Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lauri
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 596
    • juva

    #46
    tekis mieli avautua, mutta olkoot.... :?
    -87 M3
    -88 325 ???





    Comment

    • Alajoki
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 104
      • Punkalaidun

      #47
      Originally posted by IvvN
      Hieman mutta ite on just aloittamassa Toyotan turbotusta. Kun ei mennyt kaupaksi niin tehdään siitä sitten ripempi. Eli kyseessä on toi uusin mr2:nen VTTi:llä ja tämmäistä olisi se suunnitelma tohon. Heti ekaksi rohkeaksi teoksi on toi, että moottoriin ei kosketa. Eli rakennetaan kaikki sen perusmyllyn ympäri. Tässä on pieni laskelma mitä siihen tehtäisi:

      Titaani-Rosterinen pakosarja turbolle 750€

      Katalysaattori 250-500€ (Kemiraracekat)

      Tigillä hitsattu rosteriputki 350-500€

      Vilijäähdytin vesi-ilma 1000-1200€ (2kpl kennoja +pumput)

      Ahtoputket 200-400€

      Ilmansuodatin + putki suodattimelle 200-300€

      Imuputki + 4kpl suuttimia 300-500€

      Bensapumppu + paineensäädin Bosh 300-500€

      Ohjainyksikkö asennettuna 2000-3000€
      Haltec E6X 1900€
      Haltec E11 2400€
      Hestek 2500 € (nokkien ajoitus ohjaus boxilla)
      Tänään sitten löytyi halvempi versio APEXILTA millä myös sain tota VTT:tä ohjattua ja se on sitten varmaan viimeisin valinta.

      Ahdin 1000-2200€
      Carret t25 kuulalaakeroitu 2200€
      Holset halpapaska HX40 600-800€


      (Jos ei ahtimessa ei ole hukkaporttia mukana niin 300-350€ erillinen hukkaportti) Töiden kanssa toi on semmoiset abäut 10,000€ (ilman 6000-7000€)

      Se pakokaasutesti ja katsastus sitten bonuksena vielä 1000€, mutta se sitetn myöhemmin.

      Tehoa olisi tarkoitus saada max 300 mut koitetaan se 260, koska muuten toi mylly ei kovin monta päivää kestä.

      Kertokaa ihmeessä mielipiteitä, koska vimeisin päätös tehdään huomenna, ja auto varmaan viedään pajalle tällä viikolla. Nyt olisi vielä mahdollista keksiä muita ideoita. Antakaa nopeasti jotain järkevää ideaa tohon vielä. Ajatus on se 10,000€ käyttää turbottamiseen....

      Tämä kaikki olisi kesäksi tarkoitus saada toimimaan ja kesällä sitten vielä tämmöinen korisarja kiini. Ilman alusiipiä (sitä ei valitettavasti tuu tähän just nyt löytyy jo yksi bemarissa)

      Ei muuta kun hintaa alaspäin niin kyl se kaupaks menee varsinkin ku kesä on tulossa. Sit mr2:sen myyntirahoihin pistät sen 10000€ ja haet Saksanmaalta esim. M3:sen tai vaikka Celica GT-fourin jos turbopelin tahot. Näin ainakin ite tekisin mut "kukin tyylillään" kuten tapana on sanoo.

      Comment

      • late
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2881
        • Espoo Siti

        #48
        toho mister kakkosee saa muute vähä hemmetin hienon satsin weilsideltä :oops:
        Kikkeliskokkelis

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #49
          Jatketaanpas tätä topiccia, eli omalla kohdalla turbotus hoituu näin:

          Kävin katsastusasemalla kysymässä asiaa (Kiteellä):

          Kori on 315 johon on vaihdettu 1.8 kone. Kone on jo 20% tehon rajalla eli jos laitan turbon, nii tehot ei saisi nousta yhtään. Tällä pääsisi helpolla mutta se kuulostaa tyhmältä. Kyseiselle asemalle kelpaavat ETK:lta tulostetut laput joissa näkee 315 ja tässä tapauksessa 320 alustan osien eroavaisuudet.

          Ideana on että nostan tehot 320/6 koneen tasolle plus 20 prosenttia ja näytän lapuilta mitä osia ei tarvitse vaihtaa ja mitä pitää (eli mitkä eroaa ja mitkä ei). Osat saan helposti pihalla lojuvasta raadosta.

          Dynamometrimittaus lappu riittää heille todistukseksi tehoista. Helpolla pääsisi jos ei vaihtaisi osia mutta koneen joutuisi todennäköisesti rajoittamaan jotta ne eivät nousisi yhtään. Olisi katsastusmiehellä varmaan hauskaa kun vie viimesen päälle rakennetun auton, ja avot, 80 heppaa turbon kanssa... Siinähän ne samalla vaihtuvat kun käy alustan osia läpi.

          Se 20% lisäys mallisarjan tehokkaimman kanssa on sitten eri asia mutta tämä 20%-sääntö alkuperäisen moottorin kanssa on helppo tapa lisätä turbo.

          Comment

          • Mr. Z
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 943
            • Manse

            #50
            Originally posted by TheLoial
            Jatketaanpas tätä topiccia, eli omalla kohdalla turbotus hoituu näin:

            Kävin katsastusasemalla kysymässä asiaa (Kiteellä):

            Kori on 315 johon on vaihdettu 1.8 kone. Kone on jo 20% tehon rajalla eli jos laitan turbon, nii tehot ei saisi nousta yhtään. Tällä pääsisi helpolla mutta se kuulostaa tyhmältä. Kyseiselle asemalle kelpaavat ETK:lta tulostetut laput joissa näkee 315 ja tässä tapauksessa 320 alustan osien eroavaisuudet.

            Ideana on että nostan tehot 320/6 koneen tasolle plus 20 prosenttia ja näytän lapuilta mitä osia ei tarvitse vaihtaa ja mitä pitää (eli mitkä eroaa ja mitkä ei). Osat saan helposti pihalla lojuvasta raadosta.

            Dynamometrimittaus lappu riittää heille todistukseksi tehoista. Helpolla pääsisi jos ei vaihtaisi osia mutta koneen joutuisi todennäköisesti rajoittamaan jotta ne eivät nousisi yhtään. Olisi katsastusmiehellä varmaan hauskaa kun vie viimesen päälle rakennetun auton, ja avot, 80 heppaa turbon kanssa... Siinähän ne samalla vaihtuvat kun käy alustan osia läpi.

            Se 20% lisäys mallisarjan tehokkaimman kanssa on sitten eri asia mutta tämä 20%-sääntö alkuperäisen moottorin kanssa on helppo tapa lisätä turbo.
            Voithan sä perustella sitä 80 heppaa sillä että hyötysuhde paranee ja vähemmän perhosia kuolee sitä myöden..
            E38 740ia
            E39 530 dAT
            ex. E34 520i sedan
            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
            ex. E36 325i sedan
            ex. E36 328i touring
            ex. E36 318 iS qp
            ex. E36 325i qp -R.I.P-
            ex. E21 320i sedan
            ex. E30 318i sedan
            ex. E3 2500 sedan

            Comment

            • Mr. Z
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 943
              • Manse

              #51
              Onko kellään kokemusta tuosta VTT:n päästömittauksesta?
              Kuinka asia hoituu käytännössä?
              E38 740ia
              E39 530 dAT
              ex. E34 520i sedan
              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
              ex. E36 325i sedan
              ex. E36 328i touring
              ex. E36 318 iS qp
              ex. E36 325i qp -R.I.P-
              ex. E21 320i sedan
              ex. E30 318i sedan
              ex. E3 2500 sedan

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Mr. Z
                Voithan sä perustella sitä 80 heppaa sillä että hyötysuhde paranee ja vähemmän perhosia kuolee sitä myöden..
                Sepäs tuossa onkin hauskaa, ei tarvi perustella mitään, kun on se dynolappu todisteena.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • tepabmw
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 834
                  • LAITAMAA

                  #53
                  turbo juttuja

                  Originally posted by Lauri
                  tekis mieli avautua, mutta olkoot.... :?
                  yhdyn edelliseen...
                  -Tepan Paja-
                  Veikkola city
                  0405203098
                  Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                  Comment

                  • Menace
                    Newbiemmer
                    • Jul 2004
                    • 7
                    • Kotka

                    #54
                    Alkaa hiljalleen tuntua siltä ettei tosta Ämmän turbottamisesta taida tulla mitää...
                    Autot on saksalaisia,kulkuvälineet tulevat muualta.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #55
                      Entäs Mosselman?
                      Noitahan siis aikoinaan maahantuoja (Veho) asensi uusiin m20b20-koneisiin. Eli onkos kokemusta tollasen tai vastaavan setin pulttauksesta jälkikäteen + kustannukset, tai kokemuksia vaan käytöstä? Okei, ei varmaan mitään tykkiä tosta koneesta saa mitenkään, mutta luulis että tollanen paketti ois aika luotettava.
                      Entäpä automaatti tuollasen turbokoneen jatkeena, onko siinä mitään huomioitavaa?
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Sampsa
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 46

                        #56
                        Originally posted by Kentsu
                        Entäs Mosselman? ...
                        Itselle tarjottiin varaosaliikkeessä Z3:een Mosselmanin turboa (1.9 koneeseen). Ajattelin tiedustella asiasta lisää ja selvitellä katsastuskonttorista tarvittavat muutokset ihan mielenkiinnon vuoksi. Ilmoittelen vaikka tännekin:

                        2006 E86 Z4M Coupe

                        Comment

                        • leifeugen
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 144
                          • porvoo

                          #57
                          Onko kellään asennettu `supercharger`esstuning.com:sta, esim.528 sais
                          noin 300 hv.Niin, jos löytyy niin kerro katsastus ym. kokemuksia.

                          Comment

                          • jeps
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1986
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by Sampsa
                            Originally posted by Kentsu
                            Entäs Mosselman? ...
                            Itselle tarjottiin varaosaliikkeessä Z3:een Mosselmanin turboa (1.9 koneeseen). Ajattelin tiedustella asiasta lisää ja selvitellä katsastuskonttorista tarvittavat muutokset ihan mielenkiinnon vuoksi. Ilmoittelen vaikka tännekin:

                            http://www.io-media.fi/sampsa/kuvat/z3_turbo.jpg
                            Kuka myy näitä mosselmanin turbo settei ja paljon hintaa? :o
                            Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15225
                              • Ajamisen Iloa

                              #59
                              Toi MR2 viritys kyllä mielestäni on ihan hieno tavoite. Toisaalta sillä rahalla saa sit myös sen M3 mutta ei varmaankaan avoa, ja voi saada pomminkin. Fintoyssi varmaan auttaa enemmän noiden tojojen rakentelussa.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • jeps
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1986
                                • Espoo

                                #60
                                eikös tää ivvn:n mr2 projekti ole haudattu ajat sitten? :o 325i e30:n sitä turboa laittamassa nykyää? 8)
                                Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎