Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiivinen vakionopeudensäädin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #76
    Nyt on tutka paketissa. Katkoksen tosiaan näki hyvin, mutta johtojen esille kaivelu olikin sitten todella vaikea homma. Sen verran sain niitä esille, että pääsin mittaamaan vastuksen ja, että katkos tosiaan siinä oli.
    Aloin jo hopeamaalilla rakentamaan uutta yhteyttä, kunnes huomasin, että toisestakin paikasta oli tuollainen "kiehuminen" alkamassa. Eli se oli sitten siinä. Ihan turha yhdistellä noita (joka sekin on erittäin vaikea homma itsessään), kun todennäköisesti se sulaa poikki jostakin toisesta paikasta
    Ratkaisin asian ihan toisella tavalla: laitoin kaksi tehovastusta mallaamaan sitä linssin lämmitystä. Tutka toimii ja käsituntumalla se kyllä lämpiää, eli ainakin pikkupakkasella se pysynee sulana. Eihän se tietenkään yhtä tehokas ole kuin alkuperäinen muovin sisällä oleva vastuslanka, mutta parempi noin kuin ei mitään.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by Homebrew View Post
      Seuraavassa tekstissä on omakohtainen kokemus siitä miten ACC:n sai toimimaan säätövirheen aiheuttaman vikakoodin jälkeen. Jos kokeilet tätä, niin teet sen omalla vastuullasi!

      Pääasiallinen tieto mitä netistä löytyi oli se että jos Misalignment on yli 1 asteen, niin silloin tulee toi vikakoodi "Sensor Dejustiert". Esim tämän linkin takaa löytyy jotain:

      Noh tota modulia kun INPAlla tutkaili niin sieltähän löytyy jos jonkinmoista valikkoa, tällainen oli kuitenkin avainasemassa:

      ACC --> Steuern (F6)--> Spezial (F4) --> Entwickler1 (F4) --> Dynamische daten deju (F5) --> Lesen(F2) --> Horizontaler dejustagewert in grad

      Mulla tuo oli -1.796, eli reilusti enemmän kuin 1 aste. En tiedä mistä se tuon tiedon kaivaa, varmaan ajonaikaista tietoa keräilee ja tallettaa suurimman arvon.. tai jotain... Samasta valikosta löytyy myös reset-painike. Siitä kun nollasin arvot ja kävin nollaamassa sen jälkeen moduulin vikakoodit, niin vikakoodi lähti kävelemään ja vakkari toimii taas.
      Kiitos ohjeesta. Itsellä oli n 1,8, en muista enää oliko miinus vai plus.
      Mutuna tutkani sojottaa hieman oikealle, koska vasemmalle käännyttäessä kadottaa aika helposti edellä menevän auton. Käsivaralla sitä ei kannattane alkaa säätää. Veikkaan, että menee äkkiä useampi aste pieleen. Periaatteessahan tutkan paikka on juuri eikä melkein puskurin raudoissa, mutta voisin kuvitella, että äkkiä voi yhden asteen heitto tulla, kun sen irti käytin.
      Vastuslankojen korjauksen jälkeen tutka toimi muutaman päivän ok, sitten vaimo lähti ajamaan pidempää matkaa ja sieltä tuli tuo säätövirhe. Tuolla nollaamalla se lähti taas toimimaan, mutta jotain sille pitänee tehdä kuitenkin.

      Edit 2: taas napsahti tutka pois päältä ja vikana tuo suuntaus. nyt oli pielessä 1,58 astetta. Ajaessa huomaa, että oikealle se sojottaa, eli reippaana säätäjänä aion kokeilla kääntää sitä asteen vasemmalle. raportoin tuloksista...vaikka huonoista
      Last edited by jaki; 27-02-2013, 22:09.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • lofjussi
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 183
        • Rovaniemi

        #78
        Tämmöset on vikakoodit:
        Eli active cruise control on vaivannut vuosia, välillä pelaa välillä ei...
        Tutkan liittimet käytin auki, ei hapettumia, laitoin crc:tä ei vaikutusta...
        Missä vika?
        Attached Files
        645 ci cabriolet m-performance 2004

        Comment

        • Chrispe
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 80
          • Tampere

          #79
          Originally posted by jaki View Post
          Nyt on tutka paketissa. Katkoksen tosiaan näki hyvin, mutta johtojen esille kaivelu olikin sitten todella vaikea homma. Sen verran sain niitä esille, että pääsin mittaamaan vastuksen ja, että katkos tosiaan siinä oli.
          Aloin jo hopeamaalilla rakentamaan uutta yhteyttä, kunnes huomasin, että toisestakin paikasta oli tuollainen "kiehuminen" alkamassa. Eli se oli sitten siinä. Ihan turha yhdistellä noita (joka sekin on erittäin vaikea homma itsessään), kun todennäköisesti se sulaa poikki jostakin toisesta paikasta
          Ratkaisin asian ihan toisella tavalla: laitoin kaksi tehovastusta mallaamaan sitä linssin lämmitystä. Tutka toimii ja käsituntumalla se kyllä lämpiää, eli ainakin pikkupakkasella se pysynee sulana. Eihän se tietenkään yhtä tehokas ole kuin alkuperäinen muovin sisällä oleva vastuslanka, mutta parempi noin kuin ei mitään.
          ACC veti itsensä pimeäksi tuossa pari päivää sitten ja inpa kertoo tutkan lämmityksen olevan epäkunnossa. Ajattelin varuilta hakea sinne tehovastuksen ennen kun alan puskuria / tutkaa irroittamaan. Muistatko minkä kokoiset tehovastukset laitoit itse?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9158
            • Oulu

            #80
            Yksi tuollainen lämmitysvikainen ACC tullut itsekin korjattua. Laitoin 3 kpl 5,6 ohm (5W) vastusta sarjaan. Kokonaisvastus siis hieman suurempi, kuin Jakin ohjeistuksessa ja tehonkesto varman päälle.

            Se kuoren irrotus ehjänä on hieman haasteellista. Lämmityksestäkään ei ollut hirveäasti apua.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • VomiT
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 32
              • Helsinki

              #81
              Hei, pystyykö kukaan auttamaan pääkaupunkiseudulla aktiivi vakionopeudensäädin ongelman kanssa? Auto on e38 -2001. Vikaa ei ole vielä tutkittu ollenkaan.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #82
                Originally posted by VomiT View Post
                Hei, pystyykö kukaan auttamaan pääkaupunkiseudulla aktiivi vakionopeudensäädin ongelman kanssa? Auto on e38 -2001. Vikaa ei ole vielä tutkittu ollenkaan.
                Jaki tai Rahu ainakin.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • VomiT
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 32
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by VomiT View Post
                  Hei, pystyykö kukaan auttamaan pääkaupunkiseudulla aktiivi vakionopeudensäädin ongelman kanssa? Auto on e38 -2001. Vikaa ei ole vielä tutkittu ollenkaan.
                  Hei, tämäkin korjattu Herttoniemen Laakkosella hintaan 291,58 e. Pelkällä kalibroinnilla tuli kuntoon..

                  Comment

                  • JAK85
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2015
                    • 210
                    • Pello

                    #84
                    Ittellä oli puoli vuotta anturi vika päällä, enkä ehtiny käyttää sitä missään korjuulla kun pitää käytännössä ottaa vapaapäivä töistä sitä varten kun omalla kylällä ei ole merkkiliikettä..
                    Huvikseen ehkä kerran viikossa kokeillu vakkaria päälle ja eilen se nyt sitten yhtäkkiä olikin alkanut toimimaan normaalisti

                    Ei mitään hajua miksi, mutta jokin seuraavista:
                    jäinen penkka ja matala auto (jokin liikahti keulassa)
                    Hanskalokeron alta sähköjohtojen liikuttaminen (sport modea varten tutkiskelin) tai sitten konehuoneen puolella joku johtoliitos jota ohimennen liikuttanut kun tein huollon.. (öljyt/moottorin +raitisilma suodattimet, takajarrupalat)

                    Näkee sitten joskus mikä vika on ollut päällä jos ne jää muistiin ja kun on pääsemässä tietokoneen nokkaan.
                    E61 535D 360/750

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1832
                      • N/A

                      #85
                      Originally posted by VomiT View Post
                      Hei, tämäkin korjattu Herttoniemen Laakkosella hintaan 291,58 e. Pelkällä kalibroinnilla tuli kuntoon..
                      Kalibrointi maksoi melkein 300eur?
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      BMW 320i (e30)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Mirska
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 110
                        • Turku

                        #86
                        Auto herjaa ACC failurea. Vikakoodeja ei ole vielä luettu, mutta arvasin että näissä olisi sama kuin mersun distronicissa että ei toimi jos linssi paskainen. Putsasin linssin ja näyttää aika rujolta omaan silmään. Onko tuo vielä toleransseissa että pitäisi toimia? http://imgur.com/sP3NlSx http://imgur.com/kcql5qZ
                        F10 528iA

                        Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #87
                          Ei tuo nyt kaikkein pahimalle näytä. Vikakoodit vaan lukuun
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • bore^
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2016
                            • 169
                            • Vantaa

                            #88
                            Nonni nyt alko täälläki acc failurea ja ei suostu kytkeä vakkaria. Luin ketjun läpi enkä oikee saanu vastausta millä porukka on saanu vakkarin toimimaan? Keskiviikkona luetaan vikakoodeja josko auttais. Alko herjaa tilanteessa kun yritin dtc pois kytkettynä laittaa vakkaria päälle tuli tauluun vaan viivat nopeuden sijaan. Muutama minuutti eteen päin alkoi tuo herjaaminen ja sen jälkee ei enää toimi. Linssi putsattu joten onko vinkkejä mistä alottais?
                            Last edited by bore^; 05-11-2016, 19:48.
                            E61 2006 530d m-sport

                            Comment

                            • bore^
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2016
                              • 169
                              • Vantaa

                              #89
                              onko joku selvittänyt mistä acc vikakoodi d17c mahtaa johtua? ecu ei ilmeisesti saa vääntötietoa? onko kenties rengaskoolla vaikutusta ongelmaan?
                              E61 2006 530d m-sport

                              Comment

                              • Mirska
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 110
                                • Turku

                                #90
                                Kellään tietoa onko ACC2 tutka yhteensopiva ACC1 palikoiden kanssa? Uudempia tutkia tuntuu olevan paljon helpommin saatavilla. :think
                                F10 528iA

                                Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎