tekis mieli avautua, mutta olkoot.... :?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by IvvNHieman mutta ite on just aloittamassa Toyotan turbotusta. Kun ei mennyt kaupaksi niin tehdään siitä sitten ripempi. Eli kyseessä on toi uusin mr2:nen VTTi:llä ja tämmäistä olisi se suunnitelma tohon. Heti ekaksi rohkeaksi teoksi on toi, että moottoriin ei kosketa. Eli rakennetaan kaikki sen perusmyllyn ympäri. Tässä on pieni laskelma mitä siihen tehtäisi:
Titaani-Rosterinen pakosarja turbolle 750€
Katalysaattori 250-500€ (Kemiraracekat)
Tigillä hitsattu rosteriputki 350-500€
Vilijäähdytin vesi-ilma 1000-1200€ (2kpl kennoja +pumput)
Ahtoputket 200-400€
Ilmansuodatin + putki suodattimelle 200-300€
Imuputki + 4kpl suuttimia 300-500€
Bensapumppu + paineensäädin Bosh 300-500€
Ohjainyksikkö asennettuna 2000-3000€
Haltec E6X 1900€
Haltec E11 2400€
Hestek 2500 € (nokkien ajoitus ohjaus boxilla)
Tänään sitten löytyi halvempi versio APEXILTA millä myös sain tota VTT:tä ohjattua ja se on sitten varmaan viimeisin valinta.
Ahdin 1000-2200€
Carret t25 kuulalaakeroitu 2200€
Holset halpapaska HX40 600-800€
(Jos ei ahtimessa ei ole hukkaporttia mukana niin 300-350€ erillinen hukkaportti) Töiden kanssa toi on semmoiset abäut 10,000€ (ilman 6000-7000€)
Se pakokaasutesti ja katsastus sitten bonuksena vielä 1000€, mutta se sitetn myöhemmin.
Tehoa olisi tarkoitus saada max 300 mut koitetaan se 260, koska muuten toi mylly ei kovin monta päivää kestä.
Kertokaa ihmeessä mielipiteitä, koska vimeisin päätös tehdään huomenna, ja auto varmaan viedään pajalle tällä viikolla. Nyt olisi vielä mahdollista keksiä muita ideoita. Antakaa nopeasti jotain järkevää ideaa tohon vielä. Ajatus on se 10,000€ käyttää turbottamiseen....
Tämä kaikki olisi kesäksi tarkoitus saada toimimaan ja kesällä sitten vielä tämmöinen korisarja kiini. Ilman alusiipiä (sitä ei valitettavasti tuu tähän just nyt löytyy jo yksi bemarissa)
Comment
-
-
Jatketaanpas tätä topiccia, eli omalla kohdalla turbotus hoituu näin:
Kävin katsastusasemalla kysymässä asiaa (Kiteellä):
Kori on 315 johon on vaihdettu 1.8 kone. Kone on jo 20% tehon rajalla eli jos laitan turbon, nii tehot ei saisi nousta yhtään. Tällä pääsisi helpolla mutta se kuulostaa tyhmältä. Kyseiselle asemalle kelpaavat ETK:lta tulostetut laput joissa näkee 315 ja tässä tapauksessa 320 alustan osien eroavaisuudet.
Ideana on että nostan tehot 320/6 koneen tasolle plus 20 prosenttia ja näytän lapuilta mitä osia ei tarvitse vaihtaa ja mitä pitää (eli mitkä eroaa ja mitkä ei). Osat saan helposti pihalla lojuvasta raadosta.
Dynamometrimittaus lappu riittää heille todistukseksi tehoista. Helpolla pääsisi jos ei vaihtaisi osia mutta koneen joutuisi todennäköisesti rajoittamaan jotta ne eivät nousisi yhtään. Olisi katsastusmiehellä varmaan hauskaa kun vie viimesen päälle rakennetun auton, ja avot, 80 heppaa turbon kanssa... Siinähän ne samalla vaihtuvat kun käy alustan osia läpi.
Se 20% lisäys mallisarjan tehokkaimman kanssa on sitten eri asia mutta tämä 20%-sääntö alkuperäisen moottorin kanssa on helppo tapa lisätä turbo.
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialJatketaanpas tätä topiccia, eli omalla kohdalla turbotus hoituu näin:
Kävin katsastusasemalla kysymässä asiaa (Kiteellä):
Kori on 315 johon on vaihdettu 1.8 kone. Kone on jo 20% tehon rajalla eli jos laitan turbon, nii tehot ei saisi nousta yhtään. Tällä pääsisi helpolla mutta se kuulostaa tyhmältä. Kyseiselle asemalle kelpaavat ETK:lta tulostetut laput joissa näkee 315 ja tässä tapauksessa 320 alustan osien eroavaisuudet.
Ideana on että nostan tehot 320/6 koneen tasolle plus 20 prosenttia ja näytän lapuilta mitä osia ei tarvitse vaihtaa ja mitä pitää (eli mitkä eroaa ja mitkä ei). Osat saan helposti pihalla lojuvasta raadosta.
Dynamometrimittaus lappu riittää heille todistukseksi tehoista. Helpolla pääsisi jos ei vaihtaisi osia mutta koneen joutuisi todennäköisesti rajoittamaan jotta ne eivät nousisi yhtään. Olisi katsastusmiehellä varmaan hauskaa kun vie viimesen päälle rakennetun auton, ja avot, 80 heppaa turbon kanssa... Siinähän ne samalla vaihtuvat kun käy alustan osia läpi.
Se 20% lisäys mallisarjan tehokkaimman kanssa on sitten eri asia mutta tämä 20%-sääntö alkuperäisen moottorin kanssa on helppo tapa lisätä turbo.E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Onko kellään kokemusta tuosta VTT:n päästömittauksesta?
Kuinka asia hoituu käytännössä?E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Entäs Mosselman?
Noitahan siis aikoinaan maahantuoja (Veho) asensi uusiin m20b20-koneisiin. Eli onkos kokemusta tollasen tai vastaavan setin pulttauksesta jälkikäteen + kustannukset, tai kokemuksia vaan käytöstä? Okei, ei varmaan mitään tykkiä tosta koneesta saa mitenkään, mutta luulis että tollanen paketti ois aika luotettava.
Entäpä automaatti tuollasen turbokoneen jatkeena, onko siinä mitään huomioitavaa?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuEntäs Mosselman? ...
2006 E86 Z4M Coupe
Comment
-
-
Originally posted by SampsaOriginally posted by KentsuEntäs Mosselman? ...
http://www.io-media.fi/sampsa/kuvat/z3_turbo.jpgLoppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä
Comment
-
Comment