Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Hmm.. Huomattavaa eroa en kyllä huomannut, mutta kyllä se tuntuisi kiertävän vähä paremmin.. Se oli niin halpa että en rupea myymään sitä.. Jättää ennemin talteen jos tulee kokeiltua joskus jossain toisessa autossa.. Saksasta löytyy halvalla lastuja.. Itse en ole oikein kerennyt etsiäkkään vielä, kun ei tuo auto ole kovin kauaa ollut..
-
-
Originally posted by JusabaItse laitoin tuossa toissapäivänä omaan 318IS kartiosuodattimen.. http://www.tuningdevil.de/shop/produ...roducts_id=848 Mulla on nyt tuommonen paitsi että tuo on E46, mutta samanlainen tuo näyttäisi olevan.. Äänet muuttu ainakin aika paljon..4000rpm kohilla tulee semmonen murina että pitäs kuulosuojaimet olla..Saattaa olla että vaihdan alkuperäisen takaisin kiinni.. Lastusta, jossakin luki että lastu vähentää bensan kulutusta..
Ei tuo ainakaan pahan hintainen ollut...!? Murinaa kuluu mutta huomasitkos mitään käytännön muutosta suoritus kyvyssä? Kukakohan noita lastuja IS malliin valmistaa? ..voisihan sitä kysäistä suoraan valmistajalta/ jälleen myyjälta millaisia lupauksia he sille antavat ja missä hintaluolissa ne pöyrii!
Periaatteessa käytetään korkeampi oktaanista bensiiniä ja syötetään kakkua enemmän koneeseen..? Tämäkai toiminta periaate..?
Paljonkos pyydät tuosta suotimesta jos vaihdat pois?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JusabaSaattaa olla että vaihdan alkuperäisen takaisin kiinni.. Lastusta, jossakin luki että lastu vähentää bensan kulutusta..
Leave a comment:
-
-
Itse laitoin tuossa toissapäivänä omaan 318IS kartiosuodattimen.. http://www.tuningdevil.de/shop/produ...roducts_id=848 Mulla on nyt tuommonen paitsi että tuo on E46, mutta samanlainen tuo näyttäisi olevan.. Äänet muuttu ainakin aika paljon..4000rpm kohilla tulee semmonen murina että pitäs kuulosuojaimet olla..Saattaa olla että vaihdan alkuperäisen takaisin kiinni.. Lastusta, jossakin luki että lastu vähentää bensan kulutusta..
Leave a comment:
-
-
No meneepäs pilkun vilaamiseksi.. perus ideahan tuli varmaan selville? Pitääpi olla kyllä tarkkana mitä menee sanomaan..
No oikaista saa, jos puhuu paskaa.. kaikkien etu!?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by antti79Pakko hieman viilata pilkkua kertomalla, että tuossa IS mallissa nokkia on kaksi kappaletta.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=antti79]Tuosta virityksestä sen verran, että mun mielestä kannattaa lähteä liikkeelle vaikka siitä lastusta..QUOTE]
Saavuttaako sillä huomion arvoisia tuloksia? ..edelliseen nojaten.. eikös ne ole ensijaisesti suunniteltu turbo autoihin?
No tuon filsun voisi hankkia, ihan vaan perus huollon piikkiin..!
Leave a comment:
-
-
Niin.. ennyt mitään kortteli ohjusta meinannut rakentaa kun on tuollakin jaloista pois päässyt, ja kulkee ihan kivasti.. mutta jos pienellä laitolla olisi saanut jotain parannusta aikaan niin olisin voinut harkita. Tuo "teholastuhan" antaa tuloksia oikeastaa turbo autoissa, mutta heitimpä senkin kun en ole kuullut koskaan miten se vaikuttaa muissa.. siis esim. IS!
Mitenkäs vaikutti tuo lastu auton bensan kulutukseen? ..murinaa kuuluu.. ..mitään ei tapahdu.. ja bensa menee 20l sataselle?
Oletkos kokeillut vapaa virtaus suodinta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sammysnokka pajalle myös!Tuosta virityksestä sen verran, että mun mielestä kannattaa lähteä liikkeelle vaikka siitä lastusta, paremmin virtaavasta putkistosta (peltisarjahan tuossa on vakiona) ja sitten alkuperäiseen ilmanputsarikoteloon paremmin virtaava suodatin esim. JR-Filter (n.60€). Ei kartio suodatinta, mun mielipide on noista kartiosuodattimista se että tehon lisäys niillä on -3 hp, eli tosiaan miinus 3 hp.
Leave a comment:
-
-
Eipä paljon ainakaa vaikuta.. Ei perstuntumal mitää muuta ku murinaaTuo "teholastu" on kyl vähä sellanen etten lähtis ostamaan. Itsellä kyl tais olla joku aivan p**ka lastu... Täältä foorumilta ostettu! Veikkaanpa et jos sie voimaa autoon haluat tai enemmän niin vaihda suosiolla vaiks 325:een!
Leave a comment:
-
-
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Olen tuossa suunnitellut pientä piristystä.. ajatuksenani oli että vaihtaisin autoon seuraavia osia: K&N filtteri, putkisto/ peltisarja ja "teholastu". Jos huomattavaa parannustanokkien työstämisellä, niin nokat pajalle myös!
Onko jollain kokemusta ko. moottori mallin (M44) virityksestä? Esim. kyseessä olevilla muutoksilla, vai onko joku keksinyt fiksumpiakin tekniikoita..?
Ja jos joku tällaista tehnyt niin millaisia tuluksia olet saavuttanut?
..en ajatellut ostaa isompaa.. niille jotka sitä ehdottavat!Last edited by Sammys; 02-04-2005, 12:37.Tags: None
-
Leave a comment: