Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sonikk
    replied
    Älä markku paina shiftiä kun poistat sen PDF:n, menee roskakoriin josta saat sen tarvittaessa palautettua.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Itsellä ei ole ollut 520d mallia, mutta lähes viikottain noihin ohjelmia väsätään. Pääsääntöisesti DPF jätetään paikoilleen ellei ole ollut ongelmia. EGR otetaan pääsääntöisesti pois ohjelmoinnin yhteydessä ja se taas jatkaa DPF:n elinkaarta. Poltto tapahtuu ihan normaalisti, ohjelmointi ei siihen vaikuta, paitsi jos joku sen väärin tekee ja saa aikaan pöllytystä ja jonka se DPF nappaa talteen.
    Last edited by VolvoTDi; 07-06-2015, 18:43.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Joku taisi jo aikaisemmin epäillä että olet trolli ja tämä kyllä vahvistaa ajatusta. Pdf:stä lisäpistee.
    Mikä teitä vaivaa, simppelin rehellinen vanha ukko hakee neuvoja ennen kuin "pilaa" juuri hankkimansa auton ja minusta tehdään siksi jo trollia.
    Minun eläkkeestä ei makseta useiden tuhansien Eurojen korjauskuluja jos homma menee pieleen, joten haluan jotenkin varmistaa, etten tee ihan hölmöjä juttuja vain hieman kivemman ajokokemuksen takia.

    En todellakaan pidä siitä, että kyselyni blokataan jonkun osalta väittämällä minua trolliksi - oikeesti, antakaa niiden kertoa mielipiteensä jolla niitä on, älkääkä pilatko kyselyitäni.
    Oisko ylläpidolla mahista hieman rauhoittaa noita trollitrolleja?

    Eikö täällä todellakaan ole yhtään 520da:n omistajaa tai kaveria jolla olisi omakohtaisia kokemuksia lastuttamisesta ILMAN Pdf:n poistoa?

    Jos lastutan, niin pitääkö minun sitten mennä maantielle viikon välein ajamaan hieman lujempaa vain jotta Pdf saadaan poltettua puhtaaksi, ja jos, niin mitä nopeuksia siinä tarvitaan ja kuinka pitkiä matkoja?
    Automaatilla pitänee valita käsin pienempi vaihde jotta poltto tapahtuu nopeammin pienemmällä vaihteella, tosin olen huomannut, että automatiikka iskee takaisin ja vaihtaa isommalle jos se kokee valitsemani vaihteen olevan liian pienen tai toisaalta liian isonkin.

    Vilpittömässä mielessä,
    66v eläkeläinen.

    Ps. En kai julkaisisi kuvaani jos tarkoituksenani olisi trollaaminen, hieman respectiä toivon?
    Last edited by markku55; 07-06-2015, 16:35. Reason: Adding Ps.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Ok, olen siis tumpula, mutta siksi juuri näistä asioista kysynkin osaavammilta, jos tietäisin, niin en kysyisi.
    Olisi todella hienoa jos joku joka on tehnyt juurikin vastaavalle N47D20 - 2,00l (130kW) moottorille kyseiset lastutukset (200-210hp ja 400Nm) ja saada siis TODELLISTA tietoa miten onnistui ja oliko ongelmia. Nyt tuntuu siltä, että itse kukin kirjoittaja vain spekuloi ilman omia tai kaverin kokemuksia tai jos on lastuttaja, niin asiakkaiden kokemuksia.
    Minusta on hyvä olla varovainen, mutta se ei tarkoita, etteikö lisäteho voisi kiinnostaa.
    Pdf:n poisto mekaanisesti maksaa n.3-400€, eli jos sellaisen välttäminen on ok, niin sen mielelläni teen, koska myynti edelleen voi olla helpompaa jos auto on "laillinen".
    Aiemmin en ollut kuullut, että juuri tässä koneessa olisi ollut turbo-ongelmia, tai jopa takuuseen vaihdettuja turboja, nokka-akselin ketjut ja imuläpät on olleet enemmän tapetilla, mikä lie totuus. Tällaisen tietämättömän on aika vaikea vetää asioita yhteen kun mielipiteitä on niin erilaisia.
    Olkaa armollisia, älkää kertoko mielipiteitä jotka on VAIN mielipiteitä jos niillä ei ole mitään kokemuspohjaa.
    Joku taisi jo aikaisemmin epäillä että olet trolli ja tämä kyllä vahvistaa ajatusta. Pdf:stä lisäpistee.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Markulle antaisin melkein sellaisen neuvon nyt kun on ihan selvää että sinua voi oikeastaan kuka tahansa tässä asiassa vedättää miten tahtoo, että ajele vaan vakiolla autolla ja korjuuttele viat hyvämaineisessa korjaamossa ....

    Viimeisimmän neuvon antajalla ei kyllä kovin kaksiset tiedot moottorin toimintaperiaatteesta ole hälläkään.
    Vaihdelaatikko ei resonoi, kaksoismassa vauhtipyörä se täristää, jos pohjaa....
    Turbiini luisto vaan lisääntyy (liiaksi), jos se ei ole kunnossa, siitä tulee herja.
    Kukaan ei voi vanhan auton tekniikasta varmaksi tietää, mitä se kestää, täytyy sitä koeajolla kokeilla, koeponnistaa, niin se vain menee ...

    Hiukkaspöntön suuri vastapaine aiheuttaa vikatilan, puimurissa vieläpä helposti, eipä siinä muuta mittausta paljo tarvii ...

    Hiukkaskiihdyttimen suuri vastapaine ei todellakaan särje ahdinta, vaan päästää sen helpommalla, kun ilma ei liiku järjestelmän läpi ...

    Minustakin kuulostaa riskaabelilta, ehdottomasti jonnekkin muualle.
    Joka osaa sen suodattimen poisto-ohjelman oikeasti tehdä ...
    Ok, olen siis tumpula, mutta siksi juuri näistä asioista kysynkin osaavammilta, jos tietäisin, niin en kysyisi.
    Olisi todella hienoa jos joku joka on tehnyt juurikin vastaavalle N47D20 - 2,00l (130kW) moottorille kyseiset lastutukset (200-210hp ja 400Nm) ja saada siis TODELLISTA tietoa miten onnistui ja oliko ongelmia. Nyt tuntuu siltä, että itse kukin kirjoittaja vain spekuloi ilman omia tai kaverin kokemuksia tai jos on lastuttaja, niin asiakkaiden kokemuksia.
    Minusta on hyvä olla varovainen, mutta se ei tarkoita, etteikö lisäteho voisi kiinnostaa.
    Pdf:n poisto mekaanisesti maksaa n.3-400€, eli jos sellaisen välttäminen on ok, niin sen mielelläni teen, koska myynti edelleen voi olla helpompaa jos auto on "laillinen".
    Aiemmin en ollut kuullut, että juuri tässä koneessa olisi ollut turbo-ongelmia, tai jopa takuuseen vaihdettuja turboja, nokka-akselin ketjut ja imuläpät on olleet enemmän tapetilla, mikä lie totuus. Tällaisen tietämättömän on aika vaikea vetää asioita yhteen kun mielipiteitä on niin erilaisia.
    Olkaa armollisia, älkää kertoko mielipiteitä jotka on VAIN mielipiteitä jos niillä ei ole mitään kokemuspohjaa.
    Last edited by markku55; 02-06-2015, 19:28.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Sain eräältä lastuttajalta seuraavia viestejä:
    - Kyseisestä mallista saadaan noin 200 - 210 hv teho ja vääntöä vaihdelaatikko sietää vain hieman päälle 400 Nm ilman vaihdelaatikon resonointia. Tässä mallissa on heikko momentinmunnin joka alkaa "täristä" jos vääntöä on liikaa.
    - Tarkistan vakiotehon mittauksen yhteydessä hiukkassuodattimen kunnon mittaamalla sen aiheuttaman paine-eron. Jos suodatin on hyvin tukkoinen, ohjelmointia ei tehdä. Kova vastapaine aiheuttaa turboahtimen rikkoutumisen joka tässä mallissa on muutenkin heikko.

    Kuulostaa aika riskaabelilta touhulta - vai onko?

    Kokemuksia omaavilta mielipiteitä, auto oli siis 2008 520da E60 koppainen n.137.000km ajettu peli.
    Markulle antaisin melkein sellaisen neuvon nyt kun on ihan selvää että sinua voi oikeastaan kuka tahansa tässä asiassa vedättää miten tahtoo, että ajele vaan vakiolla autolla ja korjuuttele viat hyvämaineisessa korjaamossa ....

    Viimeisimmän neuvon antajalla ei kyllä kovin kaksiset tiedot moottorin toimintaperiaatteesta ole hälläkään.
    Vaihdelaatikko ei resonoi, kaksoismassa vauhtipyörä se täristää, jos pohjaa....
    Turbiini luisto vaan lisääntyy (liiaksi), jos se ei ole kunnossa, siitä tulee herja.
    Kukaan ei voi vanhan auton tekniikasta varmaksi tietää, mitä se kestää, täytyy sitä koeajolla kokeilla, koeponnistaa, niin se vain menee ...

    Hiukkaspöntön suuri vastapaine aiheuttaa vikatilan, puimurissa vieläpä helposti, eipä siinä muuta mittausta paljo tarvii ...

    Hiukkaskiihdyttimen suuri vastapaine ei todellakaan särje ahdinta, vaan päästää sen helpommalla, kun ilma ei liiku järjestelmän läpi ...

    Minustakin kuulostaa riskaabelilta, ehdottomasti jonnekkin muualle.
    Joka osaa sen suodattimen poisto-ohjelman oikeasti tehdä ...

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    ...tai vastapaine mittaus. Siihen ei mene kauan...

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Dpf pois -> ei ongelmia?

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Lastutuksen rajoitteita?

    Sain eräältä lastuttajalta seuraavia viestejä:
    - Kyseisestä mallista saadaan noin 200 - 210 hv teho ja vääntöä vaihdelaatikko sietää vain hieman päälle 400 Nm ilman vaihdelaatikon resonointia. Tässä mallissa on heikko momentinmunnin joka alkaa "täristä" jos vääntöä on liikaa.
    - Tarkistan vakiotehon mittauksen yhteydessä hiukkassuodattimen kunnon mittaamalla sen aiheuttaman paine-eron. Jos suodatin on hyvin tukkoinen, ohjelmointia ei tehdä. Kova vastapaine aiheuttaa turboahtimen rikkoutumisen joka tässä mallissa on muutenkin heikko.

    Kuulostaa aika riskaabelilta touhulta - vai onko?

    Kokemuksia omaavilta mielipiteitä, auto oli siis 2008 520da E60 koppainen n.137.000km ajettu peli.
    Last edited by markku55; 01-06-2015, 11:41. Reason: Important matters bolded

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Kun olet kyselemässä niin varmista että heillä on myös kyky poistaa kirjoitussuoja moottorin ohjausyksiköstä. En tiedä koska autosi on valmistettu 2008 aikana ( selviä esim realoem.com kautta). Se tuli vasta noin 9/2009 valmistettu autoihin, mutta on mahdollinen että BMW on päivittänyt esim huollon aikana aikaisemmin ei kirjoitussuojattuja auto kirjoitussuojatuiksi.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by Weuli View Post
    Tähän oikea lääke on ohjelmointi. Vetoa tulee lisää juuri siihen kohtaan, jossa sitä tavallisessa ajossa tarvitsee. Kun kerran etelässä asut niin kyllä niitä hyvä maineisia ohjelmointiliikkeitä on lähempänäkin kun Seinäjoella, jos sinne päin ei muuten tule ajoa.
    Ehkä täällä on jo kerrottukin missä saisi hyvää ja luotettavaa ohjelmointipalvelua, mutta kerran vielä, onko lähellä Hankoa jokin suositeltava liike: Tammisaari, Karjaa, Salo, Lohja ja kauempana Espoo, Helsinki ja Turku?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    No näin vähän itsekin ajattelin, juuri yksi taksiautoilija kertoi mielipiteensä, eli iso kone kestää taksikäytössä, ja siksi niistä saa kuulemma hyvän auton vaikka kilsoja olisikin yli 200.000km - 300.000km.
    Sitä en ymmärrä miksi taksiautoilija valitsisi varustelistasta kovin luxus version ajokkiinsa, vai onko tuo usein niin?
    Eipä myöskään BMW:tä ihan mahdottomasti taksina ole.
    Mutuna voisin epäillä että jos taksiautoilija valitsee BMW:n on siellä myös hieman varusteita.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Onko lastu jo hankittu? Onhan se kiva jos taksissa on hyvät varusteet, varsinkin jos siellä joutuu itse istumaan. Eipä tule selkä kipeäksi.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei välttämättä.

    Varusteet BMW:n tapauksessa saa valita aika hyvin tilaajan toimesta.
    Tosin on hyvin luultavaa että jos on tilattu suuremmalla koneella niin muitakin varusteita on ruksittu lisää.
    No näin vähän itsekin ajattelin, juuri yksi taksiautoilija kertoi mielipiteensä, eli iso kone kestää taksikäytössä, ja siksi niistä saa kuulemma hyvän auton vaikka kilsoja olisikin yli 200.000km - 300.000km.
    Sitä en ymmärrä miksi taksiautoilija valitsisi varustelistasta kovin luxus version ajokkiinsa, vai onko tuo usein niin?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Pakko kysyä kun en ole Bemareiden tuntija, onko siis niin, että ei pelkästään eri sarjojen välillä ole perusvarustelussa eroja (3 sarja on vaatimattomampi kuin 5 sarja), vaan myös 5 sarjan sisällä on eroja perusvarustelussa moottorien koosta riippuen?
    Oma 520da on selkeästi verustellumpi kuin perusmalli, mutta onko siis niin, että isommalla koneella on varustelu aina parempi?
    Tietämätön hieman ihmettelee.
    Ei välttämättä.

    Varusteet BMW:n tapauksessa saa valita aika hyvin tilaajan toimesta.
    Tosin on hyvin luultavaa että jos on tilattu suuremmalla koneella niin muitakin varusteita on ruksittu lisää.

    Leave a comment:

Working...
X