Originally posted by Juhi$
View Post
Ilmastoinnin huolto
Collapse
X
-
Itse voisin hyvinkin uskoa, mutta toki muitakin mahdollisuuksia on. Siltikin eka tarkastus lienee, että ainetta löytyy.
-
Mistäs nuo kompurat yleensä kusasee aineet pihalle jos on vuotaakseen? Jos vuotaa niin onko ainut vaihtoehto uus kompura vai pystyykö noihin itse vaihtamaan stefoja tms.Originally posted by zener View PostItse voisin hyvinkin uskoa, mutta toki muitakin mahdollisuuksia on. Siltikin eka tarkastus lienee, että ainetta löytyy.
Mulla on tähän siis vaihdettu uudemmasta autosta kompura joka tarkoitettukin R134a aineille, oli muistaakseni -94 autosta. Talvisin ei ole ajeltu. Ihme paska jos nyt jo särki. Tuon viimekesäisen ilmastointirempan yhteydessä tuli vaihdettua kokonaan uudet öljytkin järjestelmään.
Comment
-
Eikös nuo joskus akselin välistä vuoda... En kyllä tiiä onnistuuko tiivisteitä vaihtelemaan. Mutta varmaan hyvä tosiaan ois alottaa kattomalla onko siellä tavarat sisällä vielä.Last edited by zener; 08-06-2011, 14:29.
Comment
-
Tämä kuva selvittikin hyvin ilmankulun. Ymmärsinkö oikein, että reikä mikä huuhtelua varten tehdään tulee tuohon kennojen väliseen tilaan?Originally posted by TJJ View PostEnsin on puhallin. Tuossa kuva oikealta katsottuna. Tuo harmaa alue, jossa valkoisia ympyröitä, on ilmastoinnin kenno.
Minä en oikein tajunnut sitä kennon puhdistus ohjetta lukiessa, että miksi reikää ei suositella tehtäväksi porakoneella? Onko siinä vaarana, että kotelo lohkeaa poranterän mahdollisesti tarttuessa kiinni vai mikä? Teitkö TJJ kuinka ison reiän ja millä tulppasit sen lopuksi?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
mikäs on normaali hinta ilmastoinnin kylmäaineiden vaihdolle/täytölle?
Comment
-
Reikä tulee kennojen väliseen tilaan, tuon alemman cold-nuolen alla olevaan valkoiseen alueeseen lähelle kennoa. (tämä tosin mutua, en ole tuon kuvan perusteella asiaa tarkistanut)Originally posted by markok View PostTämä kuva selvittikin hyvin ilmankulun. Ymmärsinkö oikein, että reikä mikä huuhtelua varten tehdään tulee tuohon kennojen väliseen tilaan?
Minä en oikein tajunnut sitä kennon puhdistus ohjetta lukiessa, että miksi reikää ei suositella tehtäväksi porakoneella? Onko siinä vaarana, että kotelo lohkeaa poranterän mahdollisesti tarttuessa kiinni vai mikä? Teitkö TJJ kuinka ison reiän ja millä tulppasit sen lopuksi?
Kenno on melkein heti siinä reiän takana, jos pora on hiukan vinossa, voi se lipsahtaa kennon päätyyn. Poraussyvyys pitäisi siis rajoittaa muutamaan milliin. Reikä taisi olla n. 20mm mutta ei se ihan noin iso tarvitse olla, kunhan sinne vaan saa suihkutusputken ja mahtuu kääntelemään sitä. Kumitulppa siihen kannattaisi laittaa, minulla on muovitulppa ja butyylinauhaa tiivisteenä/kiinnikkeenä.
Comment
-
Kennon putsausta varten olen useampaan otteeseen tehnyt reiän 24-25 mm reikäsahalla. Siihen löytyy rautakaupan LVI-hyllystä sopivasti istuva kumitulppa (lattiakaivon sulkutulppa). Jos reiän tarkka paikka mietityttää, niin tekee ensin pienemmän ja jollain koukulla testaa, onko lähistöllä esteitä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Hämeentien auto ja rengas n. 90e. Sis kennon tarkistuksen ym. mitkä ei kuulu yleensä perushuoltoon. Tosin omalla kohdalla kaikki tapahtui yhdellä letkulla, niin ihmettelin että koneko sen kennon sitten tarkisti?Originally posted by _nixu_ View PostSatasen kieppeissä ainakin PK-seudulla. 89e->
Comment
-
Kysytäänpäs täält et mikähän mahtaa olla kun pelkääjän puolen räppänistä ei puhalla yhtä kylmää kun kuskin puolelta..??
eli siis pelkääjän ikkunan viereinen ja keskeltä toinen räppänä puhaltaa haaleeta.. :think
autona 328 e46 coupeBMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
Vesiventtiili?Originally posted by amfe View PostKysytäänpäs täält et mikähän mahtaa olla kun pelkääjän puolen räppänistä ei puhalla yhtä kylmää kun kuskin puolelta..??
eli siis pelkääjän ikkunan viereinen ja keskeltä toinen räppänä puhaltaa haaleeta.. :think
autona 328 e46 coupeF11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
olikos se joti autohuolto tjsp. siinä sahko-oumetin tiloissa ilmastointihuolto sis. aineet 69€Originally posted by RS9;2395237 begin_of_the_skype_highlighting 2395237 end_of_the_skype_highlightingOnko vinkkejä missä oulun lähistöllä kannattis käydä huollattamassa tuon E60:n ilmastointi?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Tänään olin tekemässä reikää kennotilan koteloon, mutta eihän tuossa IHKR versiossa kotelo ole yhtään samanlainen kuin IHKA versiossa ja ohjeen kuvissa. Sillä paikalla johon reikä olisi pitänyt tehdä ei IHKR versiossa ole koteloa ollenkaan. Mistäs minun nyt kannattaisi Virkonit työntää kennolle? Otin puhaltimen siilin irti ja katselin siitä aukosta peilillä sisään niin heti sen aukon takapuolella on kenno, jonka uskoisin olevan lämmityslaitteen kennon, mutta eteenpäin aukosta katsellessa ei näkynyt mitään kennoa. Päteeköhän tämä TJJ:n linkittämä kuva myös IHKR järjestelmään ja onko siinä kennot samalla kohdalla kuin IHKA:ssa? Jos nyt alan ruiskimaan ainetta siilin aukosta sisään niin mihin suuntaan tai olisiko jotain parempaa vaihtoehtoa?Originally posted by TJJ View PostEnsin on puhallin. Tuossa kuva oikealta katsottuna. Tuo harmaa alue, jossa valkoisia ympyröitä, on ilmastoinnin kenno.
BMW 530iA Touring -05
Comment
Comment