Automaattilaatikon huuhtelu öljynvaihto DIY
Collapse
X
-
Aika nopeasti pitää öljyä saada tilalle, sieltä lauhduttimen putkesta tulee öljyä aika vauhdilla. Pitäisi omaan autoon vaihtaa myös ölpät siinä sama laatikko kuin sinulla. Kaverin korjaamolla sellainen pumppu missä muutaman litran säiliö joka pitäisi riittää hommaan. Käsiruutalla voi tulla kiire. Kannattaa inpa ottaa kaveriksi lämpöjen tarkkailuun.
Edit. Siihen paluu putkeen saa varmasti putken kiinni klemmarillaLast edited by Mik@; 18-11-2014, 16:52.
Leave a comment:
-
Eikös öljypiste tee vaihdon juurikin koneella eikä edes suodatinta vaihdeta. Sellaiseen huoltoon en omaa autoa veisi. Siksi tätä täällä kyselenkin kun ainoastaan laatikoiden korjauksiin erikoistuneet firmat osaavat tehdä vaihdon oikein ja niihin ei ihan päivän ennakkovarauksella pääse.Originally posted by Mcharri View PostMitä tekisin toisin:
DIY säästää pääsääntöisesti. Itse vaihdatin viime viikolla "ikiöljyt" öljypisteellä, ajanvaraus edellisenä päivänä. Temppuun kuului laatikon pesu ja huuhtelu sekä tietysti uudet öljyt. Maksoi enemmän kuin itsetekemällä, mutta eipä tarvitse huolehtia jäikö kökköjä järjestelmään tai mitä ruuvia missäkin vaiheessa pitää vääntää.
Nyt kun asiaan on enemmän perehtynyt niin ongelmana on enää sopivan pumpun löytäminen millä laatikkoa täyttää huuhtelun aikana ja joku järkevä sovite millä vanhan öljyn saa otettua nätisti pönttöön paluulinjasta.
Leave a comment:
-
Kyllä mua ainakin huolettaa aika helvetisti enemmän, mitä siellä on tehty ja mitä ruuveja on käännelty jos teetän "ammattilaisella" yhtään mitään. Ammattilainen ei tee koskaan huolella vaan niin nopeasti kuin mahdollista. Lisäksi virheitä paikkaillaan räkävirityksillä ja ne jätetään kertomatta.Originally posted by Mcharri View PostMitä tekisin toisin:
DIY säästää pääsääntöisesti. Itse vaihdatin viime viikolla "ikiöljyt" öljypisteellä, ajanvaraus edellisenä päivänä. Temppuun kuului laatikon pesu ja huuhtelu sekä tietysti uudet öljyt. Maksoi enemmän kuin itsetekemällä, mutta eipä tarvitse huolehtia jäikö kökköjä järjestelmään tai mitä ruuvia missäkin vaiheessa pitää vääntää.
Leave a comment:
-
Mitä tekisin toisin:
Leave a comment:
-
Automaattilaatikon huuhtelu öljynvaihto DIY
En löytänyt foorumilta selkeitä ohjeita kuinka tehdä itse oikeaoppinen öljynvaihto automaattilaatikkoon eikä oikein googlekaan löytänyt hyviä selkeitä ohjeita niin avataan aiheesta uusi topic. Kaikki aikaisemmat öljyjä koskevat topicit ovat menneet väittelyksi pitääkö öljyt vaihtaa vai ei niin yritetään edes tämä pitää siistinä ilman väittelyä tarpeellisuudesta.
Olen alkanut miettimään jos vaihtaisi itse öljyt omaan ZF6HP19 laatikkoon kun paikallisille korjaamoille on pitkät jonot ja säästäisihän tuossa jonkun satasen. Kaipailisin kuitenkin muutamia vinkkejä niiltä jotka ovat näitä ennen tehneet.
Ajattelin tehdä homman seuraavasti:
- Lämpimien öljyjen valutus tyhjennyspropusta
- Öljypohja pois
- Öljynlauhduttimelta tuleva putki laatikon kyljestä irti ja pää valutusastiaan
- Uusi öljypohja paikalleen
- Öljyn täyttö
- Auto käyntiin ja öljyn lisäystä kunnes tulee puhdasta öljyä lauhduttimen putkesta
- Auton sammutus ja lauhduttimen putken kiinnitys laatikkoon
- Oikean öljymäärän lisäys oikean lämpöiseen laatikkoon auto käynnissä ja vaihteita läpikäyden.
Mielellään otan kommenttia onko listassa jotain väärin tai mitä kannattaisi tehdä toisin? Lisäksi kiinnostaisi tietää miten kovalla paineella öljyä tulee lauhduttimen putkesta ja ehtiikö täyttöä tekemään käsi ruutalla vai vaatiiko paremman täyttölaitteen? Entä tarvitseeko lauhduttimen putken reikä tukkia laatikon puolelta kun putki on irti? Näihin kysymyksiin kun saisi vastauksen niin uskaltaisi kokeilla miten homma onnistuu.Last edited by markok; 24-11-2014, 18:07.Tags: None
Leave a comment: