Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #46
    Originally posted by Fabsu View Post
    Ainahan toivoa voi? PAINO kuitenkin sanalla hyvä.
    Ei kannata ostaa, jos teknarin faktoihin on uskominen. Samoja akkuja kuin teknarin testeissä todella huonosti menestynyt "ZAP", eri tarroilla vaan.

    Itse olen tänään menossa hakemaan joko Exiden tai Vartan 100Ah tuohon omaan. Exide 139e ja Varta 149e. Varta on tällä hetkellä, ja sillä ikää n. 2½ vuotta, hyytyi viime talvena sillä tavalla että jaksaa kyllä normaalisti käynnistää auton mutta webastoa ei jaksa pyörittää, joten taidanpa kokeilla Exideä.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Jarno
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 645
      • Äänekoski

      #47
      Mulla on ollu Vartan Blue dynamic 1.5 vuotta ja olen ollut kyllä tyytyväinen.Ikinään ei ole tehnyt tepposia vaikka parhaillaan on ollu -40 astetta pakkasta ja e39 säteilylämmitin 2 tuntia päällä.
      e30 325i cabrio
      Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

      Comment

      • MYM5
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1141
        • Joensuu

        #48
        Tais tekniikanmaailmassa myös ihan asiallisesti pärjätä merkki energie. Ainakin edullinen yleensä hinnaltaan.
        Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #49
          Itse laitoin perjantaina Bosch S5-akun 90ah 149e.

          Tarjosivat ensin sitä malliston parasta S6 akkua, mutta hinta ois ollut reilusti yli 200e Ja eikä ole sitä webastoakaan niin myyjäkin tuumasi, ettei ole tarpeellista ostaa tuota S6:ta.

          Iloisesti kyllä ainakin tuntuu konetta pyörittävän tämä S5

          Last edited by Antsah; 16-12-2009, 14:36.

          Comment

          • PAOK
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 20
            • Vantaa

            #51
            Originally posted by Supra^ View Post
            Ei kannata ostaa, jos teknarin faktoihin on uskominen. Samoja akkuja kuin teknarin testeissä todella huonosti menestynyt "ZAP", eri tarroilla vaan.

            Itse olen tänään menossa hakemaan joko Exiden tai Vartan 100Ah tuohon omaan. Exide 139e ja Varta 149e. Varta on tällä hetkellä, ja sillä ikää n. 2½ vuotta, hyytyi viime talvena sillä tavalla että jaksaa kyllä normaalisti käynnistää auton mutta webastoa ei jaksa pyörittää, joten taidanpa kokeilla Exideä.
            Vaihda G14 Vartaan. AGM akku on ainoa oikea vaihtoehto Webaston kanssa. HUOM! uusi akku liikkeestä vaati aina "täyttölatauksen" esim. 12h 5 amppeerin laturilla.

            Comment

            • riesa
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1940
              • Manse

              #52
              Originally posted by Fabsu View Post
              Mitäs porukka on mieltä tommosesta Motonetin Sznajder-akusta? Olis tulossa Webastolliseen e46 328i:hin. Hakusessa olisi mahdollisimman halpa ja hyvä akku.
              Eipä oo ainakaa mulla valittamista, tuli tollanen 100ah patteri hankittua tonne maamoottorin penkinalle tossa syksyllä. Tuttu sälli varaosaliikkeessä töissä ja sano et hintaero alennuksilla vartaan verrattuna 15e. Mut laadussa ei huomattavaa eroa. Samalla päivitty laturi 140A malliin.
              Originally posted by Homer
              Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

              Comment

              • csimann
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 433
                • (not available)

                #53
                Originally posted by PAOK View Post
                HUOM! uusi akku liikkeestä vaati aina "täyttölatauksen" esim. 12h 5 amppeerin laturilla.
                Onko noin?

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14439
                  • Oulu

                  #54
                  Originally posted by MYM5 View Post
                  Tais tekniikanmaailmassa myös ihan asiallisesti pärjätä merkki energie. Ainakin edullinen yleensä hinnaltaan.
                  Moisen ostin 100ah koossa seiskaan, hintaan 105e. Ensimmäinen akku oli jostain syystä susi, mutta vaihdettiin takuuseen uus ja nyt tuntus pelaavan. Eberiä joutuu polttaan näillä lähes -25c pakkasilla kyllä.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • huppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 371
                    • Suomi

                    #55
                    Originally posted by zener View Post
                    Moisen ostin 100ah koossa seiskaan, hintaan 105e. Ensimmäinen akku oli jostain syystä susi, mutta vaihdettiin takuuseen uus ja nyt tuntus pelaavan. Eberiä joutuu polttaan näillä lähes -25c pakkasilla kyllä.
                    Testissä oli kaiketi tuosta se Silver-versio. Goldia suositellaan akkutalon sivujen mukaan kovempaan käyttöön.

                    Kummankos laitoit?

                    2003 vuoden testissä muuten lähestulkoon hävisi testin. Nyt pärjäsi toki hyvin. Välillä on vaihtunut ainakin valmistusmaa Portugalista Italiaksi.
                    ex E61 530da 2004

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14439
                      • Oulu

                      #56
                      Originally posted by huppe View Post
                      Testissä oli kaiketi tuosta se Silver-versio. Goldia suositellaan akkutalon sivujen mukaan kovempaan käyttöön.

                      Kummankos laitoit?

                      2003 vuoden testissä muuten lähestulkoon hävisi testin. Nyt pärjäsi toki hyvin.
                      Silver tuli paikalleen.
                      Last edited by zener; 16-12-2009, 17:17.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Lakeson
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 649
                        • Jyväskylä

                        #57
                        Akun hankinta edessä. Hiukan kyseenalaistan sen, onko mitään perustetta ostaa konttiin suurempi akku, mitä suositus on. 523i:n suositus on 70Ah, mutta moni paikka tarjoaa ensimmäisenä 100Ah akkua. Vanha akku on >7 vuotta vanha nahkahousujen aikainen 74Ah Bosch Silver.

                        Sinänsä ei maailmaa kaada maksaako akusta sen 100e vai 150e, mutta akun keston takia en näe mitään syytä hankkia suurempaa akkua (poislukien webastokäyttö). 70Ah akku verrattuna 100Ah painaa noin 8kg vähemmän kontissa..
                        Ei mopolla mahottomia..

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #58
                          Originally posted by PAOK View Post
                          Vaihda G14 Vartaan. AGM akku on ainoa oikea vaihtoehto Webaston kanssa. HUOM! uusi akku liikkeestä vaati aina "täyttölatauksen" esim. 12h 5 amppeerin laturilla.
                          Kävin hakemassa tänään Exiden 100Ah akun, siellä oli ampeereita 979 kun jannu testas sen mittarilla ennenkuin antoi mulle. Valmistaja lupaa 900, ja vartassa oli vaan 840A. Harmi etten pyytänyt mittaamaan tuosta omasta vanhasta, olisi saanut vähän perspektiiviä. (Eikai tuolla väliä ole paljon ollenkaan, kunhan lataa )

                          Motonetin myyjä kehotti lataamaan SZJNAJDERIN kun sellaisen ostin edelliseen autoon. Ainakaan Exiden tai Vartan akkuja ei tarvitse ladata tämän nimeltämainitsemattoman AKKULIIKKEEN jätkän mukaan. Kysyin samalla AGM-akuista, ja sanoi että on vähän niin ja näin, pitää olla myös järeä laturi, muuten ei ole paljoakaan hyötyä.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            #59
                            Originally posted by Lakeson View Post
                            Akun hankinta edessä. Hiukan kyseenalaistan sen, onko mitään perustetta ostaa konttiin suurempi akku, mitä suositus on. 523i:n suositus on 70Ah, mutta moni paikka tarjoaa ensimmäisenä 100Ah akkua. Vanha akku on >7 vuotta vanha nahkahousujen aikainen 74Ah Bosch Silver.

                            Sinänsä ei maailmaa kaada maksaako akusta sen 100e vai 150e, mutta akun keston takia en näe mitään syytä hankkia suurempaa akkua (poislukien webastokäyttö). 70Ah akku verrattuna 100Ah painaa noin 8kg vähemmän kontissa..
                            Mitä enemmän amppeeritunteja, sen parempi, mutta jos et todella tarvitse tätä "lisävirtaa", niin suosittelen pysymään siinä 70Ah akussa. On edullisempi ja pidemmällä välillä parantaa polttoainetalouttakin, kun ei tarvitse turhaan tuota extra 8 kiloa kuljetella.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17522
                              • Turku

                              #60
                              Originally posted by PAOK View Post
                              Vaihda G14 Vartaan. AGM akku on ainoa oikea vaihtoehto Webaston kanssa. HUOM! uusi akku liikkeestä vaati aina "täyttölatauksen" esim. 12h 5 amppeerin laturilla.
                              Mitä tuo AGM tarkoittaa? Onko Bannerilla kyseistä akkua? Olisi yhteyksiä maahantuojaan...:think
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎