Tossa motissa heikkous on hydrauliset nostimet.. Ne pitää muuttaa kiinteiksi, sen jälkeen niistä nokista ja kansityöstä saa enemmän irti
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Originally posted by ///saMi View Postnoiden nokka-akseleiden vaihto vaan koituu ongelmaksi katsastuksessa, kun ei aika varmasti mene päästöistä läpi.. mulla ainakin on tuossa omassa suorasytytys jo valmiina, en tiiä onko näin kaikissa uudemmissa 318is:ssä? kanteen olen mietiskellytkin noita muutoksia mutta pitäisi nyt varmaankin ensiksi saada selville voisiko siinä samalla vaihdella jotain muuta palikkaa ja mitä ylipäätänsä KANNATTAA tehdä. :think:
Tossa motissa heikkous on hydrauliset nostimet.. Ne pitää muuttaa kiinteiksi, sen jälkeen niistä nokista ja kansityöstä saa enemmän irti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///saMi View Postnoiden nokka-akseleiden vaihto vaan koituu ongelmaksi katsastuksessa, kun ei aika varmasti mene päästöistä läpi.. mulla ainakin on tuossa omassa suorasytytys jo valmiina, en tiiä onko näin kaikissa uudemmissa 318is:ssä? kanteen olen mietiskellytkin noita muutoksia mutta pitäisi nyt varmaankin ensiksi saada selville voisiko siinä samalla vaihdella jotain muuta palikkaa ja mitä ylipäätänsä KANNATTAA tehdä. :think:
Noh käytetyt nokat ei maksa mitään ja koneistuskaan ei ole kovin kallista, tettää muutamat eri asteilla ja kokeilee millä menee vielä läpi...
Kansi ja venttiilit on selkeästi paras kohde muutoksille mutta samalla isotöisin kun kaiken joutuu purkamaan jo kokoamaan. Ainakaan päästöt ei kasva jos nokat jättää rauhaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeik88 View PostLöytyykö koneeseen jyrkempiä nokka-akseleita? jos löytyy niin semmoset ja kaveriks vaikka megasquirt ja suorasytkä. kanteen jotain muutoksia esim seetteihin ja isompia venttiilejä jos tarvii tuo is ei ole mulle kyllä kovin tuttu peli eli en ole varma kannattaako kanteen edes kajota mutta tuossa jotakin jolla sais vähän paukkuja koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Löytyykö koneeseen jyrkempiä nokka-akseleita? jos löytyy niin semmoset ja kaveriks vaikka megasquirt ja suorasytkä. kanteen jotain muutoksia esim seetteihin ja isompia venttiilejä jos tarvii tuo is ei ole mulle kyllä kovin tuttu peli eli en ole varma kannattaako kanteen edes kajota mutta tuossa jotakin jolla sais vähän paukkuja koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aksuli89 View Posthuomasin tarkemmin tutkiessani että lastu on kiinni... kiertää 7000rpm... ja lähtee "kunnolla" siinä 6000rpm tuntumassa, tosin lastussa taitaa olla jotain vikaa koska 4000-5000rpm kohilla on sellanen "kuollut" alue, pienemmillä ja suuremmilla kiekoilla kiihtyy hyvin... maantie ajossa vie jotain 8l/100km
Leave a comment:
-
-
huomasin tarkemmin tutkiessani että lastu on kiinni... kiertää 7000rpm... ja lähtee "kunnolla" siinä 6000rpm tuntumassa, tosin lastussa taitaa olla jotain vikaa koska 4000-5000rpm kohilla on sellanen "kuollut" alue, pienemmillä ja suuremmilla kiekoilla kiihtyy hyvin... maantie ajossa vie jotain 8l/100km
Leave a comment:
-
-
eli menee aika vaikeaksi tuo nokka-akseleiden kanssa pelaaminen..
mieleen tuli eräs toinen idea; jos tuota alkuperäistä vauhtipyörää keventäisi tai sen tilalle vaihtaisi kevyemmän jostain toisesta koneesta.. siten voisi saada hieman lisää kaasuherkkyyttä..
ja kertokaas muutkin joitain hyviä ideoita, kun olis tarkoitus jotain rakennella tehojen lisäystä ajatellen.. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///saMi View Posteli löytyykö foorumilta ketään joka olis vaihtanu jyrkempiä nokka-akseleita tähän m42b18:een ja saanu viel päästöistä läpi? mielessä kävi et jos olis "vähän" jyrkemmiksi vaihtanut nuo vakionokat ja käyttäny kantta paikallisella pajalla.. suomesta noita nokka-akseleita ei kylläkään taida löytyä, että joutuu ilmeisesti saksanmaalta tilaamaan.
Voithan tutkia, onko Suomessa pajoja, jotka hiovat vakioakselit tiukemmiksi (tai ehkä kannattaa ostaa sitä varten käytetyt vakionokat).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aksuli89 View Postoli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
Leave a comment:
-
-
kirjoitetaanpa tähän vanhaan topikkiin.. (ei viitsi uuttakaan tehdä kun aihe on sama)
eli löytyykö foorumilta ketään joka olis vaihtanu jyrkempiä nokka-akseleita tähän m42b18:een ja saanu viel päästöistä läpi? mielessä kävi et jos olis "vähän" jyrkemmiksi vaihtanut nuo vakionokat ja käyttäny kantta paikallisella pajalla.. suomesta noita nokka-akseleita ei kylläkään taida löytyä, että joutuu ilmeisesti saksanmaalta tilaamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aksuli89 View Postoli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
Leave a comment:
-
-
oli pakko kommentoida tähän, että itellä kävi toi lastutus mielessä mutta ajatus hiipui hyvin äkkiä kun kurkkasin siitä luukusta missä se ohjaus boxi on.. .sinne menee ainaki 3624566874673756867kpl johtoa... ja kun sitä liitintä lähtee iroittelemaan niin mitä jos yksi niistä hapertuu p*skaks vanhuuuttaan? eipä taida toimia sen jälkeen kovin hyvin... ja sitä rikkinäistä johtoa on varmasti kiva jäljittää niitten 4636746857353ehjän joukosta... toki lastutus kiinostaa viläkin mutta jos on huono mäihä niin voi tulla kallista...:think
Leave a comment:
-
-
vappua
Originally posted by SammysEi tuo ainakaan pahan hintainen ollut...!? Murinaa kuluu mutta huomasitkos mitään käytännön muutosta suoritus kyvyssä? Kukakohan noita lastuja IS malliin valmistaa? ..voisihan sitä kysäistä suoraan valmistajalta/ jälleen myyjälta millaisia lupauksia he sille antavat ja missä hintaluolissa ne pöyrii!
Periaatteessa käytetään korkeampi oktaanista bensiiniä ja syötetään kakkua enemmän koneeseen..? Tämäkai toiminta periaate..?
Paljonkos pyydät tuosta suotimesta jos vaihdat pois?
ja muista virityksistä
Leave a comment:
-
Leave a comment: