Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markku55
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No ostaa sen vuoden tai kaksi vanhemman kunnon moottorilla, niin luultavasti ajonautiota on paljon enemmän. Lisäksi varustelu on paljon parempi isommalla moottorilla olevassa autossa.
    Pakko kysyä kun en ole Bemareiden tuntija, onko siis niin, että ei pelkästään eri sarjojen välillä ole perusvarustelussa eroja (3 sarja on vaatimattomampi kuin 5 sarja), vaan myös 5 sarjan sisällä on eroja perusvarustelussa moottorien koosta riippuen?
    Oma 520da on selkeästi verustellumpi kuin perusmalli, mutta onko siis niin, että isommalla koneella on varustelu aina parempi?
    Tietämätön hieman ihmettelee.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Toteutuu pöntön kanssa hienosti nuo tehot. Jos pönttö on kunnossa niin anna olla jos et hae sitä viimeisintä hevosta pellin alta, tietty jos on jo oireillut. Tehoa saa hieman enemmän kun pönttö on tyhjä, mutta ei tuossa N47 moottorissa pönttö juuri ahistele. 6-sylinteriset on eri asia kun tavaraa menee läpi enemmän.
    Ok, taidan siis toteuttaa tuon pelkän lastutuksen ilman mitään "laitonta" hiukkassuodattimen poistoa, kiitos varmistuksesta.
    Rahat ei riitä nopean purjeveneen hankintaan, joten tässä on "halpa" tapa hieman helliä itseäni, elämä kun on rajallinen, niin nyt vielä jotain pientä nautintoa kehiin ennen uurnaan laittoa

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Kun nuo lastutustiedot kertovat että teho nousee 211hp ja vääntö 400Nm arvoihin, niin nouseeko ne noihin arvoihin ilman että hiukkassuodatin poistetaan?
    Nouseeko teho enemmän jos hiukkassuodatin poistetaan?
    Ymmärrän tietysti, että arvot ei toteudu jos suodatin on tukossa, mutta olettaen siis, että polttojutskat toteutuu kuten on tarkoitettu.
    Toteutuu pöntön kanssa hienosti nuo tehot. Jos pönttö on kunnossa niin anna olla jos et hae sitä viimeisintä hevosta pellin alta, tietty jos on jo oireillut. Tehoa saa hieman enemmän kun pönttö on tyhjä, mutta ei tuossa N47 moottorissa pönttö juuri ahistele. 6-sylinteriset on eri asia kun tavaraa menee läpi enemmän.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Mitä jos ei poistaisikaan hiukkassuodatinta?

    Kun nuo lastutustiedot kertovat että teho nousee 211hp ja vääntö 400Nm arvoihin, niin nouseeko ne noihin arvoihin ilman että hiukkassuodatin poistetaan?
    Nouseeko teho enemmän jos hiukkassuodatin poistetaan?
    Ymmärrän tietysti, että arvot ei toteudu jos suodatin on tukossa, mutta olettaen siis, että polttojutskat toteutuu kuten on tarkoitettu.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Unohda noi korvausputket.
    Toi ei tartte mitään muuta kun ottaa pöntön pöydälle laikkaa auki ja piikkaa sieltä DPF kennon pois ja softaa perään.
    Näin olen toiminut monien kymmenien vastaavien BMW autojen kanssa eikä kukaan koskaan ole jäänyt kaipaamaan autotallinsa hyllylle vanhaa "ehjää" partikkelisuodatinta millään myyntiverukkeella
    Ja näin ollen auto näyttää konehuoneesta ja alhaaltakin katsottuna vakiolle.
    Ja putki/sto istuu paikalleen 100% varmuudella.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Siinähän se luki viestissä. Cash, dollar, bills, paper.
    No ostaa sen vuoden tai kaksi vanhemman kunnon moottorilla, niin luultavasti ajonautiota on paljon enemmän. Lisäksi varustelu on paljon parempi isommalla moottorilla olevassa autossa.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikset sitten ostanut esim. 530d/535d? Ei tarvitsisi ohittaessa miettiä, että mennäänkö vai ei. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, niin sitten ohjelmoimalla saa vielä lisää tehoa. BMW:tä ei mielestäni ole järkeä ostaa sillä mallisarjan pienimmällä koneella.
    Siinähän se luki viestissä. Cash, dollar, bills, paper.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
    Tähän oikea lääke on ohjelmointi. Vetoa tulee lisää juuri siihen kohtaan, jossa sitä tavallisessa ajossa tarvitsee. Kun kerran etelässä asut niin kyllä niitä hyvä maineisia ohjelmointiliikkeitä on lähempänäkin kun Seinäjoella, jos sinne päin ei muuten tule ajoa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Edit: Esitän omaan kysymyspatteriin erään esimerkin siitä, missä asiassa haluaisin 520da:n olevan pirteämmän, kun ohitan nopeusluokassa 100km/h, haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
    Ei myöskään haittaisi jos joku C sarjan Mersu alkaa kukkoilla, niin ei ainakaan jäisi jalkoihin. Pakko hieman paljastaa lapsellisuuttani, mutta jos "kaikki" rahat on kiinni autossa, niin ei viitsisi antaa jonkun nousukkaan nuoren kukkoilevan uudella C200i tai C230i Mersulla. Mm tänään kävi niin, että tuollainen alkoi edessäni ensin jarrutella, ja lopulta meinasi näyttää mistä kana pissii, en ihan ollut mukana kaverin innostuksessa, mutta "melkein" ja sain lähdön mutkasta suoralle samaan aikaan. En ihan päässyt kaverin perään, mutta suurin syy oli aavistamisen hetkessä ja lopulta automaatin miettimisessä.
    Nämähän on niitä ei kenenkään myöntämiä reaktioita, minä 66v voin kertoa, että näitä tilanteitahan on keskustoissa ja maantiellä jatkuvasti, joten miksi dissaamaan ja kertomaan, että en ainakaan minä;D
    Eli, oisko vastauksia tuohon ekaan kyssäriviestiin?
    Mikset sitten ostanut esim. 530d/535d? Ei tarvitsisi ohittaessa miettiä, että mennäänkö vai ei. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, niin sitten ohjelmoimalla saa vielä lisää tehoa. BMW:tä ei mielestäni ole järkeä ostaa sillä mallisarjan pienimmällä koneella.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Edit: Esitän omaan kysymyspatteriin erään esimerkin siitä, missä asiassa haluaisin 520da:n olevan pirteämmän, kun ohitan nopeusluokassa 100km/h, haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
    Ei myöskään haittaisi jos joku C sarjan Mersu alkaa kukkoilla, niin ei ainakaan jäisi jalkoihin. Pakko hieman paljastaa lapsellisuuttani, mutta jos "kaikki" rahat on kiinni autossa, niin ei viitsisi antaa jonkun nousukkaan nuoren kukkoilevan uudella C200i tai C230i Mersulla. Mm tänään kävi niin, että tuollainen alkoi edessäni ensin jarrutella, ja lopulta meinasi näyttää mistä kana pissii, en ihan ollut mukana kaverin innostuksessa, mutta "melkein" ja sain lähdön mutkasta suoralle samaan aikaan. En ihan päässyt kaverin perään, mutta suurin syy oli aavistamisen hetkessä ja lopulta automaatin miettimisessä.
    Nämähän on niitä ei kenenkään myöntämiä reaktioita, minä 66v voin kertoa, että näitä tilanteitahan on keskustoissa ja maantiellä jatkuvasti, joten miksi dissaamaan ja kertomaan, että en ainakaan minä;D
    Eli, oisko vastauksia tuohon ekaan kyssäriviestiin?
    Vie auto Antille (Aj tech Seinäjoki) tekee sulle tarvittavat temput..tai siis autollesi
    Tämän jälkeen olet vähän köyhempi mutta ajelet bemarilla hymy huulilla

    Laatikko on itse oppiva ja voiman lisääminen lähinnä parantaa sen toimintaa.

    Itsellä ollut ohjelmoitu diisseli nyt noin+350 tkm ajan (6 eri autoa)

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Ok, hyväksyn sen, että hiukkassuodatinta ei poisteta, mitäs sitten?
    1. Onko lastutukselle jotain ongelmia jos hiukkassuodatinta ei poisteta?
    2. Mikä merkitys 177HP versus 211HP tehoilla on automaatin kestävyydelle?
    3. Sinänsä tehot on varmaan riippuvaisia siitä mitä koneelta vaaditaan, eli helposti rullaavassa ajossa teho ei ole kierrosluvun mukaista vaan paljon pienempää, eli samassa suhteessa kulutuksen kanssa. Nyt sitten kysyn, miten nuo lastutuksen myötä nousseet tehot ohjataan automaatin kannalta?
    4. Olen ollut huomaavinani, että manuaalivaihteistolla voisin kaupunkiajossa säästää selkeästi polttoainekulutusta suhteessa automaatin valintoihin.
    Miten automaatti muuttaa toimintaansa kun moottorin tehoja lisätään?

    Näitä kysymyksiä olen jo eri tavalla kysellyt, mutta nyt ehkä hieman täsmällisemmin määriteltyinä.
    Edit: Esitän omaan kysymyspatteriin erään esimerkin siitä, missä asiassa haluaisin 520da:n olevan pirteämmän, kun ohitan nopeusluokassa 100km/h, haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
    Ei myöskään haittaisi jos joku C sarjan Mersu alkaa kukkoilla, niin ei ainakaan jäisi jalkoihin. Pakko hieman paljastaa lapsellisuuttani, mutta jos "kaikki" rahat on kiinni autossa, niin ei viitsisi antaa jonkun nousukkaan nuoren kukkoilevan uudella C200i tai C230i Mersulla. Mm tänään kävi niin, että tuollainen alkoi edessäni ensin jarrutella, ja lopulta meinasi näyttää mistä kana pissii, en ihan ollut mukana kaverin innostuksessa, mutta "melkein" ja sain lähdön mutkasta suoralle samaan aikaan. En ihan päässyt kaverin perään, mutta suurin syy oli aavistamisen hetkessä ja lopulta automaatin miettimisessä.
    Nämähän on niitä ei kenenkään myöntämiä reaktioita, minä 66v voin kertoa, että näitä tilanteitahan on keskustoissa ja maantiellä jatkuvasti, joten miksi dissaamaan ja kertomaan, että en ainakaan minä;D
    Eli, oisko vastauksia tuohon ekaan kyssäriviestiin?

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    En tiiä onko e39 530d:ssä ne turbon jälkeen olevat pöntöt katteja vai hiukkassuodattimia mut kaverille tehtiin luukut. Romut hakattiin helvettiin ja luukut kiinni.

    Putket tuli ihan kohtalaisen helposti pois mut meinas usko loppua takasin laittaessa kun ei meinannu löytyä oikeeta asentoo. Pakkohan ne oli paikalleenkin mennä kun poiskin tuli. Pari ärräpäätä kuulu auton alla. Kaikkee muutakin pientä vastusta siinä oli.

    Kokeiltiin ilman putkiakin niin oli yllättävän hiljaset äänet. Kyllä se turbo vaimentaa. Varsinkin nokivehkeissä.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Ok, hyväksyn sen, että hiukkassuodatinta ei poisteta, mitäs sitten?
    1. Onko lastutukselle jotain ongelmia jos hiukkassuodatinta ei poisteta?
    2. Mikä merkitys 177HP versus 211HP tehoilla on automaatin kestävyydelle?
    3. Sinänsä tehot on varmaan riippuvaisia siitä mitä koneelta vaaditaan, eli helposti rullaavassa ajossa teho ei ole kierrosluvun mukaista vaan paljon pienempää, eli samassa suhteessa kulutuksen kanssa. Nyt sitten kysyn, miten nuo lastutuksen myötä nousseet tehot ohjataan automaatin kannalta?
    4. Olen ollut huomaavinani, että manuaalivaihteistolla voisin kaupunkiajossa säästää selkeästi polttoainekulutusta suhteessa automaatin valintoihin.
    Miten automaatti muuttaa toimintaansa kun moottorin tehoja lisätään?

    Näitä kysymyksiä olen jo eri tavalla kysellyt, mutta nyt ehkä hieman täsmällisemmin määriteltyinä.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Eli korvausputki joka sisältää katalysaattorin, mutta ei hiukkassuodatinta - vai?
    Mitä tuollainen korvausputki maksaa ja onko niitä eri toimittajilta saatavana?
    Vinkki: Ostoilmoitus foorumille

    Esim :Ostetaan alkuperäinen (myös tukossa oleva) dpf\kat putki tai siihen sopiva korvausputki E60 520d vm 08

    Ei taida pahemmin olla valmistajia noille :think

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tuossa on yhdistelmäpönttö eli katti ja dpf saman kuoren sisällä eli ilman aukaisua ei sieltä mitää oteta.

    Ei kannata mitään katkoa, koska joutuu juuri hitsuuhommia tekeen vaan kannattaa hommata juuri kyseiseen malliin sopiva korvausputki, missä on laippa turbon päässä valmiina.
    Eli korvausputki joka sisältää katalysaattorin, mutta ei hiukkassuodatinta - vai?
    Mitä tuollainen korvausputki maksaa ja onko niitä eri toimittajilta saatavana?

    Leave a comment:

Working...
X