Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepi_
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2185
    • TKu

    #91
    Originally posted by petsukka
    kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään, ei kuulemma mee enää muutoskatsastuksella läpi vaan vaatii ake:lta luvat. suurin sarjavalmisteinen E30 on 325 ja siihen ei kuulemma löydy jarruja, näin väittivät. en tiä onnistuisko 320 turbotus 325 jarruilla.
    Siis mitäs vittuu?? Misäs konttorilla tämmöstä sanoivat?

    Comment

    • cricke
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1977
      • espoo

      #92
      Originally posted by Teppo
      Siis mitäs vittuu?? Misäs konttorilla tämmöstä sanoivat?
      ei toi voooi pitää paikkaansa, jos pitää niin nostan hattua suomen laille...
      Toisaalta en yhtään ihmettelis..
      E38 740ia -94
      E46 316 -00
      Volvo S60
      EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
      E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

      Comment

      • mr.b
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 169
        • pietarsaari

        #93
        eipä lue ainakaan AKE.n sivuilla mitään, jotenAKE.n ohje 10/208/2004 (14.1 2004) luulis olevan voimassa. http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
        BMW 320iA Touring -95
        Porsche 944 -86
        Buell xb9r -03
        Marin san rafael ~89
        Jalat -70

        Comment

        • petsukka
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 91

          #94
          Näin ne väitti että, tän vuoden alusta on laki muuttunu. Olivat kuulemma antanee yhteen 325 turboon leiman mutta, tällä hetkellä kyseisestä autosta puuttuu turbo. kiitos AKE:n. Piti itte tehdä mut se tyssäs siihen konttorilla käyntiin.

          Comment

          • bmw harrastelija
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 757
            • -

            #95
            Nyt kun on tämä lakiuudistus otettu käyttöön, niin onkos joku foorumilainen käyny muutoskatsastamaan jarrut? ´Jarruista ei lasketa prosentteja, mutta artikkelissa kerrottiin myös kuluvista osista jotka vaikuttavat turvallisuuteen. Ei voidaan vaihtaa jarrut tehokkaammasta mallista ilman prosentteja, mutta mitenkäs esim:kallistuksenvakaajat jne...?
            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
            Alex von Falkenhausen

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #96
              Originally posted by bmw harrastelija
              Nyt kun on tämä lakiuudistus otettu käyttöön, niin onkos joku foorumilainen käyny muutoskatsastamaan jarrut? ´Jarruista ei lasketa prosentteja, mutta artikkelissa kerrottiin myös kuluvista osista jotka vaikuttavat turvallisuuteen. Ei voidaan vaihtaa jarrut tehokkaammasta mallista ilman prosentteja, mutta mitenkäs esim:kallistuksenvakaajat jne...?
              Olisiko linkkiä tähän lakiuudistukseen?

              Comment

              • ykä
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 478
                • Alaviirre

                #97
                Originally posted by petsukka
                kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään, ei kuulemma mee enää muutoskatsastuksella läpi vaan vaatii ake:lta luvat. suurin sarjavalmisteinen E30 on 325 ja siihen ei kuulemma löydy jarruja, näin väittivät. en tiä onnistuisko 320 turbotus 325 jarruilla.

                ettei vaan tämä asia päde siinä kohalla jos ei oo tehopaperia näyttää että teho ei nouse enempää kun se sallittu 20% joskus kysyin konttorilta että jos ei oo tehopaperi näyttää niin miten lasketaa teho niin konttorilta sanottii muistaakseni että jälki turbotuksesta lasketaa sitten tehon nousu oliko se nyt juuri tuo 30% en nyt sata varma ole asiasta kun siitä on jo jonki aikaa kun kyselin
                Bmw 525 Td e61
                Bmw e34 535 Turbo



                EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                -FatBoyRacing-

                Comment

                • ykä
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 478
                  • Alaviirre

                  #98
                  no niin ite soitin juuri konttorille ja kysyin 325 turbotusta niin pitää olla vaan tehopaperi näyttää ettein teho nouse tuon 20% yli
                  Bmw 525 Td e61
                  Bmw e34 535 Turbo



                  EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                  -FatBoyRacing-

                  Comment

                  • tepi_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2185
                    • TKu

                    #99
                    Originally posted by ykä
                    no niin ite soitin juuri konttorille ja kysyin 325 turbotusta niin pitää olla vaan tehopaperi näyttää ettein teho nouse tuon 20% yli
                    Juuh tuli itekki soitettuu toho Raision K1:seen,ja laki ei mihkään oo muuttunu...arvelin tota itekki et kaveri menny ilman teholappuja konttoril..

                    Comment

                    • bmw harrastelija
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 757
                      • -

                      Originally posted by Keimo
                      Olisiko linkkiä tähän lakiuudistukseen?
                      Totta mooses!
                      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                      Alex von Falkenhausen

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        Originally posted by bmw harrastelija
                        Nyt kun on tämä lakiuudistus otettu käyttöön, niin onkos joku foorumilainen käyny muutoskatsastamaan jarrut? ´Jarruista ei lasketa prosentteja, mutta artikkelissa kerrottiin myös kuluvista osista jotka vaikuttavat turvallisuuteen. Ei voidaan vaihtaa jarrut tehokkaammasta mallista ilman prosentteja, mutta mitenkäs esim:kallistuksenvakaajat jne...?
                        ei oikein tuntuisi täsmäävän:

                        "Niin sanotusta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuden laskeminen määritellään nyt asetuksessa aiempaa tarkemmin, mikä selkeyttää ennakoitavuutta ja tulkintaa. Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu."

                        ainakin itse käsitin että nuo jarruhuojennukset koskee ainoastaan kanta-autotarkistettuja joissa muutosprosentti yli 35.

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 757
                          • -

                          Nii taitaa olla juu...Kävikkö mortti laittaan sen?
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • mr.b
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 169
                            • pietarsaari

                            Hienoa että joku tarkistaa asioita, pelästyin jo että tulee ongelmia konttorilla...
                            BMW 320iA Touring -95
                            Porsche 944 -86
                            Buell xb9r -03
                            Marin san rafael ~89
                            Jalat -70

                            Comment

                            • petsukka
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 91

                              Ne sano konttorilla siitä tehonmittauslapusta näin: se laki muuttu kuulemma sen takia koska niitä lappuja saa millasia vaan ja todellista teholukemaa näinollen ei voi tietää. AKE:lta kuulemma pitää anoo luvat saa tai ei niin pitää maksaa se vajaa 300 euroo. En tie sen paremmin mitään, mut näin väittivät. Jos se laki ei olis muuttunu ni miks siitä yhestä 325 piti ottaa hyrrä pois. PERSE ku ei tiä taas miten se on

                              Comment

                              • tepi_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2185
                                • TKu

                                Originally posted by petsukka
                                Ne sano konttorilla siitä tehonmittauslapusta näin: se laki muuttu kuulemma sen takia koska niitä lappuja saa millasia vaan ja todellista teholukemaa näinollen ei voi tietää. AKE:lta kuulemma pitää anoo luvat saa tai ei niin pitää maksaa se vajaa 300 euroo. En tie sen paremmin mitään, mut näin väittivät. Jos se laki ei olis muuttunu ni miks siitä yhestä 325 piti ottaa hyrrä pois. PERSE ku ei tiä taas miten se on
                                No varmaan aika lähelle ton 300 euroa meneeki ku muutoskatsastaa(mulla vielä tekniikka,alusta ja vanteet)..

                                Mutta sinun kohdallasi haistattaisin vitut sille katastusäijälle,ja vaihtasin konttoria

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎