ihan mut pikkuhiljaa sais tää turhien kommenttien kirjottelu loppuu jos perkele jollai on jotai kysyttävää ja jollai ei oo siihen vastausta nii olkaa jumalauta kirjottamatta sitte :!: :!:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vapaavirtaussuotimet , yhdistetty topikit
Collapse
X
-
Vapaavirtaussuodin
Ostin BMC-vapaavirtaussuotimen E36 TDS:ääni. Vein auton Saksasta tuonnin jälkeen varmuuden vuoksi merkkihuoltoon ja sanoin että kun siinä vauhdissa ootte niin pistäkää saman tien kiinni myös tää suodin ja ahtomittari. Eivät suostuneet laittamaan kumpaakaan! Sanoivat seuraavaa:
-"Tommosen mittarin asentaminen ei ole meidän hommia, (ei ole alkuperäisosa)"
-"Tollasta putsaria ei kyllä kannata laittaa. Tulee kaikenlaisia ongelmia..." (ja puhuivat jotain ilmamäärämittarista)
-Halveksivat vielä Simonssin palikoista rakentamaani tuplaputkistoakin, koska se ei ole alkuperäisosa ja se on tehty palikoista ja koottu klemmareilla, ei siinä kuulemma mitään muuta "vikaa" ollut.
Kannattaako tuohon koneeseen laittaa vapaavirtaussuodinta, tuoko se yhtään tehoa vai tuleeko pelkästään paremmat imuäänet? Mitä haittoja siitä on, vai onko? Vaatiiko asennus jotain erikoista, eli siis tuleeko sen ilmamäärämittarin kanssa ongelmia? Missä sen mittarin anturi on? Tarvitseeko tehdä muuta kuin tökkää tuon putsarin turbolta tulevan letkun päähän ja laittaa alkuperäisen putsarin kyljen kautta menevän pienen (öljy/huohotus?)letkun suoraan kanteen?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by JaksuVähän off topic, mutta kuiten....
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että öljyttäviä vapaavirtaussuodattimia ei kannattais käyttää ilmamäärimittarin tuhoutumisen pelossa?!?530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Eikös BMWn alkuperäis suodatin ole joissain malleissa jopa parempi kuin vapaavirtaus suodatin? näin minä olin jostain lukevinani että tehot saattavat jopa laskea vaparin matkassa minimaalisesti, mutta tietty imuäänet nousevat :lol:BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Mä en ymmärrä miten kartio tai vastaava paremmin virtaava suodatin voi rikkoa ilmamäärä/massamittarin.
Hemi: Tohon vaikutukseen. Paikalla oli 2 viikkoa vanha vakio suodatin. Tällöin täyskaasulla seossuhde säädetty 13.0:1 tuntumaan. Putsari vaihtoon ja koskematta mihinkään seossuhde tippu 14.0:1 - 14.5:1 välille.
No painetta ylöspäin ja sain seossuhteen takas tonne 13.0:1 tuntumaan. Ja eroa oli ihan tuntuvasti.
Mutta ilman mitään säätimiä ja mittareita tolla ei sen kummenpaa hyötyä ole- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
itse myyn töissä vapaavirtaus suodattimia. Ja on nyt hiljan menny jokunen vp-suodin bmw:hin ja ihan positiivisia kokemuksia on tullut. edustus meillä on raid hp suodattimista ja bmc suodattimista.
tässäkin pätee kylmä laki että laatua saa vain rahalla. eli bmc kalliinpana suodattimena on minusta toimivanpi ratkasu,ilman sen ihmeellisempää kaupallisuutta. RAID HP suodattimet ovat polymeroituja joten niissä ei ole varsinaista "öljyä". Ja yleensä näissä suodattimen putsaamisissa ja öljyämisissä voi käyttää maalaisjärkeä. eli käyttää ajatusta sen suodattimen öljyämisen tai polymeroinnin määrän kanssa.. liika on aina liikaa. ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan :wink: en usko että saat massamittarias pilattua vpsuodattimella.
Sen sijaan tälläinen on tullu ilmi:
kun vpsuodin asennetaan autoon ja haetaan sille paikkaa jossa se mahtuu oleen ja pysyisi mahdollisimman viileenä, yleensä jökötää se siinä koneen vieressä kun konepeltiä avataan. heti näkyvillä. huomattavasti parempia kokemuksia on saatu vpsuodattimen asennuksesta kun suodattimelle on tehty riittävän suuri kevyt kotelo esim alumiinista jonka sisällä vp suodatin on. 325 esim e36 voisi kotelo olla tilavuudeltaan 50litraa.. mahdollisuuksien mukaan,riippuen innovaatiosta.
tämän jälkeen vedettäisiin puskurista riittävän suuret hormit koteloon,hormit piäisivät huolen että suodattimelle tulisi ja olisi koko ajan tuoretta ja VIILEETÄ ilmaa.. lisäksi kotelossa olisi koko ajan jo ajettaessa 15 km/h monta litraa ylipaineistettua ilmaa valmiina kiihdytystä ja muuta runnomista varten. viksuimmat super matemaatikko mekatsut ovat laittaneet koteloon jonkinlaisen venttiilin jolla koteloon syntyvää painetta pystytään rajoittamaan/sääteleen jottei kone mene esim laihalle, kun ruiskujärjestelmässä ei enää ole säätövaraa. voitte kuvitella paljonko koteloon tunkee ilmaa 2kpl 100mm hormista 200km/h vauhdissa! aja 200km/h pistäkää käsi ulos autosta niin se auttaa hahmottaan ideaa. eikä muuten tuu sellaista jäätävää imu ääntä jos sitä jännittää.
tällä systeemillä loput on vain kiinni siitä miten hyvä se vpsuodin on!
itse aion kyseisen systeemin rakentaa kunhan kerkiän. tälläinen setti on ollu jo maailmassa kauan esim nm. ram air
pelkällä vp suodattimella homma jää puolitiehen.
onhan autossa jo alunperin suodatin ja KOTELO.. kommentoikaa[/b]
Comment
-
-
Missä se ilmamassamittari on? Jossain imusarjassako?
Miten tuo polymeroitu suodatin sitten toimii käytännössä, tarviiko huoltaa mitenkään, onko pestävä? Minkä merkkinen kannattaa hommata? Miten nuo suodattaa alkuperäiseen verrattuna?
Onko kukaan täällä laittanut vapaavirtaussuodatinta kyseiseen koneeseen?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by madeiraschwarztämän jälkeen vedettäisiin puskurista riittävän suuret hormit koteloon,hormit piäisivät huolen että suodattimelle tulisi ja olisi koko ajan tuoretta ja VIILEETÄ ilmaa.. lisäksi kotelossa olisi koko ajan jo ajettaessa 15 km/h monta litraa ylipaineistettua ilmaa valmiina kiihdytystä ja muuta runnomista varten. kommentoikaa[/b]
Ensinnäkin, tuollaisen "monta litraa ylipaineistettua ilmaa" jutut on täysin turhia. Moottorin läpi virtaava ilmamäärä on tuollaiseen verrattuna valtava. Pitkäänkö luulet tuollaisen muutaman litran auttavan?
Toiseksi, tuollaisessa 15 km/h vauhdeissa et saa aikaiseksi minkäänlaista vaikutusta tehoihin. Edelleenkin se moottorin läpi virtaava ilmamäärä on niin suuri, ettei pieni tuulen henkäys tunnu missään. PS-lehti sai moottoripyörien patopainesysteemeillä vaikutuksia tehoihin vasta +200 km/h nopeuksissa. Ja vasta kolmessa sadassa alkoi olla jotain edes jossain määrin näkyvää, jos nyt muutamasta hevosvoimasta voi näin sanoa.
Eli ongelmat ovat niin suuria, ettei koko systeemistä ole oikeastaan mitään iloa. Vaikutusta alkaa olla vasta hyvin suurissa nopeuksissa, ja sellaisissa nopeuksissa ei pienet tehoerot tunnu missään. Kymmenen prosenttia lisää tehoa kasvattaa vain kolme prosenttia huippunopeutta. Toisaalta jos rakentaa niin hurjan torven keulalle jolla jotain saadaan aikaiseksi, menee seokset laihalle silloin kun systeemistä olisi hyötyä.
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeMissä se ilmamassamittari on? Jossain imusarjassako?
Miten tuo polymeroitu suodatin sitten toimii käytännössä, tarviiko huoltaa mitenkään, onko pestävä? Minkä merkkinen kannattaa hommata? Miten nuo suodattaa alkuperäiseen verrattuna?
Onko kukaan täällä laittanut vapaavirtaussuodatinta kyseiseen koneeseen?
Comment
-
Comment