Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JaHu85
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Kyllä siinä limpun keskiössä on (ainakin alunperin) kohdistustapi että saa vaan yhdessä asennossa paikalleen.
    Tuskin lähtee käyntiin edes jos on väärin laitettu.
    Jos hihna on oikein asennettu ja riittävän tiukalla niin ei se mihinkään hyppää enää. Tulihan se kiristimen pultti väännettyä kiinni?
    Originally posted by jii.veivo View Post
    Todellakin voi aiheuttaa ettei lähde käyntiin jos triggeri väärässä kohdassa, mulla ei kyllä omassa sitä edes saanut väärin.:think
    tänään kävin katsomassa tuon pyörän asennon ja väärin se oli. Oli se kohdistus tappi poikki kampuran päästä niin sen takia oli tullu väärään asentoon.. heti lähti käyntiin kun sai palikat oikeeseen asentoon.

Leave a comment:

• jii.veivo
    replied
    Originally posted by JaHu85 View Post
    tuli vaihdettua jakohihna ja vesipumppu m20b20 koneeseen (motronic).

ongelmana on tämä: auto ei lähde käyntiin, paukkuu ja lupailee kylläkin.
    jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.
    voiko jakohihna vielä tämän jälkeen hypätä eri kohtaan startatessa?

toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think

uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)

ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?

Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
    Todellakin voi aiheuttaa ettei lähde käyntiin jos triggeri väärässä kohdassa, mulla ei kyllä omassa sitä edes saanut väärin.:think

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by JaHu85 View Post

jakohihnan tarkistin että oli merkkien mukaan kun olin pyörittäny muutaman kierroksen käsillä ja kireys tuntui sopivalta.

toinen mikä tuli mieleen niin tuo kampiakseliin tuleva hihnapyörä jossa on ratas kampiakselin asentotunnistimelle niin voisiko se aiheuttaa sen että ei lähde käyntiin jos on väärään kohtaan laitettu? kuvista olen katsonu niin on ollu joku ohjain tappi mutta mulle ei tule mieleen että olisin tapin nähnyt.. joten se voisi olla väärässä kohdassa :think

uusi virranjakajan kansi ja pyörijä myös laitettu samalla (kokeilin myös vanhoilla käynnistää mutta ei vaikutusta)

ja auto on viikon verran ollu kylmässä tallissa (yhtä kylmä kuin pihalla), mutta tuskin kylmyydestä johtuu että ei lähde käyntiin?

Ps. kokeilin haulla etsiä mutta en löytäny vastausta tuohon hihnapyörän asennon vaikutukseen.
    Kyllä siinä limpun keskiössä on (ainakin alunperin) kohdistustapi että saa vaan yhdessä asennossa paikalleen.
    Tuskin lähtee käyntiin edes jos on väärin laitettu.
    Jos hihna on oikein asennettu ja riittävän tiukalla niin ei se mihinkään hyppää enää. Tulihan se kiristimen pultti väännettyä kiinni?

Leave a comment:

• JaHu85
    replied

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by Biimer_90 View Post
    No joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.
    32mm lenkki ja vasaralla kopauttaa

Leave a comment:

• Biimer_90
    replied
    No joo, oikeassa mutterissa olin kiinni no eipä siinä auta kuin lähteä punttaamaan taas auki.. paska vaan kun ei mahdu kovin isot pihdit sinne väliin.. tai itse en ainakaan kovin isoja sinne saanut.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Miten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään
    Viskon ja vesipumpun välissä 32 mm. mutteri, vasenkätiset kierteet.
    E: hidas...

Leave a comment:

• ZoMbiE
    replied
    Siinä on semmonen iso mutteri, ja se aukeaa väärinpäin, eli myötäpäivään.

Leave a comment:

• Biimer_90
    replied
    Miten se viskon irrotus tarkalleen ottaen tapahtuu? pitääkö itse viskosta ottaa papukaijoilla kiinni ja kääntää vaiko siitä sen takana olevasta pultista? Ja vielä se että myötä vai vastapäivään

Leave a comment:

• Biimer_90
    replied
    Jep, eipä siinä sitten muuta kuin toivoa että osaa tulkita merkit oikein

Leave a comment:

• jr66
    replied
    No niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...
    Eipä siinä kummempaa mutta kampiakselin isoa keskipulttia ei irroiteta ellet tiennyt, 6 kpl. pienempiä sen ympäriltä kylläkin ja se iso limppu irtoaa kyllä vaikka saattaa olla tiukassa. Ja viskon kierteet vasenkätiset.

Leave a comment:

• Biimer_90
    replied
    No niin nyt olisi tämä hommeli itsellä edessä joten, onko tässä mitään ihmeempää huomioon otettavaa kuin nuo merkit? samassa rytäkässä tulee uusi vesipumppu...

Leave a comment:

• thermisol22
    replied
    bmw

ei tartte ohjekirjaa sekottaa vaan purkamista/kasaamista
    Last edited by thermisol22; 13-05-2009, 00:55.

Leave a comment:

• -Jarno-
    replied
    Originally posted by xtech View Post
    mistä tiedän kumpi hihna omaan bemariin tulee? eikös noissa ole 1 hampaan ero? itsellä e30 325 motronic

Lainataanpa laihian viisautta:
    Originally posted by T3 View Post
    Vanhempi remmi oli 110-hampainen (hampaita harvemmassa). Välimallin remmi oli 128-hampainen ja siinä erilainen kiristin, MUTTA...
    myöhemmin tuli 127-hampainen remmi ja kiristimeksi sama mikä oli tuossa 110-hampaisessa. 128-hampainen remmi ja kiristin VOIDAAN korvata 127-hampaisella remmillä ja siihen sopivalla kiristimellä.
    Joten jos tarkkoja ollaan, niin käytössä ei enää ole kuin tuota profiililtaan vanhempaa 110-hampaista hihnaa ja uudempaa 127-hampaista ja näissä sitten samaa kiristintä.

Leave a comment:

• xtech
    replied
    mistä tiedän kumpi hihna omaan bemariin tulee? eikös noissa ole 1 hampaan ero? itsellä e30 325 motronic

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎