Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by tikkku View Post
    joo mutta sieltä puskistahan ne väistettävät tulee? harvemmin on tullut konepellin yli ylettävää jää paakkua tiellä vastaan, tai jos on niin se ei varmasti alle juokse "arvaamatta"..
    Tuo oliki kaskottoman puujalkavitsi, kun ei lohkareista tai hirveä pienemmistä esteistä saa korvausta jos kolahtaa. Tosiaan se ei kanna siellä puskissakaan kovin pitkälle että satkulle vastinetta sais, lisävalot tai uudet umpiot ois parempi sijoitus omaan pirssiin ollunna. Ite xenoneissa eijoo moitittavaa, ois vaan kannattanu facelifti umpiotki laittaa samalla mutta olin pihi ja nyt nuo hb3 ei passaa niihin.

    Leave a comment:


  • tikkku
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Mulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...

    joo mutta sieltä puskistahan ne väistettävät tulee? harvemmin on tullut konepellin yli ylettävää jää paakkua tiellä vastaan, tai jos on niin se ei varmasti alle juokse "arvaamatta"..

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    Niin no ilmaisin ehkä asian vähän epäselvästi. Mutta vastukset on siis omasta piuhastaa niputettu kiinni silleen että roikkuu ilmassa koskematta mihinkään Nyt tosin olen askarrellut alumiinikiskosta kimpaleet joihin vastukset on ruuvattu kiinni. Ei kuumene enää
    Joo, niin mäkin luulin niputtaneeni ne sillä tavalla aikanaan mutta kuitenkin pakkasen seurauksena nippuside katkesi ja sen jälkeen pääsikin vaihtamaan muutaman johdon...

    Omalla kohdallani noilla vastuksilla ei kuitenkaan ollut merkitystä ajotietokoneen low beam failure herjaan ja tulikin lopulta tehtyä ajotietokoneeseen johtopatentti eikä sen jälkeen ole ilmoituksia tullut. Toki itse joutuu tarkistamaan jos polttimo todella on palanut.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Niin no ilmaisin ehkä asian vähän epäselvästi. Mutta vastukset on siis omasta piuhastaa niputettu kiinni silleen että roikkuu ilmassa koskematta mihinkään Nyt tosin olen askarrellut alumiinikiskosta kimpaleet joihin vastukset on ruuvattu kiinni. Ei kuumene enää

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
    Joo kannattaa todellakin kattoa mihin ne ruuvaa kiinni nimittäin kuumenevat sitten niin paljon että niillä saa hyvässä tapauksessa poltettua vielä koko autonkin...

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Krynx View Post
    No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
    Älä ainakaan vedä nippusiteellä muiden johtojen kans nippuun, kuten minä joskus aiemmassa autossa tein Johonki metalliin ruuvaat kiinni.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Vituix meni kuten jessen pääsiäinen. Nimittäin minun ajovalojen päivitysprojekti. Asentelin tuossa irtonaisiin umpioihin morimoton mini bi-xenon projektorit. Kaveriksi h1 xenon kitti joihin sitten vikavalonsammutuskikkareet eli konkat rinnan kytkettynä ennen ballasteja. Testasin umpiot irti että pelaako xenonit ja syttyykö vikavalot --> Hienosti pelasi. Sitten vaihdoin kuskin umpion ja testiä -->Hienosti toimii. No sitten vaihdoin vänkärin umpion --> Ei syty ei. Ei nimittäin kumpikaan puoli ja vikavalot palaa mittaristossa. No ei siinä kun vakiot takaisin vitunmoista kyytiä pimeällä parkkipaikalla led otsalamppu hampaissa. Nyt on sitten työkaluja siroteltuna jänniin paikkoihin pitkin konehuonetta Huomenna pitäis lähtee Haaparantaan jonne ei viitsi ilman tuikkuja ajella. Mutta mitä helvettiä tuossa tapahtui? Ensin toimii ja sitten kun osat kasassa niin ei. Pitääkö tuohon nyt kötöstää se relevastusjohtosarja? Kyseessä siis sigun e46 halogeeneillä.

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Pari viikkoa ollu pitkissä xenonit ja tänään seinää vasten katsoessa huomasin, että toinen on paljon valkoisempi. Kilometrejä valoille on tullut ehkä 20-30. Ominaisuus vaiko kärkkäiseltä hakemaan uudet takuuseen?

    Edit. Ballastien puolia vaihtamalla siirty valokin. Eli lamput ilmeisesti kunnossa.

    Eipä siinä, nyt 2 settiä 4300k:ita keulilla, toiset keltaset ja toiset valkoset.
    Last edited by World L; 06-10-2012, 21:27.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    kaukopvalojen kanssa olis hyvä laittaa relevastus johtosarja, etenkin 50w nopeuttaa sytyttämistä huomattavasti.

    h7r on ainoastaan tarpeellinen ei symmetrisessä ( eli ei pyöreässä) heijastinpinnoissa.
    Last edited by EPDM; 25-09-2012, 12:31.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by vize View Post
    Laitoin e46 318 farkkuun lyhkäsille xenonit, eikä valoteho ole kyllä odotusten mukainen. Eli ballastit on vain HID merkkiset eli mitkälie ja hain cobran 35w 5000k h7r polttimot. (h7r koska heijastinumpio)

    Kytkin auton omat virtajohdot suoraan ballasteihin, riittääkö tätä kautta varmasti virta ?

    Tuntuvat olevan jopa heikommat kuin halogeenit valoteholtaan, näyttää tosi lähelle eikä varmasti kyllä häikäse vastaantulijoita. :O Onko tämä nyt sitte tuon h7r "lähivalo" polttimon "ominaisuus" vai missähän lienee vika?

    Kokeilin nyt vielä suoraan antaa virtaa ballasteille, oli ehkä hieman kirkkaammat mutta mitätön ero.
    Virta riittää, 35w lähi ja 50w pitkät xenonit suoraan kiinni ja toimii. Jos ei riitä, tulee syttymisongelmia. Räpsy/vilkkumisongelmaa saattaa tulla tuosta palaneen lampun tunnistuksesta.

    Taitaa tuo h7r viedä sitä valotehoa, mutta parempi se kuin häikäisevä h7, jos se heijastinumpioon nyt pakko on laittaa.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Mulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...
    Omassa e46 on 50w pitkissä kiinni, valoa tosiaan tulee, mutta heijastin ei toimi ihan optimaalisesti. Valot tarvii suunnata aika ylös että kantavuutta tulee lisää, silloin taas lähivaloilla tarvii pitää valot rullattuna alas jotta pysyy valot tiessä eikä vastaantulijan silmissä.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Ironic32 View Post
    En jaksannut ihan koko topiccia kahlata läpi, mutta jos siis haluaisin E39in (vm. 1996, jossa lyhyissä H7 ja pitkissä HB3) pelkästään pitkiin laittaa Xenon-setin, niin onko nämä ne tarvittavat kilkkeet:

    HB3-setti (4300K tai 5000K):



    ja lisäksi tämä (vai tarviiko tätä tuon ikäisessä E39:ssä pitkille?):



    Ja sitten vielä sellainen kysymys, että tarviiko tuohon Xenon-sarjaan mitään adapteria tuolle HB3-kannalle, kun en ainakaan sellaista löytänyt?

    Ja kyllä, tiedän ettei varmasti ole lailliset umpiot eikä ole pesureitakaan, mutta kysymys onkin, että käykö nuo setit ko. autoon?
    Ei tule vikaherjoja pitkistä. Ainoa, että saattaa räpsyä valo, mutta siitä selviää jos koodaa pois ajonaikaisen valojen testauksen. Ja hb3 polttimo ei tartte adapterita sopiakseen hb3 polttimon tilalle....

    Leave a comment:


  • vize
    replied
    e46 xenonit

    Laitoin e46 318 farkkuun lyhkäsille xenonit, eikä valoteho ole kyllä odotusten mukainen. Eli ballastit on vain HID merkkiset eli mitkälie ja hain cobran 35w 5000k h7r polttimot. (h7r koska heijastinumpio)

    Kytkin auton omat virtajohdot suoraan ballasteihin, riittääkö tätä kautta varmasti virta ?

    Tuntuvat olevan jopa heikommat kui6n halogeenit valoteholtaan, näyttää tosi lähelle eikä varmasti kyllä häikäse vastaantulijoita. :O Onko tämä nyt sitte tuon h7r "lähivalo" polttimon "ominaisuus" vai missähän lienee vika?

    Kokeilin nyt vielä suoraan antaa virtaa ballasteille, oli ehkä hieman kirkkaammat mutta mitätön ero.

    E: korjataanpa hieman vielä, että en halua että se ketään häikäsee mutta nuilla ei nää itekkään. värilämpötila pitäs olla 5000 mutta vaikuttaa enemmän 4300k tai leltasemmilta. Umpion muovit on kyllä aika kulahtanut, mutta miksei se halogeeneillä vaikuttanut niin mahoton.
    Last edited by vize; 25-09-2012, 08:14. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Mulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎