Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Jakohihnan vaihto-ohje HOWTO

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kapanos
    replied
    muuttuuko homma m40 koneisessa paljonkin? itsellä olis uuteen tulokkaaseen vaihto kohdallaan.. viimeksi hihna vaihdettu 00

Leave a comment:

• -weikko
    replied
    Originally posted by [Riku] View Post
    Eli, huomenna tarkoitus alkaa vaihtaman hihna, kiristin, ja vesipumppu. Onko näissä ohjeissa kaikki oleellinen, ja esim sytytyksen ajoitus pysyy kohdallaan? Ajattelin samalla myös säätää venttiilin välykset, jos siihen liittyen asiaan löytyy vinkkiä niin kaikki on tervetullutta Autohan on m20b25 koneella varustettu e30. Motronicilla.
    Sytytys kyllä pysyy kohdallaan jos nokan ja kampiakselin merkit on kohdallaan.
    Ja tässä sitä venttiileiden säätöä.

Leave a comment:

• [Riku]
    replied
    Eli, huomenna tarkoitus alkaa vaihtaman hihna, kiristin, ja vesipumppu. Onko näissä ohjeissa kaikki oleellinen, ja esim sytytyksen ajoitus pysyy kohdallaan? Ajattelin samalla myös säätää venttiilin välykset, jos siihen liittyen asiaan löytyy vinkkiä niin kaikki on tervetullutta Autohan on m20b25 koneella varustettu e30. Motronicilla.

Leave a comment:

• turomu
    replied
    Kiitos, eiköhän tuosta jotakin irtoa.
    Tosin tuossa ohjeessa värinänvaimennin on erinlainen, minulla ei tuollaista ajoitusmerkkiä löydy. Ei kai se haittaa vaikkei kone TDC-kohdassa olekkaan, jos vaan ajoitus ei pääse muuttumaan...
    Samalla tilasin hihnan, kiristimen ja vesipumpun myös avoonkin. Ruvetaan vaihtamaan hihnoja oikein urakalla, olishan tuo perheessä vielä kolmaskin hihna bemari...

Leave a comment:

• Leka
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    niin, autoa on purettu jo osin. Mikä tuon kampiakselin värinänvaimentimen merkeistä on se TDC kohta.
    Siinä on 4 koloa peräkkäin.
    Kai joku nyt on diisseliinkin hihnan vaihtanut?
    Tuosta saattaa olla jotain apua

Leave a comment:

• turomu
    replied
    M21...

niin, autoa on purettu jo osin. Mikä tuon kampiakselin värinänvaimentimen merkeistä on se TDC kohta.
    Siinä on 4 koloa peräkkäin.
    Kai joku nyt on diisseliinkin hihnan vaihtanut?

Leave a comment:

• turomu
    replied
    524 TD:n hihnan vaihto

eroaako m21:n hihnan vaihto tästä ohjeesta mitenkään?

Leave a comment:

• Axum
    replied
    Originally posted by BEMMU 520 View Post
    moi vaan ostin 520 i bemarin vm on joku 88 89 siinä on kuulemma jako hypänny ja tiedustelisin asiaa tuntevilta että meneekö venttiilit solmuun kun jako remmi hyppää (hihna on vaihdettu 2 tkm sitten ) kai oli kuulemma mennyt kun oli antanu bemarille vähän liika happee... no kuitenkin auto ei käynnisty olen tutkinut sitä sen verran että kaikki tulpat kastuu lupaa lähtee käyntiin kun kuivaa tulpat mut siihen se sit jääkin missähän vika vai jako sekasin onko helppo tarkistaa onko jako paikallaa.....
    Varmasti venttiileitä solmussa... kansi irti ja pajalle.

Leave a comment:

• BEMMU 520
    replied
    hajooko 520 m20 moottori jos remmi hyppää

moi vaan ostin 520 i bemarin vm on joku 88 89 siinä on kuulemma jako hypänny ja tiedustelisin asiaa tuntevilta että meneekö venttiilit solmuun kun jako remmi hyppää (hihna on vaihdettu 2 tkm sitten ) kai oli kuulemma mennyt kun oli antanu bemarille vähän liika happee... no kuitenkin auto ei käynnisty olen tutkinut sitä sen verran että kaikki tulpat kastuu lupaa lähtee käyntiin kun kuivaa tulpat mut siihen se sit jääkin missähän vika vai jako sekasin onko helppo tarkistaa onko jako paikallaa.....

Leave a comment:

• BMW 325I avo
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    No vaikka on startti moottori niin ei sekän kaikkea tee. Iteltä on toi pultit niin kovaa kiinni tossa kampiakselin päässä että kun startilla yritti niin työkalun palaset lenteli ympäri hallia. En sitten tiedä että miten mä sen meinaan auki saada, mut tänään se on saatava. Tahtoo ton rotiskon ajoon tai menee nää lumiset kelit ihan hukkaan..
    Siis et kai sitä kampiakselin päässä olevaa pulttia auo hihnanvaihdon takia? Siinä on niitä pienempiä ympärillä, koita niitä. Jos taas puhutte oikeista pulteista, niin anteeksi häiriö.

Leave a comment:

• |foder|
    replied
    Originally posted by e34savo View Post
    Ei ollut kukaan laittanut tätä, niin ajattelin laittaa sellaisen perusvinkin kampiakselin hihnapyörän pultin irroittamiseen... Bmw:stä löytyy sellainen kuin starttimoottori jossa on niin paljon voimaa että ei tartte tapella pultin kanssa... Lopun varmaan voi jokainen ajatella itse... Ja kannattaa sen viskon irroituksessa muistaan vääränkätiset kierteet(lähtee tod helposti auki kun napauttaa vaan oikeaan siis tässä tapuksessa väärään suuntaan)
    No vaikka on startti moottori niin ei sekän kaikkea tee. Iteltä on toi pultit niin kovaa kiinni tossa kampiakselin päässä että kun startilla yritti niin työkalun palaset lenteli ympäri hallia. En sitten tiedä että miten mä sen meinaan auki saada, mut tänään se on saatava. Tahtoo ton rotiskon ajoon tai menee nää lumiset kelit ihan hukkaan..
    Last edited by |foder|; 20-01-2007, 16:25.

Leave a comment:

• Tepijr
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    ööh.. mites kiristit sen hihnan?.. jousi nojaa vesipumppuun ja sitten mutterilla kiristys?
    Aluksi laita nojaan hihna sitä kiristintä vasten, sitten paina vähän kiristintä hihnaa vasten et hihna kiristyy ja anna palautua, jos se palautuu ja sit kiristä. niin mä oon aina tehny ja muistaakseni jossaki niin neuvottiinki....

Leave a comment:

• Axum
    replied
    Originally posted by Tepijr View Post
    Voe pojat... semmosta vaan että ku jakohihna on kiristetty ja vaik kuin pyörittelee ei se saisi löysty/venyä. koska silloinhan kysessä on viallinen hihna, ja ennakot meene V*tuiks jne..
    ööh.. mites kiristit sen hihnan?.. jousi nojaa vesipumppuun ja sitten mutterilla kiristys?

Leave a comment:

• Tepijr
    replied
    ..

Voe pojat... semmosta vaan että ku jakohihna on kiristetty ja vaik kuin pyörittelee ei se saisi löysty/venyä. koska silloinhan kysessä on viallinen hihna, ja ennakot meene V*tuiks jne..

Leave a comment:

• T3
    replied
    .....
    Last edited by T3; 08-01-2007, 20:16.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎