Moi, omassa 530d e61-06 seuraavanlainen ongelma: kun laitan vakkarin(active cruise control) päälle se toimii jonkin aikaa ja hyppää sitten pois yhtäkkiä kesken ajon ja herjaa jotakin: active cruise control failure . Jos yritän laittaa heti uudestaan vakkarin päälle ei onnistu ja herjaa samaa tekstiä mutta kun auton sammuttaa ja lähtee uudestaan liikenteeseen ja sitten laittaa vakkarin päälle se toimii taas jonkin aikaa. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja mistä olisi hyvä lähteä etsimään vikaa ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Aktiivinen vakionopeudensäädin ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by vesseli70 View PostMoi, omassa 530d e61-06 seuraavanlainen ongelma: kun laitan vakkarin(active cruise control) päälle se toimii jonkin aikaa ja hyppää sitten pois yhtäkkiä kesken ajon ja herjaa jotakin: active cruise control failure . Jos yritän laittaa heti uudestaan vakkarin päälle ei onnistu ja herjaa samaa tekstiä mutta kun auton sammuttaa ja lähtee uudestaan liikenteeseen ja sitten laittaa vakkarin päälle se toimii taas jonkin aikaa. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja mistä olisi hyvä lähteä etsimään vikaa ?
Terve tässä vähän sekava selitys mutta toiv. auttaa!Empä nyt suoraan osaa neuvoa, mutta mulla ykkös-sarjan bemussa oli samanlaista vikaa kun laitto active cruisen päälle, että hyppäs pois päältä.
Mutta syy löytyi siitä, että olin asentanut uuden turbon välijäähdyttimen keulille ja samalla oli mennyt keulan anturit jotenkin vituilleen.Eli syytä kannattaa alkaa etsimään näistä "antureista" jotka ilmeisesti sijaitsee jossain keulassa, voi myös olla että lumi/jää aiheuttaa sun tapauksessa tän.
Tai ootko kenties kolauttanu keulas johonki?
Ilmeisesti tämmönen laite pitäisi keulasta löytyä, mutta voin olla myös erittäin väärässä
http://www.bimmerfile.com/wp-content...1/img_1242.jpgEx.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Semmonenkin ominaisuus siinä on, että jos cruise päällä ABS:t tai DTC aktivoituvat, cruise pomppaa pois pelistä, koska silloinhan sä olet menettänyt auton hallinnan...
Tuolle vialle voi olla yksinkertainen selitys, kuten jää/muu möhnä tutkassa, tai monimutkainen selitys; cruise tosiaan keskustelee auton muiden järjestelmien kanssa (Navi, ABS, DTC etc), ja jos signaali CAN-väylää pitkin pätkäisee jossain kohdassa, niin lyöpi vian päälle. Tätä ongelmaa voi olla aika hankala lähteä metsästämään. Tämä koko sepustus oli sitten enemmän tai vähemmän mutua, kuulopuhetta ja "jostain luettua"Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Tosiaan nyt liukkailla välillä tippuu pois kun esim. nutarin edessä väistyessä tekee kokolailla täyskaasukiihdytyksen ja kun pitoloppuu niin: "Ping, aja hiljaa ettei lähde lapasesta"
Kyseinen Cruise on niin hieno vehje kuin olla ja osaa ja helpottaa ajamista suunnattomasti, mutta säätö kiihdytyksen "agressiivisuudelle" saisi vielä olla. Kesälläkin olis mukavampi pehmeesti kasvattaa nopeutta kun että yht äkkisesti munuaiset kietoutuu selkäranganympärille.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Kilpuri View Post
Kyseinen Cruise on niin hieno vehje kuin olla ja osaa ja helpottaa ajamista suunnattomasti, mutta säätö kiihdytyksen "agressiivisuudelle" saisi vielä olla. Kesälläkin olis mukavampi pehmeesti kasvattaa nopeutta kun että yht äkkisesti munuaiset kietoutuu selkäranganympärille.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostOnko sulla Pro-Navi? Ainakin mulla cruise tutkii tien ominaisuudet kartalta ja päättelee siitä kuinka kovaa voi kiihdyttää. Eli motarilla kiihdytys haluttuun nopeuteen on aika reipasta, mutta pikkuteillä vähän varovaisempaa...Tosiaan onhan esim uudessa nissan gtr:ssäkin gps:sällä toimiva nopeupen rajotin, joka poistuu kun autoradalle saavutaan gps:ssän mukaan (japanin malli). Mutta takas aiheeseen
mutta tosiaan abseihin ja dtc:hen se kyllä reagoi poiskytkeytymällä, mutta ei taas herjaa virheistä ynm.
Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostOnko sulla Pro-Navi? Ainakin mulla cruise tutkii tien ominaisuudet kartalta ja päättelee siitä kuinka kovaa voi kiihdyttää. Eli motarilla kiihdytys haluttuun nopeuteen on aika reipasta, mutta pikkuteillä vähän varovaisempaa...Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
No perkule, ihan mun topikki!
Mulla teki just noin että liukkaalla pätkäisi ton saman vikailmon päälle, mutta sen jälkeen se onkin sitten jäänyt päälle. Heti kun laittaa kruisen päälle, lyö vian tauluun eikä kruise lähde lainkaan päälle. Merkkiliikkeessä kävin nollauttamassa koodin pois ja homma toimi jonkun aikaa, mutta nyt taas vika päällä. Normaalilla diagnostiikan lukemisella ei varsinaisen vian syytä löytynyt ja nyt pitäisi vielä auto "vian etsintään", mutta tuntihinnalla ei oikein houkuttele...
Linssin puhdistus ei ainakaan pelkästään auttanut, onko muita ideoita?
Esim. mitkä anturit siellä keulassa herjaavat?
Diagnostiikka sanoo näin:
D17C CAN message with error received
Message:
Torque from engine control unit
Following component is OK: ACC-Steuergerät
Continue troubeshooting at sender of message
ja "kivana" tietona:
No repair measures are available for this case: delete fault code in ACC-steuergerät
Tulee vähän kalliiks kruisen käyttö jos jatkuvasti saa käydä sitä nollaamassa, kun kerran korjausohjetta ei ole
Saattaa tietty olla kosteutta jossain, että kelien lämpeneminen voi
hyvinkin "korjata" vian...Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJotenki on kauhean tuttu toi steuergerät... Ettei nyt vaan olisi se lämmitysjuttu..? Pitää tarkistaa kun pääsen kotiin jospa mulla on tallessa ne vikakoodilistat.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostSteuergerät = Control Unit
Eipä ollu logia tosta e38:sta. DIS:llä taidettiin lukea ja initialisoida se tutka...
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostEipä ollu logia tosta e38:sta. DIS:llä taidettiin lukea ja initialisoida se tutka...
Tuossa tarinaa aktiivivakkarista. KLIK
Ja tuossa maininta VilleW:n vikatilasta. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment