Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esal
    replied
    Originally posted by pke70 View Post
    Mulla on -08 320d normi halogeeneilla, ja aika heikoilta tuntuu valot tuossa Suomen mustassa talvessa.
    Eli budjettimallin xenoneita pitäis myös alkaa tilailemaan.
    Mutta millaiset ne pitäisi olla tyypiltään, ja miten saa sopimaan paikoilleen?
    CAN väylän tuki jne. Mihin ballastit? Normikokoiset, vai minit?
    Ja parkit vois samalla päivittää ledeihin.
    Jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia vastaavasta, niin olisi hienoa saada vinkkejä. Mitä tarkemmet ohjeet, sitä parempi.
    Valojen laittomuudesta en tarvi "ohjeita", se tiedetään jo...
    Tuon hintaiseen autoon en "lelu"valoja laittelisi, vaan vaihtaisin umpiot asianmukaisiin. Vähintäänkin tarvis olla projektoriumpiot.
    Alkuperäiset xenonvalot tosiaan on väylässä, nämä CAN-BUS merkinnöillä olevilla kiinan xenoneilla ei kuitenkaan väylän kanssa mitään tekemistä. Viittaa juuri johonkin palaneen lampun tunnistukseen tjms.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Tässä on ollut mielessä hieman virittää vaimon E90 318 d -08 valoja. Yhdet 35 W xenon valot olisi ylimääräisenä tallissa ja jos näitä käyttäisi pitisi ilmeisesti laittaa joku 7-8 ohm >20 W vastus polttimon rinnalle. Markkinoilla näyttää olevan myös 55 W xenoneita, niin eikö tehot ole silloin ok jotta ei tule hälytystä palaneesta polttimosta?

    Ilmeisesti näiden jälkiasennus xenoneiden kanssa on ollut jotain häiriöongelmia, mutta onko kyse pelkästään polttimon hälytyksistä vai onko kyseessä jotain muuta häiriötä kyseisessä autossa.

    Koetin etsiä täältä vinnkejä, mutta täyttä selvyyttä ei oikein ole tullut. Jos jotain vinkkejä on mitä kannattaa huomioida, niin kommentoikaa, niin ei tarvitse lyödä päätä niin paljoa seinään.
    Mun käsittääkseni tässä merkissä ei käytetä lampun vastusta mittaavaa tunnistusta, vaan se tunnistetaan jollain pulsseilla. Kapasitanssin lisääminen pitäisi auttaa. E46 toimi sekä perus 35w että 50w xenonit ilman mitään lisäyksiä, muita ongelmia vähän olikin.

    Leave a comment:


  • pke70
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Tässä on ollut mielessä hieman virittää vaimon E90 318 d -08 valoja. Yhdet 35 W xenon valot olisi ylimääräisenä tallissa ja jos näitä käyttäisi pitisi ilmeisesti laittaa joku 7-8 ohm >20 W vastus polttimon rinnalle. Markkinoilla näyttää olevan myös 55 W xenoneita, niin eikö tehot ole silloin ok jotta ei tule hälytystä palaneesta polttimosta?

    Ilmeisesti näiden jälkiasennus xenoneiden kanssa on ollut jotain häiriöongelmia, mutta onko kyse pelkästään polttimon hälytyksistä vai onko kyseessä jotain muuta häiriötä kyseisessä autossa.

    Koetin etsiä täältä vinnkejä, mutta täyttä selvyyttä ei oikein ole tullut. Jos jotain vinkkejä on mitä kannattaa huomioida, niin kommentoikaa, niin ei tarvitse lyödä päätä niin paljoa seinään.
    Mulla on -08 320d normi halogeeneilla, ja aika heikoilta tuntuu valot tuossa Suomen mustassa talvessa.
    Eli budjettimallin xenoneita pitäis myös alkaa tilailemaan.
    Mutta millaiset ne pitäisi olla tyypiltään, ja miten saa sopimaan paikoilleen?
    CAN väylän tuki jne. Mihin ballastit? Normikokoiset, vai minit?
    Ja parkit vois samalla päivittää ledeihin.
    Jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia vastaavasta, niin olisi hienoa saada vinkkejä. Mitä tarkemmet ohjeet, sitä parempi.
    Valojen laittomuudesta en tarvi "ohjeita", se tiedetään jo...

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    Originally posted by ^alexi^ View Post
    Onko sulla xenon kaikissa (pitkät ja pätkät)? Kokeile vaihdella ballasteja päikseen. Itellä mitä ollu nuita ja jos ite hehku tullu tiensä päähän niin yleensä se menee kusen väriseks. Kun taas ballasti oli rikki sumuvalosta niin piti räpsytellä varmaan 10 kertaa että sai sen toisenkin syttymään..
    pitkien ja lyhyiden ballasteja ei voi vaihtaa keskenään ja puolelta toiselle jos kokeilee pitää purkaa umpiot pois,ballastit on siellä puskurin sisällä,perkele kun ei huvita yhtään alkaa tuhraamaan.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    E90 jälkiasennusxenon vinkkejä

    Tässä on ollut mielessä hieman virittää vaimon E90 318 d -08 valoja. Yhdet 35 W xenon valot olisi ylimääräisenä tallissa ja jos näitä käyttäisi pitisi ilmeisesti laittaa joku 7-8 ohm >20 W vastus polttimon rinnalle. Markkinoilla näyttää olevan myös 55 W xenoneita, niin eikö tehot ole silloin ok jotta ei tule hälytystä palaneesta polttimosta?

    Ilmeisesti näiden jälkiasennus xenoneiden kanssa on ollut jotain häiriöongelmia, mutta onko kyse pelkästään polttimon hälytyksistä vai onko kyseessä jotain muuta häiriötä kyseisessä autossa.

    Koetin etsiä täältä vinnkejä, mutta täyttä selvyyttä ei oikein ole tullut. Jos jotain vinkkejä on mitä kannattaa huomioida, niin kommentoikaa, niin ei tarvitse lyödä päätä niin paljoa seinään.

    Leave a comment:


  • ^alexi^
    replied
    Originally posted by escort View Post
    onko kenelläkään mitään järkevää vastausta/kokemusta asiasta?
    jälkiasennus xenonit reilun vuoden vanhat, auto (e36) seisoo pitkät päällä paikallaan kone käynnissä,kuskinpuolen pitkä sammuu itsestään eikä syty vaikka rämppää pitkiä,alkuperäisistä johdoista jos mittaa siellä on 13.9v MUTTA jos vedät viiksestä itseesi päin eli väläytät pitkiä syttyy xenon ja taas normaalisti pitkä ei syty? vähän aikaa kun rämppäsin edestakaisin alkoi toimimaan normaalisti????
    oikealla puolella taas toimii kokoajan normaalisti.
    ajossa en ole huomannut ikinä ettei toinen olisi syttynyt/itsestään sammunut.

    tänään ihmettelin lisää,ei halua syttyä enää ollenkaan,mistä tietää onko poltin kunnossa ja pelittääkö ballasti niin kuin pitää??
    Onko sulla xenon kaikissa (pitkät ja pätkät)? Kokeile vaihdella ballasteja päikseen. Itellä mitä ollu nuita ja jos ite hehku tullu tiensä päähän niin yleensä se menee kusen väriseks. Kun taas ballasti oli rikki sumuvalosta niin piti räpsytellä varmaan 10 kertaa että sai sen toisenkin syttymään..

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    onko kenelläkään mitään järkevää vastausta/kokemusta asiasta?
    jälkiasennus xenonit reilun vuoden vanhat, auto (e36) seisoo pitkät päällä paikallaan kone käynnissä,kuskinpuolen pitkä sammuu itsestään eikä syty vaikka rämppää pitkiä,alkuperäisistä johdoista jos mittaa siellä on 13.9v MUTTA jos vedät viiksestä itseesi päin eli väläytät pitkiä syttyy xenon ja taas normaalisti pitkä ei syty? vähän aikaa kun rämppäsin edestakaisin alkoi toimimaan normaalisti????
    oikealla puolella taas toimii kokoajan normaalisti.
    ajossa en ole huomannut ikinä ettei toinen olisi syttynyt/itsestään sammunut.

    tänään ihmettelin lisää,ei halua syttyä enää ollenkaan,mistä tietää onko poltin kunnossa ja pelittääkö ballasti niin kuin pitää??
    Last edited by escort; 24-12-2011, 18:58.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by vartzu View Post
    Mitä varten se liike sitten on?
    tuon parempaa selvitystä TIS:stä en löytäny

    Manual headlight beam throw control
    If a manual headlight beam throw control facility is installed in the vehicle (identification feature): Knurled wheel for manual headlight beam throw control (on instrument panel) then this function is included in the LCM.

    The LCM receives a voltage signal from the knurled wheel for manual headlight beam throw control and activates the motors in the headlights accordingly.

    These motors are designed as stepper motors. They are connected in parallel. For this reason, although the electronic control can detect a short-circuit, it cannot detect a break in one of the two motors.

    Adjustment via the knurled wheel is no longer possible in the case of fault.

    The electronic control conducts a referencing run when the parking lights are switched on or when terminal 61 ("engine running") is activated.

    Leave a comment:


  • vartzu
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    automaattisäätöä ei halogeeneissa ole vaikka käynnistäessä tekeekin alas-ylös liikkeen. hyväksytyt umpiot ja automaattisäätö niin ovat lailliset.
    Mitä varten se liike sitten on?

    Leave a comment:


  • Tonto!
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Olis pitänyt olle releVASTUSjohtosarja.

    nyt jälkeenpäin voit esim laittaa.

    http://www.epdtuning.com/tehovastus-...us-p-1157.html
    No siinä ku taas hätäpäissäni tilasin, jälkeen päin tuli vasta mieleen.. Toimiiko se nyt niin että tökkään vaan ton tehovastuksen siihen vapaana olevaan auton liittimen päähän ja täts it?

    EDIT: saatu pelittämään! Kiitos vinkeistä
    Last edited by Tonto!; 30-11-2011, 17:26.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Tonto! View Post
    Tuli laitettua relejohtosarja noille jälkiasennuksille, ni sehän haarottuu siitä molemmille ballasteille ja heräte valojen johdosta. Nyt jää sitten toisenpuolen valojohdot käyttämättä ja sitäkautta herjaa palaneesta polttimosta. Mitäs porukat on laittanu siihen ns. "polttimoksi" että sais sen vikailmotuksen pois?
    Olis pitänyt olle releVASTUSjohtosarja.

    nyt jälkeenpäin voit esim laittaa.

    Leave a comment:


  • Tonto!
    replied
    Tuli laitettua relejohtosarja noille jälkiasennuksille, ni sehän haarottuu siitä molemmille ballasteille ja heräte valojen johdosta. Nyt jää sitten toisenpuolen valojohdot käyttämättä ja sitäkautta herjaa palaneesta polttimosta. Mitäs porukat on laittanu siihen ns. "polttimoksi" että sais sen vikailmotuksen pois?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Toni.S View Post
    http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-e90-Ultimate-CAN-Bus-Bi-Xenon-HID-Nachrustsatz-KIT-e90-e91-NEU-/160665212025?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW|Platf orm%3AE90&hash=item2568649479

    Onko kukaan asennellut tuollasta sarjaa omaan E9X.. Tuolla ei kaiketi pitäs tulla mitään herjauksia? Vai pitääkö suosiolla hankkia xenon umpiot yms?
    Ihan laadukaita muuntajia ( hylyxtek) jos ne siis ovat aidot... Ihmettelen hieman polttimoita. TC ( Taichang) valmistaa ne "supervision" poltimoita mika on yleisin polttimo mutta enemmiten halpis sarjoissa. TC ja Philips teki vielä pari vuotta sitten yhteistyötä, sitten se loppui, todennäköisesti kun TC sain kaikki tarpeelistä informaatio Philipsiltä. Ne polttimot siis ovat vähintään pari vuotta vanhaa mikä ilmoituksessa on, toki tuskin ne siitä huononee.

    Leave a comment:


  • |RealDeal|
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Taisi tulla tarvikkeet ostettua tai sitten johdot ja pistokkeet ovat finaalissa.
    Orkkis helloilla näkee, ja vain niillä. Edellyttäen että johdotus on ok ja käytetään jotakin järkevää polttimoa, esim GE megalight plus.
    Niin no, valojumppaa tiedossa nyt. satsaan noihin helloihin ja vedellään uudet piuhat kokonaan kun saan tuon kaverin virosta suomeen tai auton suomesta sinne :think

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by |RealDeal| View Post

    Vaihdettu jo, mut toi valoteho on ihan perseestä :think
    Taisi tulla tarvikkeet ostettua tai sitten johdot ja pistokkeet ovat finaalissa.
    Orkkis helloilla näkee, ja vain niillä. Edellyttäen että johdotus on ok ja käytetään jotakin järkevää polttimoa, esim GE megalight plus.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎