Originally posted by petsukka
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Paljonko kärsii ottaa ahtoja m20b20 koneella. Mitään ei oo tehty kun pistetty turbo ja kellosta väänetty yks naksu rikkaamalle. Nyt oli 0.8-1.0bar aijoin auton talliin ja laitoin konepellin paikoilleen sitten menin ajaan niin 0.5bar. Vosiko olla kannentiiviste rikki. Öljy on kyllä vielä ihan kirkasta. ei oo välijäähdytintä.
Comment
-
-
turbotin itse aivan vasta oman 318is:ssän... kannentiivisteen kans oli ongelmii ku piti saada puristus-suhdetta alemmas, joten tein 3mm kupari levystä kannentiivisteen.. ahtoja nyt noin 1,1bar... suutimina vakiot plus kaks 380cc lisäsuutinta, huippukierroksilla meinaa silti loppua löppönen kesken, laitan viellä yhen suuttimen lisää... en aio ees katsastaa turbolle sitä, ku sen saa nopeesti katsastusta varten pois...
Comment
-
-
Originally posted by MazaAika suoraviivaista hommaahan tuo oli. Autohan oli alkuperäinen 325i, joten tekniikkaan ei tarvinut muutoksia tehdä. Ahdin kamat kiinni autoon. Tehot mitattiin alle 204hv:lle. Auto oli rekisteröity '88, mutta ei ollut vähäpäästöinen, joten vaati katalysaattorin putkeen. Katin pitää toimia, mutta päästörajat ovat samat kuin normaalistikin '88-> autolla. Jokainen saa sitten itse miettiä mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Minun piti mitata päästöt ennen kattia ja katin jälkeen todistaakseni, että katalysaattori toimii.
itellä 89- 325 iX:ään ahdin setti tulossa, ei vähäpäästöinen,
eli katti pitää hommata joka tapauksessa(?). mistähän ja minkälainen kannattas laittaa ?
onkos sillä sitten niin väliä että toimiiko katti vai ei? jos kerran päästörajat
on samat ? eihän siinä taas ole mitään järkeä...
Originally posted by larmatinkyseli onko kattia kun tän ikäseen se pitää laittaa niin sanoin sen siellä olevan ja se kattoi pakokaasutesterilla että näyttäähän tuo puhtaalta päästöjen mukaan.Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
325 iX TIC vm -89 http://www.btcf.fi/showcar.php?id=4951
käyttö lintta narina E -92
Comment
-
-
Tuoppo
Mites tämä nyt on. Tarviiko jarruille tehdä mitään jos autoon asentaa turbon ja tehot ei nouse yli 20 % ???
Comment
-
Originally posted by MiksoTarttee seuraavan isomman mallin jarrut.
20% sääntöä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan.
Viisaammat korjatkoonElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Tämmönenkin löyty.
Onko tohon 20% sääntöön tullu hovista päätöksiä... Vai meneekö toisilla konttoreilla se läpi vaikka auto ei olisikaan se mallisarjan tehokkain?
Eli, jos turbotan esim. E30 320:sen niin, että tehot ei nouse yli 20 %, tarviiko vaihtaa jarruja?
Kokemuksia, faktaa?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus-Tämmönenkin löyty.
Onko tohon 20% sääntöön tullu hovista päätöksiä... Vai meneekö toisilla konttoreilla se läpi vaikka auto ei olisikaan se mallisarjan tehokkain?
Eli, jos turbotan esim. E30 320:sen niin, että tehot ei nouse yli 20 %, tarviiko vaihtaa jarruja?
Kokemuksia, faktaa?
eikö se nyt ole niin että jos sun 320:n tehot nousee yhtään niin pitää olla 325 jarrut, ja tolpat, ja perä, ja vetarit, ja mitä vielä? niin, takatukivarret. sitten saa olla 170:n hepan päälle 20% eli 204 yhteensä...
eli vain mallisarjan tehokkaimpaan (325) voidaan lisätä 20% tehoja (katsastukseen menevään dynolappuun)Audi A4 Avant 2.7BITURBO
Bmw 740 E38
Comment
-
-
Pitääkö olla ABS?
Entäs kanta-autona on 320 25,5,87... 325 tekniikalla. Siis on leimattu kyseiselle tekniikalle ja kiinnoistas tietää että vaatiiko se ne ABS jarrut ku tulee turbo mukaan kuvioihin? Olen lukenut vähän ristiriitaisia kommentteja asiasta. Käsittääkseni ei, vaan juuri nämä mallisarjan(tässä tapauksessa 325 jarrut, alusta jne jne... riittää) Varmaan riittää se normi päästömittaus koska kanta-auto on rekisteröity ennen sitä 1,7,87 eli ei tarvi kattia?Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostMoi,
sellaista ihan yleistä, että mites tuollaisessa 535:ssa (e34) muut paikat
kestää sellaisia n. reilun 300 hv:n tehoja, tuleeko ongelmia?
Comment
-
-
Turbotus
Itsellä auto on katsastettu ahtimelle ja tehot on merkitty otteeseen 180kw/0.6bar. Katti on mutta se on tyhjennetty. Eikä ole tavinnut todistaa että se toimii. Mitään jarruja yms. osia ei ole vaihdettu. Riitti kun vein dynolapun ja laput että 535:ssa on samat jarrut jonka mukaan tehot tuli. Normaalisti jos kytkin olis tehonmittauksessa pitänyt niin ahtopaineeksi olis tullu jotai alle 0.2baria. Eli oli ihan hyvä kun se luisti mittauksessa. Käytössä on ollut 0.85bar jolla tehot on n.350hv ja 440nm. Ja auto on siis E34 525 m50b25koneella johon on vaihdettu 390cc suuttimet,ahdin schwitzer s2bg 60mm pakopesällä ja 50mm imupuolella(mikä on liian pieni, tulossa on suurennos 54mm sitten joskus),Itsetehty pakosarja, cooleri, 3" ahtoputkisto, 3" itsetehty pakoputki simonsin läpivirtaavalla välivaimentajalla ja itsetehdyllä loppuvaimentajalla. Kytkimenä on tällähetkellä m3:sen vauhtipyörä sachsin kisa-asetelmalla ja m5:sen 6-lapaisella sintterillä. Lastu on ohjelmoitu Karalalla.Sitten joskus kun sais toteutettua tuon imupuolen suurennoksen niin lastu täytyy tietysti käydä ohjelmoimassa uudestaan. Katsastuksesta sen verran että jouduin soittelee n.15-20 eri katsastusasemalle ennenkuin löytyi semmonen mikä hyväksyi 535mallin vertailuautoksi. Eikä nekään olis hyväksyny muuten mutta ne ei tienny että 540 on tehty. Moni asema olis hyväksyny paketin jos olis ollut ne 540:sen jarrut. Monella asemalla taas olis vaatinu VTT:n testin koska niiden mielestä auto on vähäp. koska autossa on katti vaikka ei merkintää vähäpäästöisyydestä. Yhdellä asemalla vaadittiin alustanosia samaksi kun 540:ssä. Kun kysyin mitä kaikkea he vaatii että vaihtaisin niin vastaus oli ettei he tiedä, selvitä itse.. Eli kannattaa kysellä eri asemilta antaako ne lupaa muutoskatsastukseen. Näkyy olevan hyvin vaihtelevia mielipiteitä.
Comment
-
Comment