tossa linkissä oli hyvää tietoa. Ilmanputsareita vaihdellaan koska se on helppoa ja suht edukasta. kuitenkin monissa yhteyksissä on mitattu alipaineta filtterin etu ja takapuolelta, ja vakiofiltteri ei haittaa juuri yhtään virtauksia. Suurin paineen lasku on yleisesti jo filtterin etupuolella, eli ilmaboxin sisääntuloa pitäisi parantaa, ja seuraavaksi ilmamäärämittari, sen metalliverkot(jos on) tai koko.
turbohan painaa kyllä painetta lastun mukaan, joten vakiofiltteri on paras.
laita vakio suodattimen tilalle parempi, greeniltä ja k&n:ltä luulis ainakin löytyvän. kartiofilsun kun tuuppaa suoraan ahtimeen kiinni niin viheltää ja suhahtelee niin perkeleesti. onhan se vähänaikaa kivaa mutta paljon melua tyhjästä
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
laita vakio suodattimen tilalle parempi, greeniltä ja k&n:ltä luulis ainakin löytyvän. kartiofilsun kun tuuppaa suoraan ahtimeen kiinni niin viheltää ja suhahtelee niin perkeleesti. onhan se vähänaikaa kivaa mutta paljon melua tyhjästä
Ja mitä parempaa noissa tuunausfilttereissä sitten on? Päästävät paremmin paskaa läpi?
Hyvä linkki, siellä oli ainakin mitattu kivat n. 200% enemmän paskaa suodattimen läpi tms, ja silti huonompi virtaus kun vakiolla.. Ja oli näemmä tullu suodatinvalmistajalta aika katkera vastaus!
Hyvä linkki, siellä oli ainakin mitattu kivat n. 200% enemmän paskaa suodattimen läpi tms, ja silti huonompi virtaus kun vakiolla.. Ja oli näemmä tullu suodatinvalmistajalta aika katkera vastaus!
Aika messevä oli kanssa se (jenkki?) M3:n tehomittaus, kartiofiltterillä 15 heppaa vähemmän kun vakiolla
bmc on hyvä ainakin mun mielestä. kaveri käytti preluden penkissä vakio putsarilla ja laitto bmc paikalleen niin tuli 3.5kw lisää ruutia. kerto se penkittäjä että ovat ennenkin vaihtaneet erillaisia putsareita mutta ei näin paljon ole koskaan vaikuttanut. tietenkin vaikuttaahan tuo moottorikin paljon mikä on mutta luulisi olevan muihinkin kuin preludeen jotain hyötyä.
E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita
Jos meinaat saada edes vakiotehot säilymään "teho" filtterin asennuksen jälkeen, niin sun täytyy tehdä TODELLA hyvä lämpöeristys sen filtterin ympärille!
Mulla oli auto penkissä "teho"filsulla ja vakiolla.
Teho ero VAKION hyväksi n.12hv!!!
Ja 3500rpm kohdalla "teho" filtteri laski vääntöä 50nm verrattuna vakioon!
Aiheesta on juttua tekniikka osiossa.
Jos meinaat saada edes vakiotehot säilymään "teho" filtterin asennuksen jälkeen, niin sun täytyy tehdä TODELLA hyvä lämpöeristys sen filtterin ympärille!
Mulla oli auto penkissä "teho"filsulla ja vakiolla.
Teho ero VAKION hyväksi n.12hv!!!
Ja 3500rpm kohdalla "teho" filtteri laski vääntöä 50nm verrattuna vakioon!
Aiheesta on juttua tekniikka osiossa.
Tämä penkitys saa vedet silmiin vieläkin
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
One typerys ei uskonut että noilla tehfilsuil on oma ikänsä ja et se materiaali kuivuu jne...oli sit menny tekemään omat viritykset ja ottanut vielä kotelon ja ilm.massa mittarinkin pois ja suora putki auton ritilään ja filsu päähän.
Jeaah oli käyny näin et ku filsu oli kuiva ja hauras oli kone imassu koko filtterin kaasuläpän ohi imusarjaan ja sieltä ties minne...tehkääpä perässä
Comment