Sama juttu mulla ton Z3M:n kanssa, jälkiasennus xenonit joku laittanu keulalle jo sakuissa, eikä löydy pesureita, mutta leimasta kelpas niin että heilahti.
Se että on menny jossain läpi leimasta katsastusmiehen huolimattomuutta tai laiskuutta ei tee niistä kyllä siltikään yhtään sen laillisempia
Last edited by manzneri; 03-11-2011, 10:01.
Reason: väärä quote...
no mulla on ollu jo vuosia -94 e36 m3:ssa xenonit ja ikinä ei oo menny katsastuksesta niiden kanssa läpi, ovat vaatineet automaattista korkeussäätöä niihin sekä ajovalopesureita, eikä menny myöskään mun -90 vuosimallin 200sx läpi xenonien kanssa tai e30 325.
no ens vuonna voisin veikata että nykyinen e46 menee läpi kun siinä on jo valmiina xenonit ( ihme jos rupeaa sitten katsastusmies aukomaan päätään niistä )
Automaattinen korkeussäätö tuli pakolliseksi vasta n. -99 vuosimalleissa.
Sama juttu mulla ton Z3M:n kanssa, jälkiasennus xenonit joku laittanu keulalle jo sakuissa, eikä löydy pesureita, mutta leimasta kelpas niin että heilahti.
no mulla on ollu jo vuosia -94 e36 m3:ssa xenonit ja ikinä ei oo menny katsastuksesta niiden kanssa läpi, ovat vaatineet automaattista korkeussäätöä niihin sekä ajovalopesureita, eikä menny myöskään mun -90 vuosimallin 200sx läpi xenonien kanssa tai e30 325.
no ens vuonna voisin veikata että nykyinen e46 menee läpi kun siinä on jo valmiina xenonit ( ihme jos rupeaa sitten katsastusmies aukomaan päätään niistä )
Millai mahtas toimia E60:ssä tälläinen: Cobra Xenon-Muutossarja H7R (lähivaloheijastinumpio) 12-24V
Ja tuo siis tuolla Canbus Pro-Ballastilla. Lähinnä se kiinnostaa, että mahtaakohan tuo vikailmoitusjärjestelmä herjata "palaneesta polttimosta"? :think
Onko siinä lähivalo heijastinumpiolla? jos on niin en kyllä suosittele, vaikka tuo H7R hieman parempi voisi ollakin. Muuten voi? toimia.
Millai mahtas toimia E60:ssä tälläinen: Cobra Xenon-Muutossarja H7R (lähivaloheijastinumpio) 12-24V
Ja tuo siis tuolla Canbus Pro-Ballastilla. Lähinnä se kiinnostaa, että mahtaakohan tuo vikailmoitusjärjestelmä herjata "palaneesta polttimosta"? :think
Kysytäänpä täältä että onko tietoa minkä merkkistä/minkä valmistajan halpis-xenonsarjaa kannattais huudella tuolta ebayn kautta...
Ennestään on h1 sarja pitkissä (OLLO-merkkinen) mihin oon ollu hinta/laatusuhteeltaan ihan tyytyväinen. Ei ollu liian kallis (~50e) ja on toiminut hyvin. Kuitenkaan esim. Kilpailija.com kautta ei saa kuin 6000K ja nyt olisi hakusessa 4300K sarja.
Viime syksynä hommasin ebayn kautta ajatuksella "mahdollisimman halvalla" slim h3 xenon-kitin. Piti olla 6000K mutta löytyi kyllä kaikkea sateenkaaren värejä. Vähän semmonen vihertävän keltainen sävy. Kirkkaampi kun halogeeni kuitenkin. Annas olla kuitenkin kun alkoi talvikelit ja vähän kireemmät pakkaset niin alkoi diskoamaan. Välillä sammu toinen polttimo, välillä ei toiminut kumpikaan. Ja selvästi siis tuolla pakkasella oli asian kanssa tekemistä. Ei kiinnostanut enempää tapella asian kanssa vaan on ollut lyhkäsissä halogeenit sen jälkeen. Tais olla luokkaa ~30e tuo setti eli noin halvalla ei ainakaan ilmeisesti saa muuta kuin kasan paskaa.
Kuitenkin nyt siis olisi tarkoitus h3 4300K setti huutaa ebayn kautta (tietysti saa olla myös kotimaasta jos jostain verkkokaupasta löytyy järkevään hintaan) ja ehdotuksia otetaan vastaan...
EDIT: No, tulipa tilattua ebayn kautta h3 4300K setti...katotaan mitä tuleman pitää
Last edited by manzneri; 02-11-2011, 16:39.
Reason: Täydennystä
No niin nyt testasin nuita xenoneita sillain että kytkin suoraan akusta piuhat niin sytty heti. Täytyy varmaan hommata ne relejohtosarijat että saa pelittään nuo.
kokkeilin kyllä sitä yhtä liitintä kumminki päin minkä voi laittaa kumminpäin vaan mutta se ei auttanu mittään, joten täytyy varmaan tilata ne relejohtosarijat. Mikä siinä ei riitä virta vai jännite ku ei ees yritä syttyä? ja mistä se virta kannattaa ottaa niille xenoneille?
Tännään kokkeilin laittaa cobran xenonit pitkiin e39 vm.97 josa on vakiona lyhhyisä valloisa xenonit niin eihän ne alakanu toimiin, eli ei minkäänlaista elonmerkkiä ku kytki pitkät päälle. Onko muilla ollu samanlaisia ropleemia kyseisesä automallisa? Tähän on ilimeisesti ratkasu se että laittaa relejohtosarjan? Löytyykö tuosta autosta konehuoneesta virtaliitintä joka tullee akulta ettei tarvis alakaa akulta vetämään johtua konehuoneeseen.
Veikkaan että johdot ovat vaan kytketty väärinpäin...toki omassa m5 aikoinaan teki sama, relevastusjohtosarja auttoi.
Muistakaa että "cobra" ja "ollo" ovat vaan näitä harvoja brändiä mitkä ovat lyöneet itsensa läpi edes jonkunverran. Ne trading companies ostavat tuotteensa muualta eivätkään valmista yhtään mitään.
Tännään kokkeilin laittaa cobran xenonit pitkiin e39 vm.97 josa on vakiona lyhhyisä valloisa xenonit niin eihän ne alakanu toimiin, eli ei minkäänlaista elonmerkkiä ku kytki pitkät päälle. Onko muilla ollu samanlaisia ropleemia kyseisesä automallisa? Tähän on ilimeisesti ratkasu se että laittaa relejohtosarjan? Löytyykö tuosta autosta konehuoneesta virtaliitintä joka tullee akulta ettei tarvis alakaa akulta vetämään johtua konehuoneeseen.
Käytäpäs vähän vaseliinia. Useimmiten se on se oranssi tiiviste renkas mikä aiheuttaa ongelmia.
On yritetty liukkarilla ja jopa ilman tiivistettä silti ei vaan onnistu. Oon siis laittanu tipat pikaliimaa adapterin ja polttimon väliin, ilman sitähän siitä hommasta ei tuu ihan mittään.
Joutuuko tässä perkele sittenki rueta askartelemaan nuista orkkiksista ne pulikat...
Onko muilla ollu ongelmia saada paikoilleen nuilla valmiilla adaptereilla H7 xenonit E39 faceliftiin?? Ei mee tarpeeksi syvälle polttimo umpioon,että mahtuis kääntyyn paikalleen, eikä tästä ota selvää mistä se kantaa...??
Käytäpäs vähän vaseliinia. Useimmiten se on se oranssi tiiviste renkas mikä aiheuttaa ongelmia.
Leave a comment: