No hyvä et jollain muisti pelaa. Mutta heittikös se mittariston näyttöön jotain muutakin herjaa? Vai ilmoittiko se vain vakkarin deaktivoinnista..? tms. ei voi muistaa... Ei lekurilla olisi "jotain" tohon huonoon muistiin?
Eli mahtaiskohan sieltä sitten noista jostain löytyä vika. Moottorin tai vaihteiston ohjauksesta, tai DSC:stä. Tarttee varmaan sit viedä liikkeeseen josko kuitenkin ois jotain löydettävissä kohtuuajalla. Vai pystyykö joku foorumilainen auttamaan tässä?
Yhdessä e38:ssa pätki tutka-anturin lämmitysvastus ja oireena oli just se et heitti vakkarin kokonaan pois pelistä. Deaktivoimalla toi lämmityspuoli oireet katos. En nyt yhtäkkiä kuitenkaan muista ulkoa millaista herjaa auto antoi... Olikohan auton omistajan nick sirkus..?
Oireet alkoivat vasta pakkasten tultua, plussakeleillä cruise toimi normaalisti. Myöskin olen huomannut että aika kuinka kauan cruice on päällä ennenkuin se tippuu pois päältä on aikalailla sama (n.3-4min).
Onko e61:ssä samanlainen tutka-anturin lämmitysvastus kuin e38:ssa ?
Ja saako sen jotenkin pois pelistä ?
Oireet alkoivat vasta pakkasten tultua, plussakeleillä cruise toimi normaalisti. Myöskin olen huomannut että aika kuinka kauan cruice on päällä ennenkuin se tippuu pois päältä on aikalailla sama (n.3-4min).
Onko e61:ssä samanlainen tutka-anturin lämmitysvastus kuin e38:ssa ?
Ja saako sen jotenkin pois pelistä ?
Vikakoodit lukemalla pitäis tulla selvyys et onko se toi "Lens heating" joka oireilee. Hieman epäilen et siinä kuitenkaan on vikaa. Tossa e38:ssa se oli kai säännöllisen epäsäännöllistä koska tippu pois pelistä, eli oireili hieman eri lailla. Ja muistaakseni toi tutka piti initialisoida DIS:llä ennen kuin alko toimimaan taas. Ja jos ei silloinkaan alkanu toimimaan niin potku puskuriin tutkan hollille saattoi saada virran kulkemaan taas lämmittimessä, eli joku kontaktihäiriö siellä ilm. oli. Tuossa tapauksessa päädyttiin puukottamaan ACC:n FSW-tiedostosta lämmitys pois päältä.
Onkos Ville saanut omaan ongelmaansa selvyyttä? Just tuli vastaan ihan identtinen keissi. Eikä tuosta nyt oikein tiedä, mihin suuntaan homman kanssa kannattaisi edetä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onkos Ville saanut omaan ongelmaansa selvyyttä? Just tuli vastaan ihan identtinen keissi. Eikä tuosta nyt oikein tiedä, mihin suuntaan homman kanssa kannattaisi edetä.
en ole tehnyt asialle mitään. Merkkiliikkeessä sanoivat että tuntihinnalla tutkitaan palikka kerrallaan missä on vikaa, mutta en ole vielä raaskinut sitä sinne viedä.
Joo tuossa mun autossa tosiaan oli ongelmaa tuon linssin lämmityksen kanssa. Sehän toimii -5 - +5 ast lämpötiloissa. Dis antoi lens heating vikakoodia ja tuo vika oli sellanen, että jos vika ei ollut päällä kaikki toimi ok ilman mitään koodien nollausta tms. Sen sijaan tuossa mun autossa tulee välillä herjaa tutkan väärästä asennosta (dis vikakoodi: sensor malladjusted) joka johtuu auton madalluksesta > Eli tutka väärässä asenossa ja vaatisi suuntauksen bmw erikoistyökalulla jota ei ole Suomessa kuin Espoon Laakkosella. Kun tuo malladjusted vika tulee päälle ei vakkari toimi lainkaan ennen kuin vikakoodit on nollattu ja tutka initalisoitu testerillä, pelkkä koodien nollaus ei siis riitä. E38 vikakoodin aiheuttama vakkarin toimimattomuus antaa näytölle acc inactive herjan. Jos taas tutkaan kertyy lunta tms muuta likaa tulee näyttöön teksi sensor.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Joo, olen ton identtisen keissin onnellinen omistaja.
Tätä thrediä lueskellessa tuli ilmi, että tämä tekniikan ihmeisiin kuuluva säädin osaa haistella tuota karttalevyllä olevaa dataa ja kun mulla sattu olemaan "varmuuskopioitu" karttalevy asemassa johon oli lisätty myös "peltipolliisit"...
INPAlla kuittasin vikaakoodit ja latasin alkuperäisen karttalevyn asemaan ja sen jälkeen säädin toimi ok ainakin Oulu - Hki välin...
Mulla on ihan orggis karttalevy, joten siitä tuskin on kyse. Lisäksi kun INPAlla nollattiin vikakoodit, niin vika löi heti uudestaan päälle kun yritti laittaa vakkarin päälle. Eli merkkiliikkeessä päästään johonkin syvemmälle systeemeihin, kun siellä nollaamalla vika poistui kyllä, mutta palasi taas takaisin jonkin ajan kuluttua.
Sen verran tuosta navin kanssa yhteistoiminnasta, ainakaan mun matolaatikossa ei ole mitään yhteyttä naviin(business), mistäkö tiedän, naviyksikkö on korjaamolla ja tutka pelaa niinko ennenki. Tuohon kiihtyvyyteen, mulla ainaki kiihtyy tasasesti, eli ko laittaa vakkarin päälle vaikka motarin rampissa(60kmh) ja tökkii vauhiksi vaikka 130, mittari nousee samalla tasaisella tempolla tavoitenopeuteen, kiihtyvyys luonnollisesti tuntuu yli satasen vauheissa kovemmalta, ko kuuenkympin paikkeilla. Faceliftissä ko tuli tuo stop&go toiminto niin voihan se navia käyttää apuna. Löytyyykö tästä mitään dokumenttiä netin syövereistä?
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Sen verran tuosta navin kanssa yhteistoiminnasta, ainakaan mun matolaatikossa ei ole mitään yhteyttä naviin(business), mistäkö tiedän, naviyksikkö on korjaamolla ja tutka pelaa niinko ennenki. Tuohon kiihtyvyyteen, mulla ainaki kiihtyy tasasesti, eli ko laittaa vakkarin päälle vaikka motarin rampissa(60kmh) ja tökkii vauhiksi vaikka 130, mittari nousee samalla tasaisella tempolla tavoitenopeuteen, kiihtyvyys luonnollisesti tuntuu yli satasen vauheissa kovemmalta, ko kuuenkympin paikkeilla. Faceliftissä ko tuli tuo stop&go toiminto niin voihan se navia käyttää apuna. Löytyyykö tästä mitään dokumenttiä netin syövereistä?
Kiitos touring39:lle kun yhytti minut tähän threadiin, avasin jo hättäännyksissäni uuden. Eli muutaman kuukauden olen auton omistanut, kaikki on toiminut moitteetta. Aktiivinen vakkari on toiminut pakkasilla ja nollakeleillä. Tällä viikolla huomasin, että tyrkkää hudin näyttöön viestin Active cruise control failure! kun yrittää laittaa vakkaria päälle. Kuukausi sitten laitoin naviin uudemman levyn, mallia peltipoliisi 2008. Sillä kyllä cruise toimi, mutta oisko cruise voinut lamaantua tuo kopio levyn myötä nyt myöhemmin? Eli jos laitan orkkis bmw 2006 navi levyn paikoilleen niin voiko cruise alkaakaan pelaan vai pitääkö vika poistaa ensin testerillä?
Ja edit: autossa on pro-navi
Auton vikakoodit luettiin autobook testerillä, mutta sen mukaan vikoja ei ollut. Oisko Rovaniemellä edullisempaa INPA / DIS lukijaa jos/kun en vielä wetterille menisikään?
Kiitos touring39:lle kun yhytti minut tähän threadiin, avasin jo hättäännyksissäni uuden. Eli muutaman kuukauden olen auton omistanut, kaikki on toiminut moitteetta. Aktiivinen vakkari on toiminut pakkasilla ja nollakeleillä. Tällä viikolla huomasin, että tyrkkää hudin näyttöön viestin Active cruise control failure! kun yrittää laittaa vakkaria päälle. Kuukausi sitten laitoin naviin uudemman levyn, mallia peltipoliisi 2008. Sillä kyllä cruise toimi, mutta oisko cruise voinut lamaantua tuo kopio levyn myötä nyt myöhemmin? Eli jos laitan orkkis bmw 2006 navi levyn paikoilleen niin voiko cruise alkaakaan pelaan vai pitääkö vika poistaa ensin testerillä?
Ja edit: autossa on pro-navi
Auton vikakoodit luettiin autobook testerillä, mutta sen mukaan vikoja ei ollut. Oisko Rovaniemellä edullisempaa INPA / DIS lukijaa jos/kun en vielä wetterille menisikään?
ACC toimii moitteetta myös kopioidun levyn kanssa varsinkin kun levy on poltettu sen verran laadukkaasti ettei navi joudu miettimään sitä lukiessaan.
Rovaniemellä voitaisiin tutkia ko. ongelmaa toukokuussa /yv. Varmaankin samassa paikassa jossa olet käynyt autobookillakin luetuttamassa, luulisin... Tuon hieman diagnostiikkalaitteita mukanani täältä.
Rovaniemellä voitaisiin tutkia ko. ongelmaa toukokuussa /yv. Varmaankin samassa paikassa jossa olet käynyt autobookillakin luetuttamassa, luulisin... Tuon hieman diagnostiikkalaitteita mukanani täältä.
No tämähän passaa paremmin kuin hyvin, ilmoittaisitko kun olet maisemissa, ja voinhan itekin sua pommittaa, heh.
Joo, varmaankin sama paikka JP Ollin luona kävin...
Väliraporttia:
Viikon päivät ettei toiminut, kokeilin satunnaisesti aina keskellä päivää( plus asteita)
No nythän se taas pakkasyön jälkeen toimikin. Pelkäänpä että kun ilma lämpenee taitaa cruisekin alkaa lepäileen...
Voisko olla että mitään osaa ei ole rikki, huono kontakti ehkä jossain...
Ja päivitystä tälle päivälle, pelas kuin junan vessa edestakaset matkat sata kilsaa suuntaansa.
Comment