Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapaavirtaussuotimet , yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolkaksviis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 161

    Jos olet kyllästynyt autosi laiskuuteen ja se on "vapaasti hengittävä".
    Toimi seuraavasti a/vaihda autosi tehokkaampaan b/vaihda autoosi tehokkaampi tekniikka c/asenna turboahdin

    Säästä ne vaparisuodatin rahat.Ryyppää ne enemmin

    Itse alan jo puutua 192 hevoseen.Eli turboautoa kohti...
    Last edited by kolkaksviis; 08-05-2006, 11:23.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Itseasiassa ilmamäärämittari -> map-anturi konversioissa on mitattu ihan kohtalaisia väännön nousuja alemmilla kierroksilla. Ilmamäärämittari ahdistaa aina, sen takia se korvattiin tekniikan kehittyessä ilmamassamittarilla, jossa ei ole virtausta ahdistavaa läppää.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        ..........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:49.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          Mites muuten kun asensin autooni (e36 325i) Green twister vaparin, niin kannataisiko se ilmamäärämittari "nollata"? , kun kierrokset nousi hieman tyhjäkäynnillä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Vai joko massamittari korkkasi?

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              Alipaineen ilmanputsarin ja moottorin välistä voi mitata.
              Jos sitä ei käytännössä ole, niin putsarin vaihdolla ei varmasti saada etua, mikäli nämä ääntelevät mallit ei ala itsessään sitä ilmaa moottoriin puskemaan.
              Käytännössä vakiosysteemit imevät pätevämmin viileää ilmaa, ja sitä kautta antavat paremman käytännön toiminnan kanssa paremman suorituskyvyn.
              Ei tarvi inttää, kun mittaa.

              Olen kyllä Hemin kanssa asiassa liikuttavassa määrin samaa mieltä.

              Itselläni on mesessä teho noussut lähes kaksinkertaiseksi, mutta kuitenkin on vielä imupuolella vakioratkaisu, koska se toimii, ja vieläpä puhdistaakin moottorin imemää ilmaa valmistajan ajattelemalla tavalla.
              Kun sitä putkihässäkkää katselee, niin ei heti uskoisi.
              Ilmeisesti tehtaalla on kuitenkin mietitty asiaa.......
              Mitattu alipaine on suurimmillaan välillä 0,02-0,03bar.
              Eli käytännössä vaan sen verran, mitä minimissään imuvastusta tulee, jos ilmaa yhtään puhdistetaan ennen moottoria.

              Tehon tai kulutuksen parantamisen saralla ei varmasti ole mitään helppoa vippaskonstia, mikä olisi jäänyt valmistajalta huomaamatta.
              Ilmanputsarin tehot on alunperinkin moottorin tekijälle niitä halvimpia, joita ei ole jätetty käyttämättä.
              Jos joku temppu näyttääkin antavan lisää tehoa, niin luulisimpa, että valmistajalla on ollut perustellut syynsä olla sitä käyttämättä.
              Tehonlisäykseen sisältyy paljon tunnetta ja vain vähän järkeä, olisikko siinä osasyy kaiken rihkaman menestymiseen.
              Valitettavasti viimeinen kommentti monelta osin koskee myös itseäni.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                Tuota ei enää pätevämmin voi ilmaista. Äänestä tuikun tekstiä vuoden postaukseksi.
                Last edited by NHB; 21-07-2006, 17:03.

                Comment

                • Tikkunen85
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 892
                  • Paltamo

                  itse en kyllä juuri eroa huomannut kun e30 320i:hin laitoin ton vaparin...saattaa olla ehkä hieman kierrosherkempi mutta ero on kyll minimaalinen...

                  Comment

                  • sami83
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 189
                    • Pori

                    Originally posted by TeiniDX
                    itse en kyllä juuri eroa huomannut kun e30 320i:hin laitoin ton vaparin...saattaa olla ehkä hieman kierrosherkempi mutta ero on kyll minimaalinen...
                    pientä samanlaista efektiä olin huomaavinani.. pipercrossin paneeli normikotelossa
                    F11 520d Alpinweiß

                    Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Yhtä paljo sitä kierrosherkkyyttä tulee kun peset sen auton.

                      Comment

                      • sami83
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 189
                        • Pori

                        Originally posted by Antti O
                        Yhtä paljo sitä kierrosherkkyyttä tulee kun peset sen auton.
                        just pesin! ehkä sitä tuli sit vielä puolet lisää siis
                        F11 520d Alpinweiß

                        Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                        Comment

                        • XUX63
                          Newbiemmer
                          • Apr 2004
                          • 13
                          • Oulu

                          Eiköhän tuo vapaavirtaussuodattimen tarpeellisuus juonna lähinnä siitä paljonko tehoa ja polttoaineen syöttöä on lisätty. Mulla on Pipercrossin iso öljyttävä suodatin 110mm kiinnityksellä ja sekin meinaa ruttaantua teräsverkosta huolimatta jos on puhdistuksesta "liian" pitkä aika. Eli alipaine on varmaankin kohtuu suuri - en ole tosin mitannut sitä koskaan.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Antti O
                            Yhtä paljo sitä kierrosherkkyyttä tulee kun peset sen auton.
                            Pitää täysin paikkansa. Kun auton pesee ja siivoaa, tuntuu selvästi nopeammalta ja jopa paremmalta ajaa. Toimii myös työkoneissa. Kai se liukas vaha pinta pienentää kitkaa...

                            Comment

                            • zibitti
                              Newbiemmer
                              • Jul 2006
                              • 4

                              vv-suodatin

                              elikkäs mulla olis suunnitteissa hommata tommonen suodatin parempien imuäänten toivossa.. mutta kun nyt oon tätä palstaa lueskellut, niin kuinkas onko kuinka suuri riski hajottaa autoa tai jotain muuta..? ja kuinkas tuo asennus.. otetaa entine pois, ja uutta tilalle..? ei vaadi mitään ylimäärästä säätöö tms..??
                              ja auto on VM-91 320 E36..
                              jos jollain on tietoa niin ois kiva ku kehtais kertoo..

                              Last edited by zibitti; 28-07-2006, 16:20.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Nämä öljyttävät vaparit tuhoavat Siemensin ja Boschin kuumalankaiset massamittarit...joita minulta sopivasti löytyy mm.320i koneisiin. Jos/kun tulee tarvetta, niin privaa minulle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎