Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • os951
    replied
    Tossa motissa heikkous on hydrauliset nostimet.. Ne pitää muuttaa kiinteiksi, sen jälkeen niistä nokista ja kansityöstä saa enemmän irti
    Aivan samaa mieltä. Nostajien ominaisuudet yksinkertaisesti loppuvat kesken.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tossa motissa heikkous on hydrauliset nostimet.. Ne pitää muuttaa kiinteiksi, sen jälkeen niistä nokista ja kansityöstä saa enemmän irti.
    Voisitko hieman perustella?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    noiden nokka-akseleiden vaihto vaan koituu ongelmaksi katsastuksessa, kun ei aika varmasti mene päästöistä läpi.. mulla ainakin on tuossa omassa suorasytytys jo valmiina, en tiiä onko näin kaikissa uudemmissa 318is:ssä? kanteen olen mietiskellytkin noita muutoksia mutta pitäisi nyt varmaankin ensiksi saada selville voisiko siinä samalla vaihdella jotain muuta palikkaa ja mitä ylipäätänsä KANNATTAA tehdä. :think:

    Tossa motissa heikkous on hydrauliset nostimet.. Ne pitää muuttaa kiinteiksi, sen jälkeen niistä nokista ja kansityöstä saa enemmän irti.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    noiden nokka-akseleiden vaihto vaan koituu ongelmaksi katsastuksessa, kun ei aika varmasti mene päästöistä läpi.. mulla ainakin on tuossa omassa suorasytytys jo valmiina, en tiiä onko näin kaikissa uudemmissa 318is:ssä? kanteen olen mietiskellytkin noita muutoksia mutta pitäisi nyt varmaankin ensiksi saada selville voisiko siinä samalla vaihdella jotain muuta palikkaa ja mitä ylipäätänsä KANNATTAA tehdä. :think:
    Aika hankalaa saada mistään luotettavaa tietoa siitä millaisilla nokilla päästöistä vielä pääsee läpi :(

    Noh käytetyt nokat ei maksa mitään ja koneistuskaan ei ole kovin kallista, tettää muutamat eri asteilla ja kokeilee millä menee vielä läpi...

    Kansi ja venttiilit on selkeästi paras kohde muutoksille mutta samalla isotöisin kun kaiken joutuu purkamaan jo kokoamaan. Ainakaan päästöt ei kasva jos nokat jättää rauhaan.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Originally posted by Zeik88 View Post
    Löytyykö koneeseen jyrkempiä nokka-akseleita? jos löytyy niin semmoset ja kaveriks vaikka megasquirt ja suorasytkä. kanteen jotain muutoksia esim seetteihin ja isompia venttiilejä jos tarvii tuo is ei ole mulle kyllä kovin tuttu peli eli en ole varma kannattaako kanteen edes kajota mutta tuossa jotakin jolla sais vähän paukkuja koneeseen.
    noiden nokka-akseleiden vaihto vaan koituu ongelmaksi katsastuksessa, kun ei aika varmasti mene päästöistä läpi.. mulla ainakin on tuossa omassa suorasytytys jo valmiina, en tiiä onko näin kaikissa uudemmissa 318is:ssä? kanteen olen mietiskellytkin noita muutoksia mutta pitäisi nyt varmaankin ensiksi saada selville voisiko siinä samalla vaihdella jotain muuta palikkaa ja mitä ylipäätänsä KANNATTAA tehdä. :think:

    Leave a comment:


  • Zeik88
    replied
    Löytyykö koneeseen jyrkempiä nokka-akseleita? jos löytyy niin semmoset ja kaveriks vaikka megasquirt ja suorasytkä. kanteen jotain muutoksia esim seetteihin ja isompia venttiilejä jos tarvii tuo is ei ole mulle kyllä kovin tuttu peli eli en ole varma kannattaako kanteen edes kajota mutta tuossa jotakin jolla sais vähän paukkuja koneeseen.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    huomasin tarkemmin tutkiessani että lastu on kiinni... kiertää 7000rpm... ja lähtee "kunnolla" siinä 6000rpm tuntumassa, tosin lastussa taitaa olla jotain vikaa koska 4000-5000rpm kohilla on sellanen "kuollut" alue, pienemmillä ja suuremmilla kiekoilla kiihtyy hyvin... maantie ajossa vie jotain 8l/100km
    Taitaa tuo "kuollut" alue johtua siitä, että imusarjassa aukeaa kanavat yhdistävä läppä tuossa viiden tonnin tienoilla ja vääntökäyrä lähtee uuteen, joskin melko mitättömään, nousuun ja saa aikaan valtaisan vedon ja kiihtyvyyden tunteen. Näin siis vakiossa, mutta miksikäs se olisi lastun vaihdolla muuttunut. Sama imusarja läppineen siellä todennäköisesti edelleen on.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    huomasin tarkemmin tutkiessani että lastu on kiinni... kiertää 7000rpm... ja lähtee "kunnolla" siinä 6000rpm tuntumassa, tosin lastussa taitaa olla jotain vikaa koska 4000-5000rpm kohilla on sellanen "kuollut" alue, pienemmillä ja suuremmilla kiekoilla kiihtyy hyvin... maantie ajossa vie jotain 8l/100km

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    eli menee aika vaikeaksi tuo nokka-akseleiden kanssa pelaaminen..

    mieleen tuli eräs toinen idea; jos tuota alkuperäistä vauhtipyörää keventäisi tai sen tilalle vaihtaisi kevyemmän jostain toisesta koneesta.. siten voisi saada hieman lisää kaasuherkkyyttä..

    ja kertokaas muutkin joitain hyviä ideoita, kun olis tarkoitus jotain rakennella tehojen lisäystä ajatellen.. :think

    Leave a comment:


  • Lanttu
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    eli löytyykö foorumilta ketään joka olis vaihtanu jyrkempiä nokka-akseleita tähän m42b18:een ja saanu viel päästöistä läpi? mielessä kävi et jos olis "vähän" jyrkemmiksi vaihtanut nuo vakionokat ja käyttäny kantta paikallisella pajalla.. suomesta noita nokka-akseleita ei kylläkään taida löytyä, että joutuu ilmeisesti saksanmaalta tilaamaan.
    Tuon lisäksi pitää saada sylintereihin myös lisää kakkua, jotta lisätehoa tulisi. Tehoa kuitenkin haet (?). Jos nokka-akselissa/-akseleissa on suuri "overlap" eli venttiilit ovat auki huomattavasti pidempään kuin ns. vakiomoottorissa, palamatonta polttoainetta pääsee väistämättä jonkin verran pakopuolelle ja sieltä pakoputkistoon sekä katalysaattoriin. Palamattomat hiilivedyt eli HC voivat tulla aika lievilläkin nokka-akseleilla ongelmaksi katsastuksessa, rajahan on kuitenkin vain 100 ppm. Lisäksi pidemmällä käytöllä katalysaattorin vaurioituminen on mahdollista.
    Voithan tutkia, onko Suomessa pajoja, jotka hiovat vakioakselit tiukemmiksi (tai ehkä kannattaa ostaa sitä varten käytetyt vakionokat).

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    oli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
    Just just, tuolla asenteella ei voi oikeen sitten tehdä mitään. En ole koskaan kuullut että olisi pinnit/johdot rapissu käteen kun on liittimen ottanut auki. Tai no kerran yhdestä läpimädästä E kadetista, mutta ei sotketa sitä tähän...

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    kirjoitetaanpa tähän vanhaan topikkiin.. (ei viitsi uuttakaan tehdä kun aihe on sama)

    eli löytyykö foorumilta ketään joka olis vaihtanu jyrkempiä nokka-akseleita tähän m42b18:een ja saanu viel päästöistä läpi? mielessä kävi et jos olis "vähän" jyrkemmiksi vaihtanut nuo vakionokat ja käyttäny kantta paikallisella pajalla.. suomesta noita nokka-akseleita ei kylläkään taida löytyä, että joutuu ilmeisesti saksanmaalta tilaamaan.

    Leave a comment:


  • reddewil
    replied
    Originally posted by Aksuli89 View Post
    oli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
    Ei haperru pinnit, tai olisi jo hapertuneet. Liitin on "kaasutiivis" joten kuiva kuin uutena. Rohkeesti vain liitintä irti!

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    oli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think

    Leave a comment:


  • TONI_VAAN
    replied
    vappua

    Originally posted by Sammys
    Ei tuo ainakaan pahan hintainen ollut...!? Murinaa kuluu mutta huomasitkos mitään käytännön muutosta suoritus kyvyssä? Kukakohan noita lastuja IS malliin valmistaa? ..voisihan sitä kysäistä suoraan valmistajalta/ jälleen myyjälta millaisia lupauksia he sille antavat ja missä hintaluolissa ne pöyrii!
    Periaatteessa käytetään korkeampi oktaanista bensiiniä ja syötetään kakkua enemmän koneeseen..? Tämäkai toiminta periaate..?
    Paljonkos pyydät tuosta suotimesta jos vaihdat pois?
    eiks kannattas kantta avartaa? vois lastustaki olla hyötyä silloin
    ja muista virityksistä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎