Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiivinen vakionopeudensäädin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torguemanagement
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 6
    • 530 miles south from the Arctic Circle

    #31
    Originally posted by Janne S View Post
    Sen verran tuosta navin kanssa yhteistoiminnasta, ainakaan mun matolaatikossa ei ole mitään yhteyttä naviin(business), mistäkö tiedän, naviyksikkö on korjaamolla ja tutka pelaa niinko ennenki. Tuohon kiihtyvyyteen, mulla ainaki kiihtyy tasasesti, eli ko laittaa vakkarin päälle vaikka motarin rampissa(60kmh) ja tökkii vauhiksi vaikka 130, mittari nousee samalla tasaisella tempolla tavoitenopeuteen, kiihtyvyys luonnollisesti tuntuu yli satasen vauheissa kovemmalta, ko kuuenkympin paikkeilla. Faceliftissä ko tuli tuo stop&go toiminto niin voihan se navia käyttää apuna. Löytyyykö tästä mitään dokumenttiä netin syövereistä?
    Päivitystä; mulla on ko. aparaatti toiminu fittuilemati jo kuukauden päivät. Keliä ollu tasaseen -5c ja +10c välillä.

    Ohessa INPA:lla luettu herja silloin kun vielä oireili ja siinä on yksi rivi "NAVI Data" joka pisti mut epäileen poltettua karttalevyä.

    RESULT: 1 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    D17C Error value received

    Outside temperature 4.00 degrees C
    SCU-inside temperature 20.00 degrees C
    operating voltage 14.21 Volt
    misalignment of sensors not available 0-n
    lens-heater active 0-n
    pollution of Lens not dirty 0-n
    NAVI Data were considered 0-n
    CAN-Id.: 168 (0x00A8) - Drehmoment_1 (DDE,DME) 0-n
    Error object: 2512 Hex
    Error number: 10 Hex
    No matching error symptom
    Test conditions fulfilled
    Error not present now, but already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up

    Error code: D1 7C 20 03 24 45 5C 51 51 04 14 6F 14 00 A8 25
    12 10

    ================================================== ===========
    E61 530DAT M-Sport

    Comment

    • Torguemanagement
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 6
      • 530 miles south from the Arctic Circle

      #32
      No kuten arvata saattoi, karttalevystä ei sitten pysyvää ratkaisua löytyny... :( Pirun aparaatti siis heittäyty taas hankalaksi toimittuaan pitkän aikaan moitteitta.

      Onko joku saanu tätä vehjettä korjattua ja mitä sanoo asiaan marmoritiski ?
      E61 530DAT M-Sport

      Comment

      • Tukep
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 75
        • Oulu

        #33
        Laitetaanpa vähän omia kokemuksia, vaikka niillä ei välttämättä ole mitään tekemistä näitten teidän ongelmien kanssa.

        Itselläni nimittäin oli pre-facelift e60 jossa oli tuo aktiivi-cruise ja se oli TODELLA tarkka säädöistään. Hiemankaan ku johonkin kolahti puskuri niin jo oli säädöt viturallaan. Teki juuri sitten tuota samaa et toimi vähän aikaa ja sitten saatto heittää pois päältä ja "acc failurea" näyttöön.

        Ainoa miten ne saatiin toimimaan oli et auto wetterille päiväksi, jossa se tutka kohdistettiin uudestaan. Kyseistä operaatiota vierestä seuranneena voin sanoa, että on aika tarkkaa puuhaa. Kone antaa tyyliin ohjeita "käännä säätöruuvia 1/8 kierrosta myötäpäivään". Siitä voi päätellä et ei paljon tarvi heilahtaa nii jo alkaa herjailemaan vikakoodia...

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Tukep View Post
          Laitetaanpa vähän omia kokemuksia, vaikka niillä ei välttämättä ole mitään tekemistä näitten teidän ongelmien kanssa.

          Itselläni nimittäin oli pre-facelift e60 jossa oli tuo aktiivi-cruise ja se oli TODELLA tarkka säädöistään. Hiemankaan ku johonkin kolahti puskuri niin jo oli säädöt viturallaan. Teki juuri sitten tuota samaa et toimi vähän aikaa ja sitten saatto heittää pois päältä ja "acc failurea" näyttöön.

          Ainoa miten ne saatiin toimimaan oli et auto wetterille päiväksi, jossa se tutka kohdistettiin uudestaan. Kyseistä operaatiota vierestä seuranneena voin sanoa, että on aika tarkkaa puuhaa. Kone antaa tyyliin ohjeita "käännä säätöruuvia 1/8 kierrosta myötäpäivään". Siitä voi päätellä et ei paljon tarvi heilahtaa nii jo alkaa herjailemaan vikakoodia...
          Sinulla lienee antanut vikakoodin juurikin väärästä kohdistuksesta, eli ei kosketa aiemmin mainittuja ongelmatapauksia. Tuossa muuten siitä kohdistuksesta. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • junkkri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 684
            • Järvenpää

            #35
            E65:n acc

            ei anna mitään hälytystä, vaan ainoastaan acc---km/h ilmestyy hetkeksi näyttöön ja häviää sitten!! Missä vika?

            Comment

            • Tukep
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 75
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Clavurion View Post
              Sinulla lienee antanut vikakoodin juurikin väärästä kohdistuksesta, eli ei kosketa aiemmin mainittuja ongelmatapauksia. Tuossa muuten siitä kohdistuksesta. KLIK
              Varsinaisia vikakoodeja en ole nähnyt, mutta auto itessään ei valittanut erikseen mistään säädöistä. Varmaan tehty sillä tavalla et jos jotain häikkää niin tulee näyttöön tuo ACC-failure, vikakoodien lukemisella sitten tarkempi vika selviää...?

              Comment

              • lofjussi
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 183
                • Rovaniemi

                #37
                Huhtikuussa temppuili ja parantui itsekseen...

                Tänään taas Active Cruice Control Failure ja vakkari vaan ei pelaa... Oiskohan jossain kontakti häiriö...
                -Jussi-
                645 ci cabriolet m-performance 2004

                Comment

                • Purana
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 2
                  • Oulu

                  #38
                  ACC Failure

                  Minulla näyttöön syttyi ACC-Failure kun yritin laittaa vakionopeudensäädintä päälle.
                  Clavurion luki koodit ja passitti Wetterille kalibroimaan tutkaa.
                  Wetterillä esittivät että pitää laittaa uudet ohjelmat koneeseen koska jos tutka on vaihdettu ei pelaa vanhoilla ohjelmilla, lupasin päivittää ohjelmat. Ohjelmiston päivitys kesti yli 4 h. Joten auto oli yön yli vetterillä soitin aamulla klo 9.00 ilmoittivat että auto valmistui juuri.
                  Nyt se näyttää pelaavan. Hintaa tuli 397 € ( Päivitin myös navikaattorin ohjelmiston että tunnistaa uusimmat kartat.

                  Comment

                  • joeman
                    Newbiemmer
                    • Feb 2005
                    • 7

                    #39
                    ACC ongelma

                    Itselläni lakkasi ACC2 toimimasta (E61 2006) kun ilmat viileni. Vikateksti oli: Active Cruise Control Failure.

                    Alkutoimena irrotin avasin keulan etäisyystutkan ja putsasin kannen lämmitysvastuksen kosketuspinnat (pitää aika varovaisesti kammeta ettei muoviset klipsut katkea). Uudet silikonit väliin ja laite kasaan -> ongelma ei poistunut. Ilmeisesti ei ota laitetta kokoonpanoon mukaan ilman resetointia.

                    Tämän jälkeen käytin bemulla Tuusulassa ja kaikki resetoitiin. Ilmoitti edelleen CAN-väylä vikaa liittyen ACC:hen. Tämän jälkeen cruise toimi kerran kun lähdin pihasta ja samaa vikaa herjasi uudestaan.

                    No marmoritiskille en helpolla vie kun arvioitu kuluerä olisi ollut väh. 1k€.

                    Otin akunkengän irti yöksi ja kävin samalla läpi kaikki liittimet (irti ja takaisin kiinni) jotka ottaa osaa ACC järjestelmään (katsottu WDS:stä ja printattu sijaintikuvat että missä osat sijaitsee.... mm. A220, A144a, A72). A220:sta puhaltelin hetken hiustenkuivaajalla. Käytin myös kaikki sulakkeet irti ja kiinni. Aamulla sitten akun kenkä kiinni. Ja kappas vain ACC toimi loistavasti..... ja toimii edelleen nyt jo kuukauden päivät.

                    Että näin..... missään liittimessä ei huomannut hapettumia. Voi olla että jossain liittimessä oli vain hieman liikaa ylimenovastusta.

                    Comment

                    • VilleW
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 469
                      • Turku

                      #40
                      olisiko mahdollista saada tuota listaa ja kuvia WDS:stä missä liittimet sijaitsevat? On samanlaista vikaa omassakin pelissä ja voisin tehdä saman homman.
                      Ex Bemut:
                      i3 REx -14
                      F15 xDrive40e -16
                      E71 X6 3.0 Sport -11
                      F10 525d x-Drive M-Sport -12
                      E70 X5 3.0sd -08
                      F36 418d Gran Coupe
                      F30 316d -12
                      E93 320i -08
                      E70 X5 3.0d Sport -07
                      E53 X5 3.0d Sport -04
                      E61 530dA M-Sport individual -06
                      E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                      E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                      E46 330i touring -01
                      E36 328i Coupe -97
                      E30 325i cabriolet -87
                      E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                      E21 318i -81

                      Comment

                      • Rimmon
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 110
                        • Rauma

                        #41
                        Webaston/akkulaturin asennuksen jälkeen ei ole vakkari pelannut kertaakaan, heti heittää vaan: Active Cruice Control Failure. Voiko tuosta selvittää jotain tarkempaa vikakoodia jotenkin?

                        Webaston asennuksesta on nyt viikko mutta tämän vian huomasin vasta tänään.
                        E61 530xda -06

                        Comment

                        • Rimmon
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 110
                          • Rauma

                          #42
                          Originally posted by Rimmon View Post
                          Webaston/akkulaturin asennuksen jälkeen ei ole vakkari pelannut kertaakaan, heti heittää vaan: Active Cruice Control Failure. Voiko tuosta selvittää jotain tarkempaa vikakoodia jotenkin?

                          Webaston asennuksesta on nyt viikko mutta tämän vian huomasin vasta tänään.
                          Miten vakkari reagoi jos tutkan edessä on jokin este kun vakkaria koitetaan laittaa päälle? Mietin vain että voisikohan defan pistoke aiheittaa kyseisen ongelman? Pistoke on ihan rekisterikilven vasemmassa reunassa kilven alapuolella, joten se EHKÄ saattaa olla tutkan näkökentässä
                          E61 530xda -06

                          Comment

                          • Rimmon
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 110
                            • Rauma

                            #43
                            Tänään luettu vikakoodeja ja ACC kohdasta löytyi tälläinen:
                            U117C CAN-viesti ESP/EGS/DME vikatila ilmoitettu.

                            Tämä nollattiin jonka jälkeen vakkari toimi hetken, sen jälkeen nollattiin myös muita löytyneitä koodeja mutta vakkaria ei saatu enään kertaakaan päälle.
                            E61 530xda -06

                            Comment

                            • k0rppi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 784
                              • Varkaus

                              #44
                              Originally posted by Rimmon View Post
                              Miten vakkari reagoi jos tutkan edessä on jokin este kun vakkaria koitetaan laittaa päälle? Mietin vain että voisikohan defan pistoke aiheittaa kyseisen ongelman? Pistoke on ihan rekisterikilven vasemmassa reunassa kilven alapuolella, joten se EHKÄ saattaa olla tutkan näkökentässä

                              mulla tuli idriveen teksti missä käskettiin puhistamaan se tutka, kun tarpeeks lenti rapaa siihen tutkaan.

                              Comment

                              • Jaz
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 48
                                • Järvenpää

                                #45
                                Täällä taas sellainen ongelma, että toimii kerrallaan muutaman viikon ja pitää hiljaiseloa noin pari viikkoa. Kesällä toimi täysin moitteetta. Akunvaihdolla ei ollut vaikutusta, ei myöskään tutkan puhdistamisella. Tutkan lämmitysvastukset myös toimii. Liittimet käyty läpi -> ei hapettumia. Vikakoodina antoi herjan tutkan anturista, mutta vian ollessa poissa, ei ainakaan Espoon Laakkosen mukaan ollut jättänyt auton muistiin mitään jälkiä. Tuntuu olevan melkoisen herkkä laite ja mielestäni pakkasella voisi olla jotakin tekemistä laitteen toimivuuden kanssa?
                                Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

                                Ennen: E91/330dAT -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎