennus H1-xenonien kanssa. Valokuvio on tarkka ja polttimo sopii umpioon ongelmitta..
    Ainoastaa polttimoa paikallaan pitävä klipsi löystyy xenon polttimon kanssa ja jos haluaa laittaa halogeenit takaisin niin ko. rautalankaväkkyrää pitää vääntää tiukemmaksi jotta halogeenipoltin ei "hölsky" umpiossa :think

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    ei ole "lyhennys" adaptereita olemassa. e36 on ollut facelift heijastin mallissa myös h7 mallinen polttimo. h1 sitten aina prefecelif linssivaloissa
    Jep, mutta jos löytyy tuollaiset Bosch H1 linssimallin umpiot, niin niihinkö ei mene tuollainen H1 xenonsarja?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post

    Hmm.. mitenkäs ne sitte sinne saa jos meinaavat ottaa kiinni? Saako niihin jotain adapteria tai vastaavaa?
    ei ole "lyhennys" adaptereita olemassa. e36 on ollut facelift heijastin mallissa myös h7 mallinen polttimo. h1 sitten aina prefecelif linssivaloissa

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Jokunen vuosi kulunut, kun on tullut näiden jälkiasennussarjojen kanssa viimeksi pelattua ja nyt täytyisi olisi tarkoitus taas moinen sarja hankkia. Joten kysymys kuuluu minkämerkkistä sarjaa kannattaisi hakea? Ihan E36:een ja lyhyisiin valoihin olisi tulossa, joten ei sen kummempia vaatimuksia.
    Ollo oli silloin joskus vuosia sitten ainakin kova sana.






    Originally posted by EPDM View Post
    Yep. Ei pitäisi olla ongelma. Ongelma on lähin h1 polttimoissa missä halogeeni polttimo on lyhyeempi vrt vastaava kantainen xenon polttimo.
    Hmm.. mitenkäs ne sitte sinne saa jos meinaavat ottaa kiinni? Saako niihin jotain adapteria tai vastaavaa?

    Leave a comment:


  • vili899
    replied
    Pimputus!

    Elikkä vajaa vuosi sitten laitoin autooni xenonit. oli vaikka minkalaista vastusta/relesarjaa kokeiltu. can väylän ballasteja yms. Ilokseen vaan ajotietokone jaksaa valittaa lähivaloista. Kaukovaloihin tepsi relesarja.
    No katsastus lähenee ja ny on halogeenit lähivaloissa niin sehän jaksaa valitta,kaukovaloissa vielä xenonit paikalla ja kaikki on niiden kohdalla ok tilassa. Vikakoodeja on yritetty poistaa Inpalla Ja Autocomin laitteil, aina se vaan tulee uudestaa samat vikakoodit.. Vaan heti se pamahtaa näytölle.
    Elikkä Kysymys numero 1: Uskaltaako käyttää akun irti about 30min-1h. Jos se nollais ylimääräiset jännitteet? vai valomoduli hajallaan?
    Kysymys numero 2: Mistä Lailliset Xenoni Umpiot?
    Kysymys numero 3:Vaatii ohjelmoinnin?/uuden valomoduulin?
    Autoni Bmw E90 318d 2,0l vm2005
    (autocom http://www.obdchina.com/autocom-cdp-...FUx6cAod3FEApw Johtosarjan kera vajaa 200e)
    Last edited by vili899; 14-04-2013, 18:21.

    Leave a comment:


  • Nakkisoturi
    replied
    Moikka!

    Tulipahan hankittua tuommonen cobran sarja ja laitettua se M-B Viton (W639) lisävaloihin. Ongelmana oli se että vasemmanpuoleinen ei syttynyt heti, vaan vilkahti ja sammui. Valo syttyi n 7-8 kerralla kun sytytti uudelleen. No nyt on hommattu Edustusliike Oinoselta heidän xenon sarja, miniballastein. Ongelma hävisi mutta ilmaantui toinen ongelma. Vaihdoin siis vain ballastin tähän ongelma puoleen, jonka jälkeen valo syttyy heti mutta jää palamaan reilusti himmeämmin kuin toinen puoli. Kummankin sarjan ballastit on 35w ja polttimoihin en siis ole koskenut.

    Myös auton lisävalojen johtosarjasta on virtajohto uusittu, koska se oli poikki, nyt johtoihin tulee sama jännite kummallekkin puolelle.

    Nyt kysyisin että missä tämä ongelma voi olla? Pitäisikö vielä koittaa vaihtaa polttimot? Kannattaako myös vaihtaa "päikseen" noita lisävaloja johtosarjassa? :think

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Kysytään nyt täältä, vaikka nykyään merkki onkin mersu...

    Eli olen laittamassa xenonit c-mesen heijastinmallisiin lyhyisiin.
    Varjostin löytyy polttimon edestä.
    Eli perus H7-malli sinänsä ok, mutta mahtuuko se??

    Näyttää halogeeni-h7:kin olevan mekein kiinni varjostimessa, niin miten xenon mahtuu?
    Eikös se poltin ole pidempi...
    Yep. Ei pitäisi olla ongelma. Ongelma on lähin h1 polttimoissa missä halogeeni polttimo on lyhyeempi vrt vastaava kantainen xenon polttimo.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    En tiedä mihin olet laittamassa h7r, mutta harvoin sitä oikeasti tarvitaan. Eli jos heijastin on pyöreä ja polttimon edessä on se varjostin niin normi h7 versio käy paremmin.
    Kysytään nyt täältä, vaikka nykyään merkki onkin mersu...

    Eli olen laittamassa xenonit c-mesen heijastinmallisiin lyhyisiin.
    Varjostin löytyy polttimon edestä.
    Eli perus H7-malli sinänsä ok, mutta mahtuuko se??

    Näyttää halogeeni-h7:kin olevan mekein kiinni varjostimessa, niin miten xenon mahtuu?
    Eikös se poltin ole pidempi...

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Juu, siis vakioumpiot autossa heijastimilla. Ainoastaan etupleksit on vaihdettu uusiin kirkkaisiin, kun vanhat luonnollisesti oli aika sumeat.

    Minusta nuo HB3-xenonit pitkissä antaa tosi paljon lisää valoa, eikä ainakaan omasta mielestä kaukaa katsottuna heijasta mitenkään poikkeuksellisen paljoa. Tokikaan pitkillä ei ajeta jatkuvasti toisia autoja vastaan.

    Tämä vuodenaika nyt sattuu olemaan se pahin, kun on märkää ja pimeää, mutta kyllä se valoteho putoaa niin dramaattisesti pitkiltä lyhyille vaihdettaessa, että siksi ajattelin kokeilla myös lähivaloihin noita H7R:ä.

    Ja kuten jo aiemminkin totesin, jos ne häikäisee vastaan ajaessa häiritsevästi, niin tuskin jätän paikalleen, ettei muut häiriinny eikä tartte sitten niitä valoja vilkutella.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Eikös prefacelift halogeenit ole heijastinvalot?
    Kyllä.

    Kuten myös E60 prefacelift halogeenit ovat heijastimilla.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Eikös prefacelift halogeenit ole heijastinvalot?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Ironic32 View Post
    '96 E39iin tuo on menossa. Heijastinhan toki on pyöreä, mutta ei kait siinä mitään varjostimia ole?

    Ensin ajattelin hankkia tuon tavallisen H7:n, mutta lueskelin kuitenkin tuon H7R:n heijastavan vähemmän hajavaloa. Tiedä siitä sitten, mutta sittenhän tuon näkee, kun saa nuo paikalleen. Jos ne pahasti heijastaa, niin tuskin jätän paikalleen. Ei jaksa sitä valojen vilkuttelua.
    Eli e39 lähivalojen projektori/linssi valoihin siis? Sinne ei todellakaan ole mitään syytä laittaa R versio. Projektori valo vahvuus on että se pystyy kohdistaa valokuvio tarkasti ( eli ei häikäisee ellei ole skoda). Sen heikkous on että valoteko on suht heikko kun sen heijastinpinta on saman kokoinen kun lasin halkaisia, eli pieni vrt normi heijastinpintainen umpio.

    R versio on siis ainoastaan tarkoitettu pelkästään heijastinpintaiseen umpiohin. Ja silloinkin vaan antamani syistä.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    En tiedä mihin olet laittamassa h7r, mutta harvoin sitä oikeasti tarvitaan. Eli jos heijastin on pyöreä ja polttimon edessä on se varjostin niin normi h7 versio käy paremmin.
    '96 E39iin tuo on menossa. Heijastinhan toki on pyöreä, mutta ei kait siinä mitään varjostimia ole?

    Ensin ajattelin hankkia tuon tavallisen H7:n, mutta lueskelin kuitenkin tuon H7R:n heijastavan vähemmän hajavaloa. Tiedä siitä sitten, mutta sittenhän tuon näkee, kun saa nuo paikalleen. Jos ne pahasti heijastaa, niin tuskin jätän paikalleen. Ei jaksa sitä valojen vilkuttelua.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Ironic32 View Post
    Nyt on muutama tonni takana 35w 5000K HB3:lla (pitkissä) ja tulihan tuota valoa aivan eri tavalla. Nythän noilla jopa näkee jotain. Ei siinä toki kantamaa kauheasti lisää tullut, mutta väittäisin eroa silti olevan lähes kuin yöllä ja päivällä. Ja ainakin itse arvostan myös sitä, että noilla näkee penkankin puolelle paljon paremmin.

    Nyt on vaan se ongelma, että kun vaihtaa lyhyille (H7 halogeenit), niin ei näe enää mitään

    Siispä piti laittaa H7R:t tilaukseen myös lyhyille (tosin 4300K-versiona nämä). Toivottavasti ei häikäise kovin paljoa muita ja toisi edes jotain lisävaloa lyhkäsiinkin, niin voisi jättää paikalleenkin nuo. Kokeillaan nyt, mitä noista tulee.
    En tiedä mihin olet laittamassa h7r, mutta harvoin sitä oikeasti tarvitaan. Eli jos heijastin on pyöreä ja polttimon edessä on se varjostin niin normi h7 versio käy paremmin.

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    Nyt on muutama tonni takana 35w 5000K HB3:lla (pitkissä) ja tulihan tuota valoa aivan eri tavalla. Nythän noilla jopa näkee jotain. Ei siinä toki kantamaa kauheasti lisää tullut, mutta väittäisin eroa silti olevan lähes kuin yöllä ja päivällä. Ja ainakin itse arvostan myös sitä, että noilla näkee penkankin puolelle paljon paremmin.

    Nyt on vaan se ongelma, että kun vaihtaa lyhyille (H7 halogeenit), niin ei näe enää mitään

    Siispä piti laittaa H7R:t tilaukseen myös lyhyille (tosin 4300K-versiona nämä). Toivottavasti ei häikäise kovin paljoa muita ja toisi edes jotain lisävaloa lyhkäsiinkin, niin voisi jättää paikalleenkin nuo. Kokeillaan nyt, mitä noista tulee.

    Leave a comment:

Working...
X