Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Tarkoititko minua vai.....

    Joo, ei ole kyllä muuta kuin positiivisia kokemuksia lastutuksesta. Jos auto on huollettu niin voi ajella huoletta ohjelman kanssa. Se mikä ratkaisee on että miten sitä ajaa. Stock autonkin saa rikki jos ajaa vailla järkeä.

    Bensa-autot on hankalimpia vs dieselit. Samoiten hyödyt jää murto-osaan vs dieselit, bensa-autot noin +10-30hv ja dieselit +30 -50 hv lisäystä. Lisäksi bensa-auto olisi hyvä säädättää dynossa ja samalla käyttää 98 -oktaanista, jotta saa säädöt kohdilleen ja maksimitehot. Kulutus dieseleissä tippuu noin 1l/100km. Kun säädöt kohdillaan niin diesel palaa tehokkaammin= kulutus vähenee.
    Kokemusta X5:sen tehonlisäyksestä ? siis vm-03 3.0d ja sillä niin monien haukkumalla laatikolla.
    Eli kannattaako ja kestääkö laatikko?
    Itsellä olis tarve saada hieman enempi ruutia juurikin ohituksiin ja samalla jos polttoaineen kulutus putoaisi niin olisihan se plussaa.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Fanatic21 View Post
    Tuolta Kajaanista saa ainakin kunnon ohjelman rahalla, nyt tähän hätään muista mistä sieltä, mutta siellä oli joku lastutukseen erikoistunut paja.. Kiisseli koneissa tämä on yleisempää, vääntöä sillä saadaan hurjasti lisää ja jokusen hevosvoimankin. Bensa padoista en ole ihan varma, mutta kyllä niihinki jerkkua saadaan kunnon ohjelmalla.



    Tässä linkki josta näet suunnillee miten saat lisää paukkua. Tuolta voit hakea aluettasi lähinpänä olevan paikan, missä tehdään moisia viritelmiä.
    Tarkoititko minua vai.....

    Joo, ei ole kyllä muuta kuin positiivisia kokemuksia lastutuksesta. Jos auto on huollettu niin voi ajella huoletta ohjelman kanssa. Se mikä ratkaisee on että miten sitä ajaa. Stock autonkin saa rikki jos ajaa vailla järkeä.

    Bensa-autot on hankalimpia vs dieselit. Samoiten hyödyt jää murto-osaan vs dieselit, bensa-autot noin +10-30hv ja dieselit +30 -50 hv lisäystä. Lisäksi bensa-auto olisi hyvä säädättää dynossa ja samalla käyttää 98 -oktaanista, jotta saa säädöt kohdilleen ja maksimitehot. Kulutus dieseleissä tippuu noin 1l/100km. Kun säädöt kohdillaan niin diesel palaa tehokkaammin= kulutus vähenee.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    4. Ainakin tietyissä tapauksissa dieselissä kulutuksen putoaminen perustuu hienojakoisempaan polttoainesumuun, joka on siis seurausta ruiskutuspaineen noususta. Josta siis seuraa parempaa palamista ja näin ollen hyötysuhteen paraneminen, eli kulutuksen lasku. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Leave a comment:


  • Fanatic21
    replied
    Tuolta Kajaanista saa ainakin kunnon ohjelman rahalla, nyt tähän hätään muista mistä sieltä, mutta siellä oli joku lastutukseen erikoistunut paja.. Kiisseli koneissa tämä on yleisempää, vääntöä sillä saadaan hurjasti lisää ja jokusen hevosvoimankin. Bensa padoista en ole ihan varma, mutta kyllä niihinki jerkkua saadaan kunnon ohjelmalla.



    Tässä linkki josta näet suunnillee miten saat lisää paukkua. Tuolta voit hakea aluettasi lähinpänä olevan paikan, missä tehdään moisia viritelmiä.
    Last edited by Fanatic21; 23-03-2015, 22:36.

    Leave a comment:


  • markku55
    started a topic Kysymyksiä "lastutuksesta"?

    Kysymyksiä "lastutuksesta"?

    Kiinnostaisi kovasti jonkunnäköinen ohjelmointitrimmaus, varsinkin jos lupaukset polttoainesäästöstä ja alakierrosten väännön lisääntymisestä toteutuu.
    Asiassa on kuitenkin monta kysymysmerkkiä joihin olisin kiitollinen jos joku vastaisi ymmärrettävästi:
    1. Miten BMW suhtautuu noihin uusiin ohjelmointeihin, jos vaikka jakopään ketju tai jokin muu mahdollinen ongelma, johon on jopa saatu ilmaiseksi tai osittaisilla kustannuksilla korjaus, sattuukin tuollaisen trimmauksen jälkeen?
    2. Onko noita ohjelmointipalveluja myyvillä tahoilla kuinkakin suuret laatuerot ohjelmoinnin suhteen?
    3. Mihin asioihin ohjelmointi tekee muutoksia ja miten se vaikuttaa ohjelmointiin liittyvien mekaanisten osien kestävyyteen?
    4. Mihin perustuu kulutuksen väheneminen diesel- ja toisaalta bensakoneessa?
    5. Miksi ei BMW ohjelmoi jo valmiiksi moottorinsa tehokkaammiksi, vääntävämmiksi ja silti vähemmän kuluttaviksi?
    6. Missä asiassa syntyy se negatiivinen muutos, ei kai voida olettaa, että kaikki ominaisuudet paranee ja missään ei menetetä mitään - vai?

    No tässähän näitä jo tulikin, pelkään pahoin, että saadessani vastauksia ne herättää lisää kysymyksiä, mutta katsotaan miten asia etenee.

    Edit: Jo 180 lukijaa, mutta kenelläkään ei mitään mielipidettä tai tietoa, kertokaa nyt jos vaan jotain tiedätte:
    Last edited by markku55; 23-03-2015, 18:41. Reason: More information
Working...
X