Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiivinen vakionopeudensäädin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juh4
    Moderator
    • Oct 2004
    • 5451
    • Seinäjoki

    #91
    Nostellaas topikkia:

    Potilas e93 325i -07 ja aktiivivakkari lakkasi toimimasta. Koodit luettiin ja seuraavat vikakoodit saatiin pihalle:

    005D14 acc2: sensor maladjusted

    0062D7 ldm: check acc sensor.

    Autoon on vajaa vuosi sitten vaihdettu aktiivakkarin "silmä"

    Mikähän tuota taas vaivaa?
    Last edited by Juh4; 03-04-2017, 19:26.
    -Official member of BTCF-Sauna team-

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #92
      Originally posted by Juh4 View Post
      005D14 acc2: sensor maladjusted
      Kalibrointia vaatisi.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Juh4
        Moderator
        • Oct 2004
        • 5451
        • Seinäjoki

        #93
        Originally posted by böntti View Post
        Kalibrointia vaatisi.
        Kiitoksia! Pääsiäisen jälkeen ollaan viisaampia tämän asian suhteen, kun auto menee tohtorille.
        -Official member of BTCF-Sauna team-

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5451
          • Seinäjoki

          #94
          Originally posted by Juh4 View Post
          Kiitoksia! Pääsiäisen jälkeen ollaan viisaampia tämän asian suhteen, kun auto menee tohtorille.
          Auto kävi tohtorilla ja kalibroida pitäisi ainakin näin ensialkuun. Lähin paikkakunta mistä kyseiset laitteet löytyy on ilmeisesti Tampere näin Seinäjoelta katsottuna. Kumpikohan siellä mahtaa näitä operaatioita tehdä, autokeskus vai autocenter?
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2747
            • Tampere

            #95
            Originally posted by Juh4 View Post
            Auto kävi tohtorilla ja kalibroida pitäisi ainakin näin ensialkuun. Lähin paikkakunta mistä kyseiset laitteet löytyy on ilmeisesti Tampere näin Seinäjoelta katsottuna. Kumpikohan siellä mahtaa näitä operaatioita tehdä, autokeskus vai autocenter?
            Tampereella ainoastaan Autokeskus tekee näitä merkkihuoltona. Laitteisto tulee lainaan pääkaupunkiseudulta, joten huoltoaika kannattaa varata ennalta hyvissä ajoin.
            Last edited by JaniLap; 21-04-2017, 09:49. Reason: Saivartelu poistetu.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #96
              Minä olen menestyksellä kalibtoinut f-sarjan tutkia, e-sarja saattaa hyvinkin onnistua samoilla menetelmillä.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #97
                kuin myös ja tämä on itseasiassa jo jalalla tämä asia
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Juh4
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 5451
                  • Seinäjoki

                  #98
                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  kuin myös ja tämä on itseasiassa jo jalalla tämä asia
                  Kiitoksia erittäin paljon herroille jotka avuksi olivat

                  Ilmeisesti yksi napin painallus etänä Limingasta ja Seinäjoella ajeltiin vakkari päällä.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-

                  Comment

                  • arsi
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 11
                    • Oulu/Haukipudas

                    #99
                    Adaptive Cruise control failure

                    Morjens asiantuntijat.
                    -07 530xd alkoi syksyllä silloin tällöin heittämään vikaa päälle kun yritti vakkaria käyttää. Yleensä toimi. Nyt talven mittaan lakkasi pelaamasta kokonaan, aina "bling" ja liipalaapa failure.
                    Vikakoodi D17C, ACC2: can message received with fault value.
                    Viittaako tämä tuohon tutkan lämmitys asiaan vai mistä tätä kannattaa alkaa penkomaan? Ongelma Oulun seudulla, jos vaatii joltain työaikaa, maksan ennemmin sopivasti kouraan kuin hirveitä marmorille.
                    e61 530xd M-sport Touring, vw Transporter + Kawasaki z1000
                    Exät:
                    e60 530ia sedan, e39 528ia touring, e90 325i 2008 Sedan, hilux, e39 530dA 2001 Touring, e39 530dA -00 Touring, w203 MB 220cdi AT -05, e46 330dA -04 Touring M57N, e46 330xD -02 Touring Facelift, e39 530dA -00 Touring , e34 520i -89 Kakkos auto, e39 523iA -96 Sedan, e36 325iC -93, e34 520i -89 ensiauto

                    Comment

                    • tohevono
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 46
                      • All around world

                      Täh?

                      Originally posted by Juh4 View Post
                      Kiitoksia erittäin paljon herroille jotka avuksi olivat

                      Ilmeisesti yksi napin painallus etänä Limingasta ja Seinäjoella ajeltiin vakkari päällä.
                      Miten tämä taikatemppu onnistuu? Itsellä E65 acc anturi alkoi hälyttää "sensor maladjusted", kun taisin liian sitkeästi sitä lumimyräkässä toistuvien putsailujen välissä yrittää päälle. Melko varma, että anruri muuten ok, mutta kun vikakoodia ei saa pois, kun on kerran jumiutunut jonnekin muistin syövereihin...vähän kyllä ahistaa ajatus marmoritiskin kalibrointiin viennistä...

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17853
                        • PKS

                        Tänään yhden E61 ACC2:ssa oli horisontaaliadaptaatio -1,696. Korjaantui resetoinnoilla, katsotaan kuinka pitkään pelaa.
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                        ½
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • oliw
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2019
                          • 30
                          • fin

                          Aktiivinen vakionopeudensäädin ongelma

                          Osaiskos joku viisaampi kertoa miten saa vietyä kalibrointitoiminnon onnistuneesti loppuun muuttamatta mitään alkuperäisiä asetusarvoja, kun tiedossa on että tutkan asento ei ole muuttunut.


                          Häiriön jälkeen tarkoitus saada anturi käyttöön mutta vaatii ns kalibroinnin entisillä arvoilla suoritettuna jottei korjauskulmat turhaan muutu.



                          Alkuperäiset horizontal ja vertical arvot on luettu talteen mutta ei ole käytettävissä peililaitteistoa minkä antamia arvoja voisi kalibroinnin aikana syöttää.
                          Last edited by oliw; 06-03-2019, 17:48.

                          Comment

                          • oliw
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2019
                            • 30
                            • fin

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Tänään yhden E61 ACC2:ssa oli horisontaaliadaptaatio -1,696. Korjaantui resetoinnoilla, katsotaan kuinka pitkään pelaa.

                            Löytyykös resetointitoiminto valitsemalla ACC:n ECU?
                            Last edited by oliw; 06-03-2019, 17:47.

                            Comment

                            • oliw
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2019
                              • 30
                              • fin

                              Originally posted by oliw View Post
                              Löytyykös resetointitoiminto Istasta valitsemalla ACC:n ECU?

                              Ei ainakaan 0-arvot (puuttuvan peililaitteen lukemat) syöttmällä saanut vietyä läpi kalibrointia.



                              Onnistuisikohan ihan tavallisella peilillä asettamalla metrin päähän n. +-5 cm tarkkuudella jos poistaa anturin suojan edestä? 0-arvoilla tämä ei kuitenkaan mene läpi mutta säätöjä kun ei ole tarvista muuttaa.
                              Last edited by oliw; 06-03-2019, 17:45.

                              Comment

                              • Tuoppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 558
                                • Joensuu

                                E60 PRE LCI ja ACC toimii noin 5-15min normaalisti, jonka jälkeen putoaa pois päältä. Viivat mittaristossa, kun yrittää käynnistää uudelleen. Hetken päästä lähtee taas toimimaan normaalisti. Ei vikakoodeja.
                                Last edited by Tuoppo; 17-02-2019, 18:35.
                                G30 530e xDrive iPerformance -20
                                E70 X5 xDrive40d -10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎